november 23, 2024, 13:49:09 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 739425 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #960 på: februar 14, 2011, 10:47:06 am »

sef
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #961 på: februar 14, 2011, 19:38:48 pm »

Jeg også bruker vanlig oppvaskmaskin som delevasker.... Vi har to stykker, ei på kjøkkenet og ei i kjeller'n.... Helt genialt faktisk...

Prøv også med sitruspulver i maskina, funker greit Gliser Gliser
Loggført

Mvh
Reiel
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« Svar #962 på: februar 15, 2011, 01:03:20 am »

Ja jeg har no gammelt kjøleblekk til en 1600 T1-motor som skal rengjøres.

Kanskje jeg skal ta sjansen  Sjokkert
Loggført

My religion is kindness
VegarSkjulestad
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: Froland!


Alltid jillt au! :D


Vis profil
« Svar #963 på: februar 15, 2011, 15:15:39 pm »

så deg å bilen på gatebil treffet i september, og ble mektig imponert både på og utenfor banen Glad
Loggført

BMW 316i 1.8l 04 special edition
VW Boble 1303S
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #964 på: februar 15, 2011, 15:17:17 pm »

Ja jeg har no gammelt kjøleblekk til en 1600 T1-motor som skal rengjøres.

Kanskje jeg skal ta sjansen  Sjokkert

Tja, hvis du vasker dem godt først. Skal dem lakkes etterpå er det vel bedre å gi dem noen strøk med duxola og deretter en god vask.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #965 på: februar 17, 2011, 22:34:23 pm »

kommet litt videre her.
installert foringer (uten uhell) varmet  blokka og presset de inn etter kontrollmåling
med denne kammen /løftere jeg har og så kommer forinengene ett stykke inn i blokka ,
så jeg tok å fresa opp olje retur "høla" fra støtstengrøra sånn att det ikke er noe mindre en originalt.
måtte også mod'e hullene til oljekanalene i løfterboringene, dette tror jeg kommer av att disse foringene egentelig er beregnet for type 4 og muligens kanalene ikke er på samme plass,



* DSC01257.JPG (106.76 KB, 428x336 - vist 495 ganger.)

* DSC01259.JPG (143.43 KB, 361x640 - vist 550 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #966 på: februar 17, 2011, 22:36:12 pm »

.


* DSC01268.JPG (148.22 KB, 640x416 - vist 451 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #967 på: februar 17, 2011, 22:37:44 pm »

finjustering av klaring løfter mot løfterborringer.
la meg på 1.5mm håper det er nok Gliser


* DSC01268_large.JPG (79.63 KB, 386x336 - vist 494 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #968 på: februar 17, 2011, 22:56:13 pm »

Tørrsumptank fra CB.
enkel og grei tank.
kun en stk perforert plateinnvendig. mange meninger om konstruksjonen på tørrsumptanker, men tester den som den er først siden mange kjører med denne .
tenkte det ville være kjekt med egen tappeplugg + å se nivået i tanken uten å åpne lokket , så det hadde noen kaffemaskindeler til overs og dreide til noen aludingser som blei tig'et på.
 


* DSC01250.JPG (125.7 KB, 360x480 - vist 469 ganger.)

* DSC01253.JPG (96.09 KB, 336x433 - vist 567 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #969 på: februar 17, 2011, 23:44:04 pm »

Hehe, bra løsning  Gliser Kreativt
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #970 på: februar 18, 2011, 00:03:29 am »

tilsvarende deler  er gjennomprøvd ved å takle 1000 vis av liter med glo Varm Espresso.  Glad
« Siste redigering: februar 18, 2011, 10:38:12 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #971 på: februar 18, 2011, 00:27:21 am »

Jeg tar en dobbel Latte på SCC!!!  Ser bra ut!! Sjokkert
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #972 på: februar 18, 2011, 08:22:17 am »

Haha! Kjempeløsning.

Hvorfor ikke montere en motorvarmer i tanken slik at du får fordampet eventuell E85 i oljen? Fordamper ved 85 gr. Og får du montert tanken lavere en oljenivået i motoren? Hvis ikke så blir det vel en form for flow ventil eller avstenging for å hindre at all olje renner tilbake og fyller opp motoren med de uheldige følgene det får?

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #973 på: februar 18, 2011, 08:27:36 am »

kommet litt videre her.
installert foringer (uten uhell) varmet  blokka og presset de inn etter kontrollmåling
med denne kammen /løftere jeg har og så kommer forinengene ett stykke inn i blokka ,
så jeg tok å fresa opp olje retur "høla" fra støtstengrøra sånn att det ikke er noe mindre en originalt.
måtte også mod'e hullene til oljekanalene i løfterboringene, dette tror jeg kommer av att disse foringene egentelig er beregnet for type 4 og muligens kanalene ikke er på samme plass,


Hallois, hvor har du fått i disse foringene da?
Rune.
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #974 på: februar 18, 2011, 10:07:16 am »

Haha! Kjempeløsning.

Hvorfor ikke montere en motorvarmer i tanken slik at du får fordampet eventuell E85 i oljen? Fordamper ved 85 gr. Og får du montert tanken lavere en oljenivået i motoren? Hvis ikke så blir det vel en form for flow ventil eller avstenging for å hindre at all olje renner tilbake og fyller opp motoren med de uheldige følgene det får?

Mvh
BB

Ja du er inne på noe, med banekjøring så blir ikke det noe problem å oppnå høy nok oljetemp slik att fuktigheten fordamper ut av olja Glad.
planen var å montere tanken i høyde med motoren/sumpen, slik att jeg slipper ventil , og att evt ca halvparten av av oljen siver ut i sumpen.
det med varmer er vel kansje mer aktuelt med drag hvor man sjelden får noe oljetemp.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #975 på: februar 18, 2011, 10:12:19 am »


Hallois, hvor har du fått i disse foringene da?
Rune.

Foringene er kjøpt fra en Tysker kalt Thorsten Pieper. han har også tørrsump pumpa og noen super lette løftere (56g) av verktøystål som jeg har kjøpt.
Tror også du kan gå via Skinne for å skaffe dette.
Foringene presses inn og de trengs ikke å hones etterpå! sålenge løfterborringene er i normal stand/slitasje
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
OveF
Medlem
***
Innlegg: 180
Bosted: Lyngdal, Vest-Agder



Vis profil
« Svar #976 på: februar 18, 2011, 10:31:58 am »

Thorsten Pieper kan kontaktes på thorsten.pieper@gmx.net

Ove
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #977 på: februar 18, 2011, 11:43:53 am »

Er det ikke ånding på tanken fra CB?
Det var lurt og montere egen tappeplugg.
Har ikke det på min tank, må suge ut 9 liter olje det tar tid Tvilende
Loggført
Rabben
Seniormedlem
****
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland


Diktator -> Klubbløs #001


Vis profil
« Svar #978 på: februar 18, 2011, 12:02:19 pm »

Basert på Tekkens erfaringer med nesten hele oljebeholdningen i blokka etter kun kort tid med lagring, så hadde jeg gått for en løsning for og stenge oljen inne i tanken når bilen ikke var i bruk. Det er nok også en fordel og ha skal du ta ut motoren uten at du har planer om og fylle olje på garasjegulvet  Glad
Loggført

---
Mvh Rabben
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #979 på: februar 18, 2011, 21:08:52 pm »

planen var noe ala dette.
siden WBX blokka rommer 4,5  liter for å gi  normalt oljenivå og det er helt safe og kjøre/starte med , og jeg har ca 6 liter på tørrsumptanken.
den takler sikkert en liter til uten å gjøre skade. da er tørrsumptanken NESTEN tom,

og med montering som på bildet så skal det gå bra når oljenivået jevner seg ut.
vil ikke bli så mye som 5 liter i sumpen .

suge siden har jo 38mm  drev sammenlignet med trykksiden som har 26 , så den vil suge oljen raskere ut av motor enn den klarer å dytte inn. .......håper vi.  Glad

PS det er lufte nippel på toppen av tanken men den syns ikke på bildene.


*  (38.33 KB, 941x407 - vist 647 ganger.)
« Siste redigering: februar 18, 2011, 21:10:44 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #980 på: februar 20, 2011, 11:34:54 am »

siden du knasten er en motorgærning så tenkte jeg at en litt sær mc bygger kunne være til inspirasjon :

http://www.flickr.com/photos/13481782@N06/sets/72157622099045126/

http://thekneeslider.com/archives/2009/10/30/honda-cbx-v12-by-andreas-georgeades/

er en dobbel cbx motor han lager

Tilbake til tråden. Er utrolig artig å lese gjennom denne tråden og takker for at du tar deg tid til å legge inn så mye som du gjør Glad
mvh hans
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #981 på: februar 20, 2011, 11:56:36 am »

hmm ja det må jeg si!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #982 på: februar 20, 2011, 21:36:55 pm »

skulle montere kamdrevet på kam'em , men den var litt trang.
leste monteringsanvisning på kamdrevet og der står det att drevet skal gå fritt.
blei en liten runde med pussepapir i dreibenken.
dette er vel mest viktig hvis man skal "retarde/advance" kam'en med motor sammen skrudd, att delene er lette å vri på.??


* DSC01286.JPG (143.48 KB, 446x582 - vist 452 ganger.)

* DSC01287.JPG (111.01 KB, 441x336 - vist 464 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #983 på: februar 20, 2011, 21:43:05 pm »

løfterene er også fra Thorsten piper,i verktøystål, no ala Udo becker løftere, skulle veie 56G men veide inn på 57G på min vekt Glad
disse er kun 26mm i diameter så da blei det enda viktigere å kontrollere geometrien mot kam.
jeg legger på en 1K grunning på løfteren og snurrer kam'en noen runder rundt samtig som jeg presser løfter mot kam.
er det farge igjen i ytter kant så gnager ikke kam på løfter og det skal i teorien gå bra.
grunninga vaskes bort med tynner.


* DSC01288.JPG (81.71 KB, 448x320 - vist 446 ganger.)
« Siste redigering: februar 20, 2011, 23:48:03 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #984 på: februar 22, 2011, 23:10:20 pm »

jammen har ikke Red9 laget noe greier til bak også.

hmmm......  Øyerulling


http://red9design.co.uk/busrearwishbones.htm
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #985 på: februar 23, 2011, 00:47:42 am »

give me money
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #986 på: februar 23, 2011, 01:07:24 am »

go for it Glad
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #987 på: februar 23, 2011, 05:20:46 am »

give me money

Kysser  Osteaktig
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #988 på: februar 25, 2011, 00:41:30 am »

Erik Solheim hvor er du ?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #989 på: februar 25, 2011, 00:50:33 am »

siden Erik Solheim ikke har dukket opp så har jeg brukt budget metoden. Glad
han er vel i Afrika og deler ut penger til korrupte Afrikanske ledere som bruker penga på våpen i stedet for på  folket,
de få stedene penga faktisk har gått til folket og startet med f.eks jordbruk så har de fleste av disse stedene gått dårlig siden de ikke klarer å drive det.leste det i avisa for en stund siden.
bruker std WBX sylindere (borret til 96mm) men da blir de for korte pga økt slaglengde og lenger råder
så måtte fore ut sylinderene.
brukte bunnen av noen org sylindere og dreide foringer ut av disse.
WBX sylindere jar O-ring i bunnen , og beholdt det også på foringene.
så neste gang jeg er småbrisen i godt lag, kan jeg kjyte av att jeg har sylindere og foringer med Dobble o-ringer  Rekker tunge

foringene er hos MAGS for sliping til korekt mål.


* DSC01149.JPG (71.75 KB, 448x252 - vist 483 ganger.)

* DSC01292.JPG (81.81 KB, 448x252 - vist 444 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!