KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1740 på: mars 03, 2013, 00:27:25 am » |
|
ellers prøvde jeg å filme litt med mobilen og aLap recorder. men må ha eget redigeringsprogram for å legge på overlay av HAstighet , g krefter etc.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1741 på: mars 03, 2013, 00:33:00 am » |
|
kjøringen blei desverre avlyst ca kl 1330. da det var bløtt og oppkjørt ettehvert. mener sjefen sjøl "Hebbe" sa han hadde vært "igjennom".... føøønvind og stiv kuling oopå der sat fart på smeltinga gitt! fikk ikke testet boostventilen helt ferdig, så var begrenset hvor mye 140HK klarte å rive seg løs. extern wastegate er på vei i posten , funker mye bedre enn å tweake oiriginal trykk klokke.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1742 på: mars 03, 2013, 00:35:38 am » |
|
"T3 kappebort 1.gir og revers i 091 hus"-kassa fungerte bra!
fjøringen foran med bløtere setting taklet de villeste dumpene bra uten å subbe hverken i hjulbuer og innerskermer Rallybilcross stuket gjorde susen.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1743 på: mars 03, 2013, 00:52:54 am » |
|
grunnet forferdelig lyd på microfonen på mobilkameraet, tenkte jeg att jeg skulle pynte litt på det med piggtråd musikk som var tilgjengelig via youtube redigeringsfunksjon. blei ikke akkurat vellykket haha tok evigheter på youtube og redigere så sånn blir det. ørepropper anbefales
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1744 på: mars 03, 2013, 00:58:55 am » |
|
Kunne eventuellt fått noen til å skutt inn flere pigger i forhjula. Typisk er vel 50øre pr pigg normalt. Håhå! Piggdekkmusikk Det var et voldsomt spetakkel. Kult å se gammalbil på isen! Ser kanskje litt myk ut i fronten...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1745 på: mars 03, 2013, 01:04:42 am » |
|
Ser kanskje litt myk ut i fronten...
ja skal stroppe den stumt. det hadde nok hjulpet å holde hjula på isen....
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1746 på: mars 03, 2013, 01:12:09 am » |
|
det var noen heftige dumper og dumper på banen i dag ja
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1747 på: mars 03, 2013, 01:19:22 am » |
|
haha Jah, det er løsningen på alt. Som drifting-gutta sier: Hold stumt. Men tror det har en annen betydning Så litt kupert ut faktisk. Moro å få testet understellet på forskjellig terreng. Ganske imponerende at du har fått til et understell som kan justeres til å passe de fleste underlag. Ikke mange som kan skryte på seg at de kan bruke bilen optimalt på stripa, banen og i isrally.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1748 på: mars 03, 2013, 01:31:02 am » |
|
optimal er den ikke , men fungerer tilfredstillende til å ha det gøy! man får jo erfaringer med hvordan justerbare dempere og fjører oppfører seg i forskjellige sitausjoner! det er kjekt
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hans
Supermedlem
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1749 på: mars 03, 2013, 01:31:39 am » |
|
tenkte motsatt jeg da, med stålfelger bak også - formulerte meg nok feil
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1750 på: mars 03, 2013, 01:33:45 am » |
|
tenkte motsatt jeg da, med stålfelger bak også - formulerte meg nok feil *my bad* vel når jeg leser en gang til så ser jeg du har nevt "stock" burde vel ringt en bjelle anng stålfelgene! porsche stålfleger i denne dimensjonen er nesten like vriene å få tak i som hønsetenner sammenlignet med compmotive hjula
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1751 på: mars 03, 2013, 01:36:06 am » |
|
Helt optimalt blir det jo ikke, men veldig nære vil jeg tro. Du har helt klart fått til noe som kan kalles en allsidig bil, selv om det er en buss Hjulvinklene har mye å si, de blir også forskjellige fra bane til bane selv med samme underlag. Optimale hjulvinkler på rudskogen er ikke nødvendigvis like optimale på vålerbanen f.eks.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1752 på: mars 03, 2013, 01:39:22 am » |
|
Ser kanskje litt myk ut i fronten...
ja skal stroppe den stumt. det hadde nok hjulpet å holde hjula på isen.... kunne jo blitt ett artig oppslag i "Nedre Eggedal Budstikke" "Eldre VW buss sist sett 3meter flyvende over brøytekantene på Hebbe's isbane, vitner sier sjåføren hylte noe om :AUUU!! nyretransplantasjon!! nå!!!!!"
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
|
« Svar #1753 på: mars 03, 2013, 01:46:43 am » |
|
Råtøft at du bruker bussen til "alt slags". Har en kompis her i pølselandet som har et sett ( 4 stk ) Porsche stål-reservehjulsfelger han lurte på å selge dersom det er av interesse? Han kjører med et slikt sett på bruksbobla, og det ser jo tilsynelatende veldig "stock" ut. Mvh Arild
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1754 på: mars 03, 2013, 01:49:03 am » |
|
tipper jeg går for 16" rund baut til neste vinter . bak blei det trangt med 15" pga bremser
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1755 på: mars 03, 2013, 01:58:47 am » |
|
Nyretransplantasjon ja Spørs nok ikke om det er dumt å stroppe kjærra fast i isen da gitt
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1757 på: mars 11, 2013, 21:43:56 pm » |
|
11500.- for felger til ishjul?? OMFG!! YMBFC??
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1758 på: mars 11, 2013, 22:03:23 pm » |
|
Haha, så 1500kr jeg. Bomma visst skikkelig Reservehjul til prisen av en pen bruktbil, hahaha
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1759 på: mars 12, 2013, 00:25:34 am » |
|
ellers vært og kjørt mere på isen i sigdal. nå var det bedre føre og fikk nå bedre inntrykk av hvor kult det er , selv med dårlige fremdekk og ikke ful pupp på motor . ikke ofte jeg gleder meg til vinter'n men bra å ha kjørealternativer i det halve året bilen vanligvis står stille! gikk såpass att jeg fikk testet brøytekantene! brøytekantene virket.. bildene er ferdig "rettet" og klar for mere kjøring
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1760 på: mars 12, 2013, 00:29:39 am » |
|
ellers er det alltid litt utfordringer. i løpet av kjøringa på lørdag så har viftebladet til dynamo vært bortpå slangen fra turbo til intercooler og kuttet hull så litt modifisering av vifeblad og ny slange på plass.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1761 på: april 04, 2013, 23:18:48 pm » |
|
begynner å nærme seg sesong start så det gjenstår masse småplukk har byttet stoler pga utgått FIA dato. Fått montert inn XL passasjerstol så nå får de fleste plass og endelig fått montert 12V innmat i viskermotoren, gikk veeel fort med 6v innmat ! passet på da visker motoren og mekansimen måtte ut pga litt hard medfart under iskjøringen.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1762 på: april 05, 2013, 22:47:44 pm » |
|
i kveld har jeg montert en ekstern wastegate for å forhåpentligvis få litt enklere og stabil kontroll over ladetrykket. hadde en brukt liggende. teste på søndag , må bare få av piggdekka!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1763 på: april 07, 2013, 22:26:20 pm » |
|
har tatt en avgjørelse anng motor og pga mangel på finans så må den nye "stor motoren " vente . fortsatt manko på 10.000.-'er av penger. så da har jeg begynnt på ett kompromiss .
blir en 2,1L med deler jeg har i hylla bla.FK8 kam , HX35 turbo , originale topper etc. satser på 350-400 hjulhk.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1764 på: april 07, 2013, 22:31:56 pm » |
|
begynte i går med letting svinghjul og frest trigger mønster. blir MYE spon gitt
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1765 på: april 07, 2013, 22:37:23 pm » |
|
orginal WBX veiv påmontert kam/fordelerdrev og kiler 201,5 G/mm og 169,7 G/mm godt innenfor produksjonstandard
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1766 på: april 07, 2013, 22:38:01 pm » |
|
Du får sikkert igjen penger av norsk gjenvinning for det sponet Hva blir vekta på til slutt? Lekkert
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1767 på: april 07, 2013, 22:39:41 pm » |
|
Du får sikkert igjen penger av norsk gjenvinning for det sponet Hva blir vekta på til slutt? Lekkert er vel ca 1.- kg for stål eller havnet på 3,5kg på svinghjulet
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
RødeBaron
|
|
« Svar #1768 på: april 07, 2013, 22:41:14 pm » |
|
Så " lillemotoren" har ca 400 hk....
Gler meg til å se "stormotoren" i aksjon.
|
|
|
Loggført
|
original buddie Bugbuddies.no
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1769 på: april 07, 2013, 22:45:29 pm » |
|
Schenck maskinen viste borring på samme steder som borringen fra original balanseringen ned til jeg kom under grammet. etter det så flyttet plasseringen seg som vanlig , monterte på svinghjul og havnet ned på 18.72 G/mm og 13,37 G/mm på hvert sitt plan. "F1 spec" har ikke trykkplate enda og reimhjulet må fixes litt på da det var en skrue som var knekt i det . SÅ hvis noen har en STAGE 3 228mm type4/wbx trykkplate til salgs , hyl ut.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|