november 27, 2024, 07:18:41 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 41 42 [43] 44 45 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 740778 ganger)
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #1260 på: februar 06, 2012, 20:57:02 pm »

muligens det er samme type som jeg har bestilt til boble.bestilte han fra bs bildeler.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1261 på: februar 17, 2012, 01:04:22 am »

glede
fått freseholdere i dag så kommet i gang med fresing/borring  av triggerhjul i svinghulet.
har kun ett lite delehode så det er bare brukt til oppmerking
hullene er borret i søylebormaskin
men
jeg sveiste igjen de to hullene som er til den originale sensoren,
brukte MIG nå (da forrige gang blei sveisen hard når jeg brukte TIG'en)
men sveisen blei minst like hard(også annen stål kvalitet i dette svinghjulet) så bor funket ikke på de sveisa feltene
heldigvis har Mags (takk magne!) donert ymse hardmetall freser , så fant en som passet og freset ut de 2 harde feltene.
har også lettet svinghjulet noe


* IMG_20120211_214154 (Small).jpg (87.99 KB, 640x480 - vist 502 ganger.)

* IMG_20120212_155746 (Small).jpg (59.6 KB, 360x480 - vist 517 ganger.)

* IMG_20120216_205114 (Small).jpg (93.14 KB, 640x480 - vist 559 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #1262 på: februar 17, 2012, 01:19:34 am »

Ser så bra ut Jørn!
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1263 på: februar 18, 2012, 20:01:57 pm »

takk Gunner!
ellers får sveist ferdig grenrøret , montert kopling for å måle motrykk i eksosen , og lagd eksos etter turbo.
mangler lydemper , men bestilling fra summit går i løpet av helgen på det + litt anna. Rekker tunge

går fremover! og godt er det , snøen har begynt å smelte..


* IMG_20120218_162526 (Small).jpg (58.97 KB, 360x480 - vist 595 ganger.)

* IMG_20120218_162637 (Small).jpg (64.52 KB, 360x480 - vist 601 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
cmi
Supermedlem
*****
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud


Vis profil

« Svar #1264 på: februar 18, 2012, 20:26:17 pm »

Er denne og forvente å se på scc i år? Denne bilen er et av høydepungtene mine på SCC de to årene jeg har vært der, uten tvil...
Loggført

Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! Glad
ronsk
Supermedlem
*****
Innlegg: 637
Bosted: Hedmark



Vis profil
« Svar #1265 på: februar 18, 2012, 22:11:54 pm »

hyggelig og hilse på idag.. og se bilen og Glad
Loggført

Kirkenær
94164052
68 modell 1300 Glad

Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1266 på: februar 20, 2012, 13:18:28 pm »

Looking good! Maffig eksos  Blunker
Loggført
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #1267 på: februar 20, 2012, 21:16:08 pm »

super nice
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1268 på: februar 23, 2012, 01:48:12 am »

takker
ja Maffigt må det være, er man i tvil ,gå alltid opp i størrelse.
det gjelder eksosen også.  Gliser

ellers er det kommet noen deler .
lite som er bolt on
fikke ett CB/Jaycee reimhjul og dreiede ned olje spora til simring,
problemet er da att dette er kortere og må fores ut,skjøten mellom foringen og reimhjulet blir der simringen tetter.
så jeg tok hub'en fra ett org wbx reimhjul og flyttet CB hjulet over på det .


* IMG_20120222_222129 (Small).jpg (75.6 KB, 640x480 - vist 502 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1269 på: februar 23, 2012, 15:40:53 pm »

Nydelig hjemmeindustri som vanlig. Når kan vi vente et varsko fra seismografen på Kjeller?  Osteaktig
Loggført

Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #1270 på: februar 23, 2012, 16:34:48 pm »

hvilke rør brukte du på eksosen ut av turbo? leverandør?
Loggført
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #1271 på: februar 24, 2012, 00:01:54 am »

F**n har samme reimhjul og håpte jeg bare kunne dreie ned. Jaja, da har jeg også litt tid i dreiebenken og fresen. Enig med JEE :-)
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1272 på: februar 24, 2012, 01:20:08 am »

 Kult

rørdelene er fra Brødrene Dahl, noe freebee brukte rør og fleksibel eksos fra wastegate er fra Biltema.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1273 på: februar 24, 2012, 01:29:54 am »

ellers i gang med vippestellet.
er det godt nok med kun 1 stk 0,40mm shims mellom her? (se pil bilde..)

var litt produksjonsforskjeller på vippene her (CB)
så håper å måtte slippe å mod'e vippene.


* IMG_20120223_194145 (Small).jpg (57.29 KB, 640x480 - vist 495 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1274 på: februar 24, 2012, 01:42:43 am »

Vet ikke om eg forsto spørsmålet. Om du har 1, 5 eller 0 shims på vippestellet der har ikke så mye å si, har du 1 så har du rikelig.
Er jo bare om å gjøre å få riktig endeslark, og som regel er det mye slark i alt av hull og deler når man kjøper billige vippere, trekk til og mål klaringer.
Vil også anbefale å planslipe alle flater her da det er mye maling ute å går..
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1275 på: februar 24, 2012, 02:13:38 am »

mente  antal.

å ikke ha shims der er i det hele tatt er vel ikke å anbefale?
siden enden er skrudd og da uten shims så kan den løsne?
« Siste redigering: februar 24, 2012, 02:22:24 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1276 på: februar 24, 2012, 02:29:29 am »

mente  antal.

å ikke ha shims der er i det hele tatt er vel ikke å anbefale?
siden enden er skrudd og da uten shims så kan den løsne?

Enden er skrudd ja men den presser jo kun mot akslingen, vipperen er jo helt løs så antall shims har ikke noen innvirkning på å få den stram. (så lenge du ikke har for mange shims og den står i spenn)
Å ha shims her vil ja ha litt å si med tanke på slitasje, flere flater som gjør at hastigheten og avstanden fordeler seg...

Godt mulig det bare er for seint og eg missforstår?
Loggført

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1277 på: februar 24, 2012, 02:36:03 am »

Joda. Det går uten shims også. Om delene er herdet og harde. Endene drar du til med 2,5kg og loctite, skrur seg ikke ut da, med mindre du har overnaturlig fjærtrykk. Men alltid positivt med shims. Flere flater å påføre stress.

På motorer som går på høyt turtall og som ikke er kravstore til raslelyder liker jeg klaring på 0,1-0,15mm. På stillegående gatemotorer holder jeg meg som regel under 0,1mm.

Bruk vernebriller når du justerer ventilene de første gangene. CB Justerskruene er glassharde. Og det går garantert av skall når du justere med skrutrekkeren.  Sjokkert
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1278 på: februar 24, 2012, 02:37:28 am »

man vil jo få en sideveis belasting inn mot den skrudde skiva.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1279 på: februar 24, 2012, 02:39:34 am »

ja har lagt meg rundt ~0.10  i klaring
og ja! de skruene er sprø..   Sjokkert  
virket som det var ett belegg på de som skalet av ??
« Siste redigering: februar 24, 2012, 03:05:16 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1280 på: februar 24, 2012, 02:47:06 am »

Er vel overflate herdet. Og herdingen løsner fra stålet der det er skarpe kanter. Ble litt paff første gangen det stakk til i panna  Osteaktig
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1281 på: februar 24, 2012, 14:05:57 pm »

Er vel overflate herdet. Og herdingen løsner fra stålet der det er skarpe kanter. Ble litt paff første gangen det stakk til i panna  Osteaktig


ja den panna er jo ikke så vanskelig å bomme på heller  Gliser  har samme panne sjæl!!  Glad

MEN hvis den herdinga er så sprø..hvordan vil det arte seg inne i selve justerskruen der kula på støtstanga ligger å presserog banker...

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1282 på: februar 24, 2012, 14:10:33 pm »

ellers har jeg lekt litt med plastelina og målt litt,
ønsker littebitt  mere klaring til ventiler fra lommene i stempelet.
originalt er jo lommene i stemplene litt avrundet. så ved å avrunde  ventilene litt til å matce avrundinga i lommene kan jeg klare å få  ~1mm ekstra klaring.
stemplene er i grenseland allerede med materialtykkelse ut mot sporet til stempelringene.
også er stemplene coatet , som jeg helst ønsker å beholde.

hvordan er det å dreie i titan? (har skjær av meget god kvalietet)
OG vil ventilen blir betydelig svekket i ytterkant av dette tro...?




* CHAMFERVALVETITANIUM01 (Small).jpg (37.91 KB, 602x480 - vist 433 ganger.)
« Siste redigering: februar 24, 2012, 15:27:03 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1283 på: februar 24, 2012, 14:15:15 pm »

.


* wbxpiston01fl.jpg (19.59 KB, 413x368 - vist 395 ganger.)
« Siste redigering: februar 24, 2012, 14:23:05 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1284 på: februar 24, 2012, 14:53:39 pm »

Lettere å justere lommene i stempelet litt i stedet kanskje?
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1285 på: februar 24, 2012, 15:03:28 pm »

lettere tja., men som jeg skriver man er i grenseland for hva som blir igjen av materiale før man er i gjennom inn til øvre stemeplringen.......
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #1286 på: februar 24, 2012, 15:15:33 pm »

Tok ned noen titan ventiler for noen år siden, husker ikke om vi slipte eller dreide, men det var i hvertfall  mye enklere enn jeg fryktet
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1287 på: februar 24, 2012, 15:26:12 pm »

Tok ned noen titan ventiler for noen år siden, husker ikke om vi slipte eller dreide, men det var i hvertfall  mye enklere enn jeg fryktet

hmm ja der sa du noe , jeg har jo de type1 toppene med titan ventiler hvor ett par av ventilene er kvalifisert til å bli test dreid
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1288 på: februar 24, 2012, 15:27:24 pm »

og det store spm.. vil ventilen blir betydelig svekket i ytterkant av dette tro...?


Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1289 på: februar 25, 2012, 09:24:18 am »

og det store spm.. vil ventilen blir betydelig svekket i ytterkant av dette tro...?

Det TROR jeg. Hvordan er holdbarheten til en titanventil i en turbomotor sånn helt generelt? Folk betaler jo en arm og en nyre for ventiler i fancy material på sin turbomotorer fordi dem skal takle høy temperatur.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Sider: 1 ... 41 42 [43] 44 45 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!