november 23, 2024, 16:42:53 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 27 28 [29] 30 31 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 739516 ganger)
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« Svar #840 på: august 30, 2010, 22:56:25 pm »

Mange vannfolk på Rudskogen som spurte meg åssen motor det er i den  Glad
Loggført

My religion is kindness
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #841 på: september 02, 2010, 01:08:14 am »

hehe ja, meg å . "åssen Porsche motor er det??"  Glad
nei det er Fokevogn.
"HÆ, åssen motor da?"

Blir kjøring på Søndag igjen. på Rudskogen . driver å oppgradere fjører foran, og montert ferdig belter etc. så da er det klart for passasjerer.  Gliser
 
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #842 på: september 02, 2010, 01:31:42 am »

Hva er tiden på Runden nå da Knasten Blunker
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #843 på: september 02, 2010, 05:44:37 am »

Nå frister det med en tur til rudskogen å haike..
Loggført
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #844 på: september 02, 2010, 14:51:26 pm »

hehe ja, meg å . "åssen Porsche motor er det??"  Glad
nei det er Fokevogn.
"HÆ, åssen motor da?"

Blir kjøring på Søndag igjen. på Rudskogen . driver å oppgradere fjører foran, og montert ferdig belter etc. så da er det klart for passasjerer.  Gliser
 

Akkurat DET spørsmålet kommer du sikkert til å få en del fremover ja, hehe.
Du får skrive" VW Waterboxer Power" eller noe bak på luka, så slipper du å bli mistenkt for å ha "Possche mottor som alle veit går rett inn" haha
Bussen din har forresten vekka ( enda mer ) oppsikt i pølselandet.

Har fått spørsmål her nede om jeg kunne spørre når du kommer til Nürburgring me den. Har du dato`n klar? Gliser
Om du skulle finne på det, så stiller klubben mekkehallen vår til disposisjon, med verktøy og mannskap, i tilfelle det skulle være noe Glad
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
dennik
Nybegynner
*
Innlegg: 44
Bosted: Sandnes, Rogaland



Vis profil
« Svar #845 på: september 02, 2010, 15:50:25 pm »

Brekken har du en WBX til meg? Osteaktig
Loggført

1964 Vw 1500L Notchback
1971 Opel Manta A
1980 Vespa Piaggio Bravo
1989 Mazda RX7 Turbo2
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #846 på: september 02, 2010, 17:32:01 pm »

Brekken har du en WBX til meg? Osteaktig

Hei.
Dårlig med wbx te overs for tiå desverre Glad
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
dennik
Nybegynner
*
Innlegg: 44
Bosted: Sandnes, Rogaland



Vis profil
« Svar #847 på: september 02, 2010, 17:39:33 pm »

Må vel prøve en luftkjølt turbomotor jeg da. Gjøre som Porsche, Stor turbo for og senke eksostemperaturen.  Øyerulling
Loggført

1964 Vw 1500L Notchback
1971 Opel Manta A
1980 Vespa Piaggio Bravo
1989 Mazda RX7 Turbo2
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #848 på: september 02, 2010, 22:26:04 pm »



Har fått spørsmål her nede om jeg kunne spørre når du kommer til Nürburgring me den. Har du dato`n klar? Gliser
Om du skulle finne på det, så stiller klubben mekkehallen vår til disposisjon, med verktøy og mannskap, i tilfelle det skulle være noe Glad


Rimelig Fantastisk! Glad  driver å småplanlegger neste sommer. og har lyst å reise til SPA . nùrburgring ligger jo rett over grensa og står øverst på "der MÅ jeg kjøre" lista  Osteaktig . så hvis ting går greit satser jeg på sommer 2011.  Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #849 på: september 02, 2010, 23:18:12 pm »



Har fått spørsmål her nede om jeg kunne spørre når du kommer til Nürburgring me den. Har du dato`n klar? Gliser
Om du skulle finne på det, så stiller klubben mekkehallen vår til disposisjon, med verktøy og mannskap, i tilfelle det skulle være noe Glad


Rimelig Fantastisk! Glad  driver å småplanlegger neste sommer. og har lyst å reise til SPA . nùrburgring ligger jo rett over grensa og står øverst på "der MÅ jeg kjøre" lista  Osteaktig . så hvis ting går greit satser jeg på sommer 2011.  Rekker tunge

Det høres sjef ut med Spa og Nürburgring i "ett smekk". I tillegg til Nordsløyfa så er jo Grand Prix banen også åpen for "allmennheten" f.o.m i år etter hva jeg har fått med meg. Det må kunne bli en gudd sjitt tur ja Gliser
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #850 på: september 03, 2010, 20:25:38 pm »

hehe ja, meg å . "åssen Porsche motor er det??"  Glad
nei det er Fokevogn.
"HÆ, åssen motor da?"

Blir kjøring på Søndag igjen. på Rudskogen . driver å oppgradere fjører foran, og montert ferdig belter etc. så da er det klart for passasjerer.  Gliser
 
satt noen bak meg på tribunen på scc som sa det var en subaru boxer i denne.   tenkte jeg skulle snu meg å si dette er folkevogn
« Siste redigering: september 03, 2010, 20:27:13 pm av Martin » Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #851 på: september 03, 2010, 20:55:53 pm »

chatta med en VW dude fra Philippine også. han hadde vanskelig å forstå att WBX ike var Subaru.
etter en stund så gikk  det opp att WRX og WBX ikke er det samme. Glad

ellers trodde jeg alt var klart i dag anng nye fjører foran til coiloversene. men NCT (norsk chassis teknikk) klarte ikke skaffe riktige fjører på kort varsel , da det viste seg å være noe "Odd" dimensjon på fjørene.
har subba litt i innerskjermene så maling ahar svidd av!!  Glad  og det uten pasasjer.
fikk i allefall dataene på fjørene jeg trengte etter å ha gitt han div opplysninger inkl kroppsvekt  Sjokkert
så kollevold hadde fjører.de er std 57mm så jeg måtte dreie noen overgangsforinger og valgte noen litt kortere sånn att det ikke blei noe kluss med klaringer. blei en liten test tur og virker en del stivere , men fortsatt ikke skremmene  stivt , ennå disse er en del stivere.spent på å teste forkskjellen på bane Rekker tunge .
bak får vente til vinter pga økonomi.



* DSC00483.JPG (151.91 KB, 480x526 - vist 435 ganger.)

* DSC00485.JPG (153.93 KB, 480x514 - vist 467 ganger.)

* DSC00487.JPG (137.11 KB, 640x447 - vist 478 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« Svar #852 på: september 03, 2010, 21:49:14 pm »

Så nå får jeg sitte på på Gatebil?

Viktig at journalisten får sjekket fakta vettu  Kult
Loggført

My religion is kindness
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #853 på: september 03, 2010, 21:52:00 pm »

*SEF*    Osteaktig
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #854 på: september 05, 2010, 21:17:22 pm »

stikkord etter dagens kjøring på Rudskogen :

*munch munch , 4. gir til lunch*

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #855 på: september 05, 2010, 21:47:13 pm »

stikkord etter dagens kjøring på Rudskogen :

*munch munch , 4. gir til lunch*



Ny gearkasse på gang Jørn..   Rekker tunge
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #856 på: september 05, 2010, 21:58:55 pm »

kassa må i allfall opp. Glad
etter kun 3 runder var det litt vel mye Lucky Luke giring fra 3.-->4.og plutselig 4 gir borte..  Sjokkert
hørte ingen spesielle lyd når det skjedde, så var usikker på hva som var feil.
kjørte inn i depoet og tappet olje, fant noen små tenner i magneten til tappepluggen.
konklusjon var rensket for tenner på 4. gir
men jeg helte på 2 liter ny olje og kjørte en del kun med 3 gir Osteaktig
kan jo ikke la en sån bagatell stoppe en ellers super dag på banen...heh

3. og 4. gir på 091 kassene er jo fintenna så dette er tydligvis for svakt når man kjører på med en del mere kraft en det det er beregnet for
har noen grovtanna gir fra T3 syncro liggendes, men disse har en annen inv diameter , så må inn med noen andre nålelager.
får se på dette til uka.

fikk t.o.m lurt morra mi på 65år inn  i bussen og noen runder Gliser . heldigvs for hu så blei det ikke noe kjøring på 4. gir.  Rekker tunge
så de som ikke tør nå kan jo få høre det i lystig lag Osteaktig


* busspassasjer.JPG (48.83 KB, 640x480 - vist 540 ganger.)
« Siste redigering: september 05, 2010, 22:00:51 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #857 på: september 05, 2010, 23:35:06 pm »

fikk dette bildet på facbook link av Mama og  meg  Gliser

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
soa
Medlem
***
Innlegg: 195
Bosted:


Vis profil

« Svar #858 på: september 05, 2010, 23:45:53 pm »

hehe Utrolig bra bilde!  Osteaktig
Loggført

Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #859 på: september 05, 2010, 23:46:08 pm »

Utrolig kult bilde!  Gliser

Hvordan fungerte det med stivere forstilling?
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Vw1302s
Seniormedlem
****
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum



Vis profil
« Svar #860 på: september 05, 2010, 23:46:25 pm »

3 hjul gjennom svinga er spenstig, og det ser sinnsykt artig ut! Gliser

All ære til deg for både bil og kjøring! Glad (Ikke alle som får med mor ut på banen heller Osteaktig)

4. giret forsvant iallefall på riktig side av sesongen, litt må en jo ha å gjøre om vinteren Øyerulling Gliser
Loggført
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #861 på: september 05, 2010, 23:51:06 pm »

4. giret forsvant iallefall på riktig side av sesongen, litt må en jo ha å gjøre om vinteren Øyerulling Gliser

Tror nok ikke det hadde vært krise om det forsvant tidligere i sesongen heller, setter en tier på at den bilen har fire gir før sesongen er over. Noen er mer effektive enn andre  Osteaktig
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #862 på: september 05, 2010, 23:51:58 pm »

3 hjul gjennom svinga er spenstig, og det ser sinnsykt artig ut! Gliser

All ære til deg for både bil og kjøring! Glad (Ikke alle som får med mor ut på banen heller Osteaktig)

4. giret forsvant iallefall på riktig side av sesongen, litt må en jo ha å gjøre om vinteren Øyerulling Gliser

Om vinteren ??  Sjokkert  Tipper denne kassa er ferdig reparert innen etpar dager  Osteaktig
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #863 på: september 05, 2010, 23:59:16 pm »

ja det var ett kult bilde i allefall Glad
kodakmoment.
anders. det fungerte bedre med stivere fjører, kan ha med folk uten for mye krenging/subbing. må justere lit opp på høyden da de nye fjørene har sunket litt sammen.
ellers så lurer jeg på hva som skal til for å forhindre hjuløftet.. har også løft på innerhjulet bak i noen svinger.
skal prøve å ta av stabstag bak.
må testet litt mere denne sesongen og det er i allefal 3 muligheter til i sept.
så skal ut med kasse i morgen..  Øyerulling
da tar jeg ett forsøk på å bytte inngrep/hylse på 2 . gir også.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #864 på: september 06, 2010, 08:31:02 am »

Men Jee har framleis rekorden over antall dekk i lufta.. Dog på rettstrekka! Gliser
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #865 på: september 06, 2010, 17:53:13 pm »

Skaff deg MYE tykkere stabstag både forran og bak. og stivere fjærer bak.
Bare ett tips fra en som har bevist at det fungerer...... Kult

edit: se posten min i smak og behag hvordan en bil med pinnestive stabstag nesten ikke krenger.
edit2: tror også du trenger kortere fjæringsvei bak..
« Siste redigering: september 06, 2010, 18:05:33 pm av Turbo Haraune » Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #866 på: september 06, 2010, 20:57:41 pm »

Haha! rått bilde, legg gjerne ut i større format så eg får ett nytt bakgrundsbilde. Blunker
Kom over denne på en interiørdesign butikk i Bogstadveien i Oslo..




Med litt modding så hadde det vert noe. Glad
Loggført

Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #867 på: september 06, 2010, 21:51:12 pm »

ja det var ett kult bilde i allefall Glad
kodakmoment.
anders. det fungerte bedre med stivere fjører, kan ha med folk uten for mye krenging/subbing. må justere lit opp på høyden da de nye fjørene har sunket litt sammen.
ellers så lurer jeg på hva som skal til for å forhindre hjuløftet.. har også løft på innerhjulet bak i noen svinger.
skal prøve å ta av stabstag bak.
må testet litt mere denne sesongen og det er i allefal 3 muligheter til i sept.
så skal ut med kasse i morgen..  Øyerulling
da tar jeg ett forsøk på å bytte inngrep/hylse på 2 . gir også.

Da jeg kjørte en del med 911 på bane, så hadde jeg tendens til løft foran. Prøvde meg fram litt og det som funka best der var mye stivere stag bak, stivere torsjonstaver bak med std. stag foran, M E N .. .vi snakker da oxo om noen ganske forskjellige biler her  Øyerulling  Blunker

Faren med en dønn stiv bil (da særlig i dette tilfellet) er at vogna plutselig letter på begge innerhjul, og da er det greit å utføre en RIKTIG reflex !  Gliser
« Siste redigering: september 06, 2010, 21:54:18 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #868 på: september 07, 2010, 12:27:27 pm »

Først: Bildet var fantastisk bra  Gliser
Jeg har og oppfattet at på T1 i hvertfall, bør de ikke stives noe særlig fremme, men bak.
Ille nok å lite vekt fremme, om du bare skal ha ett hjul i bakken og..
(Selv om det hjelper at du forskyver vekta frem ved innbremsing?)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #869 på: september 08, 2010, 00:03:51 am »

Det første som slår meg når jeg ser det bildet er at det er en bil som "får lov" til å krenge bak men ikke foran og dermed drar med seg forhjulet opp når bakstillinga krenger. Sånn sett virker det logisk med stag bak også. Men det er selvfølgelig flere ting som spiller inn her..
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Sider: 1 ... 27 28 [29] 30 31 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!