KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1320 på: mars 18, 2012, 00:03:31 am » |
|
og litt anna småting som lage feste til VR sensor til tenniga. småting som tar litt tid
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
|
« Svar #1321 på: mars 20, 2012, 21:23:25 pm » |
|
smått er godt som det heter.. men det tek gørlong tid au Bra blir det iallefall, ser ut som fresekunskapene er gode spør du meg.
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
|
« Svar #1322 på: april 13, 2012, 22:35:29 pm » |
|
Fremgang Knasten???
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1323 på: april 13, 2012, 23:59:08 pm » |
|
hey. skjer noe, bestemte meg for 5 uker siden å bestille nytt smidd 228mm svinghjul og clutch med dobble disc'er fra KEP, så de 4 ukene det skulle ta har blitt 5 og fortsatt ikke sendt . så da får jeg ikke montert sammen motor før det er på plass. men mye anna småting som jeg har puslet med. Erik "Jee" har satt inn gjenge innsatser eksos'en (takk.. ser som vanlig bra ut!) rengjort blokk og olje kanaler, plugget ferdig oljekanaler, gjort klar sylindre/stempel etc. bygd om feste for dynamo. lagd nytt "rør" for glykol til høyre blokkhalvdel. laget utforinger til vannkappe
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
|
« Svar #1324 på: april 14, 2012, 09:23:44 am » |
|
Blir ikke dummere av å spørre... Hvorfor forer du utvannkappa?
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1325 på: april 14, 2012, 09:48:01 am » |
|
lengre slag på veiv--> lengre sylindere
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
|
« Svar #1326 på: april 14, 2012, 09:54:56 am » |
|
Blir bra dette. Endrer du størrelsen på reimhjulet på vannpumpa når du har gått ned på størrelsen på veiva?? Turtallområdet øker vel og det er kansje begrenset hvor mye turtall vannpumpa tåler.
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1327 på: april 14, 2012, 10:00:45 am » |
|
foreløpig ikke. har ikke regnet på det men tanken har vært : mindre reimhjul=lavere pumpehastighet , og mere turtall = høyere pumpe hastighet , så utligner det hverandre til en hviss grad. skal se litt på det, tanken har faktisk vært å lage vann pumpe hjulet mindre for å få opp hastigheten på det men som sagt , må frem med kalkulator!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
|
« Svar #1328 på: april 14, 2012, 10:14:03 am » |
|
lengre slag på veiv--> lengre sylindere Da vet jeg det er "luftdust" har skrudd minimalt med vannkjølt. (bivirkning av å ha kjørt boble hele livet;))
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
|
« Svar #1329 på: april 14, 2012, 12:37:32 pm » |
|
Liker det jeg ser Knasten Den toppen du har bilde av her ser rett og slett deilig ut! Hvor store ventiler? Har du bilder av sylindrene? Mer bilder av alt takk!
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #1330 på: april 15, 2012, 09:05:36 am » |
|
lengre slag på veiv--> lengre sylindere Hvordan tetter du mellom utforing og toppen?
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1331 på: april 15, 2012, 10:37:14 am » |
|
"limer" de fast .bruker noe fra Innotec som de limer Volvo'er med. setter de i pressa over natta
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1332 på: april 16, 2012, 22:18:01 pm » |
|
Butzel, de toppene er greie, ikke noe top notch porte jobb på disse, men på det jevne. det lille som er gjort er utført med styringene i ikke portet mye, men jeg har tatt ut setene en del. 43/38 str så har jeg fått limt spacerplatene til toppene. og fått på eksoswrap . grell farge ! men det blir borte etter litt hardkjør
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1333 på: april 16, 2012, 22:21:12 pm » |
|
så dukket de super nice "dual tapered" alu støtstengene fra Lundgren i sverige opp ser bra ut!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1335 på: april 26, 2012, 20:25:24 pm » |
|
takk roy så etter over 6 uker skal endelig svinghjulet og clutchen sendes fra KEP! KEP er ikke akkurat kjappe.........4 forskjellige folk man får svar/spm fra og sender fra e-mail addresser som ikke funker ved svar så da ser det ut som det kan det bli kjøring før sola snur igjen
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1336 på: mai 04, 2012, 20:53:12 pm » |
|
så da ser det ut som det kan det bli kjøring før sola snur igjen NOT! Fikk svinghjul og clutch i dag. Det meste så bra maskinert ut. helt til jeg skulle spenne opp svinghjulet for borring og fresing av spor til triggersensor. anlegsflata på svinghjulet mot veiv er helt på jordet skeiv! på det lille feltet jeg målte var det 0,7mm skjevhet... så da har det gått en mail til USA for å spørre hva dette er for noe.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1337 på: mai 04, 2012, 20:55:19 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #1339 på: mai 04, 2012, 21:41:46 pm » |
|
så da har det gått en mail til USA for å spørre hva dette er for noe.
Normal prosedyre i regionen?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
|
« Svar #1340 på: mai 05, 2012, 10:16:30 am » |
|
Helt utrolig! 0,7mm !! Meeen, er ikke sjokkert, har selv fått mye deler fra statene som har vært heller dårlig. Kanskje mest "moro" var da jeg skulle få 87mm syl.sett til T1 og den ene av syl/stempel var 85,5... Ikke maskineringsfeil, men ... Eller feks. Bugpack-veiv med 0,45mm kast
|
|
« Siste redigering: mai 05, 2012, 10:19:20 am av Jærva »
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Sonic
Supermedlem
Innlegg: 1914
Bosted:
|
|
« Svar #1341 på: mai 05, 2012, 10:41:33 am » |
|
så da ser det ut som det kan det bli kjøring før sola snur igjen NOT! Fikk svinghjul og clutch i dag. Det meste så bra maskinert ut. helt til jeg skulle spenne opp svinghjulet for borring og fresing av spor til triggersensor. anlegsflata på svinghjulet mot veiv er helt på jordet skeiv! på det lille feltet jeg målte var det 0,7mm skjevhet... så da har det gått en mail til USA for å spørre hva dette er for noe. Ser flott ut Jørn ...du er så flink . Kennedy lager vel alt i Kina nå og clutch/sivinghjul er nå sintra og ikke smidd . På min motor gikk clutchen visstnok i knas og ble byttet til en CE twin tilton floater.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
|
« Svar #1342 på: mai 05, 2012, 12:46:19 pm » |
|
Må være en "US&A special" ny type koning ala wedgemating detta eller? Det var da inni gamperæva skjeivt å da! Skulle nesten ikke være mulig, men ser jo tydelig at det er det. Synd at du blir bremsa opp i fremdriften pga slikt
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
Jærva
|
|
« Svar #1343 på: mai 05, 2012, 22:24:14 pm » |
|
Jørn er helt rå på egne løsninger. Tenk om "alle" hadde vært så fornuftig med valg av støtstenger som Jørn er også, så hadde de nybyggede motorene deres sluppet å høres ut som en verktøykasse inne i en malings-rister når motor er varm Keep up the good work! Helt rå vogn dette her!
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
tezer
Supermedlem
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken
|
|
« Svar #1344 på: mai 08, 2012, 10:31:52 am » |
|
har fåt en bittelliten ripe i den ene journalen , så måtte polere litt Er det vanlig mattnings fille til lakk du bruker og polere veiva med?
|
|
|
Loggført
|
Vw 1302
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1345 på: mai 13, 2012, 22:21:50 pm » |
|
mattingsfille nest sist. så tar jeg en runde med fille og autosol etc (ikke gjort enda, venter til jeg får igjen fra balansering)
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1346 på: mai 13, 2012, 22:22:53 pm » |
|
ellers er jeg på jakt etter en NY oljekjøler WBX ! Ønskes kjøpt altså ASAP
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
|
« Svar #1347 på: mai 13, 2012, 22:30:54 pm » |
|
ellers er jeg på jakt etter en NY oljekjøler WBX ! Ønskes kjøpt altså ASAP Kan skaffe deg ny for 500,- pluss frakt, om gubben har flere på lager. mvh Arild
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1348 på: mai 13, 2012, 22:33:06 pm » |
|
ja sjekk gjerne opp Arild
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
|
« Svar #1349 på: mai 13, 2012, 22:42:34 pm » |
|
ja sjekk gjerne opp Arild
pm 2 u
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
|