per
Medlem
Innlegg: 248
Bosted: Telemark
|
|
« Svar #930 på: september 24, 2010, 21:27:20 pm » |
|
Ute å jager "bola" bobler ?
Per.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #931 på: september 24, 2010, 21:38:18 pm » |
|
Ute å jager "bola" bobler ?
Per.
Trackday...??
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
per
Medlem
Innlegg: 248
Bosted: Telemark
|
|
« Svar #932 på: september 24, 2010, 21:42:44 pm » |
|
Skogen 18 sept.
Sitat Porsche forumet: Rugbrød som jakter på bola bobler.
Per.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #933 på: september 24, 2010, 21:44:47 pm » |
|
ikke kneip asså.?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
TEH
Supermedlem
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag
|
|
« Svar #934 på: september 24, 2010, 21:45:15 pm » |
|
ikke kneip asså.?
|
|
|
Loggført
|
Mob:92245040
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #935 på: september 28, 2010, 00:38:10 am » |
|
Ute å jager "bola" bobler ?
Per.
Hehe, kjempebra bilde! Tror du han fyren er småstressa der eller ;-)
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
per
Medlem
Innlegg: 248
Bosted: Telemark
|
|
« Svar #936 på: desember 02, 2010, 23:50:46 pm » |
|
Bilde/tekst om bilen i siste retro cars.
Fritt oversatt fra last issues reportasje fra Gatebil:
This years oddest entrant was Jorn Tangens -63 t2 ambulance, a real old ambulance with a turbocharged '80s water-cooled boxer lump, race suspension and full roll-cage. I caught a ride with Jorn, and got a surreal experience. Sitting, literally, at the tip of the car, I was abselutely sure we where going to roll over in the turns. But the front wheels, a couple of inches under my seat, just keep gripping, providing G-forces rarely seen at this altitude. Mildly tuned EVOs and M3s keep up and the split-windscreen provided a panoramic view of wildly-drifting Skylines and Supras just in front of us. Retro doesn't get more fun than this!
Per.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #937 på: desember 03, 2010, 00:15:22 am » |
|
lukter KidA!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Kid-A
Seniormedlem
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst
Hotshopper
|
|
« Svar #938 på: desember 03, 2010, 10:38:21 am » |
|
3 sider retro-stuff fra Gatebil i desember-utgaven:
|
|
« Siste redigering: desember 03, 2010, 17:19:09 pm av Kid-A »
|
Loggført
|
My religion is kindness
|
|
|
Paasan
Supermedlem
Innlegg: 602
Bosted: Oslo
Frøkna
|
|
« Svar #939 på: desember 03, 2010, 15:58:45 pm » |
|
Stå på Artig når loffer jager bola bobler
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #940 på: februar 10, 2011, 00:27:18 am » |
|
da har jeg så smått begynnt på ny motor til bussen starten har ikke vært bra for denne motoren, den første blokka klarte jeg å slipe hull i blokka for klaring til langslag( aldri bygd langslagmotor før... ) så satt jeg i stand en annen blokk , men det skjedde noe under innpressing av foringer , som jeg trodde var feil ,men som ikke var feil og da ballet det på deg med att jeg forsøkte å presse ut foringen igjen men det skar seg . så nå er jeg på 3. blokka! alle gode ting er 3.... håper vi. har forsåvidt repartert de 2 andre blokkene , men vil ha en som er "100%" til dette prosjektet. det blir en 82x96mm som blir en 2374cc opprundet til "2,4L" WBX omsveist motvekts veiv fra DPR vw, journaler og Pauter råder som Skinne har ordnet. rengjort blokk og begynt sliping for langslag
|
|
« Siste redigering: februar 10, 2011, 00:42:15 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #941 på: februar 10, 2011, 00:38:31 am » |
|
slipt plass til råder både i blokk og på kam.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #942 på: februar 10, 2011, 00:46:40 am » |
|
blir også oppgradert til tørrsump på denne motoren da jeg forstatt ser blinka fra oljelampa etter svingekjøring sist sesong pumpa er fra Thorsten Pieper i tyskland og har 38mm sug og 26mm trykk, forseggjort sak med bronseforinger og greier. Tørrsump tank fra CB. valgt å bare gå for 1 stegs pumpe (som bare suger fra sumpen) i første omgang.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Kid-A
Seniormedlem
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst
Hotshopper
|
|
« Svar #943 på: februar 10, 2011, 00:48:12 am » |
|
Har Skinne frigitt noen WBX-hemmeligheter til deg?
|
|
|
Loggført
|
My religion is kindness
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #944 på: februar 10, 2011, 00:49:34 am » |
|
ehh .nei.?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Kid-A
Seniormedlem
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst
Hotshopper
|
|
« Svar #945 på: februar 10, 2011, 00:52:00 am » |
|
Så han har ingen hemmeligheter? Da er det jo bare å bygge
|
|
|
Loggført
|
My religion is kindness
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #946 på: februar 10, 2011, 00:52:53 am » |
|
jo det har han.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #947 på: februar 10, 2011, 00:54:15 am » |
|
men jeg setter sammen denne motoren etter egne tanker og teorier, men hvis du prater med han og han har noen gratis stalltips hyyyl ut.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #948 på: februar 10, 2011, 01:08:50 am » |
|
Sweeet. Må prøve å følge med på detta. Delene spruter jo allerede Men seriøst, 3 blokker? Godt jeg har 2 sånne liggende så jeg har noe å feile på når jeg evt starter å bygge motor
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #949 på: februar 10, 2011, 01:19:31 am » |
|
ja dette er 3. blokka.. langaslagsNewbie....med VW journal , 82 slag og disse pauter rådene, så er det ganske lite som skal til før man går igjennom. har sveist og repartert den blokka, men valgte en fresh en. kjekt med noen på lager da den andre var ett hendig uhell .
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #950 på: februar 10, 2011, 08:16:12 am » |
|
Ikke JPM kam ser jeg? Og går du for Holset turbo?
Spennende prosjekt!
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #951 på: februar 10, 2011, 10:12:28 am » |
|
nei ikke raptor denne gangen ,syntes prisen blir litt vel stiv, når man skal ha custom/turbo slip i tillegg. dessuten hadde jeg ikke bruke løfteren hans uansett. planen er forstatt en HX 40.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
|
« Svar #952 på: februar 10, 2011, 13:26:54 pm » |
|
Må jo bare bli bra detta Jørn:) Hva koster slike "custom" Pauter råder? Og hvor på blokka gikk du gjennom ved slipingen? Kan være greit å vite hvor en må passe ekstra godt på
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #953 på: februar 10, 2011, 17:05:54 pm » |
|
Butzel se PM for info anng Pauter råder.
kan knipse noen foto etterhvert av områdene.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #954 på: februar 13, 2011, 14:14:54 pm » |
|
her er ett par bilder av hvor det er tyyynt . du kan se hvor jeg har sveisa på en annen blokk.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
|
|
« Svar #955 på: februar 13, 2011, 14:38:05 pm » |
|
Hva endte du på med tanke på vask og rens av blokka Jørn?
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #956 på: februar 13, 2011, 15:28:52 pm » |
|
i gange i Delekoker . 2 ganger i oppvask maskin, alu Syreavask fra Ferrobet med tannbørste Forsatt så den ut som møkk så da blei jeg lei: sandblåsing alu Syreavask fra Ferrobet med tannbørste 2 ganger i oppvaskmaskin en runde med bremserens!! fy faen for en jobb lagt på 2K epoxy til slutt så den holder seg ren og pen.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #957 på: februar 13, 2011, 18:08:12 pm » |
|
Hehe. Blokka ble rein da hvertfall. Vaska alle 3 like nøye også vel
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #958 på: februar 13, 2011, 21:28:21 pm » |
|
ja.. phu!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Kid-A
Seniormedlem
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst
Hotshopper
|
|
« Svar #959 på: februar 14, 2011, 09:43:51 am » |
|
Ikke vanlig oppvaskmaskin for husmorbruk eller
|
|
|
Loggført
|
My religion is kindness
|
|
|
|