Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1710 på: februar 24, 2013, 01:15:07 am » |
|
Ikke gæli!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1711 på: februar 24, 2013, 12:52:36 pm » |
|
Ja hurra for Butzel , ser ut til å gjette riktig! sjøl tippet jeg 250 HjulHK. håpet turboen var med LITT mere. men momentet blei mere enn forventet!! 420Nm er ganske bra syns jeg sjøl! der tippet 350-370nm håper det får rivi løs hjula på isen (hvis jeg kommer meg oppover!! )
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Martin
Supermedlem
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
|
« Svar #1712 på: februar 24, 2013, 13:26:48 pm » |
|
var det til hælja du skulle kjøre på glatta?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1714 på: februar 27, 2013, 12:42:28 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1715 på: mars 01, 2013, 00:24:55 am » |
|
siste forberedelser før helgas kjøring på isen. det var litt klønete vinkel på oljetilførselen til turboen så har laget en liten adapter. jaggu tokk det ikke ett par timer bare det har også hevet bilen 50mm foran ved å flytte hele forstillinga ned pga plassproblemer til ishjula. kjøpte også noen adaptere fra 5x130 til 5x120 for å bruke noen lånte BMW rallyhjul, men de adpaterne var ikke helt gode! merket det på Dynapacken att hele bilen rista når vi startet.viste seg att pinneboltene var dratt inn skakt og ingen sentreings ring gjorde ikke saken bedre. skulle også smale inn adaterene litt men klarte å dreie feil på den ene.. mareritt hele ishjul prosjektet!! skulle bare kjøpt rally felger med 5x130, men når man er blakk tar man som regel billigste utvei! så har også dreid sentreringsringer til felgene.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hans
Supermedlem
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1716 på: mars 01, 2013, 00:28:20 am » |
|
Imponerende hva du får til.
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1717 på: mars 01, 2013, 00:32:30 am » |
|
takk takk kikket også på oppkoblingen av boost ventil har gått vekk fra "bleed" til "clamp" metoden lønner seg å lese dokumentasjon noen ganger!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #1718 på: mars 01, 2013, 02:30:00 am » |
|
Godt du høster erfaring med den boost kontrolleren. Tok med en lik. Men synes det virket latterlig billig for noe som skal virke....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #1719 på: mars 01, 2013, 08:07:38 am » |
|
Den virker bra så lenge den ikke utsettes for mye varme. Det gjelder både fysisk plassering og lufttemp. Det siste forsåvidt ikke noe problem nå du kjører med IC.
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1720 på: mars 01, 2013, 11:38:04 am » |
|
godt poeng kalle. min ventil henter nå signalet rett fra turboen= varm luft som vil gå gjennom ventilen (da det er en 3 veis ventil som vil slippeut noe luft. så da får jeg flytte signalet til etter IC , noe som også vil ta hensyn til trykktapet i IC og øke ladtrykket tilsvarende selvom det er minimalt
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1721 på: mars 01, 2013, 17:16:29 pm » |
|
var på dekk1 og skulle legge om forhjula i dag men de klarte ikke få av reservegummien fra felgene. så da blei det gjørra sjæl metoden fikk flashback til Gatebil og den lukta. Tom R ... det var sånn att du ikke skulle ha den gummien eller husker jeg feil? ellers må det til en sjekk av spissing til etter kjapp prøvetur. antar rallypigg på asfalt kjennes litt ymse ut og?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1722 på: mars 01, 2013, 17:23:34 pm » |
|
Båt stuk! Elska det! Husk å få tatt mye film for oss fattigfolk som ikke kan komme å se på.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1723 på: mars 01, 2013, 17:29:59 pm » |
|
kan bli overvann så greit att den er klar for å gå i plan
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1724 på: mars 01, 2013, 17:48:13 pm » |
|
kan bli overvann så greit att den er klar for å gå i plan
Veldig praktisk når du skal klippe brøytekantene også.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
|
« Svar #1725 på: mars 01, 2013, 17:53:44 pm » |
|
Nesten bilcross Stuk jo tøft!
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1726 på: mars 02, 2013, 00:43:21 am » |
|
Rally-buss! looking good!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1727 på: mars 02, 2013, 01:10:09 am » |
|
likte Rally-buss bedre enn bilcross stuk
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
|
« Svar #1728 på: mars 02, 2013, 01:17:04 am » |
|
Detta blir vel strengt tatt en Rally-Kors buss Drittøft! Håper du filmer når du freser isen med bussen Jørn mvh Arild
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1729 på: mars 02, 2013, 01:58:39 am » |
|
likte Rally-buss bedre enn bilcross stuk Bilcross ække mye kult nei. Er for mye bulking
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
|
« Svar #1731 på: mars 02, 2013, 20:35:24 pm » |
|
Lav i rumpa og ypp i fronten er typisk cross, bøllestil men som sagt...er nok mere oldschool rally Stuk
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
Lowlife
Supermedlem
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.
|
|
« Svar #1732 på: mars 02, 2013, 20:49:08 pm » |
|
Ja, han var på isen i dag. Møtte han med bussen på henger utenfor Hokksund. Selvfølgelig med hjulstropping.
DSC00931.JPG (29.69 KB. 512x384 - vist 459 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
LP kontaktperson:tlf. 90746649. Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene. Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid. Freedom comes with a cool set of wheels. Member of LP,NO,MDR and SIM.
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #1733 på: mars 02, 2013, 20:55:54 pm » |
|
Ja, han var på isen i dag. Møtte han med bussen på henger utenfor Hokksund. Selvfølgelig med hjulstropping.
Da er det jo et under at han kom frem! Gleder oss til rapport fra Jørn om hvordan det gikk på isen!
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1734 på: mars 02, 2013, 21:02:38 pm » |
|
Nå er jeg jaggu spent på hvordan den funka på isen. Kan tenke meg at det var dritkult
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1735 på: mars 02, 2013, 22:06:05 pm » |
|
jada fått kjørt op 20-25 Liter vintersprit!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hans
Supermedlem
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1736 på: mars 02, 2013, 23:29:17 pm » |
|
synd du ikke har bakefelger som matcher fremgfelgene - gir den et mer "stock" utseende og enda mer hårete i mine øyne
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1737 på: mars 03, 2013, 00:21:49 am » |
|
anng felger :dagens økonomi sier :"funksjon før fasong" eller hva det heter. er tross alt 6780.- for ett sett Compmotive rallyfelger men vi får se til neste vinter da nå har jeg høstet litt praktisk erfaring , funnet ut hva som funket dårlig , og kan forbedre det . og det er jo gull verdt. forhjula er av annen type rallydekk med mye mindre pigger. bilen blei veldig understyrt . var "Hei hei brøytekant" ett par ganger så neste vinter blir prioritert skikkelig pigger FORAN. men jeg hadde mer enn nok å bare få kommet meg opp til Sigdal og teste litt
|
|
« Siste redigering: mars 03, 2013, 00:33:26 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1738 på: mars 03, 2013, 00:24:51 am » |
|
fordekk
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1739 på: mars 03, 2013, 00:25:21 am » |
|
bakdekk
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|