november 23, 2024, 12:52:23 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 739386 ganger)
HenningA
Supermedlem
*****
Innlegg: 668
Bosted: Nøtterøy


Mob 95298043


Vis profil
« Svar #630 på: april 07, 2010, 22:03:53 pm »

Burde fått sponset kjøredress som ser ut som en sveitserost også Jørn! Osteaktig Osteaktig
Loggført

63 T1

Har hatt:
57 T1
64 T1
71 1302



____________
Mob 95298043
vwracer - Ola Linnerud
Seniormedlem
****
Innlegg: 252
Bosted: Lillestrøm



Vis profil
« Svar #631 på: april 07, 2010, 22:05:59 pm »

De har en her også : http://www.cbsonline.co.uk/remote-brake-servo-remserv-977-p.asp
men den var litt dyr...
Loggført
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #632 på: april 07, 2010, 22:41:50 pm »

Har du ikke plass litt lengre bak, og kan lage en vanlig bremse kraft forstreker løsning, som feks på Escort MK1 og MK 2 ?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #633 på: april 07, 2010, 22:53:10 pm »

sikkert mulig . skal se litt mere på dette.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #634 på: april 07, 2010, 23:29:38 pm »

http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_trksid=p3907.m38.l1313&_nkw=remote+brake+servo&_sacat=See-All-Categories

Litt å velge mellom Glad
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #635 på: april 09, 2010, 00:24:09 am »

takk for tips.

ellers har jeg tatt ut motor og gir i dag for en liten service.
girkassa skal få tilbake kjærkomne syncro ringer. men siden jeg hadde brukt litt for "sterk" loctite på pinion mutter , mått den kappes opp........  

så da er jeg desperatly seeking : pinion mutter : http://www.vwnorge.no/index.php/topic,22887.msg230417.html#new

og motor skal få strammet opp ventil fjører littebitt + litt modding av innsugsslanger/rør

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #636 på: april 09, 2010, 06:35:31 am »

Du vet at Locktite slipper ved ca 250 grader? En elektrisk varmluftpistol er faktisk i de aller fleste tilfeller nok.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #637 på: april 09, 2010, 08:48:36 am »

forsøkte å varme ganske mye med en propanflaske, men da hadde alerede lageret vridd seg ut av låsesporet sitt i huset.
og da går bare lageret rundt...
"problemet" er att på en så stor diameter mutter blir liksom "holdet" i locktiten så stort , sammenlignet med en M8 skrue f.eks.
sånn kraft x arm greie.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #638 på: april 09, 2010, 12:28:55 pm »

Er ikke sikkert Empiboy vet hva det dreier seg om.. M80x0,75 mener jeg å huske. En lei dimensjon når locktite'n griper  Gliser
Loggført

Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #639 på: april 09, 2010, 12:54:29 pm »

Er ikke sikkert Empiboy vet hva det dreier seg om.. M80x0,75 mener jeg å huske. En lei dimensjon når locktite'n griper  Gliser

Bingo Gliser
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #640 på: april 10, 2010, 01:20:51 am »

da ser det ut som Erik Jee redder helga med ny mutter. Rekker tunge  Kult
ellers fått satt sammen drevsatsen med syncro ringer og reparert huset.
slipte bort den skada klumpen som skal holde pinion lageret på plass når man drar til med en metalbit.

ett bilde av org og ett av modifisert.


* DSC08762.JPG (157.97 KB, 640x480 - vist 503 ganger.)

* DSC08758.JPG (142.71 KB, 640x480 - vist 503 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #641 på: april 10, 2010, 08:26:19 am »

Artig å følge med på tråden din. Mulig jeg vil lette Rat Roadsteren med noen av ideene dine.. Må bare tenke meg litt om så jeg ikke får klatt på eu.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #642 på: april 11, 2010, 22:29:02 pm »

jeg har meldt meg på banekjøring på rudskogen , med bussen,  og har jeg blitt overtalt av noen til å "få på stabstag.. asså" , før dette.
siden det var så fiint vær var det dags å sno noen  stabstag deler fra grymdonorbil nr 1.
den gamle madrassen til raaen kom godt meg da det er litt sølete rundt låven enda.
så får vi se om det kan tilpasses.


* DSC08764.JPG (165.83 KB, 640x480 - vist 563 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #643 på: april 11, 2010, 22:38:16 pm »

foreløpig ser det ut til å gå greit uten å smale stabstaget inn, noe jeg helst vil slippe .
regner med det er ettfett om det blir koblet til  øvre eller nedre bærearm , da kreftene virker gjennom spindler/coilovers uansett.
så planen er foreløpig å kople stabstaget til øvre bærearm.


* dsc08767.jpg (152.83 KB, 480x640 - vist 615 ganger.)

* DSC08768.JPG (136.39 KB, 480x640 - vist 579 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #644 på: april 11, 2010, 22:40:04 pm »

bak var det bolt on.da det er ett bolt on stabstag til IRS . Rekker tunge



* DSC08771.JPG (171.98 KB, 640x480 - vist 698 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #645 på: april 11, 2010, 22:53:03 pm »

Du skal se den er "lettet" slik fra naturen sin side:)

Artig å følge med på tråden din. Mulig jeg vil lette Rat Roadsteren med noen av ideene dine.. Må bare tenke meg litt om så jeg ikke får klatt på eu.
Loggført

Mvh

Marius
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #646 på: april 12, 2010, 00:08:43 am »

ellers mangler jeg visker armer :

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,22961.0.html

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #647 på: april 12, 2010, 07:42:23 am »

foreløpig ser det ut til å gå greit uten å smale stabstaget inn, noe jeg helst vil slippe .
regner med det er ettfett om det blir koblet til  øvre eller nedre bærearm , da kreftene virker gjennom spindler/coilovers uansett.
så planen er foreløpig å kople stabstaget til øvre bærearm.

Ser bra ut Jørn, men jeg ville nok ha brukt et par strips ekstra for sikkerhets skyld  Rekker tunge
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #648 på: april 12, 2010, 09:03:33 am »

hehe ja, vurderte stålstrips, men er på budget om dagen.
kan evt bruke 2 stk , i kryss.  Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #649 på: april 19, 2010, 00:06:04 am »

kommet litt videre i helga.
girkasse er sammen igjen med etterlengtede syncro ringer på plass.
STOOOr takk Til Erik Jee for lån av pinion mutter personlig levert i møkkakjellern
sjekk att  pinionmutter er på plass i sporet sitt, dybde ca 11mm
siden buskassene ikke har diffen helt i senter av girkassa så har jeg foret ut høyre  drivaksel ledd med sånne utforingsringer som sitter på drivakselene foran på T3 syncro.den høyre akselen blei litt for kort når jeg jekka opp bilen så "hang" bærearmen i drivakselen og gikk ikke helt ned.


* dsc08763.jpg (166.59 KB, 480x640 - vist 527 ganger.)

* DSC08804.JPG (153.44 KB, 640x480 - vist 599 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #650 på: april 19, 2010, 00:14:45 am »

brostchen til bærekula funket over forventning og fikk da laget ferdig adapter foringene til nedre bærekula og sveist denne skikkelig fast.
på spindlene var det montert samme type overgangs foringer også for endeledda men disse var kun punktet fast fra "fabrikk"...så ved demontering fulgte de med endeleddet ved demontering.
det var dumt.
plundret litt med å få foringene av endeleddet,
det skjer ikke igjen for nå er de sveist fast for godt. Glad


* dsc08797.jpg (174.57 KB, 640x480 - vist 530 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #651 på: april 19, 2010, 00:21:28 am »

pga mye innpress på felgene så gikk inner kanten på fælgene borti bærearmene ved fult rattutslag
og hjula stod litt for langt inn i hjulbuene.
bonus : breiere sporvidde foran Rekker tunge
kjøpte ett par skrudde 25mm spacere fra ebay.
bra saker, bra priser.
men de var ikke helt bolt on da støvkoppen på navet lagde trøbbel for spaceren
måtte dreie av navet litt og flytte støvkoppen ut i spaceren.
laget en overgangsforing og presset den på støvkoppen.



* DSC08803.JPG (133.37 KB, 640x480 - vist 481 ganger.)

* DSC08798.JPG (162.46 KB, 640x480 - vist 512 ganger.)
« Siste redigering: april 19, 2010, 00:23:00 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #652 på: april 20, 2010, 00:31:15 am »

i kveld så var det siste mekk på motor før den går inn i bilen igjen.
som nevnt tidligere så hadde vært litt for ivrig når jeg freste ned anlegget for ventilfjørene pga litt annet planlagt løft på kam/vipper en det som havnet på motor.så bl.a ventil flyt oppstod min  1000 O/min for lavt.
tenkte det var bedre med litt for mye enn litt for lite .. lettere å shimse opp enn å frese ned.
så fikk målt litt og dreid til noen shims.
i forrige uke laget jeg et verktøy for å ta av fjørene uten å ta av toppen.(kan vel kjøpes på CSP-shop...men det  fant jeg ut etter jeg hadde mekket det til  Øyerulling )
kjørte trykklut i sylinder så ikke ventil skulle forsvinne inn.


* IMG_0306.jpg (163.05 KB, 480x640 - vist 462 ganger.)

* IMG_0309.jpg (120.06 KB, 640x480 - vist 503 ganger.)

* IMG_0308.jpg (142.56 KB, 640x480 - vist 547 ganger.)
« Siste redigering: april 20, 2010, 00:40:02 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #653 på: april 20, 2010, 00:32:41 am »

bilde av den forings greia til drivakslen ,hvis noen lurte.


* IMG_0310.jpg (139.5 KB, 640x480 - vist 461 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #654 på: april 20, 2010, 10:58:35 am »

når skal du kjøre på rudskogen?
Loggført
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #655 på: april 20, 2010, 11:08:36 am »

17mai Blunker
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #656 på: april 20, 2010, 11:16:58 am »

jeg trur 2mai,er sån råne klubb i drammen som skal på Rudskogen å ha det gøy Osteaktig
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #657 på: april 27, 2010, 00:14:21 am »

ja begynner å nærme seg kjøring nu  .  Kult
bare været holder ................som vanlig.
fått bilen kjørbar igjen og det var digg å få syncro ringer igjen.
også fått på stabstag foran og bak. gjenstår å utføre lit trigonometri på forstilling.
og bakstilling etterhvert.
etter shimsing av ventil fjører så drar motor foreløpig nå til 6700-6800 Rekker tunge
Vi glær oss!§!


* DSC08807.jpg (183.73 KB, 640x480 - vist 572 ganger.)

* DSC08808.JPG (159.04 KB, 640x480 - vist 529 ganger.)

* DSC08810.JPG (168.53 KB, 640x480 - vist 588 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #658 på: april 27, 2010, 22:40:17 pm »

Looking good! Gliser
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #659 på: april 28, 2010, 00:10:37 am »

får håpe det funker også!
function before look's , egentelig.
fikk laget til ett scoop for å dytte lufta opp i radiatoren og muligens lage litt suction etter radiator.



* DSC08824.JPG (138.67 KB, 640x480 - vist 550 ganger.)

* DSC08825.JPG (131.8 KB, 640x480 - vist 545 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!