HenningA
Supermedlem
Innlegg: 668
Bosted: Nøtterøy
Mob 95298043
|
|
« Svar #630 på: april 07, 2010, 22:03:53 pm » |
|
Burde fått sponset kjøredress som ser ut som en sveitserost også Jørn!
|
|
|
Loggført
|
63 T1
Har hatt: 57 T1 64 T1 71 1302
____________ Mob 95298043
|
|
|
vwracer - Ola Linnerud
Seniormedlem
Innlegg: 252
Bosted: Lillestrøm
|
|
« Svar #631 på: april 07, 2010, 22:05:59 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
cato®
Supermedlem
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
|
|
« Svar #632 på: april 07, 2010, 22:41:50 pm » |
|
Har du ikke plass litt lengre bak, og kan lage en vanlig bremse kraft forstreker løsning, som feks på Escort MK1 og MK 2 ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #633 på: april 07, 2010, 22:53:10 pm » |
|
sikkert mulig . skal se litt mere på dette.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 979
Bosted: Verdal
|
|
« Svar #634 på: april 07, 2010, 23:29:38 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #635 på: april 09, 2010, 00:24:09 am » |
|
takk for tips. ellers har jeg tatt ut motor og gir i dag for en liten service. girkassa skal få tilbake kjærkomne syncro ringer. men siden jeg hadde brukt litt for "sterk" loctite på pinion mutter , mått den kappes opp........ så da er jeg desperatly seeking : pinion mutter : http://www.vwnorge.no/index.php/topic,22887.msg230417.html#newog motor skal få strammet opp ventil fjører littebitt + litt modding av innsugsslanger/rør
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!
|
|
« Svar #636 på: april 09, 2010, 06:35:31 am » |
|
Du vet at Locktite slipper ved ca 250 grader? En elektrisk varmluftpistol er faktisk i de aller fleste tilfeller nok.
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #637 på: april 09, 2010, 08:48:36 am » |
|
forsøkte å varme ganske mye med en propanflaske, men da hadde alerede lageret vridd seg ut av låsesporet sitt i huset. og da går bare lageret rundt... "problemet" er att på en så stor diameter mutter blir liksom "holdet" i locktiten så stort , sammenlignet med en M8 skrue f.eks. sånn kraft x arm greie.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #638 på: april 09, 2010, 12:28:55 pm » |
|
Er ikke sikkert Empiboy vet hva det dreier seg om.. M80x0,75 mener jeg å huske. En lei dimensjon når locktite'n griper
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!
|
|
« Svar #639 på: april 09, 2010, 12:54:29 pm » |
|
Er ikke sikkert Empiboy vet hva det dreier seg om.. M80x0,75 mener jeg å huske. En lei dimensjon når locktite'n griper Bingo
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #640 på: april 10, 2010, 01:20:51 am » |
|
da ser det ut som Erik Jee redder helga med ny mutter. ellers fått satt sammen drevsatsen med syncro ringer og reparert huset. slipte bort den skada klumpen som skal holde pinion lageret på plass når man drar til med en metalbit. ett bilde av org og ett av modifisert.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #641 på: april 10, 2010, 08:26:19 am » |
|
Artig å følge med på tråden din. Mulig jeg vil lette Rat Roadsteren med noen av ideene dine.. Må bare tenke meg litt om så jeg ikke får klatt på eu.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #642 på: april 11, 2010, 22:29:02 pm » |
|
jeg har meldt meg på banekjøring på rudskogen , med bussen, og har jeg blitt overtalt av noen til å "få på stabstag.. asså" , før dette. siden det var så fiint vær var det dags å sno noen stabstag deler fra grymdonorbil nr 1. den gamle madrassen til raaen kom godt meg da det er litt sølete rundt låven enda. så får vi se om det kan tilpasses.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #643 på: april 11, 2010, 22:38:16 pm » |
|
foreløpig ser det ut til å gå greit uten å smale stabstaget inn, noe jeg helst vil slippe . regner med det er ettfett om det blir koblet til øvre eller nedre bærearm , da kreftene virker gjennom spindler/coilovers uansett. så planen er foreløpig å kople stabstaget til øvre bærearm.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #644 på: april 11, 2010, 22:40:04 pm » |
|
bak var det bolt on.da det er ett bolt on stabstag til IRS .
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
|
« Svar #645 på: april 11, 2010, 22:53:03 pm » |
|
Du skal se den er "lettet" slik fra naturen sin side:) Artig å følge med på tråden din. Mulig jeg vil lette Rat Roadsteren med noen av ideene dine.. Må bare tenke meg litt om så jeg ikke får klatt på eu.
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #646 på: april 12, 2010, 00:08:43 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #647 på: april 12, 2010, 07:42:23 am » |
|
foreløpig ser det ut til å gå greit uten å smale stabstaget inn, noe jeg helst vil slippe . regner med det er ettfett om det blir koblet til øvre eller nedre bærearm , da kreftene virker gjennom spindler/coilovers uansett. så planen er foreløpig å kople stabstaget til øvre bærearm.
Ser bra ut Jørn, men jeg ville nok ha brukt et par strips ekstra for sikkerhets skyld
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #648 på: april 12, 2010, 09:03:33 am » |
|
hehe ja, vurderte stålstrips, men er på budget om dagen. kan evt bruke 2 stk , i kryss.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #649 på: april 19, 2010, 00:06:04 am » |
|
kommet litt videre i helga. girkasse er sammen igjen med etterlengtede syncro ringer på plass. STOOOr takk Til Erik Jee for lån av pinion mutter personlig levert i møkkakjellern sjekk att pinionmutter er på plass i sporet sitt, dybde ca 11mm siden buskassene ikke har diffen helt i senter av girkassa så har jeg foret ut høyre drivaksel ledd med sånne utforingsringer som sitter på drivakselene foran på T3 syncro.den høyre akselen blei litt for kort når jeg jekka opp bilen så "hang" bærearmen i drivakselen og gikk ikke helt ned.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #650 på: april 19, 2010, 00:14:45 am » |
|
brostchen til bærekula funket over forventning og fikk da laget ferdig adapter foringene til nedre bærekula og sveist denne skikkelig fast. på spindlene var det montert samme type overgangs foringer også for endeledda men disse var kun punktet fast fra "fabrikk"...så ved demontering fulgte de med endeleddet ved demontering. det var dumt. plundret litt med å få foringene av endeleddet, det skjer ikke igjen for nå er de sveist fast for godt.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #651 på: april 19, 2010, 00:21:28 am » |
|
pga mye innpress på felgene så gikk inner kanten på fælgene borti bærearmene ved fult rattutslag og hjula stod litt for langt inn i hjulbuene. bonus : breiere sporvidde foran kjøpte ett par skrudde 25mm spacere fra ebay. bra saker, bra priser. men de var ikke helt bolt on da støvkoppen på navet lagde trøbbel for spaceren måtte dreie av navet litt og flytte støvkoppen ut i spaceren. laget en overgangsforing og presset den på støvkoppen.
|
|
« Siste redigering: april 19, 2010, 00:23:00 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #652 på: april 20, 2010, 00:31:15 am » |
|
i kveld så var det siste mekk på motor før den går inn i bilen igjen. som nevnt tidligere så hadde vært litt for ivrig når jeg freste ned anlegget for ventilfjørene pga litt annet planlagt løft på kam/vipper en det som havnet på motor.så bl.a ventil flyt oppstod min 1000 O/min for lavt. tenkte det var bedre med litt for mye enn litt for lite .. lettere å shimse opp enn å frese ned. så fikk målt litt og dreid til noen shims. i forrige uke laget jeg et verktøy for å ta av fjørene uten å ta av toppen.(kan vel kjøpes på CSP-shop...men det fant jeg ut etter jeg hadde mekket det til ) kjørte trykklut i sylinder så ikke ventil skulle forsvinne inn.
|
|
« Siste redigering: april 20, 2010, 00:40:02 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #653 på: april 20, 2010, 00:32:41 am » |
|
bilde av den forings greia til drivakslen ,hvis noen lurte.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Martin
Supermedlem
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
|
« Svar #654 på: april 20, 2010, 10:58:35 am » |
|
når skal du kjøre på rudskogen?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mags
|
|
« Svar #655 på: april 20, 2010, 11:08:36 am » |
|
17mai
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
mags
|
|
« Svar #656 på: april 20, 2010, 11:16:58 am » |
|
jeg trur 2mai,er sån råne klubb i drammen som skal på Rudskogen å ha det gøy
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #657 på: april 27, 2010, 00:14:21 am » |
|
ja begynner å nærme seg kjøring nu . bare været holder ................som vanlig. fått bilen kjørbar igjen og det var digg å få syncro ringer igjen. også fått på stabstag foran og bak. gjenstår å utføre lit trigonometri på forstilling. og bakstilling etterhvert. etter shimsing av ventil fjører så drar motor foreløpig nå til 6700-6800 Vi glær oss!§!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
|
« Svar #658 på: april 27, 2010, 22:40:17 pm » |
|
Looking good!
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #659 på: april 28, 2010, 00:10:37 am » |
|
får håpe det funker også! function before look's , egentelig. fikk laget til ett scoop for å dytte lufta opp i radiatoren og muligens lage litt suction etter radiator.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|