Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7350
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #4290 på: januar 17, 2022, 12:40:07 pm » |
|
Jeg har ved ledige stunder jobbet litt mer med planlegging av det nye el-anlegget, og tenkte det ville være smart å dokumentere det jeg planlegger, så da har eg begynt å lage meg en tegning, så kanskje jeg klarer å orientere meg i sammensuriet også etter ombygging:
wiring.jpg (83.07 KB. 800x545 - vist 502 ganger.) Jeg har blitt inspirert av guttungens karosseriarbeid, og innser at Ghian etter 12-14 år på veien begynner å vise behov for litt omsorg. Et av problemene er rust i panseret, så da kan det tyde på at jeg har kommet over et panser som kanskje kan danne grunnlaget for noe morsomt:
received_1136288627186086.jpg (67.98 KB. 800x600 - vist 536 ganger.) Det ser ganske dårlig ut, men da har jeg jo noe å jobbe med Jeg ser også at årets SCC super scenic-dato er satt til starten på juni, så da må jeg enten få ut fingeren med alle disse prosjektene, eller planlegge litt smart så den er kjørbar i juni og heller fordele ting litt utover i tid Snart våren
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Svein.
Supermedlem
Innlegg: 2437
Bosted: Lørenskog
|
|
« Svar #4291 på: januar 17, 2022, 23:12:26 pm » |
|
Nok og holde på med fremover forstår jeg😂. Venter spent på monteringen av det nye pedal settet.
|
|
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7350
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #4292 på: januar 19, 2022, 14:19:58 pm » |
|
Nok og holde på med fremover forstår jeg😂. Venter spent på monteringen av det nye pedal settet.
Nok å pusle med ja Pedalsettet ligger i en boks i hylla foreløpig. Det ser forsåvidt bra ut, men nærmere måling viste at avstanden mellom pedalene er identisk med original, og med mine str 47 var planen å få litt mer plass. Så da får jeg se det an til våren når bilen hentes hjem, om jeg bruker noe mer tid på det Du kan evt låne de for å se hvordan de passer i din bil.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Svein.
Supermedlem
Innlegg: 2437
Bosted: Lørenskog
|
|
« Svar #4293 på: januar 19, 2022, 19:32:20 pm » |
|
Fikk du ikke det pedalsettet i 2 utgaver, vanlig og XL? På XL utgaven skulle det være større avstand mellom pedalene? https://imohr.com.br/en/products/41/pedal-assembly--vw-beetle
|
|
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7350
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #4294 på: januar 19, 2022, 23:40:18 pm » |
|
Var det jeg trodde også;)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7350
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #4295 på: februar 21, 2022, 21:44:10 pm » |
|
Har lekt meg litt med å få koplet hydraulisk utløser til denne 901-kassa, og etter litt måling og fundering lagde jeg et forslag til en brakett som sitter omtrent silk:
20220221_193612.jpg (60.59 KB. 800x398 - vist 485 ganger.) Som man ser blir braketten veldig lav; overkant av arbeidsbenken er omtrent laveste punkt på girkassefestet. Jeg har jo en oljekjøler som skal henge under der også. Her kan man se at det er ikke så mye klaring til den braketten som den originale wiren sitter i:
20220221_193253.jpg (39.41 KB. 800x360 - vist 484 ganger.) Så jeg tror ikke dette er den beste løsningen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7350
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #4296 på: februar 21, 2022, 21:49:00 pm » |
|
Så jeg prøver å følge opp Jon Hroar sitt forlag med å forlenge aklsingen litt og prøve å lure sylindere inn og over braketten som står der. Noe ala dette:
20220221_194608.jpg (72.4 KB. 800x455 - vist 500 ganger.) Da vil braketten ikke stikke ned under bunnen, og med litt justering av braketten vil sylinderen smette på innsiden av flensen til drivakselen.
20220221_194511.jpg (31.4 KB. 420x600 - vist 475 ganger.) Så da er det bare å sette i gang 3d-printeren med en ny test, så kanskje vi er ett skritt nærmere Jeg er slått ut av covid om dagen, så blir veldig korte økter i garasjen, men kommer sterkere tilbake
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7350
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #4297 på: november 15, 2023, 11:22:18 am » |
|
Oj, her er det lenge siden oppdateringer ser jeg En kort oppsummering av de siste par sommersesongene: Bilen brukes daglig, og jeg har heldigvis to motorer så jeg kan fikse en mens den andre står i bilen Som man kan ha sett på fb, så har jeg som vanlig hatt noen utfordringer på motorsiden, og for å gjøre historien kort, så har jeg hatt et vippearmshavari på den på vei hjem fra SCC for et par år siden. Dette var et sett gamle pauter vipper, så jeg antar det var så enkelt som et tretthetsbrudd i aluminiumen. Jeg har også kjørt en del med 1600'n og klart å havarere to kompressorer. Den første visste jag var litt "dodgy" siden jeg nesten fikk den gratis, men jeg kjøpte en som skulle være overhalt fra en etter sigende pålitelig kilde, men den har også havarert. JEg har kjørt en del med 1600'n uten kompressor (bl.a en runde Super Scenic), og den fungerer jo fint, men blir litt kjedelig når man er vant til mer kraft I sommer satt jeg inn 2110 oxyen igjen, for å forberede meg på SCC, og det fungerte helt fint. Mye moro og ny pers på stripa
20230720_153332.jpg (89.13 KB. 800x518 - vist 314 ganger.) Ghian har gått ca 20.000 km de siste 2 sesongene, så det er ikke tvil om at den brukes. Siden den kom på veien for 10-12 år siden har jeg kjørt rundt 100.000 km. Alle disse havariene og kilometrene (ink både bane og dragstripe...) har begynt å sette sine spor, så jeg har så smått begynt å forberede meg på å ta en runde til med restaurering. Det begynner å poppe opp litt rust her og der, og den begynner å bære preg av å bli brukt. Noe som er helt greit. Så planen er sånn ca å bruke den en sommer til, og så starte opp til høsten igjen. Da er følgende på lista over forbedringer: -Fjerne rust -Ny lakk -Nye tepper -5-trinns 901 girkasse -Tannstang Så ut fra disse endringene beveger bilen seg antakelig litt vekk fra cal-look stuk over mot sportsbil For å ha noe å kjøre med mens ghian får seg en overhaling, har jeg kjøpt meg en '67 boble, som foreløpig har fått en lett cal-look overhaling med bremser hjul og stuk, men tanken er at 1600-motoren skal moddes litt til å passe mer som NA-motor, med ny kam og høyere komp, og den blir da plassert i '67n med IDF gassere (!)
20230810_213257.jpg (53.2 KB. 800x399 - vist 295 ganger.) Men først skal motoren (oxyen) opp på benken for et lite oversyn; den bråker mer enn jeg setter pris på fra ventil/vippestell, så jeg må ta en sjekk der. I tillegg skal jeg få montert et DBW spjellhus, siden jeg må jo ha noen elektronikk-prosjekter også
|
|
« Siste redigering: november 15, 2023, 11:31:29 am av grelland »
|
Loggført
|
|
|
|
Martin Sørlie
Supermedlem
Innlegg: 541
Bosted: Lørenskog
The driver
|
|
« Svar #4298 på: november 15, 2023, 11:35:44 am » |
|
Dette gleder jeg meg til å følge med på Jeg KAN sikkert bla meg en drøss sider tilbake og finne, men har du noen bilder av hvordan du har gjort det med pedal og clutchpumpe?
|
|
|
Loggført
|
Martin Sørlie, 1985.
1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7350
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #4299 på: november 15, 2023, 13:31:27 pm » |
|
Dette gleder jeg meg til å følge med på Jeg KAN sikkert bla meg en drøss sider tilbake og finne, men har du noen bilder av hvordan du har gjort det med pedal og clutchpumpe? Hmmm det er litt sleggemekk, så usikker på om det gjør seg på bilde, men kan se om jeg finner noe. Etter råd fra Øyvind på hotshop kjøpte jeg en masterpunpe fra Wilwood var det vel, som jeg monterte på torpedoen; ved siden av bremsemasteren, og sveiset på en brakett på clutchpedalen. I Rabalder-tråden tror jeg du finner et bilde av hans oppsett som er bedre illustrasjon da det ikke er så mye tepper og greier i den
|
|
« Siste redigering: november 15, 2023, 13:50:49 pm av grelland »
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7350
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #4300 på: november 21, 2023, 20:52:45 pm » |
|
Her er bilde av Øyvind sitt oppsett som var min inspirasjon:
image4.jpg (47.55 KB. 450x600 - vist 329 ganger.)
|
|
« Siste redigering: november 21, 2023, 20:59:40 pm av Roy Grelland »
|
Loggført
|
|
|
|
eiko
Supermedlem
Innlegg: 825
Bosted: Rælingen
|
|
« Svar #4301 på: november 23, 2023, 08:44:44 am » |
|
Lest en del på tråden her opp gjennom årene. Spesielt på det med kompressor. Skal jo bygge motor selv i vinter og funderer sterkt på kompressor på min 1600. Dreiemoment og power som kompressor gir er lokkende.
Men nå har du havarert 2 stk, den ene var dog litt dodgy. Har selv sett på komplett kit fra kompressor haus i UK, men det koster. Ca 90 hk skal det gi, da med s&s gasser så luka går igjen på en T1. Er du lei kompressor nå?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7350
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #4302 på: november 23, 2023, 09:38:14 am » |
|
Lest en del på tråden her opp gjennom årene. Spesielt på det med kompressor. Skal jo bygge motor selv i vinter og funderer sterkt på kompressor på min 1600. Dreiemoment og power som kompressor gir er lokkende.
Men nå har du havarert 2 stk, den ene var dog litt dodgy. Har selv sett på komplett kit fra kompressor haus i UK, men det koster. Ca 90 hk skal det gi, da med s&s gasser så luka går igjen på en T1. Er du lei kompressor nå?
Hehe, nei jeg er ikke lei kompressor. Det er som du sier veldig moro med dreiemoment og respons. Målet mitt med dette kompressorprosjektet var å se hvor mye moro man kan ha med en standard 1600. Jeg innså at hvis jeg skulle få enda mer ut av det oppsettet, måtte jeg brukt mer tid på intercooler og vannkjøling etc, og da synes jeg etterhvert det ble veldig mye greier Oppsettet mitt har ikke kostet mange tusenlappene, siden jeg har bygget alt selv, og jeg hadde allerede EFI. Planene har etterhvert endret seg, og for første gang har jeg nå 2 biler som skal holdes i gang ( i alle fall inntil Ghian plukkes ned) , så da blir planen å ta 1600'n og ha det moro med den i 67 bobla en periode i stedet. Forsåvidt samme utgangspunkt som før: Hvor mye moro kan man ha med en gammel 1600, og nå blir det cal-look stil med doble gassere så får vi se hvor gøy det er. Jeg har også en turbo liggende i hylla, så det er jo kanskje også en ting å prøve. Søk opp The Dub Shop på FB og se hva han får til med en std 1600 og turbo, så ser man at det er mye gøy som kan gjøres der også Planen er å bruke Ghian en sommer til, så nå i vinter blir det en liten overhaling på 2110cc oxyen, inkl nytt 3d-printet innsug med sentermontert DBW spjellhus, så det har jo litt med at jeg har begrenset med tid å bruke i garasjen også. Atle sin '68 trenger også litt mer jobb før våren
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin Sørlie
Supermedlem
Innlegg: 541
Bosted: Lørenskog
The driver
|
|
« Svar #4303 på: november 23, 2023, 19:13:03 pm » |
|
Hva tenker du av størrelse på spjellhuset? Helprintet innsug, eller med bukkehorn?
|
|
|
Loggført
|
Martin Sørlie, 1985.
1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7350
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #4304 på: november 23, 2023, 22:21:29 pm » |
|
Husker ikke dia på spjellhuset, men kan måle senere i kveld; mener det var 54mm. er fra en 1.8T VAG motor. Planen er å bruke CB sine manifolder med dyseholdere (samme som jeg har brukt i dagens oppsett med 2 doble spjellhus) og printe alt over det. Tenkte å prøve med ett plenum over hver sylinderbank ala dette:
Skjermbilde 2023-11-23 210356.jpg (22.18 KB. 800x381 - vist 243 ganger.) Og her er et bilde fra en liten mock-up i fjor hvor du ser manifoldene:
20230130_002148.jpg (60.44 KB. 800x416 - vist 238 ganger.) Bilen er vinterlagret i kjelleren til junior, så jeg må ta med meg en tilhenger en dag og skru ut og hente motoren hjem så jeg får målt de siste detaljene, og designet ferdig og printet dette. (Må forsåvidt bygge ferdig en 3d-printer til først også...)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7350
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #4305 på: november 23, 2023, 22:35:13 pm » |
|
Alternativt kan jeg prøve noe ala dette med ett stort plenum:
Skjermbilde 2023-11-23 211943.jpg (20.23 KB. 800x363 - vist 222 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7350
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #4306 på: november 28, 2023, 09:50:09 am » |
|
Dette gleder jeg meg til å følge med på Jeg KAN sikkert bla meg en drøss sider tilbake og finne, men har du noen bilder av hvordan du har gjort det med pedal og clutchpumpe? Fant ett til av Øyvind sin Rabalder:
bergers clutch.jpg (38.73 KB. 450x600 - vist 239 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7350
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #4307 på: desember 15, 2023, 01:38:40 am » |
|
Jeg tror denne Ghian er i ferd med å bevege seg litt vekk fra cal-look stil med "ass up - nose down"-look. Planen er som sagt å sette inn en 5-trinns 901 kasse og generelt jobbe litt med kjøreegenskapene, så det blir mer sportsbil, en cal-look. Så da måtte jeg jo se litt på hvordan den vil ta seg ut med å senke den litt bak. Jeg kan ikke bruke photoshop, men etter litt youtube og knoting fikk jeg i alle fall gjort et forsøk:
as is.jpg (71.11 KB. 800x379 - vist 216 ganger.)
lower rear.jpg (71.73 KB. 800x378 - vist 224 ganger.) Jeg synes det ser veldig bra ut; jeg skal ha litt lavere profil på dekka bak, og nå sitter jeg og grubler litt på om det er noe jeg kan gjøre med hjulbuene foran.... Nå kjører jeg med 2" smal forstilling, men hvis man skal ha bedre svingegenskaper, er jo ikke det optimalt, så kanskje det blir et par tjuvtriks i photoshop for å se om jeg kan få fylt hjubuen bedre foran samtidig som jeg får bra klaring.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
Innlegg: 1320
Bosted:
|
|
« Svar #4308 på: desember 15, 2023, 23:59:16 pm » |
|
Fett!
Et meget viktig kjøreegenskap tips som ofte er oversett. Modifiser bakstilling så du kan få juster toe in til 0.10 grader total spissing. Det er natt og dag med både for og bakstilling stilt inn på dette. Såppass mye at min 1300 der bakstillingen ikke er in spec, så må jeg ratte ved motorvei, mens ovalen der alt er inspec, så kan jeg kjøre i 140 med en hånd på rattet
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7350
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #4309 på: desember 16, 2023, 01:18:48 am » |
|
Jeg leker litt mer med bakkeklaring og hjulåpning:
lower rear.jpg (71.73 KB. 800x378 - vist 218 ganger.)
front up.jpg (57.42 KB. 800x376 - vist 200 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7350
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #4310 på: desember 16, 2023, 01:45:48 am » |
|
Et annet forsøk:
front up.jpg (57.42 KB. 800x376 - vist 209 ganger.)
rear arch.jpg (59.09 KB. 800x379 - vist 215 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7350
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #4311 på: desember 16, 2023, 01:47:49 am » |
|
Så her er forskjellen mellom sånn det står i dag:
as is.jpg (71.11 KB. 800x379 - vist 221 ganger.) Og siste versjon hvor den er senket bak, og hjulbuer endret både foran og bak:
rear arch.jpg (59.09 KB. 800x379 - vist 219 ganger.) Artig å se hvordan hele bilen endrer uttrykk med med små (på PCen...) endringer
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7350
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #4312 på: desember 16, 2023, 01:57:23 am » |
|
Fett!
Et meget viktig kjøreegenskap tips som ofte er oversett. Modifiser bakstilling så du kan få juster toe in til 0.10 grader total spissing. Det er natt og dag med både for og bakstilling stilt inn på dette. Såppass mye at min 1300 der bakstillingen ikke er in spec, så må jeg ratte ved motorvei, mens ovalen der alt er inspec, så kan jeg kjøre i 140 med en hånd på rattet
Bra tips
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin Sørlie
Supermedlem
Innlegg: 541
Bosted: Lørenskog
The driver
|
|
« Svar #4313 på: desember 17, 2023, 11:12:15 am » |
|
Fett!
Et meget viktig kjøreegenskap tips som ofte er oversett. Modifiser bakstilling så du kan få juster toe in til 0.10 grader total spissing. Det er natt og dag med både for og bakstilling stilt inn på dette. Såppass mye at min 1300 der bakstillingen ikke er in spec, så må jeg ratte ved motorvei, mens ovalen der alt er inspec, så kan jeg kjøre i 140 med en hånd på rattet
Men måtte du modifisere altså? På min '67 løsnet jeg boltene på fjærplatene bare, og dro akslene maks frem med jekkestropp. Det kan være jeg husker desimalene feil, men jeg har samme opplevelsen som deg. Dønn stabil opp i de 160 jeg har turt å prøve, og mener den endte ganske nøyaktig på 0.10 inn😅
|
|
|
Loggført
|
Martin Sørlie, 1985.
1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
|
|
|
Martin Sørlie
Supermedlem
Innlegg: 541
Bosted: Lørenskog
The driver
|
|
« Svar #4314 på: desember 17, 2023, 11:14:01 am » |
|
Så her er forskjellen mellom sånn det står i dag: [ Vedlegg ] Og siste versjon hvor den er senket bak, og hjulbuer endret både foran og bak: [ Vedlegg ] Artig å se hvordan hele bilen endrer uttrykk med med små (på PCen...) endringer Oi, dæven, det blei rart for meg med modifiserte hjulbuer😅 Forresten, Du har IRS du?
|
|
|
Loggført
|
Martin Sørlie, 1985.
1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7350
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #4315 på: desember 17, 2023, 12:20:44 pm » |
|
Ja litt rart. Derfor der er greit å se på PCen før man evt setter vinkelkutteren i stålet Ja jeg har IRS. Har ikke målt hvor mye spissing jeg har evt kan få.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
Innlegg: 1320
Bosted:
|
|
« Svar #4316 på: desember 17, 2023, 14:51:18 pm » |
|
Fett!
Et meget viktig kjøreegenskap tips som ofte er oversett. Modifiser bakstilling så du kan få juster toe in til 0.10 grader total spissing. Det er natt og dag med både for og bakstilling stilt inn på dette. Såppass mye at min 1300 der bakstillingen ikke er in spec, så må jeg ratte ved motorvei, mens ovalen der alt er inspec, så kan jeg kjøre i 140 med en hånd på rattet
Men måtte du modifisere altså? På min '67 løsnet jeg boltene på fjærplatene bare, og dro akslene maks frem med jekkestropp. Det kan være jeg husker desimalene feil, men jeg har samme opplevelsen som deg. Dønn stabil opp i de 160 jeg har turt å prøve, og mener den endte ganske nøyaktig på 0.10 inn😅 Jeg har swing:P uten ovale hull. Så jeg må dremle meg ovale hull som lar meg justere
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7350
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #4317 på: desember 17, 2023, 21:11:38 pm » |
|
Jeg har swing:P uten ovale hull. Så jeg må dremle meg ovale hull som lar meg justere
Jeg har justerbare fjærplater jeg tenkte å montere så kan hende jeg må frem med dremelen også; har ikke montert de enda så vet ikke hvor mye jeg har å justere på.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin Sørlie
Supermedlem
Innlegg: 541
Bosted: Lørenskog
The driver
|
|
« Svar #4318 på: desember 18, 2023, 02:47:59 am » |
|
Fett!
Et meget viktig kjøreegenskap tips som ofte er oversett. Modifiser bakstilling så du kan få juster toe in til 0.10 grader total spissing. Det er natt og dag med både for og bakstilling stilt inn på dette. Såppass mye at min 1300 der bakstillingen ikke er in spec, så må jeg ratte ved motorvei, mens ovalen der alt er inspec, så kan jeg kjøre i 140 med en hånd på rattet
Men måtte du modifisere altså? På min '67 løsnet jeg boltene på fjærplatene bare, og dro akslene maks frem med jekkestropp. Det kan være jeg husker desimalene feil, men jeg har samme opplevelsen som deg. Dønn stabil opp i de 160 jeg har turt å prøve, og mener den endte ganske nøyaktig på 0.10 inn😅 Jeg har swing:P uten ovale hull. Så jeg må dremle meg ovale hull som lar meg justere Svingaksel her og, men så moderne min er, er det kanskje derfor jeg har ovale hull da? Trodde det var noe alle bila hadde😅
|
|
|
Loggført
|
Martin Sørlie, 1985.
1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
|
|
|
Svein.
Supermedlem
Innlegg: 2437
Bosted: Lørenskog
|
|
« Svar #4319 på: desember 18, 2023, 08:05:00 am » |
|
Jeg har swing:P uten ovale hull. Så jeg må dremle meg ovale hull som lar meg justere
Jeg har justerbare fjærplater jeg tenkte å montere så kan hende jeg må frem med dremelen også; har ikke montert de enda så vet ikke hvor mye jeg har å justere på. Hadde justerbare plater på 60’ og har på 1303’n. De har ovale hull
|
|
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
|