Bobletrond
Medlem
Innlegg: 152
Bosted: Ålgård, Rogaland
|
|
« på: mars 11, 2009, 12:09:53 pm » |
|
Startet egentlig som en fillesak, men jeg vil informere andre litt om hvordan de driver. Har handlet en del av dem tidligere, men har da fått min far til å hente og betale delene, og han har da videresendt de til meg. Styr unna hvis dere skal ha varer sendt i posten.
Denne gangen fikk jeg en dynamo tilsendt i Posten. Jeg synes i utgangspunktet at prisen var høy, men siden jeg trengte den, og de kunne sende den raskt ble den bestilt. Ble informert om at den var meget bra, noe den i mine øyne ikke var. Prisen var 1400,- + frakt. Lokal hogger Knoks tar 600,- for dynamo, men de hadde ikke. Da jeg fikk dynamoen så den for det første ikke bra ut, kontakten for tilkobling av ladelampe var limt, og den var lager slakk i den. Jeg åpnet derfor børstedekslet og fant ut at også børstene var totalt utslitt. Dynamoen var i mine øyne nesten like dårlig som den jeg skulle bytte ut. Den virket nok, men for hvor lenge??? Testet ikke engang.
Kontaktet hoggeriet, sendte mail med bilde av skadene og børstene. De var på ingen måte villige til å redusere prisen. Mente også at jeg ikke kunne sende delen tilbake siden jeg hadde åpnet den. Etter litt krangling ble vi enige om at jeg kunne returnere dynamoen og skulle få pengene tilbake - frakt. Egentlig ville de også trekke fra 20 % fordi jeg skulle returnere en vare de mente var feilbestilt av meg. Har nå returnert dynamoen for min kost, men ikke fått pengene tilbake enda. Det er nå 1 uke siden de signerte for at pakken var mottatt, og jeg har fått lovnader om at pengene er overført til min konto. Til informasjon har de sine egne regler som ikke er i henhold til Norsk Kjøpslov.
Min oppfordring er derfor:
HOLD UNNA, hvis dere skal ha varen sendt i posten.
|
|
« Siste redigering: mars 11, 2009, 14:19:15 pm av Bobletrond »
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #1 på: mars 11, 2009, 13:23:54 pm » |
|
Jøran Larssen tar 850 for en ny vekselstrøm.
og....jeg skal holde meg unna..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3430
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #2 på: mars 11, 2009, 13:26:54 pm » |
|
Ringte for å spørre om priser på deler til en Porsche de hadde. Joda, det kunne jeg få, men jeg måtte skaffe orginalprisen på de delene som var av interesse, så var prisen de tok 60% av den.... God service og be kunden sjekke?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #3 på: mars 11, 2009, 13:33:36 pm » |
|
Ringte for å spørre om priser på deler til en Porsche de hadde. Joda, det kunne jeg få, men jeg måtte skaffe orginalprisen på de delene som var av interesse, så var prisen de tok 60% av den.... God service og be kunden sjekke?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #4 på: mars 11, 2009, 13:35:35 pm » |
|
Hvem hugger en 40% brukt Porsche?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
VW1303
Supermedlem
Innlegg: 1280
Bosted: Sør-Odal Hedmark
|
|
« Svar #5 på: mars 11, 2009, 13:41:56 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Drømmer om Toyota Corona Mark2 Coupe. Har du eller vet om noe, så si ifra. 1992 Bmw E36 Coupe 318 IS 1995Bmw E36 Coupe 325. Prosjektet til dama VW 1302 1971 Gatebil VW 1303 S 1974 Prosjekt VW 1303 S BIG VW 1302 1971 Byttet mot BMW E36 318i 1991
Thomas 95 78 29 51
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3430
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #6 på: mars 11, 2009, 13:45:43 pm » |
|
Hvem hugger en 40% brukt Porsche? Hva skal jeg med Porsche når jeg har en Volkswagen 412 Coupe Carrera???
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
TomR
|
|
« Svar #7 på: mars 11, 2009, 14:02:15 pm » |
|
Høggere har i henhold til loven lov til å ta max 60% av delepris ny hos forhandler. Så at de velger å ta 60% uten å engang vite tilstanden på delene er for meg helt utrolig....til den prisen burde delen være omtrent mint!
|
|
« Siste redigering: mars 11, 2009, 14:12:29 pm av TomR »
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
Pål A
Seniormedlem
Innlegg: 252
Bosted: Akershus
'74 1303 Germanlooker
|
|
« Svar #8 på: mars 11, 2009, 14:10:49 pm » |
|
Slike folk burde man sende en klage til forbrukerombudet på. I flg. lovverket har man for det første 14 dagers returrett på slike kjøp. For det andre var det en mangelfull vare og da skal man enten få den reparert, evt få en ny som er i tråd med det avtalte, ellers skal pengene tilbakebetales inkl. frakt. Ellers så er det mitt inntrykk at når det kommer til Porschedeler så er det mange som ønsker å gjøre gull av gråstein...
|
|
|
Loggført
|
What kind of wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood?
|
|
|
Bobletrond
Medlem
Innlegg: 152
Bosted: Ålgård, Rogaland
|
|
« Svar #9 på: mars 11, 2009, 14:18:52 pm » |
|
Jøran Larssen tar 850 for en ny vekselstrøm.
og....jeg skal holde meg unna..
Nå var ikke dette dynamo til Boble, men til en Skoda Pickup. Fikk ny byttedynamo for 2178,-
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bobletrond
Medlem
Innlegg: 152
Bosted: Ålgård, Rogaland
|
|
« Svar #10 på: mars 11, 2009, 14:28:08 pm » |
|
Her er hva jeg skrev og hva jeg fikk til svar jeg fikk da jeg purret på pengene og ytet krav om å få dekket porto begge veier:
Jeg kan ikke se at jeg har fått tilbakebetalt pengene >mine. > > > > Hvis pengene ikke er på min konto i morgen vil jeg >kontakte min bank og kreve pengene tilbake via Visa. > > > > Har søkt litt i regler vedrørende fjernsalg. Siden dere >har sendt meg en vare som ikke er i henhold til hva jeg >ble forespeilet, jeg ble ikke fortalt at den var forsøkt >reparert med lim. Hadde jeg blitt informert om dette >hadde jeg ikke betalt så mye for dynamoen. Tilstanden har >jeg forstått at er avhengig av øyet som ser, hva dere >kaller meget bra, er i mine øyne utslitt skrot. Siden >dynamoen hadde skader dere ikke informerte om, så plikter >dere også å refundere frakt og retur frakt til meg. >Returfrakt var 145 kr. > Svar:
Henviser til din mail av 10.03 d.å. Som de ser ut fra vår tidligere mail vil beløpet utbetales minus frakter. Noe som allerede er utført. De må være fulstendig klar over at angrerett er ingen "prøvekjørings ordning" Her har de selv skrudd fra hverandre en vare. Noe de overhode ikke har annledning til. Det står helt klart i medsendt skriv " Bytterett bortfaller hvis det er åpnet eller demontert noe på delen! Du må være klar over at garanti og angrerett bortfaller slik de her har opptrådd. Uavhenge av dette krediterer vi deg beløpet for å få en slik fille sak ut av verden. Vi gjør dem oppmerksom på at de heretter er uønsket som kunde hos oss. Til orientering vil det ikke bli besvart flere mail fra dem.
|
|
« Siste redigering: mars 11, 2009, 14:31:02 pm av Bobletrond »
|
Loggført
|
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
|
« Svar #11 på: mars 11, 2009, 14:29:22 pm » |
|
Hehehehehehe.. Slike folk vil Norge ha! Vurdert å tipse lokalavisa på Toten?
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
GraffsT1
Supermedlem
Innlegg: 541
Bosted: Aurskog
Urskog VW Aircoolers
|
|
« Svar #12 på: mars 11, 2009, 14:32:58 pm » |
|
HA, HA....., Konge svar Utrolig at sånne greier å leve over lengre tid....
|
|
|
Loggført
|
Urskog VW Aircoolers
'66 mod t1 rat (byttet bort) '72 Fastback
|
|
|
Pål A
Seniormedlem
Innlegg: 252
Bosted: Akershus
'74 1303 Germanlooker
|
|
« Svar #13 på: mars 11, 2009, 14:36:45 pm » |
|
Morn igjen og takk for maten!!
|
|
|
Loggført
|
What kind of wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood?
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
|
« Svar #14 på: mars 11, 2009, 14:37:35 pm » |
|
HÅRREISENDE! Om dette så er en "fillesak" for dem, hvorfor i H******E fikset de det da bare ikke med en gang? Kundeservice på sitt verste! *rister på hodet* Min oppfordring er derfor: HOLD UNNA, hvis dere skal ha varen sendt i posten. Med den holdningen der bør man holde seg unna sjappa helt og holdent! Ikke bare ved sending i posten.
|
|
« Siste redigering: mars 11, 2009, 14:42:39 pm av DrLaban (Thomas S) »
|
Loggført
|
|
|
|
TomR
|
|
« Svar #15 på: mars 11, 2009, 14:47:36 pm » |
|
Utvist ut fra et bilopphøggeri - dette må da være mat for lokalavisa/radioen
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
Pål
Supermedlem
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
|
« Svar #16 på: mars 11, 2009, 14:47:49 pm » |
|
Alle postordresalg faller inn under angrefrisloven. Noe som gir deg 14 dager full returrett og kreditering av kjøpesummen. Du har da ikke krav på å få dekket fraktkostnadene hverken fra leverandøren eller tilbake til leverandøren.
På den annen side, så har du fått en vare som ikke er ihht beskrivelsen, og prisen sto heller ikke i stil til hva man naturlig kunne forvente å få. Derfor vil jeg si du har krav på full refusjon av dine utlegg.
Han sier alle garantier bortfaller. Har han da i utgangspunktet gitt noen garanti? Det er ikke vanlig. Men folk blander ofte garanti med reklamasjonsrett. Den vil uansett ikke bortfall om varen er pakket ut. SÅ lenge den kan pakkes inn og leveres tilbake i den forfattning den var da du mottok den. Å skru opp et deksjel for å sjekke børster kan ikke kvalifiseres som å "tukle" med produktet og heller ikke det gir grunnlag for bortfall av garanti som evt er gitt.
Ta kontakt med ditt lokale forbrukerombud.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Bobletrond
Medlem
Innlegg: 152
Bosted: Ålgård, Rogaland
|
|
« Svar #17 på: mars 11, 2009, 14:49:30 pm » |
|
Her kommer mitt svar, som jeg da selvfølgelig ikke har fått tilbakemelding på:
Hei igjen.
Jeg kan garantere at jeg ikke kommer til å handle fra dere igjen, og jeg kan også garantere at jeg vil informere andre potensielle kunder om hvordan dere driver.
Ok, at det er en fillesak, men for meg dreier det seg at dere har sendt en del som jeg ble garantert for at var veldig bra. Noe den ikke var, og dere nektet for det. For meg går saken mer på kundebehandling enn penger. Dere strider tross alt med Norsk kjøpslov måten dere driver på..
Det må dere vel kunne innrømme at den ikke var verdt 1400,-, når nyoverhalt byttedynamo kostet meg 2178,-?
Jeg kaller dette utnyttelse av kunder som får varer tilsendt og som ikke kan se på varen selv. På godt Norsk LURERI og SVINDEL.
Hadde dere hatt litt bedre kundebehandling, så hadde saken vært ute av verden mye før. Hadde dere for eksempel redusert prisen til en fornuftig verdi, så hadde jeg skiftet børster på dynamoen selv, og saken hadde vært ute av verden. For meg ble det en prinsippsak.
At du må åpne dekslet for å sjekke hvor mye børstene er slitt, er du som jeg like mye klar over. Dette ødelegger eller skader på ingen måte en dynamo. Informasjonen som står som fotnote i faktura er dessuten i strid med kjøpsloven.
Hvis pengene er på min konto i dag ser jeg også på saken som ute av verden.
Håper dere ikke behandler alle kunder like dårlig.
Hilsen
Trond Sommerstad
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3430
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #18 på: mars 11, 2009, 14:49:55 pm » |
|
Her er hva jeg skrev og hva jeg fikk til svar jeg fikk da jeg purret på pengene og ytet krav om å få dekket porto begge veier:
Jeg kan ikke se at jeg har fått tilbakebetalt pengene >mine. > > > > Hvis pengene ikke er på min konto i morgen vil jeg >kontakte min bank og kreve pengene tilbake via Visa. > > > > Har søkt litt i regler vedrørende fjernsalg. Siden dere >har sendt meg en vare som ikke er i henhold til hva jeg >ble forespeilet, jeg ble ikke fortalt at den var forsøkt >reparert med lim. Hadde jeg blitt informert om dette >hadde jeg ikke betalt så mye for dynamoen. Tilstanden har >jeg forstått at er avhengig av øyet som ser, hva dere >kaller meget bra, er i mine øyne utslitt skrot. Siden >dynamoen hadde skader dere ikke informerte om, så plikter >dere også å refundere frakt og retur frakt til meg. >Returfrakt var 145 kr. > Svar:
Henviser til din mail av 10.03 d.å. Som de ser ut fra vår tidligere mail vil beløpet utbetales minus frakter. Noe som allerede er utført. De må være fulstendig klar over at angrerett er ingen "prøvekjørings ordning" Her har de selv skrudd fra hverandre en vare. Noe de overhode ikke har annledning til. Det står helt klart i medsendt skriv " Bytterett bortfaller hvis det er åpnet eller demontert noe på delen! Du må være klar over at garanti og angrerett bortfaller slik de her har opptrådd. Uavhenge av dette krediterer vi deg beløpet for å få en slik fille sak ut av verden. Vi gjør dem oppmerksom på at de heretter er uønsket som kunde hos oss. Til orientering vil det ikke bli besvart flere mail fra dem.
www.oa.no er lokalavisen....
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
|
« Svar #19 på: mars 11, 2009, 14:57:05 pm » |
|
At du må åpne dekslet for å sjekke hvor mye børstene er slitt, er du som jeg like mye klar over. Dette ødelegger eller skader på ingen måte en dynamo.
De burde jo ta en kikk under det dekselet selv før de selger en dynamo i "perfekt" stand
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
OTO
Supermedlem
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik
|
|
« Svar #20 på: mars 11, 2009, 14:58:31 pm » |
|
Du skulle heller spurt Vazelina Bilopphøggeri!? "Ha itte!!" pleier Høgger`n å svare
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bobletrond
Medlem
Innlegg: 152
Bosted: Ålgård, Rogaland
|
|
« Svar #21 på: mars 11, 2009, 14:59:47 pm » |
|
Alle postordresalg faller inn under angrefrisloven. Noe som gir deg 14 dager full returrett og kreditering av kjøpesummen. Du har da ikke krav på å få dekket fraktkostnadene hverken fra leverandøren eller tilbake til leverandøren.
På den annen side, så har du fått en vare som ikke er ihht beskrivelsen, og prisen sto heller ikke i stil til hva man naturlig kunne forvente å få. Derfor vil jeg si du har krav på full refusjon av dine utlegg.
Han sier alle garantier bortfaller. Har han da i utgangspunktet gitt noen garanti? Det er ikke vanlig. Men folk blander ofte garanti med reklamasjonsrett. Den vil uansett ikke bortfall om varen er pakket ut. SÅ lenge den kan pakkes inn og leveres tilbake i den forfattning den var da du mottok den. Å skru opp et deksjel for å sjekke børster kan ikke kvalifiseres som å "tukle" med produktet og heller ikke det gir grunnlag for bortfall av garanti som evt er gitt.
Ta kontakt med ditt lokale forbrukerombud.
De gir 1mnd garanti på brukte deler. Er klar over at jeg ikke har krav på å få tilbake utgifter for porto ved fjernsalg, men jeg har ikke fått det produktet jeg ble forespeilet. Derfor mener også jeg at jeg kan kreve tilbake utgiftene jeg har hatt. Det står skrevet i bunnen av deres faktura at garantien bortfaller hvis deler erforsøkt åpnet, men å sjekke børster er etter min oppfatning bare verifisere tilstanden til en dynamo og karaktriserer ikke som demontering i mine øyne. Det står også skrevet at man ikke får refundert penger, men får en tilgodelapp, samt at det trekkes et gebyr på 20 % ved retur. Dette er ikke i henhold til kjøpsloven.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
heljo
Juniormedlem
Innlegg: 74
Bosted: lavik, sogn
|
|
« Svar #22 på: mars 11, 2009, 15:04:40 pm » |
|
eg har og prøvd å handle med desse tidlegare. Eg vurderte å kjøpe et karosseri til 1300 71 mod, men ville gjerne ha bilder av det først, sidan eg ikkje gidd å køyre frå sogn og til toten for å sjå på det. Dei prøvde å sende bilder, men når eg ikkje fekk opna dei på mi maskin, fekk eg beskjed om at dei hadde ikkje tid til å prøve fleire gongar. Der slutta den handelen...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bobletrond
Medlem
Innlegg: 152
Bosted: Ålgård, Rogaland
|
|
« Svar #23 på: mars 11, 2009, 15:05:10 pm » |
|
Du skulle heller spurt Vazelina Bilopphøggeri!? "Ha itte!!" pleier Høgger`n å svare Stemmer det, svare var Ha itte! derfor blei det "Toten Luropphugging" Men, det er 3 svar han her: Ha itte! Ja, dæ har je Du får kåmma å sjå
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JK
|
|
« Svar #24 på: mars 11, 2009, 15:27:19 pm » |
|
For å si det slik så er det ikke akkurat første gangen Toten Bilopphøggeri får dårlig omtale. Har bestandig gått rykter her på bygda om dårlig service og veldig høye priser på deler i forhold til andre høggerier.
|
|
|
Loggført
|
46 84 69 59
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3430
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #25 på: mars 11, 2009, 15:44:26 pm » |
|
De ryktene er det så mange av at jeg neppe tror det bare er oppspinn. Hørte om en kunde fra Hamar (en god times kjøretur unna) som skulle bestille nye deler hos Toten Bilopphuggeri. Han måtte komme og betale et depositum på 300,- før de kunne bestille delen. Han handla et annet sted for å si det sånn...
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
Innlegg: 3455
Bosted: oppland
|
|
« Svar #26 på: mars 11, 2009, 15:52:34 pm » |
|
vi på jobben bruker endel brukte deler, men, vi handler ALDRI fra toten bilopphugging, da de bestandig skal ha minst hav pris av nye deler, og aldri får ut fingern å får delene levert.. bruker et lite huggeri, som heter HUNDER bilopphugging.. god service, og bra med deler
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #27 på: mars 11, 2009, 16:16:53 pm » |
|
Jøran Larssen tar 850 for en ny vekselstrøm.
og....jeg skal holde meg unna..
Nå var ikke dette dynamo til Boble, men til en Skoda Pickup. Fikk ny byttedynamo for 2178,- Ok. Beklager
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eivind E
Supermedlem
Innlegg: 529
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #28 på: mars 11, 2009, 16:24:02 pm » |
|
En bekjent av meg fikk dumpet et par tonn snø oppå bilen, og kontaktet da oa.no. For å gjøre en lang historie kort, så fikk saken elendig omtale i lokalavisen, som fremstilte det på en helt håpløs måte, som om det var hans egen feil som hadde "feilparkert" bil, og at det dermed var helt rimelig for en mann med traktor å dumpe x antall lass med snø oppå bilen og dermed påføre skader for tusenvis av kroner. Jeg ville nok holdt meg laaaangt unna den avisen.
|
|
|
Loggført
|
65 Karmann Ghia @ 2332 66 1300 @ 1914 72 Doka @ 2.4
|
|
|
Bobletrond
Medlem
Innlegg: 152
Bosted: Ålgård, Rogaland
|
|
« Svar #29 på: mars 11, 2009, 18:31:11 pm » |
|
Jeg gidder ikke lage noe styr med avisen og forbrukerrådet, det er mer effektivt å legge saken ut her og eventuelt andre forum. Har kontaktet banken min og siden jeg betalte med Visa kjører jeg nå saken den veien.
At de ikke forholder seg til kjøpsloven svir nok hardere hvis det kommer fra Visa, enn det om det kommer i lokal avisen. Visa ansvarlig i banken min mente at jeg hadde en meget sterkt saken. Siden det ikke var vedlagt angrefrist skjema, så står jeg enda sterkere. Regner med at jeg skal klare å få tilbake alt unntatt frakten av dynamoen tilbake.
Som jeg har skrevet tidligere, er det ikke pengene det står på lenger, men prinsipper. På grunn av måten de oppfører seg på, og de tilbakemeldingene jeg har fått fra Toten Bilopphoggeri så taper jeg med glede pengene jeg har brukt på frakt, bare jeg kan sørge for at dette har ført til at de taper mange kunder i fremtiden.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|