desember 30, 2024, 19:36:07 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 146 147 [148] 149 150 ... 153
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Grelland's Ghia  (Lest 1186130 ganger)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7365
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #4410 på: juni 10, 2024, 10:51:15 am »

Trivelig parkering på campingen i Lysebotn:

* 20240531_202309.jpg (104.33 KB. 800x459 - vist 243 ganger.)

("Noen" ble ikke ferdig i tide med Ghian sin og kjøpte seg en 911 og dro på tur istedet...)

Klar for ny dag med litt skyer:

* 20240601_090018 (1).jpg (72.91 KB. 484x600 - vist 238 ganger.)

Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7365
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #4411 på: juni 10, 2024, 10:53:58 am »

Jeg ser jeg ikke har så mye bilder fra lørdagen men skal se om jeg kan lage en liten videosnutt.

Ellers er det bare å henge seg på "eiko", dette er bare kos, og fantastiske kjøreopplevelser og folk å dra sammen med.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7365
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #4412 på: juni 10, 2024, 11:02:57 am »

Tilbake i hverdagen er Ghian tilbake som bruksbil, og en kjapp titt på logginga mi viser at det ble 1500 km på telleren den helga, men jeg har litt små fordekk (165/65) så det er nok noen prosent for mye Blunker

På fredag skulle Atle og kjæresten en tur på butikken, og da hender det han låner ghian, men denne gange ringte han og sa jeg kanskje burde komme med en bil og slepetau... Bilen gikk som en dass (virket som kanskje 2-3 sylindre) og lagde mange lyder fra toppen(e). Vi dro den hjem (var bare et par km), og satt den i garasjen (det begynte å bli sent)

Vi startet den så vidt opp, og det kom bensin ut av eksosen...

Jeg og Mor var en tur på hytta i helga, så Atle tok en kjapp titt under toppdekslene på lørdag, men kunne ikke se noe knekte vipper eller bøyde støtstenger, så jeg mistenkte at de gamle toppene mine hadde sluppet tak i enda en styring eller to. Så vi lot den bare stå.

Søndag kveld var jeg tilbake fra hytta og måtte ta en tur ut for å se om jeg kunne finne noe mer:

* 20240609_202242.jpg (109.83 KB. 800x600 - vist 262 ganger.)


Jeg gjorde klar plan B mens jeg var i gang, da jeg mistenkte at dette blir nok en litt større jobb:

* 20240609_202416.jpg (96.64 KB. 800x539 - vist 253 ganger.)



Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7365
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #4413 på: juni 10, 2024, 11:05:39 am »

Som vanlig tar det bare et kvarters tid å strippe alle løse deler:

* 20240609_204546.jpg (92.68 KB. 800x600 - vist 194 ganger.)


Og en titt ned i innsuget på nr 4 bekreftet mistanken:

* 20240609_205043.jpg (52.02 KB. 573x600 - vist 219 ganger.)


Styringa er helt løs, og heldigvis hadde den ikke kilt seg fast i ventilen, men den er god og rom i "presspasningen" så ikke rart det både slamret godt og lakk bensin gjennom.


« Siste redigering: juni 10, 2024, 11:09:23 am av Roy Grelland » Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7365
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #4414 på: juni 10, 2024, 11:08:57 am »

Da var det blitt sent, så jeg gikk inn i sofaen og vi hadde et lite "familieråd" i grellandgarasjen, og kom til at det enkleste for å komme på veien litt kjapt er å ta 1600n som står klar og montere spjellhus og EFI fra oxyen på den, og tut og kjør resten av sommeren.

Denne 1600'n har jeg bygget opp i vinter for å kjøre i den røde 67n, og er samme motor som jeg har hatt i ghian før, med kompressor, men den har nå fått ny kam (w100) og vipper (1:1.25) og skal være frisk og fin ellers (bytte alle lager etc i fjor).

Så da blir det en kveld eller to med motorbytte så er vi i gang igjen.

Sånn går no dagan i grellandgarasjen Glad
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6260
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #4415 på: juni 10, 2024, 11:28:00 am »

Aldri stillstand i Grellandgarasjen...  Glad
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7365
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #4416 på: juni 11, 2024, 09:47:19 am »

Veldig trivelig kveld i grellandgarasjen i går; mange besøk, og eldstemann måtte gjøre en hastejobb på bremsene på skodaen sin, så da var det mye aktivitet Glad

oxyen er klar for å tas ut, så da ble det jobbet litt på 1600n.

Først måtte crank position sensor monteres, siden det ble EFI på denne allikevel, så da måtte det preppes litt i kjøleblikket. Jeg måtte også lage litt klaring til full-flow oljeslangene:

* 20240610_213121.jpg (100.36 KB. 800x600 - vist 221 ganger.)


Bare pynte litt opp og en ny dusj med lakk så er vi good to go i den enden

Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7365
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #4417 på: juni 11, 2024, 09:49:31 am »

I andre enden måtte jeg shimse opp endeslakken, og landet til slutt på 0.08mm og det bør være bra. Takk til Martin som hadde shims i litt flere varianter enn meg...

Jeg hadde visst også ny clutch og trykkplate liggende:

* 20240610_220828.jpg (101.16 KB. 800x600 - vist 198 ganger.)


Så når vi tok kvelden så motoren sånn ut, og i morgen tror jeg vi er klare for å vippen den på plass og få på kjøleblikk og innsug igjen :

* 20240610_220845.jpg (99.52 KB. 800x600 - vist 228 ganger.)

« Siste redigering: juni 11, 2024, 13:47:19 pm av Roy Grelland » Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7365
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #4418 på: juni 12, 2024, 09:29:22 am »

Det hender grellandgarasjen blir brukt til annet enn luftkjølt, og de siste par dagene har skodaen til eldstemann hatt behov for litt nødhjelp, men litt får jeg gjort innimellom, så nå er 1600n klar for å settes på plass:

* 20240611_190558.jpg (63.1 KB. 436x600 - vist 195 ganger.)



« Siste redigering: juni 12, 2024, 12:54:06 pm av Roy Grelland » Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7365
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #4419 på: juni 14, 2024, 12:35:07 pm »

Mest skoda i går også, men en liten time fikk jeg på ghian, så nå er det meste på plass:

* 20240613_181324.jpg (97.5 KB. 800x600 - vist 217 ganger.)


Jeg fikk testet de fleste sensorer og jeg har gnist på alle 4, men kun 2 av dysene som reagerer så der må jeg kikke litt nærmere. Oxyen har crank trigger maskinert inn i svinghjulet, mens denne på 1600n bruker jeg et triggerhjul på baksiden av reimhjulet, så det måtte også testes, og alt ser bra ut der også.

Gjenstår å lage et par oljeslanger til full-flow-filteret, og litt wire management og opprydning/vask baki der, så er den snart på veien igjen Glad

Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7365
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #4420 på: juni 18, 2024, 23:03:29 pm »

Har blitt et par runder med feilsøking, og har konkludert med at det er en av driverkretsene til injektorene som har røket på ECUen. Jeg prøver meg med å bytte den, men har fått en lead på en ny MicroSquirt ECU også, så da løser det seg.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7365
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #4421 på: juli 05, 2024, 09:51:08 am »

Her har det gått et par uker uten oppdateringer, ser jeg.

Den ene uka var jeg en tur på ferie, så da skjedde det lite, og siden det har programmet vært fullt med jobb og familie-ting, så har bare blitt en liten halvtime her og der.

Kort fortalt begynte jeg med å bytte injektor-driverne, og det funket sånn nesten som det skulle. Jeg er ingeniør, og jeg lærte en gang at ingeniører skal holdes langt unna loddebolter, og det burde jeg har hørt på for denne ECUen er laget med "moderne" overflatemonterte komponenter så jeg både ser for dårlig og skjelver for mye til å holde på med sånt... Men uansett; det funket til slutt, så da burde jo alt være glede Glad

Men sånn ble det ikke. Jeg testet alle utganger; både dyser og plugger gjør det de skal, men ikke tegn til liv når jeg prøver å starte. Litt analyse av loggedata viste at jeg ikke fikk signal fra crank-trigger sensoren, og da tror jo ECUen at motoren står stille og da kommer det verken gnist eller sprut...

Jeg hadde en ekstra sensor liggende, men samme resultat, så da var det bare to muligheter igjen; ledningsbrudd eller ECU. Jeg begynte med ledningene, og det var brudd i den ene lederen som går fra sensor til ECU. Da laget jeg et nytt tvinnet par som går hele veien fra ECUen frem til konnektoren på sensoren, og da fyra den på første slaget.

Dette høres jo ikke ut som så mye jobb, men når man bare har en halvtime her og der, går dagene fort, så først sent i går kveld fikk jeg testet det siste, og tatt en liten prøverunde. Jeg har aldri kjørt denne 1600-motoren med doble spjellhus og denne kammen før, så den trenger litt justering, men alt så ut til å fungere, så da kan jeg få justert inn det siste, og ta i bruk ghian som daily driver igjen.

Snart SCC Glad
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7365
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #4422 på: juli 09, 2024, 11:06:56 am »

Ghian er endelig tilbake som daily driver og 1600n går fint. Har fått tunet inn en del, men fortsatt noen små justeringer som må til.

MEEEEN jeg savner allerede trøkket i oxyen, så jeg får ta en titt på den en dag og se om det er mulig å få den tilbake der den hører hjemme. (i rompa på ghian Blunker )

1600n har kanskje 60-70 hk eller deromkring, og med w100-kammen har den brukbar respons på lave turtall, men merker fort at det mangler en del på toppen Glad. Merkelig hvordan hele bilen endrer karakter med en annen motor.
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1320
Bosted:


Vis profil

« Svar #4423 på: juli 09, 2024, 20:08:03 pm »

Ghian er endelig tilbake som daily driver og 1600n går fint. Har fått tunet inn en del, men fortsatt noen små justeringer som må til.

MEEEEN jeg savner allerede trøkket i oxyen, så jeg får ta en titt på den en dag og se om det er mulig å få den tilbake der den hører hjemme. (i rompa på ghian Blunker )

1600n har kanskje 60-70 hk eller deromkring, og med w100-kammen har den brukbar respons på lave turtall, men merker fort at det mangler en del på toppen Glad. Merkelig hvordan hele bilen endrer karakter med en annen motor.
Fett og ser den! Hva estimerer du oxyen ha? Evt på pm:) ble selv gira i belgia på mer trøkk når jeg så drag battle, mulig det blir nye topper ila vinteren
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7365
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #4424 på: juli 10, 2024, 09:25:42 am »

Jeg hadde den på ruller for mange år siden, og da var det ca 130 hk men jeg har gjort noen endringer siden, så jeg kan tenke meg 140-150 på en god dag Glad

Nye topper står på ønskelista her også....
Loggført
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 827
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #4425 på: juli 10, 2024, 11:04:47 am »

Da er det ikke rart det er mer trøkk enn de 60-70 du har i dag nei😏.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7365
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #4426 på: august 22, 2024, 21:08:15 pm »

Har ikke skjedd så mye på Ghian i sommer, men den rusler og går som den skal, og så var den jo en tur på SCC Glad

Beste tiden med 1600-motoren ble 18.4, og med tung bil (og mann) blir det ca 74 hk. Det stemmer jo bra med det jeg estimerte. Til sammenlikning har jeg beste tid på 15.6 med oxyen, og det blir ca 122 hk. Det er noe mindre enn jeg hadde trodd, så der må jeg nok forsøke å hente noen tideler til Glad

Ellers skal Ghian på EU-kontroll i september, så da er det litt småfiks som må ordnes, men det er jo bare kos.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7365
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #4427 på: august 22, 2024, 21:15:13 pm »

Et stemningsbilde fra pit på SCC. Vi deler depotplass med Jens-Ole, og med 3 biler fra Grellandgarasjen og Jens-Ole sin fantastiske cal-look oval, er det en veldig triveig plass å være Glad


* 20240809_195853.jpg (126.19 KB, 800x600 - vist 166 ganger.)
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7365
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #4428 på: august 22, 2024, 21:27:09 pm »

Her er et bilde fra fredagen, som ble full av venting Blunker


* 20240809_134731.jpg (84.71 KB. 800x600 - vist 169 ganger.)

Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7365
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #4429 på: august 22, 2024, 22:20:41 pm »

Her er et gruppebilde fra alle i GrellandGarasjen i SCC-helga. Det er alle 3 gutta mine pluss Anton, billakkererkompisen til Atle og Era, kjæresten til Atle Glad

Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7365
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #4430 på: august 26, 2024, 10:01:46 am »

Litt "småpyssel" i garasjen i helga, men mest på selve garasjen og ikke så mye på bilen.

Men et par ting fikk jeg fikset:
-Festet den ene lista på døra som spretter av i tide og utide. Kan tyde på at klipsa har blitt litt avrundet, så listene sitter ikke like godt. Jeg har en pakke med nye klips og nye rustfrie lister på hylla, så de skal byttes ut når bilen får seg en gjennomgang
-Justert førerdøra så den ikke går på skjermen i forkant
-Forsøkt å finne en vacuumlekkasje som  gjør at den ikke detter helt ned på tomgang. Kan tyde på en liten lekkasje mellom topp og innsug, så jeg får bite i det sure eplet og plukke av spjellhus og innsug og lage meg et sett nye pakninger
-Tunet litt på sprutet. Når jeg satt inn 1600'n i Juli, hentet jeg opp et gammelt map, og fikk motoren i gang rett før jeg dro på ferie. det funket på et vis, men var ikke spesielt optimalisert for daily driving. Når jeg kjørte med 1600n i Ghian sist hadde jeg ett sentermontert spjellhus, mens nå har jeg 2 doble 38mm, så både map-signal og det meste annet er ganske annerledes. Så de siste kveldne har jeg samlet inn litt data og fått glattet litt på VE-tabellen, så nå oppfører den seg mye bedre. På SCC var det jo bare snakk om "plattan i mattan" så det er jo "enkelt" å få sånn nogenlunde bra, men kjørbarheten i kø og landevei er litt mer jobb Glad

Som en bonus er forbruket på vei nedover også, og på siste tanken målte jeg 0.83 l/mil:

* fuel.jpg (34.05 KB. 800x506 - vist 165 ganger.)


Som sagt brukes det en del tid på selve garasjen, og grunnen til det , i tillegg til at det er mye mer trivelig når alt er pent og ryddig, er at i vinter skal ghian plukkes helt med for en grundig gjennomgang, og da må jeg ha plass til både ghian og Mors bruksbil. Så planen er å fjerne alt som ikke trengs, og kun ha utstyr/verktøy som er montert på hjul inne i selve garasjen, så det er lett å få gjort jobbene effektivt. Etterhvert blir det en del sliping og grunning/lakk også, og jo mindre hyller og gammal drit det er der, jo enklere er det å holde det rent.

Ghian fikk seg en etterlengtet vask utvendig i går, og nå ser den jo nesten anstendig ut (på litt avstand i alle fall) Glad

* 20240825_193517_gkav_6908ca1c.jpg (88.57 KB. 800x519 - vist 184 ganger.)


På det bildet ser man jo også hvordan garasjegulvet ser ut. Jeg har hatt denne garasjen i over 25 år, og mye av tiden med bare rå betong. For noen år siden la jeg et lag med biltema 2k-epoxy, og det har holdt bra, men siden jeg ikke slipte betongen først var det en del olje og annet moro der, så det flasser av enkelte steder. I tillegg ser man klare spor av Atle sin blåfarge Glad

« Siste redigering: august 26, 2024, 12:49:58 pm av Roy Grelland » Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4122
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #4431 på: august 26, 2024, 14:24:16 pm »

Er det ikke sånn et garasje gulv skal se ut når det faktisk blir bygget bil i der?  Osteaktig
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7365
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #4432 på: august 26, 2024, 14:29:42 pm »

Er det ikke sånn et garasje gulv skal se ut når det faktisk blir bygget bil i der?  Osteaktig

Jo du har et poeng Blunker Nå skal først ghian får en gjennomgang og så er det 67'n sin tur, så kanskje ikke noe vits å koste på fancy-dandy garasjegulv så lenge det skal sveises, slipes og lakkes der i noen år til Blunker
Loggført
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 827
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #4433 på: august 27, 2024, 12:53:48 pm »

Ville ikke jeg gjort heller. Blir det for fint så griner man litt for hver den minste skavanke som kommer. Snakker (skriver) litt av erfaring der.

Men da har du uansett nok å gjøre i vinter mao? Så kan vi andre følge med.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7365
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #4434 på: august 28, 2024, 08:43:00 am »

Ville ikke jeg gjort heller. Blir det for fint så griner man litt for hver den minste skavanke som kommer. Snakker (skriver) litt av erfaring der.

Men da har du uansett nok å gjøre i vinter mao? Så kan vi andre følge med.

Ikke sant Glad

Jada, jeg skal gjøre mitt for å holde prosjekttråden i gang Glad En "bi-effekt" av å oppdatere her, er jo at når man begynner å bli gammel som meg, så glemmer man ofte detaljer, så hvis noen spør om hvordan jeg løste det ene eller andre så kan jeg bare bla tilbake her så finner jeg det Glad Prøv det på FB Blunker
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7365
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #4435 på: august 28, 2024, 08:48:51 am »

Det ble en times tur i garasjen i går siden det (heldigvis) hadde begynt å regne litt når jeg hadde tenkt å klippe gresset Glad

Så da tok jeg av spjellhus og innsug for å se om jeg kunne fikse noe jeg tror er falsk luft. Jeg har ikke fått tomgangen under ca 1500 rpm, og her i forrige uke la jeg en tennisball i hver av traktene for å se hvor det evt kom luft, og tomgangen endret seg ikke med 4 baller i hulla...

Jeg hadde bare brukt pakningsstoff mellom topp og innsug, pluss at disse CB innsugene er ganske mye mer "beefy" ned mot toppene, og jeg hadde ikke brukt disse innsugene på denne motoren før, så det ble en litt kjapp modding av kjøleblikkene her i Juni når jeg satt inn denne motoren, så antakelig har jeg ikke fått det helt tett mellom topp og innsug.

Så da gjorde jeg godt rent, klipte ut en papirpakning som jeg la pakningsstoff på begge sider av, og passet på at ikke blikket var i veien før jeg skrudde det sammen igjen.

Det gjorde susen, så nå kan jeg justere tomgang med tomgangsskruene på spjellhusa igjen Glad

Bilen ble enda smoothere å kjøre nå som motoren detter rett ned på tomgang, så det er bare kos Glad
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7365
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #4436 på: august 29, 2024, 10:25:23 am »

Nå som tomgangen er "normal" rundt 900 rpm, er raslingen enda mer hørbar. Høres ut som det er kun ved tomgang og at det blir borte ved litt pådrag. Jeg har hatt tilsvarende lyd i oxyboxeren, og både Jens-Ole og andre har samme eller tilsvarende lyder.

Jeg hadde jo en lengre runde i vinter på oxyboxeren da vi hadde en diskusjon på FB om hva det kunne være, men kom ikke i mål.

Eneste fellestrekk mellom denne 1600-motoren og oxyen (foruten mekanikeren...) er at de har ettermarkeds vipper med hhv 1.4 og 1.25:1 i utveksling. Jeg er 95% sikker på at jeg har scat sine i begge to, og funderer på om det kan være enten geometrien (altså mekanikeren...) eller for mye sideslark i vippestellet. Er det noen som har gode innspill her?
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1320
Bosted:


Vis profil

« Svar #4437 på: august 30, 2024, 09:23:27 am »

Både jeg og trettennullto har kjørt med mye sideveis slark på 1 av 8 armer og ikke hatt noen ulyder. Strammet opp min nå og hørte ingen forskjell på lyd. Har heller ikke slik ulyd da, den maler egt som en symaskin. Kjører forøvrig med JPM/CSP rør med stor åpning
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4122
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #4438 på: august 30, 2024, 09:56:19 am »

Da er vi kanskje på rett spor med halvparten av det vi talte om i går angående støtstangrørene fra Logmech vs de originale.
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7365
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #4439 på: august 30, 2024, 10:16:28 am »

Både jeg og trettennullto har kjørt med mye sideveis slark på 1 av 8 armer og ikke hatt noen ulyder. Strammet opp min nå og hørte ingen forskjell på lyd. Har heller ikke slik ulyd da, den maler egt som en symaskin. Kjører forøvrig med JPM/CSP rør med stor åpning
Takk, da får vi gruble videre
Loggført
Sider: 1 ... 146 147 [148] 149 150 ... 153
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!