HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #780 på: mars 05, 2009, 01:49:52 am » |
|
Gratulerer med oppstart! Men hvorfor forsvant lakken på rammehodet? bensinen løste den opp Kommer du til og får lakkert det opp igjen? Men 2K lakk skal jo tåle bensin.
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
HKE
Supermedlem
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar
Hans Kristian tlf 95718916
|
|
« Svar #781 på: mars 05, 2009, 02:29:13 am » |
|
Blir spennende med "brum, brum"! Blir en utrolig fin bil detta!
|
|
|
Loggført
|
VW 1956 T1
"It don't have to shine, to be fine!!"
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7407
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #782 på: mars 05, 2009, 16:12:56 pm » |
|
Gratulerer med oppstart! Men hvorfor forsvant lakken på rammehodet? bensinen løste den opp Kommer du til og får lakkert det opp igjen? Men 2K lakk skal jo tåle bensin. jada, kost og bengalakk... og det er ikk 2K
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7407
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #783 på: mars 09, 2009, 01:40:20 am » |
|
auda..... brette om arma og bite gebbisset sammen roy
Target AFR ..denne prøver MS å nå /korrigere til hvis du setter på funskjonen for å korrigering under kjøring. (da må du ha bredbåndslambda koplet opp..men det hadde du jo.) har du ikke slått på denne funskjonen er det den vanlige VE tabellen som bestemmer. (sammen med kaldstart, Accel enrichment++)
En ting mens jeg sitter her og kikker på oppsettet mitt: hvor er det jeg forteller ecun at den skal bruke AFR som mål, via lambdaen, og ikke VE?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #784 på: mars 09, 2009, 01:49:35 am » |
|
EGO control VE tabellen ligger alltid "i bunn" uansett der velger du hvor mye i % EGO kontrolen kan få lov til å korrigere. aktiv over hvilket turtall, motor temp etc. avhengig av hvilken version du har. vil ikke anbefale å sette % for høyt i første omgang. er du oppe i 30% og den e sktivert er VE tabellen ute å kjøre enkelte steder.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7407
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #785 på: mars 09, 2009, 19:09:09 pm » |
|
flotters var det jeg trodde, ville bare få bekreftet dette av en erfaren MS-tuner. Takk så mye
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7407
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #786 på: mars 09, 2009, 23:57:49 pm » |
|
slik ligger den i dag, er det en ok start?
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #787 på: mars 10, 2009, 00:10:12 am » |
|
få start på kjerra først og kjør inn kammen. så kan du fikle med detta
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7407
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #788 på: mars 10, 2009, 00:23:01 am » |
|
ok Vil bare ikke gjøre noe feil første gangen...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7407
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #789 på: mars 23, 2009, 19:03:15 pm » |
|
oj, her var det ikke oppdatert på en stund..
har ikke skjedd så veldig mye, men har satt en mann på jobben med å reise på tess og handle, så da er det ikke lenge før jeg kan prøve å fyre den igjen.
I mellomtida har jeg fått skåret ut nye paneler til dørsider og i baksetet. Så nå sitter vi og ser på fargeprøver på vinyl. Ser ut som min bedre halvdel får jobben med å trekke om interiøret.
Fikk også låne en gammel dekkavbalanserer av jhu, for å slipe ned å polere opp felgbanene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7407
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #790 på: mars 23, 2009, 19:05:32 pm » |
|
her er et bilde av en felg før og etter en times tid i slipern:
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7407
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #791 på: mars 23, 2009, 19:07:27 pm » |
|
synes ikke jeg helt får frem den riktige lysteren, men med litt trening, og prøving og feiling blir det vel bedre.
Disse felgene er hønngamle, så det er en del korrosjons-skader, og de er tildels dype. Vet ikke om jeg skal slipe de helt ned, eller faktisk la de være, det er jo tross alt gamle felger... Vil ikke ta bort all patina heller... hmmm decisions
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
|
« Svar #792 på: mars 23, 2009, 19:39:05 pm » |
|
Kan du ikke tige de dypeste porene og slipe de etterpå?
Jeg har fått stort blåsekabinett som lett tar felger, om du vil glassblåse senteret før lakkering.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
LOBO
Supermedlem
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
|
« Svar #793 på: mars 23, 2009, 19:40:04 pm » |
|
La det være. Gir bilen sjarm. Det ER gamle felger, og det skal synes
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7407
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #794 på: mars 23, 2009, 20:03:30 pm » |
|
Jeg har fått stort blåsekabinett som lett tar felger, om du vil glassblåse senteret før lakkering.
takker, men jeg blåser kjapt over de utendørs før lakkering, de er ganske rene og pene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7407
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #795 på: mars 24, 2009, 01:44:24 am » |
|
da endte det opp med at jeg tok alle felgene en halvtimes tid hver til i slipern, så sier jeg det er ok Eter det blåste jeg ren de siste to, og maskerte og fikk lagt på litt lakk i senter. Begynner å se bra ut nå
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7407
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #796 på: mars 25, 2009, 23:40:20 pm » |
|
et par stemningsbilder fra prøvemontering av hjul:
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7407
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #797 på: mars 25, 2009, 23:43:01 pm » |
|
ble ikke perfekt, men godt nok Dette er en bruksbil, noe jeg stadig må minne meg selv på... Så et bilde fra dashbordet: Fikk kjøpt et gammeldags ratttrekk i brunt for noen år siden, og synes det passer bra på EMPI rattet mitt. MAngler som man kan se en turteller, pluss en måler i poden under dashbordet, og der kommer det enten en cylinder head temp gauge eller et AFM som jeg kobler på WB lambdaen. Kan også se at jeg trenger nye knotter på bryterne...
|
|
|
|
slowbug
Medlem
Innlegg: 227
Bosted: Skien
|
|
« Svar #798 på: mars 26, 2009, 00:44:14 am » |
|
ble ikke perfekt, men godt nok Dette er en bruksbil, noe jeg stadig må minne meg selv på... Så et bilde fra dashbordet: Fikk kjøpt et gammeldags ratttrekk i brunt for noen år siden, og synes det passer bra på EMPI rattet mitt. MAngler som man kan se en turteller, pluss en måler i poden under dashbordet, og der kommer det enten en cylinder head temp gauge eller et AFM som jeg kobler på WB lambdaen. Kan også se at jeg trenger nye knotter på bryterne... Looking good Fantastisk flotte linjer Ghia'n har og for en nydelig bil dette blir
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #799 på: mars 26, 2009, 15:51:37 pm » |
|
Dei hjula ser jo dritlekre ut!! Og vist dette er bruksbilen, korleis ser då søndagsbilen ut?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Kenth
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 505
Bosted: horten
|
|
« Svar #800 på: mars 26, 2009, 19:56:32 pm » |
|
gleder meg til å sen på veien . Den kledde den fargen..
|
|
|
Loggført
|
68 T2 early bay
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7407
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #801 på: mars 26, 2009, 20:52:33 pm » |
|
Dei hjula ser jo dritlekre ut!! Og vist dette er bruksbilen, korleis ser då søndagsbilen ut? den kan brukes på søndager også...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7407
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #802 på: mars 27, 2009, 19:44:42 pm » |
|
da har fargekonsulenten tatt sitt valg, og her er resultatet: den blanke biten i midten er radio block-off plata, for å vise lakkfargen. De to nederste fargeprøvene er skai, som skal brukes på dørpanelene, mørk øverst og nederst med den lyse i midten. Og de øverste hjørnene viser fargen på et alcantara-liknende stoff som skal brukes i sitteputene i setene, og den mørke skaien skal brukes på resten av setene. Teppene blir oatmeal. Satser på det blir bra
|
|
« Siste redigering: mars 27, 2009, 19:51:47 pm av grelland »
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7407
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #803 på: mars 30, 2009, 22:56:45 pm » |
|
ikke lett å få satt av tid til skruing om dagen...
Men i kveld ryddet jeg litt, og syntes dette var et ok syn å bli møtt med på vei ut av huset:
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7407
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #804 på: mars 30, 2009, 22:57:43 pm » |
|
og så et par til, som viser hvor mye snø det er igjen her på solkysten, pluss et av baken:
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JonB
Supermedlem
Innlegg: 2398
Bosted: Vestfold
|
|
« Svar #805 på: mars 30, 2009, 23:24:35 pm » |
|
og så et par til, som viser hvor mye snø det er igjen her på solkysten, pluss et av baken:
One sexy ass! Husker jeg ble fortalt om en gærning nede ved 1-2-3 Bravo som dreiv på med en Ghia for en del år siden... Litt av en forandring!! Gleder meg til å se den live!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
JonB
Supermedlem
Innlegg: 2398
Bosted: Vestfold
|
|
« Svar #807 på: mars 30, 2009, 23:52:04 pm » |
|
1-2-3 Bravo, det må være 10 år siden.... Ja faktisk, når jeg tenker meg om, jeg kjøpte den i '98 Stemmer det... Jeg kjøpte ragtopen 1. mai '99.. i de tider jeg hørte om ghian...hehe
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
JonB
Supermedlem
Innlegg: 2398
Bosted: Vestfold
|
|
« Svar #809 på: mars 31, 2009, 00:01:54 am » |
|
Jepp! Særlig gøy å drive med en prosjekt i 10 år og ikke komme noen vei... hehe! Nei, ved disse tider neste år kan det hende jeg er i nærheten av der du er nå... I fysisk forstand er jeg jo det iogmed at jeg pakker med meg stæsjet og flytter til Tønsberg til sommeren, men kanskje bilen skal bli ferdig snart også...hehe
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|