november 23, 2024, 13:02:29 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 62 63 [64] 65 66 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 739393 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1890 på: august 04, 2013, 22:50:15 pm »

Gleder meg ti å se bussen in action!

ikke ha for store forhåpninger! det har ikke jeg  Glad
med snevert arbeidsområde på motor og laaaaaaaaaaaaangt 1. gir så detter turtallet utenfor området til motoren
så vil ikke toppeffekten gjenspeiles i tidene
kommer til å kjøre på 0.8Bar først for å teste litt greier Rekker tunge
clutch sluret på høyeste trykket  så måtte bremse i 3 gir.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1891 på: august 04, 2013, 22:54:42 pm »

ellers før bremsing blei det montert TPS på gasserene


* IMG_2013073036499.jpg (82.08 KB, 800x600 - vist 522 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1892 på: august 04, 2013, 22:56:56 pm »

var også en  lekkasje fra den ene toppen jeg har brukt.
det lakk i frost/tappepluggen
så måtte lage en liten tetting med o-ring og silicone!


* IMG_2013073045740.jpg (68.74 KB, 800x600 - vist 463 ganger.)

* IMG_2013073059117.jpg (54.58 KB, 450x600 - vist 456 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1893 på: august 04, 2013, 23:06:27 pm »

trøbbel med støtstenger 2 dager før bremsingen!
brukte noen modifiserte Type 4 alustøtstenger.
disse har samme radie på kulene, men funker ikke sammen med CB vippene.
de brøyt i justerings skruene pga for mye vinkel/løft.
fikk heldigvis fixet dette før det gikk dritt!
måtte inn med noen cro moly stenger  Tvilende
Det var på håret.


* IMG_2013080435450.jpg (36.39 KB, 800x450 - vist 436 ganger.)

* IMG_2013080447987 (1).jpg (37.02 KB, 337x600 - vist 459 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1894 på: august 04, 2013, 23:09:25 pm »

Godt det løste seg. Ser jo at de t4 stengene ikke takler ekstremt høyt løft.
Hvordan ser vippene ut?
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #1895 på: august 04, 2013, 23:09:26 pm »

Så du fannt begrensningen på topp-boltene du også?  akkurat samme prob som jeg hadde, selv om jeg har helt annen motor.
Men merkelig lite dreiemoment i motoren din med turbo?
jeg passerte 500nm ved ca 370 hjulhk og 1,7 bar.  Har du en merkelig kamaksel eller er det her 16V teknologien spiller inn?

Clutch spinn i dynoen ja.... been there...
Hadde ikke du dobbelplate clutch?

Håper du får denne motoren kjørbar etter hvert, regner med du også er ute etter brukbar effekt på lavere turtall og tidlig spoolup for å ikke tape så mye ut av svingene..?
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #1896 på: august 04, 2013, 23:12:37 pm »

Nå har forresten Garret kommet med en ny serie turboer som har bredere arbeidsområde... sjekk ut GTX serien.Vuredrer selv å bytte.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1897 på: august 04, 2013, 23:16:27 pm »

Godt det løste seg. Ser jo at de t4 stengene ikke takler ekstremt høyt løft.
Hvordan ser vippene ut?

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1898 på: august 04, 2013, 23:21:49 pm »

Så du fannt begrensningen på topp-boltene du også?  akkurat samme prob som jeg hadde, selv om jeg har helt annen motor.
Men merkelig lite dreiemoment i motoren din med turbo?
jeg passerte 500nm ved ca 370 hjulhk og 1,7 bar.  Har du en merkelig kamaksel eller er det her 16V teknologien spiller inn?

Clutch spinn i dynoen ja.... been there...
Hadde ikke du dobbelplate clutch?

Håper du får denne motoren kjørbar etter hvert, regner med du også er ute etter brukbar effekt på lavere turtall og tidlig spoolup for å ikke tape så mye ut av svingene..?

Det er ikke så rart att momentet er "lite" fordi turboen spoler opp etter området  der kammen skal gi mest moment...
 500+ nm har jeg hatt i 2,2 WBX på 1,3 bar i varianten , samme kam, men med turbo som spoler opp mye tidligere.
du må jo se hvor monmentet er

nå har jeg  enkel 4 puck i og stage 3 QSC i den nå.

dette er en midlertidig motor som brukes til Research and development  Gliser vet ikke om jeg gjør så mye mer med den,
men har lyst å prøve en annen turbo på den hvis jeg kommer over en rimelig en .
SÅ hvis noen har eller vet om en HX30 turbo er jeg intressert!
men trur ikke jeg finner noen OEM turboer med de måla jeg vil ha.
da må jeg bestille cutsom turbo og det er 7500.- ++ utenfor budget nå!
« Siste redigering: august 05, 2013, 00:25:45 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1899 på: august 04, 2013, 23:24:56 pm »

Men merkelig lite dreiemoment i motoren din med turbo?
jeg passerte 500nm ved ca 370 hjulhk og 1,7 bar.  Har du en merkelig kamaksel eller er det her 16V teknologien spiller inn?



kjøer du e85?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #1900 på: august 04, 2013, 23:27:11 pm »

kjører e85 over 1,6 bar lading ja. foreløpig bare kommet til 1,8bar pga clutch
Er dette og "midlertidig"?
Når kommer den ordentlige da?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1901 på: august 04, 2013, 23:35:36 pm »

rart du ikke har mere moment med så moderene 16V motor da på så høyt trykk. ??

jeg samler deler. og morro å teste forskjellige løsniger og bruke opp deler på hylla.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #1902 på: august 04, 2013, 23:38:43 pm »

Kammene er begrensningen i min motor og. Men til gjengjeld så har jeg fullt moment og ladetrykk fra 3600rpm. dette gjør også dessverre at allt forsvinner igjen over 6500rpm...

Edit: Og så har jeg fremdeles orginal eksosmanifold. tror nok et grenrør vil gjøre underverker..
Loggført
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #1903 på: august 05, 2013, 00:17:13 am »

Er dette og "midlertidig"?
Når kommer den ordentlige da?

Det har vel vært rundt 600hk baki der tidligere..
Såvidt jeg har forstått er det som skjuler seg under turbo og sprut nå en bortimot standard WBX med annen kam.
Sånn sett er det ikke noe å si på effekten  Gliser
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1904 på: august 05, 2013, 00:32:43 am »

Er dette og "midlertidig"?
Når kommer den ordentlige da?

Det har vel vært rundt 600hk baki der tidligere..
Såvidt jeg har forstått er det som skjuler seg under turbo og sprut nå en bortimot standard WBX med annen kam.
Sånn sett er det ikke noe å si på effekten  Gliser

absolutt!
SOm haraune nevner så det er for dårlig arbeids område på denne motoren , så kjørbarheten er nok ikke på topp.
Men har funnet ut mye anng HK potensialet i std motor. Gliser
er jo "bare" å bytte turbo!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1905 på: august 09, 2013, 01:34:17 am »

Så for å forhåpentligvis forbedre kjørbarheten/ respons blei det  iverksatt "prosjekt annen turbo" onsdag kveld!   Gliser
Satt sammen en T4 turbo av deler fra fjorårets turbo og en annen som lå på hylla.
Ikke helt optimal den heller men kommer tidligere.. håper jeg
Så da blei det Straka (meieri) rør
#Bråkebeltet
#Sigdaltrim

må tunes litt...


* IMG_201308097667.jpg (90.96 KB, 800x600 - vist 566 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1906 på: august 09, 2013, 07:58:52 am »

Håhå! Har bosozoku style intruffet det Norske vw-miljøet?


 http://www.google.com/imgres?imgurl=http://pinktentacle.com/images/10/xbosozoku_43.jpg.pagespeed.ic.KtuJlZISQ_.jpg&imgrefurl=http://pinktentacle.com/2010/07/bosozoku-style-rides/&h=425&w=636&sz=308&tbnid=km3B7s4S9XBp4M:&tbnh=98&tbnw=147&prev=/search%3Fq%3Dbosozoku%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=bosozoku&usg=__75PMyG1c4bReArdK5fxOgefs_mo=&docid=zl9PA62wbshDJM&sa=X&ei=SIQEUqXoBKeh4gTD94HICg&ved=0CDsQ9QEwAQ
 http://en.wikipedia.org/wiki/Bōsōzoku
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KS
Medlem
***
Innlegg: 169
Bosted: Sigdal


Sigdal Folkevognklubb


Vis profil
« Svar #1907 på: august 09, 2013, 08:31:31 am »

#Sigdaltrim
Det er rått Gliser
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1908 på: august 16, 2013, 21:57:56 pm »

hjemme fra SCC og i full gang i Møkkakjeller'n med nye ting som skal gjøres.
SCC gikk  bra . "fastest bus" 5. året på rad  , bilen er like hel men ingen ny pers.
har funnet ut att det skal klaffe å kjøre 12 sekunder med buss.
klarte ei stripe på 12.8@180km/t ellers 13.0 og div 13.3 ,13.6 tider.
Den kassa jeg har i bilen nå , gir ca 75km/t på 1 gir og det blir litt for mye.
funker meget bra på rudskogen da.
Det er 2. giret fra en T3 5 trinns som er brukt som 1 gir osv
.
Ellers hadde  jeg litt utfordringer med ny sinterclutch ,men den "satt seg " etter ett par tre drag
og att motoren blåste ut litt kjølevæske i ekspansjontanken.
løsnet og etterstramte topploksboltene. Takk til Lynet for beregning av strekk i bolter.
dro enda litt til.. Gliser
på søndagen kom det ikke en dråpe selv på høyere ladetrykk.
Giringen er nå tilbake til normal, men ingen lucky luke giring enda. må bli litt tøffere  der Øyerulling

Etter å ha kjørt  med 2.33 1. gir har jeg begynnt på en kasse mere egnet for raskere starter Gliser
Bygger en 091 med Weddle alu mellomhus og litt kortere weddle 3/4 gir. org 1/2 gir. med vanlige syncroringer i 1. omgang.
Lurer litt på å dra til Kjula og jakte 11 sekunder..



ett par videoer!



* IMG_2013081611236.jpg (95.87 KB, 800x600 - vist 441 ganger.)

* IMG_2013081625258.jpg (49.43 KB, 450x600 - vist 401 ganger.)
« Siste redigering: august 16, 2013, 22:07:41 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1909 på: august 16, 2013, 21:59:39 pm »

fant denne på yotube

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1910 på: august 16, 2013, 22:06:08 pm »

er også ett par løp til i Trackdaycup jeg  skal prøve å komme meg på og med strengere støykrav har jeg vært på Torshov og handla Mufflers! Rekker tunge
Går ned til 3" og 2 stk etterhverandre med ulik form så håper jeg den maler som en katt.




* IMG_2013081658386.jpg (91.04 KB, 800x600 - vist 570 ganger.)

* IMG_2013081651710.jpg (72.66 KB, 800x600 - vist 471 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #1911 på: august 16, 2013, 22:31:53 pm »

Som speaker'n sier; Makan assa! Dæven å det går  Gliser
Nesten mest imponert når jeg ser hvor retningsstabil den har blitt. 0-180 med splittbuss uten noen form for vingling eller rattutslag i det hele tatt er ikke noen selvfølge  Osteaktig
« Siste redigering: august 16, 2013, 22:35:34 pm av Rocket-Racing » Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1912 på: august 16, 2013, 22:41:30 pm »

jada bilen har blitt stabil . var litt mer guffen 1. draget for 5 år siden Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
GeirJB
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1913 på: august 16, 2013, 23:52:05 pm »

Er imponerende hva du har fått til med den gamle Ambulansen!  Kult
Loggført

-61 VW 1200 (Beryl green),-69 VW 1600 Variant,-74 BMW 1602,-82 VW Polo G40
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1914 på: august 17, 2013, 00:53:06 am »

Er det lov å spørre hvor mye moment du endte opp med på pinneboltene?
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #1915 på: august 18, 2013, 20:35:57 pm »

Hiver meg på BB sitt spørsmål ;-) har jo samme planer. Vet du om Oettinger hadde sterkere pinnebolter? Har hørt med raceware som hadde sterkere før, men hadde sluttet å lage og kostet svimlende summer for å lage et sett.
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #1916 på: august 19, 2013, 15:56:13 pm »

Kort inpå. Ossen radiatorslanger bruker du? Hvor får jeg kjøpt? Holder på litt utti skjulet å trenger gummi Blunker
Stå på!
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1917 på: august 19, 2013, 16:09:28 pm »

Det blei dratt til med grader + litt extra  , litt "eye balling" og litt på gefuhlen blei det   under bilen på depotplassen søndag morgen.
forskjellig grader avhengig av lengdene på boltene.
normalt sett holder de 50Nm som VW sier godt opp i sylindertrykk, mulig den ene toppen min er litt bob bob.
sjekkes i vinter.
slanger bruker jeg stort sett diverse fra WBX og T3 buss


Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #1918 på: desember 12, 2013, 13:43:52 pm »


Her er det en svenske som ypper til bråk Jørn:

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=23683

Du får legge inn en Northug-kommentar i tråden hans slik at han får motviasjon...

Jeg forstår at det er en 911-buss i Sverige OG i Finland.....og en "race taxi" i Sveits....som alle tre bygger splttbuss for rundbanekjøring.... Man må jo få til en shootout mellom alle dere fire...snart fem?
Loggført

SCREWDRIVER #2
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1919 på: desember 12, 2013, 22:32:08 pm »

Kanskje vi må få laget en vw Cup!
Det kommer jo bare flere og flere heftige bobler og busser Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: 1 ... 62 63 [64] 65 66 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!