Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« på: september 18, 2009, 18:46:08 pm » |
|
Heisann Har en 67' 1500 6V som jeg kanskje skulle friske opp motoren på. Motornr er H0340471, men har hørt at denne ikke er helt optimal og trimme.. Kan noen fortelle meg hva som kan gjøres som bolt on? Hvilke sylindere og stempler, gasser (tenkte på singelgasser), og om det er noe poeng å fikse nye topper.. senere (les etter jeg er ferdig på skolen) blir det motorbygging fra start, men kunne jo plundret litt i vinter og. Bolt on og finjustering er BRA Maskinering er ikke fullt så kult Takker for svar
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
|
« Svar #1 på: september 18, 2009, 19:01:51 pm » |
|
Denne kan du jo lett bygge om til en 1600 1600 sylindre passer jo rett på skal jeg mene!
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
|
« Svar #2 på: september 18, 2009, 19:11:55 pm » |
|
Er vel 1641 sats og porta innsug, spesielt eksos, på orig. topper som er enkelt. Motoren er singelport, skal du ha dreimoment og krefter på lavt og vanlig turtall, er de bra nok. Skal du ha masse hk på topp, men litt latere lengre ned, setter du på dobbeltport-topper. Men ville kanskje heller beholt motoren som den er og kjøpt en nyere 1600 og trimmet på. De er vel forsterket og har bedre smøresystem. Har hatt en 69-1500 og synes den hadde en fin og harmonisk motor. Hadde ingen ønsker om å trimme den (men nå var og er jeg vant til 30 hk-1200 i ovalen...)
|
|
« Siste redigering: september 18, 2009, 19:17:38 pm av Kjell Roar »
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #3 på: september 19, 2009, 22:59:47 pm » |
|
tenkte litt på 1641 sats ja eneste jeg har lyst til er å hjelpe motoren å puste litt bedre trenger jeg å satse på en større gasser eller bare dyse opp?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
|
« Svar #4 på: september 19, 2009, 23:56:11 pm » |
|
Tenkte jeg skulle lage en lik nesten lik tråd, men låner bare denne Prøver å få tak i en 1600 og vil småtrimme den, Hvordan er det da å få denne til f.eks 1641ccm? Hva innebærer denne "omvandlingen"? Hva må tenkes på ang. topper, ventiler, sylindre, stempler, dyser i gasser osv?? Jajaja, er litt blå på motor - Bjørn
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #5 på: september 20, 2009, 01:08:50 am » |
|
Spørsmålet er hva dere ønsker med motor? Vipper 1.25:1, gasser, eksos, porte topper, komp, tenning. Er mye å hente på disse. Leste om en 1500 i How to hotrod boka, og de fikk den opp i nesten 80 hk. Men disse gutta kan det de driver med.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #6 på: september 20, 2009, 14:54:20 pm » |
|
ønsker å kunne kjøre forbi uten å tyne motoren skikkelig. ha jevnt og godt drag, men samtidig kunne ha det litt morsomt tror nok jeg ender opp med Kjell Roars forslag ! vet noen det 1680 settet HOTSHOP selger passer rett på?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
|
« Svar #7 på: september 20, 2009, 15:07:01 pm » |
|
ønsker å kunne kjøre forbi uten å tyne motoren skikkelig. ha jevnt og godt drag, men samtidig kunne ha det litt morsomt tror nok jeg ender opp med Kjell Roars forslag ! vet noen det 1680 settet HOTSHOP selger passer rett på? Noen av de setta på (ca) 1680 passer, men det blir tynne vegger i sylinderen. Kjenner ikke Hot Shop sin spesielt. Så 1641 settet er vel mer pålitelig.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #8 på: september 20, 2009, 15:40:54 pm » |
|
blir nok 1641 i vinter en gang ja.. før jeg spotter meg ut en 1600motor jeg kan bygge på.. tenkte å få lagd meg en 75-100hk som er STABIL! noen som kan raskt regne ut i $ hva det vil koste?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
|
|