Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1560 på: oktober 16, 2012, 21:12:32 pm » |
|
Kondolerer..
Kam og gitt. Er det 94 sylindre som er borret til 96 eller noe?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1561 på: oktober 16, 2012, 21:16:02 pm » |
|
takk.stemmer org WBX 94mm tatt opp til 96mm
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1562 på: oktober 16, 2012, 21:20:59 pm » |
|
Hva et alternativene på sylindersiden? Kan jo ikke gå ned i strl! Veiv he det bra eller skader på den og?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1563 på: oktober 16, 2012, 21:29:21 pm » |
|
jeg har noen 98mm volvo lastebil sylindere som jeg har kikket på og vurderer og bruke. ellers skal jeg høre med pauter om de lager på mål de bruker vel sånne kanonløp emner veiva ser og høres overaskende bra ut, skal få målt den i morgen og få sprekk testet den. den har fortsatt den fine klangen som ett smidd emne uten sprekker har *booiiing*
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1564 på: oktober 16, 2012, 21:47:12 pm » |
|
Hva med å sette inn nikasil? Fant denne siden: http://www.qscusa.com/Piston.html
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1565 på: oktober 16, 2012, 21:52:05 pm » |
|
er ikke det mer ett lavfriksjons belegg? 1. pri er sylindere som tåler høyt sylindertrykk.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1566 på: oktober 16, 2012, 21:59:51 pm » |
|
De kanonløpene. Er det fakta eller bare ett salgstriks?
De er vel isåfall smidd, og ikke støpt.
Hva med å dreie noe selv om du får tak i noen seriøse, smidde emner..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #1567 på: oktober 16, 2012, 22:00:09 pm » |
|
Kondolerer Jørn. Sylinderen som gikk først? De guttene her lager nok rør som holder trykket: http://www.darton-international.com/mainpage.htm De har etter sigende laget ett sett wbx sylindere som nærmer seg syveren.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1568 på: oktober 16, 2012, 22:08:03 pm » |
|
Mente Nikasil var noe man kunne presse inn i en sylinder slik som bmw gutta i statene bygger 1000hk gatemotorer. Har satt inn noe de kaller Darton sleeves. Fra ca 9:30 Det er forøvrig en flott video serie om motorbygging (bmw motorer) Hele spillelisten: http://www.youtube.com/playlist?list=PLFAF0ABCBBF5AD508Spesielt kult å se hvordan de honer sylinderene og hvor mye en sylinder former seg under trykk...
|
|
« Siste redigering: oktober 16, 2012, 22:09:36 pm av Dewil »
|
Loggført
|
|
|
|
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside
|
|
« Svar #1569 på: oktober 16, 2012, 22:09:19 pm » |
|
Holey Moley!!! Ser ikke bra ut Jørn. Nå skal ikke jeg påberope meg å inneha motorbyggekunnskaper, men jeg har en onkel som bygger motor til 911 sin. Han har frest kjøleribber selv og bruker John Deere sylindere inni for å tåle trykker av 2 enorme propeller som er motert foran innsuget. Ikke WBX riktig nok Han nevnte også om at sylindere med nikasil var også bra, men dyrere enn Jon Hjort sylindere
|
|
|
Loggført
|
Mvh Arne 92644716 66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot 68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit 69 mod Type 3 Fastback, no name yet.
"Arbeidet hater mannen"
|
|
|
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 635
Bosted: kodal
|
|
« Svar #1570 på: oktober 16, 2012, 22:12:04 pm » |
|
nikasil blir brukt mest i alu sylyndere,, er et slitesterkt belegg, men tåler vel ikke så mye trykk...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #1571 på: oktober 16, 2012, 22:31:41 pm » |
|
Shit happens Jørn men kjenner jeg deg rett så kommer du sterkt tilbake. Vi takker deg for at du finner grensene for oss.
Blir spennende å se hva du velger å gå for. Finnes det ingen stressanalyser som kan regne ut hvor mye en sylinder kan tåle? Eller er løsningen å gå for noe overdimensjonerte USA greier?
Stå på!
-BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1572 på: oktober 16, 2012, 22:52:22 pm » |
|
joda shit happens. men alt i alt har jeg ikke hatt mye ras ,så , man må jo rase for å finne svake punkt. nå blir det jo forlengelse av tråden takk for tips s får vi se hva lommeboka tillater Lynet gjorde vel noen beregninger for Roar.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1573 på: oktober 16, 2012, 23:00:31 pm » |
|
psykologen min sa jeg må tenke positivt postive ting var bære og rådelager så meget bra ut , og kamlobe mot løftere meget bra. ingen tegn til slitasje ikke noe spor av tenningsbank/detonasjon. på de andre stemplene
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1574 på: oktober 16, 2012, 23:13:27 pm » |
|
Blir ikke bedre enn det Får satse på over 700 gamp i neste motor da
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
|
« Svar #1575 på: oktober 17, 2012, 11:05:27 am » |
|
Det var jo en spektakulær utgang fra en suksessrik motor, hvis en skal se det positive i det! Lykke til og stå på! PS! Hvis du oppretter en "Racebussen sponses av VWNorge"-konto for, så setter jeg lett inn 200 kr. og oppfordrer alle andre tilhengere til å gjøre det samme Jeg ønsker å se bussen igjen på stripe og bane, du evner jo å finne løsninger på dette til glede og nytte for hele miljøet!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Elnef
Nybegynner
Innlegg: 32
Bosted: Aalborg
|
|
« Svar #1576 på: oktober 17, 2012, 12:29:26 pm » |
|
veiva ser og høres overaskende bra ut, skal få målt den i morgen og få sprekk testet den. den har fortsatt den fine klangen som ett smidd emne uten sprekker har *booiiing*
Hvilken veiva bruger du ? str mærke ?
John
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1577 på: oktober 17, 2012, 17:16:02 pm » |
|
veiva er WBX veiv stroket og motvægt av DPR 82mm
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1578 på: oktober 17, 2012, 17:16:41 pm » |
|
Det var jo en spektakulær utgang fra en suksessrik motor, hvis en skal se det positive i det! Lykke til og stå på! PS! Hvis du oppretter en "Racebussen sponses av VWNorge"-konto for, så setter jeg lett inn 200 kr. og oppfordrer alle andre tilhengere til å gjøre det samme Jeg ønsker å se bussen igjen på stripe og bane, du evner jo å finne løsninger på dette til glede og nytte for hele miljøet! hyggelig forslag vi får se hva det blir til
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #1579 på: oktober 17, 2012, 18:08:45 pm » |
|
De fleste produktene Omega leverer pleier å funke ganske godt. Eneste produktene jeg ikke har fått til å fungere er de midlene som liksom skal tette små oljesvettinger osv.
Hatt mye hell med Omega 917, den skal i utgangspunket ikke tette lekkasjer, men myke opp gamle tetninger som har blitt stive, og dermed kan disse tette slik de skulle om de ikke er utslitt. Har forøvrig veldig god tro på Omega produkter.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #1580 på: oktober 17, 2012, 18:18:51 pm » |
|
Kondolerer med raset Jørn.
Men slikt skjer jo, på'n igjen. Jeg er dyktig imponert, og så vanvittig det ser ut til å flytte seg.
Oppi det hele, hvordan ble giring og girkasse?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
|
« Svar #1582 på: oktober 18, 2012, 10:30:53 am » |
|
Glimrende idé Morten! Bare opprett eller oppgi paypal-sponsorkonto, du Jørn!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1583 på: oktober 20, 2012, 21:54:40 pm » |
|
Kondolerer med raset Jørn.
Men slikt skjer jo, på'n igjen. Jeg er dyktig imponert, og så vanvittig det ser ut til å flytte seg.
Oppi det hele, hvordan ble giring og girkasse?
blei ikke som forventet, blei bedre ned til 2 gir. men 3. og 4. er fortsatt hard. holder en knapp på for tighte klaringer mot lager og drev som gjør syncroniseringen treg da dreva etter fingertest er litt seigere å dra rundt enn en org kasse. så da blir det honing av drev og gå over klaringer i vinter. er nesten ferdig med en "T3- 5 trinns til 091 4 trinns konvertering" som skal inn og testet evt på isen eller til våren
|
|
« Siste redigering: oktober 20, 2012, 22:00:35 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1584 på: oktober 20, 2012, 22:04:05 pm » |
|
ellers kommet godt i gang med blokka til "ny motor'n V 2.0"
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1585 på: oktober 28, 2012, 22:40:17 pm » |
|
da er 1. Sponsor i boks! stor takk til Bratlie Maskinservice
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
cato®
Supermedlem
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
|
|
« Svar #1586 på: oktober 29, 2012, 00:25:22 am » |
|
Synes dette er et så artig prosjekt at det er verdt å sponse. Håper flere har anleding og lyst til å følge opp og gi Jørn kroner eller noe annet han har bruk for. Slik at han kan satse enda friskere neste år.
Hvis noen har et firma eller noe de vil profilere på en oppsiktsvekkende måte, så må jo denne bussen våre midt i blinken.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1587 på: oktober 29, 2012, 00:26:28 am » |
|
det er godt med plass ja
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #1588 på: oktober 29, 2012, 01:47:05 am » |
|
Jeg kan ikke stille med penger.. men resten går fint
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|