Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #210 på: mars 18, 2009, 00:29:00 am » |
|
Fekk av delar av heimamekk kanalen idag (sjåførsida) under låg deler av den orginale... Såg egentlig ikkje for jævlig ut, men det har vorte skifta den lange plata med stigtrinnsfester.
Bilder kjem... men ikkje idag...
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #211 på: mars 19, 2009, 18:01:55 pm » |
|
Idag har eg fått av eine bakskjermen, for å sjå litt nermare på innerskjermen.... det viste seg att også den har vert offer for ein heller tvilsom restaurering... spørsmålet er om eg skal fikse det som er der, eller skifte heile skiten med ein ny... siste nevnte alternativ er jo relativt avansert.. + att eg ikkje har gjort det før...
Kjem bilder snart!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #212 på: mars 19, 2009, 21:49:49 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Stein.H
Seniormedlem
Innlegg: 367
Bosted: Sandefjord
|
|
« Svar #213 på: mars 20, 2009, 10:07:08 am » |
|
Det blei litt ekstra jobb det her (ikke uventa)
|
|
|
Loggført
|
Tlf 92062314
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #214 på: mars 20, 2009, 10:55:12 am » |
|
Kikk fra baksiden på dette området her. 7 av 10 ganger er det spreng rust ut på baksiden... om du slår litt lett på det med hammer så faller rusten sammen.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
|
« Svar #215 på: mars 20, 2009, 11:18:27 am » |
|
Tror det tallet lett kan kvalitetssikres til 9,5 av 10...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #216 på: mars 20, 2009, 11:30:44 am » |
|
Jeg tenkte jeg skulle spare de siste prosenten til der hvor rusten tyter foran også...
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Lid
Supermedlem
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund
|
|
« Svar #217 på: mars 20, 2009, 13:40:13 pm » |
|
Nå jeg får se de siste bildene der så kvalifiserer denne bilen til å være en delebil. Denne lappingen har holdt den i live en stund, men det mest barmhjertige ovenfor bilen, eier og Tistlo vil være og stoppe dette prosjektet her. Eier vil kunne få en mye bedre bil for pengene han betaler Tistlo for jobben, med og totalrestaurere denne. Det er like godt og gi seg mens leken er er god. Og dette er skrevet med positivt fortegn og kun min personlige mening.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #218 på: mars 20, 2009, 14:14:30 pm » |
|
Men i og med att den andre sida ser heilt fin ut, så trur eg det skal gå bra om eg får fiksa opp dette bakre karosserifestet... Usikkerheiten er her ja...
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Stein.H
Seniormedlem
Innlegg: 367
Bosted: Sandefjord
|
|
« Svar #219 på: mars 20, 2009, 14:16:50 pm » |
|
Du blir i allefall noen erfaringer rikere av dette
|
|
|
Loggført
|
Tlf 92062314
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #220 på: mars 20, 2009, 14:20:40 pm » |
|
Kikk fra baksiden på dette området her. 7 av 10 ganger er det spreng rust ut på baksiden... om du slår litt lett på det med hammer så faller rusten sammen.
På baksida er det mangen rustflak, som eg tok vekk... tynt stål igjen.. det er eit hol bak z-staget som det er rusta gjennom heile leppa. ser det litt på bilda.. Men er det strengt tatt så altfor avansert å fikse dette? eg ser dei selger nye plater der den er komplett, med plata bak! Og etter litt the samba sørfing ser eg att det ikkje er verre enn å kappe ut den gamle, borre ut punkta innvendig, heilsveise inn igjen nye plata og sveise på plass punkta innvendig (som skal gjerast fyrst, for å unga att plata bukter seg. MEN; Karosseriet må ned igjen på bunnplata... Kanskje dette hadde vert noko?: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,12947.0.html
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #221 på: mars 20, 2009, 14:26:28 pm » |
|
Mange timer spart på det andre karosseriet... (det er ikke avansert å fikse de hjulhusene, bare litt kjedelig)
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
JFP
Supermedlem
Innlegg: 967
Bosted: Bærum
|
|
« Svar #222 på: mars 20, 2009, 14:31:52 pm » |
|
Nå jeg får se de siste bildene der så kvalifiserer denne bilen til å være en delebil. Denne lappingen har holdt den i live en stund, men det mest barmhjertige ovenfor bilen, eier og Tistlo vil være og stoppe dette prosjektet her. Eier vil kunne få en mye bedre bil for pengene han betaler Tistlo for jobben, med og totalrestaurere denne. Det er like godt og gi seg mens leken er er god. Og dette er skrevet med positivt fortegn og kun min personlige mening.
Enig! Let den raude fare. Uten å ha sett annet enn bildene, minner dette forferdelig mye om mitt eget cab-rust-prosjekt. Det begynte med et lite hull i en kanal, og endte med et år med sveising. Prisen for haugen med deler og timene til arbeid + sandblåsing og omlakkering ble hinsides mye til slutt. Om du har en Karmann, split, barndoor T2, eller andre litt mer skjeldne typer er det en viss fornuft i denslags restaureringer, men her kommer arbeidstimer + pris til å bli i overkant av hva som er økonomisk fornuftig (med mindre man dropper ambisjonene, finner frem tectylspannet og maler over). Det ligger et nesten ferdigsveiset jeans-karrosseri til salgs her på forumet, andre nesten rustfrie biler finnes. Skal ikke virke belærende, men jeg tror det er tid for en vurdering.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Superbeetle
Supermedlem
Innlegg: 513
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #223 på: mars 20, 2009, 14:36:51 pm » |
|
Er det 63d ulmengrün jeg spotter baki der? Jeg hadde nok prøvd å reparere det om det var min bil det gjaldt og om resten av karosseriet var noenlunde. Om ikke 100% showfinish så ordnet det slik at det holdt, men det må vel gjerne du og Raymond bli enige om..
|
|
|
Loggført
|
´71 1302S ´12 Yamaha YZF-R6
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #224 på: mars 20, 2009, 15:25:26 pm » |
|
Det er jo strengt tatt ikkje meir enn dette: Bakre innerskjerm høgre sida Høgre side støtfangarfeste framme Tetting av hol i reservehjulsbrønn Fiksing av torpedovegg hjørner Lapping av hol i venstre varmekanal Under hjørna på torpedoveggen Kanalbotnar golv rammehovud And thats IT! Mesteparten dreier jo seg kun om å banke til nokon plater !
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Stein.H
Seniormedlem
Innlegg: 367
Bosted: Sandefjord
|
|
« Svar #225 på: mars 20, 2009, 15:35:33 pm » |
|
Det er vel bare å ta en gjennomgang med eier og høre hva han vil, uansett så koster det å restaurere gammel bil
|
|
|
Loggført
|
Tlf 92062314
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #226 på: mars 20, 2009, 15:37:39 pm » |
|
Jepp får ringa han seinare idag!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
|
« Svar #227 på: mars 20, 2009, 15:42:50 pm » |
|
Strengt tatt ikke mer? Det var kanskje ikke en så lang liste, men du har nå alikevel rikelig med arbeid da...
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #228 på: mars 20, 2009, 15:44:39 pm » |
|
Nja... det er jo berre småarbeid mesteparten, men det som vert mest er nok kanalbunnene og denne innerskjermen + støtfangarfeste foran.
Fordi dette er ting eg ikkje har noko spesiell erfaring med endå...
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Superbeetle
Supermedlem
Innlegg: 513
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #229 på: mars 20, 2009, 16:02:02 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
´71 1302S ´12 Yamaha YZF-R6
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #230 på: mars 20, 2009, 16:17:34 pm » |
|
Han stakkaren der vart gjort til latter i data-timen idag... sendte annonsa på prosjektoren
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
|
« Svar #231 på: mars 20, 2009, 16:33:17 pm » |
|
tenk å legge ut sløyd arbeidet sitt på Finn.no a gitt. Finanskrisa tar virkelig på!
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com
|
|
|
Tc
Seniormedlem
Innlegg: 282
Bosted: brumunddal
|
|
« Svar #232 på: mars 20, 2009, 17:45:09 pm » |
|
Står jaggu respekt ta ståpå vilja di. Blir bra detta!
|
|
|
Loggført
|
1959-T1 2009 Passat 1998-zx9-R 1966-T2
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
|
« Svar #233 på: mars 20, 2009, 18:11:52 pm » |
|
Det er jo strengt tatt ikkje meir enn dette: Bakre innerskjerm høgre sida Høgre side støtfangarfeste framme Tetting av hol i reservehjulsbrønn Fiksing av torpedovegg hjørner Lapping av hol i venstre varmekanal Under hjørna på torpedoveggen Kanalbotnar golv rammehovud And thats IT! Mesteparten dreier jo seg kun om å banke til nokon plater ! Og dette ender i at du mister alt av motivasjon, og japsebil når du får lappen er ett faktum..
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
|
« Svar #234 på: mars 20, 2009, 19:06:51 pm » |
|
Nå jeg får se de siste bildene der så kvalifiserer denne bilen til å være en delebil. Denne lappingen har holdt den i live en stund, men det mest barmhjertige ovenfor bilen, eier og Tistlo vil være og stoppe dette prosjektet her. Eier vil kunne få en mye bedre bil for pengene han betaler Tistlo for jobben, med og totalrestaurere denne. Det er like godt og gi seg mens leken er er god. Og dette er skrevet med positivt fortegn og kun min personlige mening.
Må si meg enig her, har sveiset opp mye dårlige biler med åra og det du ser er kunn litt, det dukker hele tiden opp nytt og værre dritt mens du holder på, så slutt dette nå,og få tak i noe bedre du kommer aldrig til å bli ferdig med denna.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #235 på: mars 20, 2009, 21:18:03 pm » |
|
Tja tja... nei eg klarar vel å fikse dette eller?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
|
« Svar #236 på: mars 20, 2009, 21:24:29 pm » |
|
Det tror jeg du gjør men er det verdt det, og får du nok igjen for det? skal ikke fortelle deg hva jeg skulle hatt for å sveise opp denna Mener du burde vurdere dette litt nå
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #237 på: mars 20, 2009, 21:33:14 pm » |
|
Eg synst ikkje det er nødvendig å byte karosseriet pga dette... ein ny innerskjerm del koster 365kr..
Men nå skal eg opp og pusse endå meir, samt fjerna z-staget.. + inspisera andre sida nermare og innsida (bak tepper)
Du trenger nok ikkje fotella meg kva du tar for jobben nei, men eg tar fortsatt 150kr timen, og sånn eg har forstått det så er ikkje det galen pris! og for min del; eg har aldri tjent meir før!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #238 på: mars 20, 2009, 21:33:48 pm » |
|
Og dette ender i at du mister alt av motivasjon, og japsebil når du får lappen er ett faktum.. ..In my ass
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Mortensvw
Juniormedlem
Innlegg: 60
Bosted: Nedre Telemark
Kjenner det bobler...
|
|
« Svar #239 på: mars 20, 2009, 21:49:02 pm » |
|
Sta ungdom må man ha, det er ikke så mange igjen av de..
|
|
|
Loggført
|
1970 Boble (Prosjekt) 1978 Chevy Corvette Pace Car (en sånn...kosebil) 1991 Ford Sierra (Bruksbil)
Tlf 99289195
|
|
|
|