KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #570 på: mars 20, 2010, 00:23:02 am » |
|
goldenshower!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #571 på: mars 20, 2010, 01:27:37 am » |
|
Nå som du har stoppet fronten av kassa fra å gå opp foran, vil motorfestet i bakkant klare trykket nedover? Jeg ville ha snudd bakre kassefeste også.
|
|
« Siste redigering: september 29, 2010, 08:10:14 am av JHU »
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #572 på: mars 20, 2010, 01:36:46 am » |
|
det er tenkt som ett "vridningsfeste" det er den helt bakre bjelken/festene som tar seg av den jobben da det bakre feste har best utgangspunkt for å håntdere kraft x arm det sitter det 4 stk fester som er "forspent".
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #573 på: mars 20, 2010, 01:53:22 am » |
|
her ett bilde av bakre feste som etter planen skal ta seg av bevegleser "nedover"
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #574 på: mars 20, 2010, 02:15:13 am » |
|
Da har du det klart
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #575 på: mars 21, 2010, 01:12:52 am » |
|
2. delen av girproblemene tror jeg lå i prototypen for giroverføringa her brukte jeg brukte foringer fra T3 som egentelig ikke er helt konstruert for denne jobben+ att stagene krever tight fit for å fungere optimalt kjøpte meg ett emne med POM (må si jeg forstår de som bruker dette greiene.. veldig lett å jobbe med + att det virker solid, anbefales ) dreide til ett par foringer som jeg skal prøve først. byttet ut 2 av 3 foringer med dette opplegget evt lage til en 3. foring.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
|
« Svar #576 på: mars 21, 2010, 17:07:54 pm » |
|
Hvor skaffet du de kraftige gummifestene fra? er på jakt etter noe lignende. her ett bilde av bakre feste som etter planen skal ta seg av bevegleser "nedover"
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #577 på: mars 21, 2010, 17:17:11 pm » |
|
det er std T3 WBX fester
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #578 på: mars 21, 2010, 17:20:15 pm » |
|
Hvor handlet du POM'n din? Skulle laget noen nye foringer i hjulopphenget på 412 Carrera'n, lurer på om ikke POM er tingen? Du som er nyfrelst POM entusiast burde oppsøke denne siden..... http://www.pomwonderful.com/
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #579 på: mars 21, 2010, 17:52:53 pm » |
|
kjøpte POM på Industrisenteret
Haraune: jeg har flere slike fester
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
tmatre
Supermedlem
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp
|
|
« Svar #580 på: mars 22, 2010, 00:31:54 am » |
|
Øyvind: Tror du får det du trenger på Vestpak rett ved siden av Kvardrat
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #581 på: mars 22, 2010, 10:40:05 am » |
|
Jeg tror at girvelgermekanismen din lider av skrå seksjonen som er midt i, tror du må til med mye smøring så det blir minimalt med vinkelendring (ved giring) i den skrå seksjonen. Tenker litt på kabel overføring selv... funker jo helt knall i de fleste biler jeg har prøvd med det...
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!
|
|
« Svar #582 på: mars 22, 2010, 12:55:09 pm » |
|
Disse selger de fleste typer plast...... http://www.vink.no/
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #583 på: mars 23, 2010, 13:22:32 pm » |
|
Jeg tror at girvelgermekanismen din lider av skrå seksjonen som er midt i, tror du må til med mye smøring så det blir minimalt med vinkelendring (ved giring) i den skrå seksjonen. Tenker litt på kabel overføring selv... funker jo helt knall i de fleste biler jeg har prøvd med det...
Mye bil med presis fin giring som bruker kabel.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #584 på: mars 24, 2010, 00:26:17 am » |
|
jeg skal gi meg sjøl èn eller to mulighetet til å forbedre stag systemet mitt før jeg evt må investere i noe annet opplegg ala Wiregiring! rakk ikke alt i fjor! detta er billigere pga det vinklede staget så setter det store krav til att foringene er tighte og ikke gir noen slakk opp/ned. slakken er eliminert så godt det lar seg gjøre nå uten att det går for tregt virker tight og fint .
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #585 på: mars 24, 2010, 00:32:53 am » |
|
ellers trenger jeg tips om hvor jeg kan finne dimmensjoner på hjul lager foran. såkalte "tapered roller bearings" for å få porsche 968 hub'ene på bay spindlene. har browset det meste av std tabeller over tapered roller bearings fra SKF etc, men finner ikke de std dimensjonene fra 968 hubene der engang. lurer litt på om det er egne tabeller for såkalt hjul lager. ?? tips mottaes! skulle hatt hjul lager (foran altså , koniske rulle lager)med følgende dim
D(ytterdiameter)=60mm d(innerdiameter)=31,80mm
og
D(ytterdiameter)=50mm d(innerdiameter)=19mm
|
|
« Siste redigering: mars 24, 2010, 00:38:10 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #586 på: mars 24, 2010, 01:16:16 am » |
|
Hvis jeg ikke er for trøtt nå så kan det forenkles til å spørres sånn her: hvilke hjul lager kan brukes ved montering av Porsche 968 hub på 944NA spindel.?
*gjesp*
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
|
« Svar #587 på: mars 24, 2010, 10:12:49 am » |
|
Hvis du lager den vinklede seksjonen endel lengre, så du får slakkere vinkler i leddene, vil nok giringa gå litt lettere. Men hvor mye?
|
|
« Siste redigering: mars 24, 2010, 10:25:45 am av Kjell Roar »
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
vwracer - Ola Linnerud
Seniormedlem
Innlegg: 252
Bosted: Lillestrøm
|
|
« Svar #588 på: mars 24, 2010, 12:40:10 pm » |
|
ellers trenger jeg tips om hvor jeg kan finne dimmensjoner på hjul lager foran. såkalte "tapered roller bearings" for å få porsche 968 hub'ene på bay spindlene. har browset det meste av std tabeller over tapered roller bearings fra SKF etc, men finner ikke de std dimensjonene fra 968 hubene der engang. lurer litt på om det er egne tabeller for såkalt hjul lager. ?? tips mottaes! skulle hatt hjul lager (foran altså , koniske rulle lager)med følgende dim
D(ytterdiameter)=60mm d(innerdiameter)=31,80mm
og
D(ytterdiameter)=50mm d(innerdiameter)=19mm
Prøv å ringe industrisenteret i oslo, de har masse lagere
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
|
« Svar #589 på: mars 24, 2010, 13:29:20 pm » |
|
Momentum i Stålfjæra er også flinke. er SKF forhandler, fin også når en trenger å finne simeringer i spesielle mål. cb
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TomR
|
|
« Svar #590 på: mars 24, 2010, 14:02:41 pm » |
|
Fadum eller industrisenteret da Jørn?
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
GeirH
Supermedlem
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.
|
|
« Svar #591 på: mars 24, 2010, 16:17:58 pm » |
|
Hva med å lage noen adapterringer da, du som har dreiebenk og greier. Vet det ble gjort for å putte 911 skiver på 412 bl.a.
|
|
|
Loggført
|
Har laaang VW-pause.
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #592 på: mars 24, 2010, 16:32:52 pm » |
|
På merkelig vis kunne jeg kombinere ytre ringene av lagrene fra 911 med indre bane og kuler fra 61 Transporter... dvs. to lager ble ett... som ikke finnes over disk.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #593 på: mars 25, 2010, 00:26:16 am » |
|
Hvis du lager den vinklede seksjonen endel lengre, så du får slakkere vinkler i leddene, vil nok giringa gå litt lettere. Men hvor mye?
ja enig i dette , men det er ikke mye mer å gå på der ..noen cm , maybe
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #594 på: mars 25, 2010, 00:45:57 am » |
|
ja Jon roar så er det det samme løsning jeg har gjort på prøvemonteringen, dreiv å tenkte , men vurderte det til å være litt cowboy løsning der og da. etter ditt tips så kikket jeg nærmere på det og det ser ut til å gå greit. sylindrene i lageret kommer littebitt lenger inn i skåla, men med samme vinkel så dette blir løsning på indre lager ytre lager så skal jeg sjekke i morgen , men tviler på att dette finnes. finner ingenting på nett kataloger. ja geir , jeg har dreibenk , men mangler dreistål for innvendig "presisjons" dreiing av mindre ting... *kjøpe* i.o.m. att 944/968 spindelene er kortere enn Bayspindler så må lagerene fores ut , så dreier (eller får laget) en kombinert adapter/foring til det ytre lageret. mål på adapter ring
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #595 på: mars 28, 2010, 23:39:25 pm » |
|
Da var lager problemet løst (foreløpig) Dreide ut av alu og presset inn. målene på tegningen må korrigeres litt da det blei "dobbel" presspassning på lageret ett par bilder av adapter foringen for de ytre lagrene og spacerforing for indre lager
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #596 på: mars 28, 2010, 23:44:23 pm » |
|
startet på adapterplata til calipere. har hatt lyst på kappesag til stål en stund. men er på budget om dagen så da fikk China gjerdesaga med stoor kappeskive fra vinkel sliper gjøre jobben. (JULA har tilbud på sånn sag til 899.- med dobbel sleide.+ store kappeskiver rimelig, da har man metalkapp til under 1000.- lappen) helgens cheap'O verktøy tips.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #597 på: mars 29, 2010, 00:56:02 am » |
|
Skiveoppsettet foran, hvilken Porsche er det hentet fra?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #598 på: mars 29, 2010, 01:03:38 am » |
|
hub'ene er fra 968. mulig de er like nyere 911..?? er ikke helt inn i delen til pårsche skiver er fra 911/964 3.6 carrerra 2
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #599 på: mars 29, 2010, 01:08:14 am » |
|
Topp, skulle hatt et par hub's foran på 412'n, og vil gjerne ha typen med "frontmontert" skive. Lettere og jobbe med da. Det ble innhandlet et par RS2 calipere forrige uke, så nå begynner det og bli bra med deler i bremseesken...
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
|