KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1140 på: september 21, 2011, 00:53:00 am » |
|
en liten videosnutt av kjøringa på søndag , med en av ungene på. har lekt meg litt med kameraer også inneholder feeeet BMW drifting !!
|
|
« Siste redigering: september 21, 2011, 00:55:49 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #1141 på: september 21, 2011, 10:02:35 am » |
|
Ser moro ut. Når skal du sveise diffen din? Hadde vel vært moro å kjørt litt bredt også. Eller blir den for myjk foran.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1142 på: september 21, 2011, 10:26:43 am » |
|
ja det er gøy å kjøre litt. får ikke så godt inntrykk av farten etc. med inboard kamera på denne turen var det litt regn så var litt småglatt innimellom. og med barn i bilen må man ta det litt rolig har jo ZF med 60% sperre så den kan gå sidelengs.. grepet ut av svinger på tørt nå er rimelig bra. men med 1.5bar trykk nå som kommer som Heinz ketchup , ugunstig ratt posisjon for sladding , R-dekk + motor bak så er det litt vrient forløpig.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #1143 på: september 23, 2011, 09:11:04 am » |
|
Heftig Jørn! Utrolig bra at du stiller opp på slikt! Respekt!
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Paasan
Supermedlem
Innlegg: 602
Bosted: Oslo
Frøkna
|
|
« Svar #1144 på: september 23, 2011, 09:15:28 am » |
|
Og barna blir sikkert ikke påvirket av oppvekstmiljø Fint med rekruttering
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #1145 på: september 23, 2011, 09:51:38 am » |
|
ugunstig ratt posisjon for sladding.
Rattkule
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #1146 på: september 23, 2011, 09:53:01 am » |
|
Alle barn liker blålysbiler, det være seg ambulanse, brannbil eller politi
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1147 på: september 23, 2011, 10:35:10 am » |
|
Utrolig kult å kjøre sånn på bane med en slik bil. Det har jo blitt en del runder, du har vel "kjendis-status" blant de som vanker der?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
|
riskyer
Supermedlem
Innlegg: 824
Bosted: Skien
76 bay
|
|
« Svar #1149 på: november 03, 2011, 09:10:52 am » |
|
Var å kikka på "dyret" ditt på Oslo Motorshow, morro at ikke alle gjør det samme ! Helt rå! var der stadig vekk å så , alle tre dagene.
|
|
|
Loggført
|
Alt MÅ ned!!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1150 på: november 03, 2011, 10:57:36 am » |
|
takk for det ja var mange besøkende på messa! nå er sesongen over for i år og den er satt på løfte bukken , klar for noen oppgraderinger.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #1151 på: november 03, 2011, 14:32:46 pm » |
|
Hører jeg rykter om at knotenblekk er tilbake i garasjen, og i vill diskusjon med Klyster er det kommet frem til at KnastenradUndKnotenblech's turbomotoer nå er solgt!! Til fordel for NA trimmet 30 hester Eller har du det så gøy med den nye fresen at det blir billet Oettengerkopiert vann 6'er
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
haz
Supermedlem
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene
|
|
« Svar #1152 på: november 03, 2011, 14:45:58 pm » |
|
hvem kjøpte den`?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mags
|
|
« Svar #1153 på: november 03, 2011, 15:53:58 pm » |
|
Josef Terboven
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #1154 på: november 03, 2011, 17:12:41 pm » |
|
Josef Terboven
Da tenker jeg det blir rabalder
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Lars Johansen
Supermedlem
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer
|
|
« Svar #1155 på: november 03, 2011, 18:33:36 pm » |
|
Josef Terboven
Blir fet i kubeln hans den da
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
|
« Svar #1156 på: november 03, 2011, 22:28:41 pm » |
|
Josef Terboven
Blir fet i kubeln hans den da Nei, han kjører Karlsvogna....
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1157 på: november 04, 2011, 01:45:37 am » |
|
Karlsvogna (maxitaxi) går i allefall i Drammen! fresen er i hus og er såvidt i gang her Erik , men mangler noe verktøy! (hyl ut de som har freseverktøy til salgs (iso 40 holder) å ja en WBX Oettinger 6'er står høyt i kurs! ser det ligger noen NOS deler til dette på ebay.de men relativt mye penger dessuten er ikke alle "6'er only" delene tilgjengelig. MEN kommer jeg over 3,7L 6 syl WBX så blir det men morro å få kommet i gang i garasjen igjen. nå er det motor bygging for tur, har fått grini til med ett sett med VwSPeedshop sine EFI innusug. fikk kjøpt ett sett med ett par knekte pinnebolter i ,da disse ikke blir solgt løse. har begynnt å lage trykkbokser til innsuga.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1158 på: november 04, 2011, 01:47:41 am » |
|
noen bilder av innsuga så langt.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
|
« Svar #1159 på: november 04, 2011, 03:16:11 am » |
|
Ser bra ut dette Jørn :-) Jeg skal også snart til å lage innsug. Samler deler. Er det noen formel for størrelse på trykkbokser??? Jeg tenkte å bruke originale innsug ui første omgang, bare vinkle de litt om slik at de står oppover (gi de litt viagra) Hva er best av stål eller alu innug???
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1160 på: november 04, 2011, 10:20:28 am » |
|
det jeg prøver å ta hensyn til er lengden på innsugsøra under trykkboksene. det er der den viktigste resonansen blir. str på trykk bokser og røropplegget før disse blir mer som "ett" plenum og blir som det blir. det lille jeg har lest så skader ikke ganske stoort volum på plenum.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1161 på: november 04, 2011, 10:24:18 am » |
|
så den blokken på ebay.de! go for it!!
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1162 på: november 06, 2011, 00:51:00 am » |
|
ja er fristet til å begynne på ett 6'er wbx prosjekt..... alternativt en 3.6L 911 motor med turbo og E85 Men det blir fremtidig , forløpig får man nøye deg med en 2,4L WBX I kveld blei det mekkelørdag istedet for drekkelørdag. fikk gjort det meste ferdig på innsuga, mangler bare rørstumpen inn i trykkboksene og fått tatt opp innsuga og tilpasset de til toppene gjort litt porting i toppene.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1163 på: november 06, 2011, 01:11:39 am » |
|
Kjekt med vannkjølte topper :-)
Hva ble den oettinger blokken brukt til?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1164 på: november 06, 2011, 01:16:57 am » |
|
oettinger 6'er blokka blei brukt i Oetttinger utgaven av T3 . blei vel levert i 3.2 og 3,7 Liter
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 635
Bosted: kodal
|
|
« Svar #1165 på: november 06, 2011, 01:19:21 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1166 på: november 06, 2011, 01:24:09 am » |
|
oh mama!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
|
« Svar #1167 på: november 06, 2011, 10:50:48 am » |
|
Ventilfreak lurer på ventilstørrelsene du har her??? Ellers ser det fantastisk ut. Fikk plutselig lyst på slike innsug selv. Nette og litt
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #1168 på: november 06, 2011, 10:54:55 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1169 på: november 06, 2011, 12:52:06 pm » |
|
ja innsuga er fine de, bra med materiale for porting, fin dyseplassering og store kanaler + att de har mulighet for lystgassdyser og ferdig uttak til vacumm. men de 2 siste tinga bruker jeg ikke. lystgass kommer , men kun en liten dyse etter gassspjeldet. og den T3'en på bussfoumet er nice ja! kunne tenkt meg den som trekkvogn litt for fin for å høgges ( bruke motor'n i bussen )
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|