Kid-A
Seniormedlem
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst
Hotshopper
|
|
« Svar #840 på: august 30, 2010, 22:56:25 pm » |
|
Mange vannfolk på Rudskogen som spurte meg åssen motor det er i den
|
|
|
Loggført
|
My religion is kindness
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #841 på: september 02, 2010, 01:08:14 am » |
|
hehe ja, meg å . "åssen Porsche motor er det??" nei det er Fokevogn. "HÆ, åssen motor da?" Blir kjøring på Søndag igjen. på Rudskogen . driver å oppgradere fjører foran, og montert ferdig belter etc. så da er det klart for passasjerer.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
mags
|
|
« Svar #842 på: september 02, 2010, 01:31:42 am » |
|
Hva er tiden på Runden nå da Knasten
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
|
« Svar #843 på: september 02, 2010, 05:44:37 am » |
|
Nå frister det med en tur til rudskogen å haike..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
|
« Svar #844 på: september 02, 2010, 14:51:26 pm » |
|
hehe ja, meg å . "åssen Porsche motor er det??" nei det er Fokevogn. "HÆ, åssen motor da?" Blir kjøring på Søndag igjen. på Rudskogen . driver å oppgradere fjører foran, og montert ferdig belter etc. så da er det klart for passasjerer. Akkurat DET spørsmålet kommer du sikkert til å få en del fremover ja, hehe. Du får skrive" VW Waterboxer Power" eller noe bak på luka, så slipper du å bli mistenkt for å ha "Possche mottor som alle veit går rett inn" haha Bussen din har forresten vekka ( enda mer ) oppsikt i pølselandet. Har fått spørsmål her nede om jeg kunne spørre når du kommer til Nürburgring me den. Har du dato`n klar? Om du skulle finne på det, så stiller klubben mekkehallen vår til disposisjon, med verktøy og mannskap, i tilfelle det skulle være noe
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
dennik
Nybegynner
Innlegg: 44
Bosted: Sandnes, Rogaland
|
|
« Svar #845 på: september 02, 2010, 15:50:25 pm » |
|
Brekken har du en WBX til meg?
|
|
|
Loggført
|
1964 Vw 1500L Notchback 1971 Opel Manta A 1980 Vespa Piaggio Bravo 1989 Mazda RX7 Turbo2
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
|
« Svar #846 på: september 02, 2010, 17:32:01 pm » |
|
Brekken har du en WBX til meg? Hei. Dårlig med wbx te overs for tiå desverre
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
dennik
Nybegynner
Innlegg: 44
Bosted: Sandnes, Rogaland
|
|
« Svar #847 på: september 02, 2010, 17:39:33 pm » |
|
Må vel prøve en luftkjølt turbomotor jeg da. Gjøre som Porsche, Stor turbo for og senke eksostemperaturen.
|
|
|
Loggført
|
1964 Vw 1500L Notchback 1971 Opel Manta A 1980 Vespa Piaggio Bravo 1989 Mazda RX7 Turbo2
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #848 på: september 02, 2010, 22:26:04 pm » |
|
Har fått spørsmål her nede om jeg kunne spørre når du kommer til Nürburgring me den. Har du dato`n klar? Om du skulle finne på det, så stiller klubben mekkehallen vår til disposisjon, med verktøy og mannskap, i tilfelle det skulle være noe Rimelig Fantastisk! driver å småplanlegger neste sommer. og har lyst å reise til SPA . nùrburgring ligger jo rett over grensa og står øverst på "der MÅ jeg kjøre" lista . så hvis ting går greit satser jeg på sommer 2011.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
|
« Svar #849 på: september 02, 2010, 23:18:12 pm » |
|
Har fått spørsmål her nede om jeg kunne spørre når du kommer til Nürburgring me den. Har du dato`n klar? Om du skulle finne på det, så stiller klubben mekkehallen vår til disposisjon, med verktøy og mannskap, i tilfelle det skulle være noe Rimelig Fantastisk! driver å småplanlegger neste sommer. og har lyst å reise til SPA . nùrburgring ligger jo rett over grensa og står øverst på "der MÅ jeg kjøre" lista . så hvis ting går greit satser jeg på sommer 2011. Det høres sjef ut med Spa og Nürburgring i "ett smekk". I tillegg til Nordsløyfa så er jo Grand Prix banen også åpen for "allmennheten" f.o.m i år etter hva jeg har fått med meg. Det må kunne bli en gudd sjitt tur ja
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
Martin
Supermedlem
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
|
« Svar #850 på: september 03, 2010, 20:25:38 pm » |
|
hehe ja, meg å . "åssen Porsche motor er det??" nei det er Fokevogn. "HÆ, åssen motor da?" Blir kjøring på Søndag igjen. på Rudskogen . driver å oppgradere fjører foran, og montert ferdig belter etc. så da er det klart for passasjerer. satt noen bak meg på tribunen på scc som sa det var en subaru boxer i denne. tenkte jeg skulle snu meg å si dette er folkevogn
|
|
« Siste redigering: september 03, 2010, 20:27:13 pm av Martin »
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #851 på: september 03, 2010, 20:55:53 pm » |
|
chatta med en VW dude fra Philippine også. han hadde vanskelig å forstå att WBX ike var Subaru. etter en stund så gikk det opp att WRX og WBX ikke er det samme. ellers trodde jeg alt var klart i dag anng nye fjører foran til coiloversene. men NCT (norsk chassis teknikk) klarte ikke skaffe riktige fjører på kort varsel , da det viste seg å være noe "Odd" dimensjon på fjørene. har subba litt i innerskjermene så maling ahar svidd av!! og det uten pasasjer. fikk i allefall dataene på fjørene jeg trengte etter å ha gitt han div opplysninger inkl kroppsvekt så kollevold hadde fjører.de er std 57mm så jeg måtte dreie noen overgangsforinger og valgte noen litt kortere sånn att det ikke blei noe kluss med klaringer. blei en liten test tur og virker en del stivere , men fortsatt ikke skremmene stivt , ennå disse er en del stivere.spent på å teste forkskjellen på bane . bak får vente til vinter pga økonomi.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Kid-A
Seniormedlem
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst
Hotshopper
|
|
« Svar #852 på: september 03, 2010, 21:49:14 pm » |
|
Så nå får jeg sitte på på Gatebil? Viktig at journalisten får sjekket fakta vettu
|
|
|
Loggført
|
My religion is kindness
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #853 på: september 03, 2010, 21:52:00 pm » |
|
*SEF*
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #854 på: september 05, 2010, 21:17:22 pm » |
|
stikkord etter dagens kjøring på Rudskogen :
*munch munch , 4. gir til lunch*
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
|
« Svar #855 på: september 05, 2010, 21:47:13 pm » |
|
stikkord etter dagens kjøring på Rudskogen :
*munch munch , 4. gir til lunch*
Ny gearkasse på gang Jørn..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #856 på: september 05, 2010, 21:58:55 pm » |
|
kassa må i allfall opp. etter kun 3 runder var det litt vel mye Lucky Luke giring fra 3.-->4.og plutselig 4 gir borte.. hørte ingen spesielle lyd når det skjedde, så var usikker på hva som var feil. kjørte inn i depoet og tappet olje, fant noen små tenner i magneten til tappepluggen. konklusjon var rensket for tenner på 4. gir men jeg helte på 2 liter ny olje og kjørte en del kun med 3 gir kan jo ikke la en sån bagatell stoppe en ellers super dag på banen...heh 3. og 4. gir på 091 kassene er jo fintenna så dette er tydligvis for svakt når man kjører på med en del mere kraft en det det er beregnet for har noen grovtanna gir fra T3 syncro liggendes, men disse har en annen inv diameter , så må inn med noen andre nålelager. får se på dette til uka. fikk t.o.m lurt morra mi på 65år inn i bussen og noen runder . heldigvs for hu så blei det ikke noe kjøring på 4. gir. så de som ikke tør nå kan jo få høre det i lystig lag
|
|
« Siste redigering: september 05, 2010, 22:00:51 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #857 på: september 05, 2010, 23:35:06 pm » |
|
fikk dette bildet på facbook link av Mama og meg
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
soa
Medlem
Innlegg: 195
Bosted:
|
|
« Svar #858 på: september 05, 2010, 23:45:53 pm » |
|
hehe Utrolig bra bilde!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rocket-Racing
Supermedlem
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold
|
|
« Svar #859 på: september 05, 2010, 23:46:08 pm » |
|
Utrolig kult bilde! Hvordan fungerte det med stivere forstilling?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Vw1302s
Seniormedlem
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum
|
|
« Svar #860 på: september 05, 2010, 23:46:25 pm » |
|
3 hjul gjennom svinga er spenstig, og det ser sinnsykt artig ut! All ære til deg for både bil og kjøring! (Ikke alle som får med mor ut på banen heller ) 4. giret forsvant iallefall på riktig side av sesongen, litt må en jo ha å gjøre om vinteren
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
cato®
Supermedlem
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
|
|
« Svar #862 på: september 05, 2010, 23:51:58 pm » |
|
3 hjul gjennom svinga er spenstig, og det ser sinnsykt artig ut! All ære til deg for både bil og kjøring! (Ikke alle som får med mor ut på banen heller ) 4. giret forsvant iallefall på riktig side av sesongen, litt må en jo ha å gjøre om vinteren Om vinteren ?? Tipper denne kassa er ferdig reparert innen etpar dager
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #863 på: september 05, 2010, 23:59:16 pm » |
|
ja det var ett kult bilde i allefall kodakmoment. anders. det fungerte bedre med stivere fjører, kan ha med folk uten for mye krenging/subbing. må justere lit opp på høyden da de nye fjørene har sunket litt sammen. ellers så lurer jeg på hva som skal til for å forhindre hjuløftet.. har også løft på innerhjulet bak i noen svinger. skal prøve å ta av stabstag bak. må testet litt mere denne sesongen og det er i allefal 3 muligheter til i sept. så skal ut med kasse i morgen.. da tar jeg ett forsøk på å bytte inngrep/hylse på 2 . gir også.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
|
« Svar #864 på: september 06, 2010, 08:31:02 am » |
|
Men Jee har framleis rekorden over antall dekk i lufta.. Dog på rettstrekka!
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
|
« Svar #865 på: september 06, 2010, 17:53:13 pm » |
|
Skaff deg MYE tykkere stabstag både forran og bak. og stivere fjærer bak. Bare ett tips fra en som har bevist at det fungerer...... edit: se posten min i smak og behag hvordan en bil med pinnestive stabstag nesten ikke krenger. edit2: tror også du trenger kortere fjæringsvei bak..
|
|
« Siste redigering: september 06, 2010, 18:05:33 pm av Turbo Haraune »
|
Loggført
|
|
|
|
|
Jærva
|
|
« Svar #867 på: september 06, 2010, 21:51:12 pm » |
|
ja det var ett kult bilde i allefall kodakmoment. anders. det fungerte bedre med stivere fjører, kan ha med folk uten for mye krenging/subbing. må justere lit opp på høyden da de nye fjørene har sunket litt sammen. ellers så lurer jeg på hva som skal til for å forhindre hjuløftet.. har også løft på innerhjulet bak i noen svinger. skal prøve å ta av stabstag bak. må testet litt mere denne sesongen og det er i allefal 3 muligheter til i sept. så skal ut med kasse i morgen.. da tar jeg ett forsøk på å bytte inngrep/hylse på 2 . gir også. Da jeg kjørte en del med 911 på bane, så hadde jeg tendens til løft foran. Prøvde meg fram litt og det som funka best der var mye stivere stag bak, stivere torsjonstaver bak med std. stag foran, M E N .. .vi snakker da oxo om noen ganske forskjellige biler her Faren med en dønn stiv bil (da særlig i dette tilfellet) er at vogna plutselig letter på begge innerhjul, og da er det greit å utføre en RIKTIG reflex !
|
|
« Siste redigering: september 06, 2010, 21:54:18 pm av Jærva »
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #868 på: september 07, 2010, 12:27:27 pm » |
|
Først: Bildet var fantastisk bra Jeg har og oppfattet at på T1 i hvertfall, bør de ikke stives noe særlig fremme, men bak. Ille nok å lite vekt fremme, om du bare skal ha ett hjul i bakken og.. (Selv om det hjelper at du forskyver vekta frem ved innbremsing?)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Rocket-Racing
Supermedlem
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold
|
|
« Svar #869 på: september 08, 2010, 00:03:51 am » |
|
Det første som slår meg når jeg ser det bildet er at det er en bil som "får lov" til å krenge bak men ikke foran og dermed drar med seg forhjulet opp når bakstillinga krenger. Sånn sett virker det logisk med stag bak også. Men det er selvfølgelig flere ting som spiller inn her..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|