november 23, 2024, 15:38:44 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 56 57 [58] 59 60 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 739467 ganger)
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1710 på: februar 24, 2013, 01:15:07 am »

Ikke gæli! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1711 på: februar 24, 2013, 12:52:36 pm »

Ja hurra for Butzel , ser ut til å gjette riktig!
sjøl tippet jeg 250 HjulHK. håpet turboen var med LITT mere.
men momentet blei mere enn forventet!! 
420Nm er ganske bra syns jeg sjøl! der tippet 350-370nm

håper det får rivi løs hjula på isen (hvis jeg kommer meg oppover!!  Øyerulling )
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #1712 på: februar 24, 2013, 13:26:48 pm »

var det til hælja du skulle kjøre på glatta?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1713 på: februar 27, 2013, 12:39:18 pm »

ja www.Trackday.no har arrangement hos http://www.hebbesracing.com/

MEN ER PÅ UTKIKK ETTER EN FELG  

1 stk porsche reservehjulsfelg stål 5x15" et 55 kjøpes/ leid /lånt


* IMG_2013022525181.jpg (99.07 KB, 800x600 - vist 421 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1714 på: februar 27, 2013, 12:42:28 pm »

også på Face da  Kult

https://www.facebook.com/events/102329843264475/

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1715 på: mars 01, 2013, 00:24:55 am »

siste forberedelser før helgas kjøring på isen.
det var litt klønete vinkel på oljetilførselen til turboen så har laget en liten adapter.
jaggu tokk det ikke ett par timer bare det  Øyerulling
har også hevet bilen 50mm foran ved å flytte hele forstillinga ned pga plassproblemer til ishjula.
kjøpte også noen adaptere fra 5x130 til 5x120 for å bruke noen lånte BMW rallyhjul, men de adpaterne var ikke helt gode!
merket det på Dynapacken att hele bilen rista når vi startet.viste seg att pinneboltene var dratt inn skakt og ingen sentreings ring gjorde ikke saken bedre.
skulle også smale inn adaterene litt men klarte å dreie feil på den ene..  Øyerulling
mareritt hele ishjul prosjektet!! skulle bare kjøpt rally felger med 5x130, men når man er blakk tar man som regel billigste utvei!
 
så har også dreid sentreringsringer til felgene.
 


* IMG_201302283322.jpg (62.61 KB, 800x600 - vist 461 ganger.)

* IMG_2013022813193.jpg (78.32 KB, 800x600 - vist 438 ganger.)

* IMG_2013022821747.jpg (83.64 KB, 800x600 - vist 455 ganger.)

* IMG_2013022837209.jpg (23.72 KB, 450x600 - vist 430 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1716 på: mars 01, 2013, 00:28:20 am »

Imponerende hva du får til. Glad
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1717 på: mars 01, 2013, 00:32:30 am »

takk takk

kikket også på oppkoblingen av boost ventil

har gått vekk fra "bleed" til "clamp" metoden
lønner seg å lese dokumentasjon noen ganger! Gliser

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1718 på: mars 01, 2013, 02:30:00 am »

Godt du høster erfaring med den boost kontrolleren. Tok med en lik. Men synes det virket latterlig billig for noe som skal virke....
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1719 på: mars 01, 2013, 08:07:38 am »

Den virker bra så lenge den ikke utsettes for mye varme. Det gjelder både fysisk plassering og lufttemp. Det siste forsåvidt ikke noe problem nå du kjører med IC.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1720 på: mars 01, 2013, 11:38:04 am »

godt  poeng kalle.
min  ventil henter nå signalet rett fra turboen= varm luft som vil gå gjennom ventilen (da det er en 3 veis ventil som vil slippeut noe luft.
så da får jeg flytte signalet til etter IC , noe som også vil ta hensyn til trykktapet i IC og øke ladtrykket tilsvarende
selvom det er minimalt
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1721 på: mars 01, 2013, 17:16:29 pm »

var på dekk1 og skulle legge om forhjula i dag men de klarte ikke få av reservegummien fra felgene.
så da blei det gjørra sjæl metoden Glad
fikk flashback til Gatebil og den lukta.
Tom R ... det var sånn att du ikke skulle ha den gummien eller husker jeg feil?  Gliser
ellers må det til en sjekk av spissing til etter kjapp prøvetur.
antar rallypigg på asfalt kjennes litt ymse ut og?


* IMG_2013030136206.jpg (88.54 KB, 800x600 - vist 510 ganger.)

* IMG_2013030120299.jpg (68.75 KB, 800x600 - vist 557 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1722 på: mars 01, 2013, 17:23:34 pm »

Båt stuk! Elska det! Gliser

Husk å få tatt mye film for oss fattigfolk som ikke kan komme å se på. Glad
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1723 på: mars 01, 2013, 17:29:59 pm »

kan bli overvann så greit att den er klar for å gå i plan
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1724 på: mars 01, 2013, 17:48:13 pm »

kan bli overvann så greit att den er klar for å gå i plan

Veldig praktisk når du skal klippe brøytekantene også. Blunker
Loggført

Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #1725 på: mars 01, 2013, 17:53:44 pm »

Nesten bilcross Stuk jo Glad tøft!
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1726 på: mars 02, 2013, 00:43:21 am »

Rally-buss!
looking good! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1727 på: mars 02, 2013, 01:10:09 am »

likte Rally-buss bedre enn bilcross stuk Osteaktig
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #1728 på: mars 02, 2013, 01:17:04 am »

Detta blir vel strengt tatt en Rally-Kors buss Kult
Drittøft! Håper du filmer når du freser isen med bussen Jørn Gliser

mvh
Arild Glad
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1729 på: mars 02, 2013, 01:58:39 am »

likte Rally-buss bedre enn bilcross stuk Osteaktig
Bilcross ække mye kult nei. Er for mye bulking Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #1730 på: mars 02, 2013, 20:25:56 pm »

Har'n vært på isen i dag?  Glad
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #1731 på: mars 02, 2013, 20:35:24 pm »

Lav i rumpa og ypp i fronten er typisk cross, bøllestil  Blunker men som sagt...er nok mere oldschool rally Stuk Glad
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #1732 på: mars 02, 2013, 20:49:08 pm »

Ja, han var på isen i dag. Møtte han med bussen på henger utenfor Hokksund. Selvfølgelig med hjulstropping.

* DSC00931.JPG (29.69 KB. 512x384 - vist 459 ganger.)

Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1733 på: mars 02, 2013, 20:55:54 pm »

Ja, han var på isen i dag. Møtte han med bussen på henger utenfor Hokksund. Selvfølgelig med hjulstropping.

Da er det jo et under at han kom frem!  Osteaktig
Gleder oss til rapport fra Jørn om hvordan det gikk på isen!
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1734 på: mars 02, 2013, 21:02:38 pm »

Nå er jeg jaggu spent på hvordan den funka på isen. Kan tenke meg at det var dritkult Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1735 på: mars 02, 2013, 22:06:05 pm »

jada fått kjørt op 20-25 Liter vintersprit!


* IMG_2013030259124.jpg (79.02 KB, 800x600 - vist 453 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1736 på: mars 02, 2013, 23:29:17 pm »

synd du ikke har bakefelger som matcher fremgfelgene - gir den et mer "stock" utseende og enda mer hårete i mine øyne Osteaktig
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1737 på: mars 03, 2013, 00:21:49 am »

anng felger :dagens økonomi sier :"funksjon før fasong" eller hva det heter.
er tross alt 6780.- for ett sett Compmotive rallyfelger Glad
men vi får se til neste vinter da Blunker
nå har jeg høstet litt praktisk erfaring , funnet ut hva som funket dårlig , og kan forbedre det .
og det er jo gull verdt.
forhjula er av annen type rallydekk med mye mindre pigger.
bilen blei veldig understyrt .
var "Hei hei brøytekant" ett par ganger Gliser
så neste  vinter blir prioritert  skikkelig pigger FORAN.
men jeg hadde mer enn nok å bare få kommet meg opp til Sigdal og teste litt
« Siste redigering: mars 03, 2013, 00:33:26 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1738 på: mars 03, 2013, 00:24:51 am »

fordekk


* IMG_20130302062.jpg (55.2 KB, 450x600 - vist 400 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1739 på: mars 03, 2013, 00:25:21 am »

bakdekk


* IMG_201303027922.jpg (53.72 KB, 450x600 - vist 394 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 56 57 [58] 59 60 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!