november 23, 2024, 13:48:43 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 51 52 [53] 54 55 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 739424 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1560 på: oktober 16, 2012, 21:12:32 pm »

Kondolerer..

Kam og gitt. Er det 94 sylindre som er borret til 96 eller noe?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1561 på: oktober 16, 2012, 21:16:02 pm »

takk.stemmer org WBX 94mm tatt opp til 96mm
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1562 på: oktober 16, 2012, 21:20:59 pm »

Hva et alternativene på sylindersiden?

Kan jo ikke gå ned i strl!  Gliser

Veiv he det bra eller skader på den og?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1563 på: oktober 16, 2012, 21:29:21 pm »

jeg har noen 98mm volvo lastebil sylindere som jeg har kikket på og vurderer og bruke.
ellers skal jeg høre med pauter om de lager på mål
de bruker vel sånne kanonløp emner Gliser

veiva ser og høres overaskende bra ut, skal få målt den i morgen og få sprekk testet den.
den har fortsatt den fine klangen som ett smidd emne uten sprekker har *booiiing*
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1564 på: oktober 16, 2012, 21:47:12 pm »

Hva med å sette inn nikasil?
Fant denne siden: http://www.qscusa.com/Piston.html
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1565 på: oktober 16, 2012, 21:52:05 pm »

er ikke det mer ett lavfriksjons belegg?
1. pri er  sylindere som tåler høyt sylindertrykk.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1566 på: oktober 16, 2012, 21:59:51 pm »

De kanonløpene. Er det fakta eller bare ett salgstriks?

De er vel isåfall smidd, og ikke støpt.

Hva med å dreie noe selv om du får tak i noen seriøse, smidde emner..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1567 på: oktober 16, 2012, 22:00:09 pm »

Kondolerer Jørn. Sylinderen som gikk først? De guttene her lager nok rør som holder trykket: http://www.darton-international.com/mainpage.htm  De har etter sigende laget ett sett wbx sylindere som nærmer seg syveren.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1568 på: oktober 16, 2012, 22:08:03 pm »

Mente Nikasil var noe man kunne presse inn i en sylinder slik som bmw gutta i statene bygger 1000hk gatemotorer. Har satt inn noe de kaller Darton sleeves.
Fra ca 9:30


Det er forøvrig en flott video serie om motorbygging (bmw motorer)
Hele spillelisten:
http://www.youtube.com/playlist?list=PLFAF0ABCBBF5AD508

Spesielt kult å se hvordan de honer sylinderene og hvor mye en sylinder former seg under trykk...
« Siste redigering: oktober 16, 2012, 22:09:36 pm av Dewil » Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« Svar #1569 på: oktober 16, 2012, 22:09:19 pm »

Holey Moley!!! Ser ikke bra ut Jørn.

Nå skal ikke jeg påberope meg å inneha motorbyggekunnskaper, men jeg har en onkel som bygger motor til 911 sin. Han har frest kjøleribber selv og bruker John Deere sylindere inni for å tåle trykker av 2 enorme propeller som er motert foran innsuget. Ikke WBX riktig nok Glad Han nevnte også om at sylindere med nikasil var også bra, men dyrere enn Jon Hjort sylindere Gliser
Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: kodal


Vis profil

« Svar #1570 på: oktober 16, 2012, 22:12:04 pm »

nikasil blir brukt mest i alu sylyndere,, er et slitesterkt belegg, men tåler vel ikke så mye trykk...
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1571 på: oktober 16, 2012, 22:31:41 pm »

Shit happens Jørn men kjenner jeg deg rett så kommer du sterkt tilbake. Vi takker deg for at du finner grensene for oss.

Blir spennende å se hva du velger å gå for. Finnes det ingen stressanalyser som kan regne ut hvor mye en sylinder kan tåle? Eller er løsningen å gå for noe overdimensjonerte USA greier?

Stå på!

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1572 på: oktober 16, 2012, 22:52:22 pm »

joda shit happens. men alt i alt har jeg ikke hatt mye ras ,så ,
man må jo rase for å finne svake punkt.
nå blir det jo forlengelse av tråden

takk for tips s får vi se hva lommeboka tillater Glad

Lynet gjorde vel noen beregninger for Roar.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1573 på: oktober 16, 2012, 23:00:31 pm »

psykologen min sa jeg må tenke positivt  Gliser
postive ting var bære og rådelager så meget bra ut ,
og kamlobe mot løftere meget bra.
ingen tegn til slitasje
ikke noe spor av tenningsbank/detonasjon. på de andre stemplene
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1574 på: oktober 16, 2012, 23:13:27 pm »

Blir ikke bedre enn det Gliser Får satse på over 700 gamp i neste motor da Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #1575 på: oktober 17, 2012, 11:05:27 am »

Det var jo en spektakulær utgang fra en suksessrik motor, hvis en skal se det positive i det!
Lykke til og stå på!
PS! Hvis du oppretter en "Racebussen sponses av VWNorge"-konto for, så setter jeg lett inn 200 kr. og oppfordrer alle andre tilhengere til å gjøre det samme Blunker Jeg ønsker å se bussen igjen på stripe og bane, du evner jo å finne løsninger på dette til glede og nytte for hele miljøet!
Loggført
Elnef
Nybegynner
*
Innlegg: 32
Bosted: Aalborg


Vis profil

« Svar #1576 på: oktober 17, 2012, 12:29:26 pm »



veiva ser og høres overaskende bra ut, skal få målt den i morgen og få sprekk testet den.
den har fortsatt den fine klangen som ett smidd emne uten sprekker har *booiiing*


Hvilken veiva bruger du ? str mærke ?

John
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1577 på: oktober 17, 2012, 17:16:02 pm »

veiva er WBX veiv stroket og motvægt av DPR 82mm
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1578 på: oktober 17, 2012, 17:16:41 pm »

Det var jo en spektakulær utgang fra en suksessrik motor, hvis en skal se det positive i det!
Lykke til og stå på!
PS! Hvis du oppretter en "Racebussen sponses av VWNorge"-konto for, så setter jeg lett inn 200 kr. og oppfordrer alle andre tilhengere til å gjøre det samme Blunker Jeg ønsker å se bussen igjen på stripe og bane, du evner jo å finne løsninger på dette til glede og nytte for hele miljøet!
hyggelig forslag Glad
vi får se hva det blir til
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #1579 på: oktober 17, 2012, 18:08:45 pm »

De fleste produktene Omega leverer pleier å funke ganske godt. Eneste produktene jeg ikke har fått til å fungere er de midlene som liksom skal tette små oljesvettinger osv.

Hatt mye hell med Omega 917, den skal i utgangspunket ikke tette lekkasjer, men myke opp gamle tetninger som har blitt stive, og dermed kan disse tette slik de skulle om de ikke er utslitt.

Har forøvrig veldig god tro på Omega produkter.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #1580 på: oktober 17, 2012, 18:18:51 pm »

Kondolerer med raset Jørn.

Men slikt skjer jo, på'n igjen.
Jeg er dyktig imponert, og så vanvittig det ser ut til å flytte seg.

Oppi det hele, hvordan ble giring og girkasse?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
sandvik996tt
Gjest
« Svar #1581 på: oktober 17, 2012, 19:17:38 pm »

Det var jo en spektakulær utgang fra en suksessrik motor, hvis en skal se det positive i det!
Lykke til og stå på!
PS! Hvis du oppretter en "Racebussen sponses av VWNorge"-konto for, så setter jeg lett inn 200 kr. og oppfordrer alle andre tilhengere til å gjøre det samme Blunker Jeg ønsker å se bussen igjen på stripe og bane, du evner jo å finne løsninger på dette til glede og nytte for hele miljøet!
hyggelig forslag Glad
vi får se hva det blir til

https://www.paypal.com/us/cgi-bin/webscr?cmd=_flow&SESSION=LiI9lYc85eL_DsnOLd1GX-FcSP7wqhiArRensbqjnAjcFByArcc18qMS4Im&dispatch=5885d80a13c0db1f8e263663d3faee8d0b7e678a25d883d0bcf119ae9b66ba33
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #1582 på: oktober 18, 2012, 10:30:53 am »

Glimrende idé Morten! Bare opprett eller oppgi paypal-sponsorkonto, du Jørn! Gliser
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1583 på: oktober 20, 2012, 21:54:40 pm »

Kondolerer med raset Jørn.

Men slikt skjer jo, på'n igjen.
Jeg er dyktig imponert, og så vanvittig det ser ut til å flytte seg.

Oppi det hele, hvordan ble giring og girkasse?

 blei ikke som forventet, blei bedre ned til 2 gir. men 3. og 4. er fortsatt hard.
holder en knapp på for tighte klaringer mot lager og drev som gjør syncroniseringen treg
da dreva etter fingertest er  litt seigere å dra rundt enn en org kasse.
så da blir det honing av drev og gå over klaringer i vinter.
er nesten ferdig med en "T3- 5 trinns til 091 4 trinns konvertering" som skal inn og testet evt på isen eller til våren
« Siste redigering: oktober 20, 2012, 22:00:35 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1584 på: oktober 20, 2012, 22:04:05 pm »

ellers kommet godt i gang med  blokka til "ny motor'n V 2.0"


* IMG_20121018_205925 (Small).jpg (92.61 KB, 640x480 - vist 645 ganger.)

* IMG_20121020_124430 (Small).jpg (95.77 KB, 640x480 - vist 634 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1585 på: oktober 28, 2012, 22:40:17 pm »

da er 1. Sponsor i boks!
stor takk til Bratlie Maskinservice  Kult

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #1586 på: oktober 29, 2012, 00:25:22 am »

Synes dette er et så artig prosjekt at det er verdt å sponse.
Håper flere har anleding og lyst til å følge opp og gi Jørn kroner eller noe annet han har bruk for.
Slik at han kan satse enda friskere neste år.

Hvis noen har et firma eller noe de vil profilere på en oppsiktsvekkende måte, så må jo denne bussen våre midt i blinken.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1587 på: oktober 29, 2012, 00:26:28 am »

det er godt med plass ja   Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1588 på: oktober 29, 2012, 01:47:05 am »

Jeg kan ikke stille med penger.. men resten går fint  Osteaktig
Loggført

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1589 på: oktober 29, 2012, 08:24:54 am »

Kom på at gutta som kjører med mye effekt i subaru sine boxermotorer sveiser fast sylindrene mot toppen inni blokka slik at de ikke skal flytte seg.
Du ser et bilde av de i linken her:
 http://www.importtuner.com/tech/impp_1103_subaru_ej_series_engine_tech/photo_20.html

Grattis med sponsor! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: 1 ... 51 52 [53] 54 55 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!