KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1770 på: april 07, 2013, 22:47:27 pm » |
|
Så " lillemotoren" har ca 400 hk....
Gler meg til å se "stormotoren" i aksjon.
ja siste motor hadde rundt 600hk så DÈT gleder jeg meg til igjen men neste år blir det
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1771 på: april 07, 2013, 22:58:06 pm » |
|
måtte teste ut stifting også da jeg ikke har gjort det før og svinghjulet hadde ikke like god presspassning som det pleier å være , så borret opp med eget bor for som fulgte med stiftene. gjør vel ikke så mye skade med stifter.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1772 på: april 09, 2013, 23:21:24 pm » |
|
tre av skruene på tørrsump reimhjulet jeg brukte på sist motor hadde løsnet . disse 5mm senk skruene var satt inn med locktite, CB reimhjulet hadde Tommeskruer originalt og jeg flyttet reimhjulet over på WBX hub og brukte metriske skruer. mulig "vinkelen" ikke er 100% lik på metrisk og tomme-senk skruer så siden det ikke var ikke plass til 6mm senk , så freset jeg bort senksporet og gjenget opp til 6mm for bruk av vanlige bolter fikk også balansert reimhjulet. og tilpasset kamdrev til kam. *venter på trykkplate*
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1773 på: april 09, 2013, 23:25:47 pm » |
|
Kommer ikke til å ha en eneste vibrasjon i bilen du nå Må ha en lampe som lyser for å vise at motorn går, så mye som du balanserer. Skal du på Rudskogen til helga for fører/hastighetslisens?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1774 på: april 09, 2013, 23:30:45 pm » |
|
veeel det blir fortsatt ting inn motoren som ikke lar seg balansere i praksis, men håpet er mindre lagerslitasje ved mye kjøring på høyt turtall og att uabalanse ikke skal være en mulig årsak til att motor ikke vil opp i turtall Jepp planen er å kjøre Trackday cup Jeg har H-lisens fører. venter på kontrollør for sjekk av lisensen , på bilen , på Torsdag!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1775 på: april 09, 2013, 23:40:21 pm » |
|
Skal ned å veive litt med flagg og blinke litt med lys jeg da. Mulig jeg står der nede i halvsvime med gul vest Blir ikke H-lisens på meg helt enda, men et par Trackdays må jeg få vært med på så jeg får plaga ovalen. Du får dra'n helt ut og balansere fordeleralselen også om du fremdeles har den. Er vel ikke stort mer inni motoren nå bortsett fra vannpumpa som ikke er balansert.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1776 på: april 09, 2013, 23:48:03 pm » |
|
da sees vi sikkert. er bare komplett veivparti som blir balansert . Kam har jeg ikke forsket så mye på enda.. foruten att jeg har testet og de er ganske mye i ubalanse pga kam lobenes plassering og relativt store størrelse. utfordringen blir å få balansert den og om det har så mye for seg pga liten diameter, halv hastighet av veiva og att den er "koblet til" hele ventilmekansimen
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Lars Johansen
Supermedlem
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer
|
|
« Svar #1777 på: april 10, 2013, 00:40:21 am » |
|
da sees vi sikkert. er bare komplett veivparti som blir balansert . Kam har jeg ikke forsket så mye på enda.. foruten att jeg har testet og de er ganske mye i ubalanse pga kam lobenes plassering og relativt store størrelse. utfordringen blir å få balansert den og om det har så mye for seg pga liten diameter, halv hastighet av veiva og att den er "koblet til" hele ventilmekansimen
Motvektskam :-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1778 på: april 10, 2013, 00:47:44 am » |
|
får TIG'e på motvekter
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1779 på: april 10, 2013, 00:50:23 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1780 på: april 10, 2013, 02:11:20 am » |
|
jaggu var det forskjell på vinkel metrisk vs unf/unc
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1781 på: april 10, 2013, 13:40:47 pm » |
|
Jaggu. Kjekt å vite. Fresh link til kamakselbalansering. Begynner jo å bli lurt når kam får over 5000 snurr. Men vil nå tro at ventilmekanismen gir mer belastning enn ubalansen i en kam.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1782 på: april 12, 2013, 18:41:34 pm » |
|
har hatt god erfaring med bruk av org råder. så har kommet godt i gang me letting og vektjustering så vil bruke det nå også, bare lette de litt. Fikk tips i byggetråden til JPM's musemotor anng nøykatig letting av lilleenden på rådene. spente opp rådene i en mod'et krysspinne og freste bort ca 20g bare i lillenden. rådene varierte litt i vekt men lå rundt 650G stk er nå nede på 608 Gram
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1783 på: april 12, 2013, 22:42:15 pm » |
|
Ser skikkelig flott ut. Musemotortråden er full av lure triks den. Fjerna noe i motsatt ende av råden også eller?
Har sett en som bygger porschemotorer som slisset et spor i thrusteflaten på hver side av råden så den "brukte" oljen blir brukt til underspyling.
Hvor mye akkurat den modden hjelper kan vel diskuteres, men underspyling begynner å bli lurt når du nærmer deg 700 gamp?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1784 på: april 22, 2013, 23:04:34 pm » |
|
liten oppdatering . Race sesongen er i allefall i gang I helgen var det Åpningshelg på Trackday , og jeg fikk rotet meg bort på søndagen . Fikk kjørt Løp nr 3 , klarte å fullføre denne gangen uten motor ras , og kom ikke helt sist, godt fornøyd Stempel for fullført løp Holdt en 944 cup bak meg selv med kun 190Hjulhk i bussen Litt spesielt å stå i startfeltet med Radical SR3, porsche 997 CUP, camarocup++ Trodde det skulle bli altofr spett med så "lite" hk men da får man mere flyt i kjøringa og kan bremse senere og gi gass utenom att bilen er HELT rett.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1785 på: april 22, 2013, 23:14:13 pm » |
|
ellers har jeg fiklet litt med oljepumpe opplegg på motoren WBX motoren er kresen på ojepumpa og std pumpene er levert i flere størrelser for å få tight fit i blokka. merket f.eks 2C etc ellers blir det dårlig oljetrykk pga falsk luft på varm blokk. motoren jeg har satt i nå er satt sammen av brukte deler og hadde ikke original oljepumpe. så prøvde ut "o-ring" trikset . desverre så har oljetrykk og oljetemp målinga gått bananas i bilen så fikk ikke noe nøye avlesning etter oring montering
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7318
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #1786 på: april 22, 2013, 23:18:57 pm » |
|
Er det pga alu i blokka at dette er et større problem på wbx enn på t1?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1787 på: april 22, 2013, 23:24:03 pm » |
|
har ikke så mye erfaring med type 1 . mulig WBX er bittelitt større i åpningen enn type 1 blokka og derfor krever tightere pumpe? kjapp googling på thermal expansion ser ut som att magnesium utvider seg mer enn alu, men nå er det jo legeringer så vet ikke om det er årsaken. http://www.engineeringtoolbox.com/thermal-expansion-metals-d_859.html
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1788 på: april 22, 2013, 23:27:36 pm » |
|
ser mange gjør dette på type 1 også . Gene berg leverer vel "o-ringed pumps"
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1789 på: april 22, 2013, 23:29:13 pm » |
|
liten snutt fra "treningsheat" filmet med mobilen stripset fast i passasjer stol!
|
|
« Siste redigering: juli 02, 2013, 23:55:47 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1790 på: april 22, 2013, 23:33:15 pm » |
|
det skiller noen hundre deler over og under på de forskjellige pumpene alle ettermarkeds pumper er jo alltid slarkete i hullet
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1791 på: april 22, 2013, 23:51:16 pm » |
|
endelig har videoen fra siste løpet i 2012 trackday cup kommet
|
|
« Siste redigering: juli 02, 2013, 23:56:30 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1792 på: april 22, 2013, 23:52:11 pm » |
|
ANBEFALER ALLE som har lyst å begynne med asfaltracing å sjekke ut Trackday. meget bra opplegg, mye kjøretid og bra for nybegynnere og erfarne.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1793 på: april 23, 2013, 00:00:25 am » |
|
ANBEFALER ALLE som har lyst å begynne med asfaltracing å sjekke ut Trackday. meget bra opplegg, mye kjøretid og bra for nybegynnere og erfarne.
Helt enig! Gleder meg som en liten dritt til å få ferdig ovalen! Synd vi ikke stiller i samme klasse, så kunne vi kjørt om kapp
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7318
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #1794 på: april 23, 2013, 00:00:52 am » |
|
det skiller noen hundre deler over og under på de forskjellige pumpene alle ettermarkeds pumper er jo alltid slarkete i hullet
Skal måle min...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7318
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #1795 på: april 23, 2013, 00:01:46 am » |
|
ANBEFALER ALLE som har lyst å begynne med asfaltracing å sjekke ut Trackday. meget bra opplegg, mye kjøretid og bra for nybegynnere og erfarne.
Helt enig! Gleder meg som en liten dritt til å få ferdig ovalen! Synd vi ikke stiller i samme klasse, så kunne vi kjørt om kapp Hva kreves av bilen. Gateregistrert?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1796 på: april 23, 2013, 00:03:57 am » |
|
gateregistrert er det "roadsport klassen" som gjelder. men Roy da må du konvererte vekk fra cal-look stilen til german look stilen. Dewill, ikke samme klasse , men starter nok likt
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1797 på: april 23, 2013, 00:05:31 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1798 på: april 23, 2013, 12:06:12 pm » |
|
gateregistrert er det "roadsport klassen" som gjelder. men Roy da må du konvererte vekk fra cal-look stilen til german look stilen. Dewill, ikke samme klasse , men starter nok likt Gateregistrerte og lisensierte biler skal vel ikke kjøre på banen samtidig i følge regelverket? Men hadde uansett vært moro å få denga litt på bane.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1799 på: april 23, 2013, 12:08:18 pm » |
|
det blei kjørt i fjor og i år sammen . under løpet. derfor du må klasse bilen inn under roadsport.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|