rofferen
Supermedlem
Innlegg: 820
Bosted:
|
|
« Svar #1260 på: februar 06, 2012, 20:57:02 pm » |
|
muligens det er samme type som jeg har bestilt til boble.bestilte han fra bs bildeler.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1261 på: februar 17, 2012, 01:04:22 am » |
|
glede fått freseholdere i dag så kommet i gang med fresing/borring av triggerhjul i svinghulet. har kun ett lite delehode så det er bare brukt til oppmerking hullene er borret i søylebormaskin men jeg sveiste igjen de to hullene som er til den originale sensoren, brukte MIG nå (da forrige gang blei sveisen hard når jeg brukte TIG'en) men sveisen blei minst like hard(også annen stål kvalitet i dette svinghjulet) så bor funket ikke på de sveisa feltene heldigvis har Mags (takk magne!) donert ymse hardmetall freser , så fant en som passet og freset ut de 2 harde feltene. har også lettet svinghjulet noe
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #1262 på: februar 17, 2012, 01:19:34 am » |
|
Ser så bra ut Jørn!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1263 på: februar 18, 2012, 20:01:57 pm » |
|
takk Gunner! ellers får sveist ferdig grenrøret , montert kopling for å måle motrykk i eksosen , og lagd eksos etter turbo. mangler lydemper , men bestilling fra summit går i løpet av helgen på det + litt anna. går fremover! og godt er det , snøen har begynt å smelte..
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
cmi
Supermedlem
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud
|
|
« Svar #1264 på: februar 18, 2012, 20:26:17 pm » |
|
Er denne og forvente å se på scc i år? Denne bilen er et av høydepungtene mine på SCC de to årene jeg har vært der, uten tvil...
|
|
|
Loggført
|
Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus!
|
|
|
ronsk
Supermedlem
Innlegg: 637
Bosted: Hedmark
|
|
« Svar #1265 på: februar 18, 2012, 22:11:54 pm » |
|
hyggelig og hilse på idag.. og se bilen og
|
|
|
Loggført
|
Kirkenær 94164052 68 modell 1300
|
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
|
« Svar #1267 på: februar 20, 2012, 21:16:08 pm » |
|
super nice
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1268 på: februar 23, 2012, 01:48:12 am » |
|
takker ja Maffigt må det være, er man i tvil ,gå alltid opp i størrelse. det gjelder eksosen også. ellers er det kommet noen deler . lite som er bolt on fikke ett CB/Jaycee reimhjul og dreiede ned olje spora til simring, problemet er da att dette er kortere og må fores ut,skjøten mellom foringen og reimhjulet blir der simringen tetter. så jeg tok hub'en fra ett org wbx reimhjul og flyttet CB hjulet over på det .
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #1269 på: februar 23, 2012, 15:40:53 pm » |
|
Nydelig hjemmeindustri som vanlig. Når kan vi vente et varsko fra seismografen på Kjeller?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
|
« Svar #1270 på: februar 23, 2012, 16:34:48 pm » |
|
hvilke rør brukte du på eksosen ut av turbo? leverandør?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
|
« Svar #1271 på: februar 24, 2012, 00:01:54 am » |
|
F**n har samme reimhjul og håpte jeg bare kunne dreie ned. Jaja, da har jeg også litt tid i dreiebenken og fresen. Enig med JEE :-)
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1272 på: februar 24, 2012, 01:20:08 am » |
|
rørdelene er fra Brødrene Dahl, noe freebee brukte rør og fleksibel eksos fra wastegate er fra Biltema.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1273 på: februar 24, 2012, 01:29:54 am » |
|
ellers i gang med vippestellet. er det godt nok med kun 1 stk 0,40mm shims mellom her? (se pil bilde..)
var litt produksjonsforskjeller på vippene her (CB) så håper å måtte slippe å mod'e vippene.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1274 på: februar 24, 2012, 01:42:43 am » |
|
Vet ikke om eg forsto spørsmålet. Om du har 1, 5 eller 0 shims på vippestellet der har ikke så mye å si, har du 1 så har du rikelig. Er jo bare om å gjøre å få riktig endeslark, og som regel er det mye slark i alt av hull og deler når man kjøper billige vippere, trekk til og mål klaringer. Vil også anbefale å planslipe alle flater her da det er mye maling ute å går..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1275 på: februar 24, 2012, 02:13:38 am » |
|
mente antal.
å ikke ha shims der er i det hele tatt er vel ikke å anbefale? siden enden er skrudd og da uten shims så kan den løsne?
|
|
« Siste redigering: februar 24, 2012, 02:22:24 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1276 på: februar 24, 2012, 02:29:29 am » |
|
mente antal.
å ikke ha shims der er i det hele tatt er vel ikke å anbefale? siden enden er skrudd og da uten shims så kan den løsne?
Enden er skrudd ja men den presser jo kun mot akslingen, vipperen er jo helt løs så antall shims har ikke noen innvirkning på å få den stram. (så lenge du ikke har for mange shims og den står i spenn) Å ha shims her vil ja ha litt å si med tanke på slitasje, flere flater som gjør at hastigheten og avstanden fordeler seg... Godt mulig det bare er for seint og eg missforstår?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #1277 på: februar 24, 2012, 02:36:03 am » |
|
Joda. Det går uten shims også. Om delene er herdet og harde. Endene drar du til med 2,5kg og loctite, skrur seg ikke ut da, med mindre du har overnaturlig fjærtrykk. Men alltid positivt med shims. Flere flater å påføre stress. På motorer som går på høyt turtall og som ikke er kravstore til raslelyder liker jeg klaring på 0,1-0,15mm. På stillegående gatemotorer holder jeg meg som regel under 0,1mm. Bruk vernebriller når du justerer ventilene de første gangene. CB Justerskruene er glassharde. Og det går garantert av skall når du justere med skrutrekkeren.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1278 på: februar 24, 2012, 02:37:28 am » |
|
man vil jo få en sideveis belasting inn mot den skrudde skiva.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1279 på: februar 24, 2012, 02:39:34 am » |
|
ja har lagt meg rundt ~0.10 i klaring og ja! de skruene er sprø.. virket som det var ett belegg på de som skalet av ??
|
|
« Siste redigering: februar 24, 2012, 03:05:16 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #1280 på: februar 24, 2012, 02:47:06 am » |
|
Er vel overflate herdet. Og herdingen løsner fra stålet der det er skarpe kanter. Ble litt paff første gangen det stakk til i panna
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1281 på: februar 24, 2012, 14:05:57 pm » |
|
Er vel overflate herdet. Og herdingen løsner fra stålet der det er skarpe kanter. Ble litt paff første gangen det stakk til i panna ja den panna er jo ikke så vanskelig å bomme på heller har samme panne sjæl!! MEN hvis den herdinga er så sprø..hvordan vil det arte seg inne i selve justerskruen der kula på støtstanga ligger å presserog banker...
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1282 på: februar 24, 2012, 14:10:33 pm » |
|
ellers har jeg lekt litt med plastelina og målt litt, ønsker littebitt mere klaring til ventiler fra lommene i stempelet. originalt er jo lommene i stemplene litt avrundet. så ved å avrunde ventilene litt til å matce avrundinga i lommene kan jeg klare å få ~1mm ekstra klaring. stemplene er i grenseland allerede med materialtykkelse ut mot sporet til stempelringene. også er stemplene coatet , som jeg helst ønsker å beholde.
hvordan er det å dreie i titan? (har skjær av meget god kvalietet) OG vil ventilen blir betydelig svekket i ytterkant av dette tro...?
|
|
« Siste redigering: februar 24, 2012, 15:27:03 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1283 på: februar 24, 2012, 14:15:15 pm » |
|
.
|
|
« Siste redigering: februar 24, 2012, 14:23:05 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1284 på: februar 24, 2012, 14:53:39 pm » |
|
Lettere å justere lommene i stempelet litt i stedet kanskje?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1285 på: februar 24, 2012, 15:03:28 pm » |
|
lettere tja., men som jeg skriver man er i grenseland for hva som blir igjen av materiale før man er i gjennom inn til øvre stemeplringen.......
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
cato®
Supermedlem
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
|
|
« Svar #1286 på: februar 24, 2012, 15:15:33 pm » |
|
Tok ned noen titan ventiler for noen år siden, husker ikke om vi slipte eller dreide, men det var i hvertfall mye enklere enn jeg fryktet
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1287 på: februar 24, 2012, 15:26:12 pm » |
|
Tok ned noen titan ventiler for noen år siden, husker ikke om vi slipte eller dreide, men det var i hvertfall mye enklere enn jeg fryktet
hmm ja der sa du noe , jeg har jo de type1 toppene med titan ventiler hvor ett par av ventilene er kvalifisert til å bli test dreid
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1288 på: februar 24, 2012, 15:27:24 pm » |
|
og det store spm.. vil ventilen blir betydelig svekket i ytterkant av dette tro...?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #1289 på: februar 25, 2012, 09:24:18 am » |
|
og det store spm.. vil ventilen blir betydelig svekket i ytterkant av dette tro...?
Det TROR jeg. Hvordan er holdbarheten til en titanventil i en turbomotor sånn helt generelt? Folk betaler jo en arm og en nyre for ventiler i fancy material på sin turbomotorer fordi dem skal takle høy temperatur. -BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
|