november 23, 2024, 12:47:04 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 43 44 [45] 46 47 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 739380 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1320 på: mars 18, 2012, 00:03:31 am »

og litt anna småting som lage feste til VR sensor til tenniga.
småting som tar litt tid


* IMG_20120317_214133 (Small).jpg (84.92 KB, 640x480 - vist 594 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #1321 på: mars 20, 2012, 21:23:25 pm »

smått er godt som det heter.. men det tek gørlong tid au Blunker

Bra blir det iallefall, ser ut som fresekunskapene er gode spør du meg.
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #1322 på: april 13, 2012, 22:35:29 pm »

Fremgang Knasten???
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1323 på: april 13, 2012, 23:59:08 pm »

hey. skjer noe,
bestemte meg for 5 uker siden å bestille nytt smidd 228mm svinghjul og clutch med dobble disc'er fra KEP, så de 4 ukene det skulle ta har blitt 5 og fortsatt ikke sendt .   Tvilende
så da får jeg ikke montert sammen motor før det er på plass.
men mye anna småting som jeg har puslet med.
Erik "Jee"  har satt inn gjenge innsatser eksos'en (takk.. ser som vanlig bra ut!)
rengjort blokk og olje kanaler, plugget ferdig oljekanaler,
gjort klar sylindre/stempel etc.
bygd om feste for dynamo.
lagd nytt "rør" for glykol til høyre blokkhalvdel.
laget utforinger til vannkappe
Glad




* IMG_20120412_200638 (Small).jpg (96.34 KB, 640x480 - vist 635 ganger.)

* IMG_20120413_182456 (Small).jpg (64.26 KB, 640x480 - vist 535 ganger.)

* IMG_20120413_193451 (Small).jpg (117.51 KB, 640x480 - vist 577 ganger.)

* IMG_20120413_204342 (Small).jpg (79.32 KB, 640x480 - vist 505 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #1324 på: april 14, 2012, 09:23:44 am »

Blir ikke dummere av å spørre... Hvorfor forer du utvannkappa?
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1325 på: april 14, 2012, 09:48:01 am »

lengre slag på veiv--> lengre sylindere Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #1326 på: april 14, 2012, 09:54:56 am »

Blir bra dette. Endrer du størrelsen på reimhjulet på vannpumpa når du har gått ned på størrelsen på veiva?? Turtallområdet øker vel og det er kansje begrenset hvor mye turtall vannpumpa tåler.
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1327 på: april 14, 2012, 10:00:45 am »

foreløpig ikke.
har ikke regnet på det
men tanken har vært : mindre reimhjul=lavere pumpehastighet  , og mere turtall = høyere pumpe hastighet , så utligner det hverandre til en hviss grad.
skal se  litt på det, tanken har faktisk vært å lage vann pumpe hjulet mindre for å få opp hastigheten på det
men som sagt , må frem med kalkulator! Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #1328 på: april 14, 2012, 10:14:03 am »

lengre slag på veiv--> lengre sylindere Glad

Da vet jeg det Blunker er "luftdust" har skrudd minimalt med vannkjølt. (bivirkning av å ha kjørt boble hele livet;))
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #1329 på: april 14, 2012, 12:37:32 pm »

Liker det jeg ser Knasten Gliser
Den toppen du har bilde av her ser rett og slett deilig ut!
Hvor store ventiler? Har du bilder av sylindrene? Mer bilder av alt takk! Gliser
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1330 på: april 15, 2012, 09:05:36 am »

lengre slag på veiv--> lengre sylindere Glad
Hvordan tetter du mellom utforing og toppen?
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1331 på: april 15, 2012, 10:37:14 am »

"limer" de fast .bruker noe fra Innotec som de limer Volvo'er med. setter de i pressa over natta
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1332 på: april 16, 2012, 22:18:01 pm »

Butzel, de toppene er greie, ikke noe top notch porte jobb på disse, men på det jevne. det lille som er gjort er utført med styringene i
ikke portet mye, men jeg har tatt ut setene en del.  43/38 str

så har jeg fått limt spacerplatene til toppene.
og fått på eksoswrap . grell farge ! men det blir borte etter litt hardkjør Rekker tunge


* IMG_20120415_171059 (Small).jpg (89.66 KB, 640x480 - vist 534 ganger.)

* IMG_20120416_174955 (Small).jpg (58.47 KB, 360x480 - vist 562 ganger.)

* IMG_20120416_185659 (Small).jpg (118.13 KB, 640x480 - vist 566 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1333 på: april 16, 2012, 22:21:12 pm »

så dukket de super nice "dual tapered" alu støtstengene fra Lundgren i sverige opp
ser bra ut!


* IMG_20120416_174935 (Small).jpg (62.87 KB, 360x480 - vist 574 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7318
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1334 på: april 16, 2012, 22:23:46 pm »

Looking good, Jørn  Gliser
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1335 på: april 26, 2012, 20:25:24 pm »

takk roy Glad

så etter over 6 uker skal endelig svinghjulet og clutchen sendes fra KEP!
KEP er ikke akkurat kjappe.........4 forskjellige folk man får svar/spm fra og sender fra e-mail addresser som ikke funker ved svar  Tvilende
så da ser det ut som det kan det bli kjøring før sola snur igjen  Kult
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1336 på: mai 04, 2012, 20:53:12 pm »

så da ser det ut som det kan det bli kjøring før sola snur igjen  Kult

NOT!
Fikk svinghjul og clutch i dag. Det meste så  bra maskinert ut. helt til jeg skulle spenne opp svinghjulet for borring og fresing av spor til triggersensor.
anlegsflata på svinghjulet mot veiv er helt på jordet skeiv!
på det lille feltet jeg målte var det 0,7mm skjevhet...
så da har det gått en mail til USA for å spørre hva dette er for noe.


* IMG_20120504_180013 (Medium).jpg (95.71 KB, 576x768 - vist 524 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1337 på: mai 04, 2012, 20:55:19 pm »

 Sjokkert


* IMG_20120504_180649 (Medium).jpg (79.21 KB, 768x576 - vist 515 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7318
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1338 på: mai 04, 2012, 21:03:35 pm »

 Sjokkert
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1339 på: mai 04, 2012, 21:41:46 pm »

så da har det gått en mail til USA for å spørre hva dette er for noe.

Normal prosedyre i regionen?
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #1340 på: mai 05, 2012, 10:16:30 am »

Helt utrolig! 0,7mm !!  Meeen, er ikke sjokkert, har selv fått mye deler fra statene som har vært heller dårlig. Kanskje mest "moro" var da jeg skulle få 87mm syl.sett til T1 og den ene av syl/stempel var 85,5...  Osteaktig  Ikke maskineringsfeil, men ...
Eller feks. Bugpack-veiv med 0,45mm kast  Øyerulling
« Siste redigering: mai 05, 2012, 10:19:20 am av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1914
Bosted:


Vis profil

« Svar #1341 på: mai 05, 2012, 10:41:33 am »

så da ser det ut som det kan det bli kjøring før sola snur igjen  Kult

NOT!
Fikk svinghjul og clutch i dag. Det meste så  bra maskinert ut. helt til jeg skulle spenne opp svinghjulet for borring og fresing av spor til triggersensor.
anlegsflata på svinghjulet mot veiv er helt på jordet skeiv!
på det lille feltet jeg målte var det 0,7mm skjevhet...
så da har det gått en mail til USA for å spørre hva dette er for noe.

Ser flott ut Jørn ...du er så flink .
Kennedy lager vel alt i Kina nå og clutch/sivinghjul er nå sintra og ikke smidd . På min motor gikk clutchen visstnok i knas og ble byttet til en CE twin tilton floater.

   
Loggført
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #1342 på: mai 05, 2012, 12:46:19 pm »

Sjokkert

Må være en "US&A special" ny type koning ala wedgemating detta eller? Gliser
Det var da inni gamperæva skjeivt å da! Skulle nesten ikke være mulig, men ser jo tydelig at det er det.

Synd at du blir bremsa opp i fremdriften pga slikt Trist

Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #1343 på: mai 05, 2012, 22:24:14 pm »

Jørn er helt rå på egne løsninger. Tenk om "alle" hadde vært så fornuftig med valg av støtstenger som Jørn er også, så hadde de nybyggede motorene deres sluppet å høres ut som en verktøykasse inne i en malings-rister når motor er varm  Osteaktig
Keep up the good work! Helt rå vogn dette her!
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #1344 på: mai 08, 2012, 10:31:52 am »

har fåt en bittelliten ripe i den ene journalen , så måtte polere litt   Kult



Er det vanlig mattnings fille til lakk du bruker og polere veiva med?
Loggført

Vw 1302
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1345 på: mai 13, 2012, 22:21:50 pm »

mattingsfille nest sist. så tar jeg en runde med fille og autosol etc (ikke gjort enda, venter  til jeg får igjen fra balansering)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1346 på: mai 13, 2012, 22:22:53 pm »

ellers er jeg på jakt etter en NY  oljekjøler WBX !

Ønskes kjøpt altså ASAP

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #1347 på: mai 13, 2012, 22:30:54 pm »

ellers er jeg på jakt etter en NY  oljekjøler WBX !

Ønskes kjøpt altså ASAP



Kan skaffe deg ny for 500,- pluss frakt, om gubben har flere på lager.
mvh Arild
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1348 på: mai 13, 2012, 22:33:06 pm »

ja sjekk gjerne opp Arild
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #1349 på: mai 13, 2012, 22:42:34 pm »

ja sjekk gjerne opp Arild

pm 2 u Glad
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Sider: 1 ... 43 44 [45] 46 47 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!