Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....
59 T1,64 T1og 65mod 215
|
|
« Svar #540 på: mars 04, 2010, 12:02:13 pm » |
|
Er vel ikke det skumleste det at du tukler på den ,men tilsynet er og blir tilsynet. Er vel like greit med "det dem ikke vet har dem ikke vondt av" tankegangen , som jo blir mer og mer utbredt etterhvert som fler usansynlig tåpelig krav blir øst over bilfolket.
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW Klubb
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
|
« Svar #541 på: mars 04, 2010, 15:03:12 pm » |
|
Er ikke bare tåpelige krav, mindre og mindre kunskap hos biltilsynet også på disse gamle bilene. Jeg mener den regelen er kjempe fin og bruke. Er jo en forutsetning at en gjør ting skikkelig.
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #542 på: mars 05, 2010, 01:15:27 am » |
|
da vart begge bærearmer ferdige. nå gjenstår tilpassning av konen på bærekula.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #543 på: mars 05, 2010, 01:52:19 am » |
|
noen som vet minste diamter på konen på NEDRE Bærekule Latebay...??
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #544 på: mars 08, 2010, 22:15:26 pm » |
|
for å få ferdigstilt bærekule opplegget er på jakt etter å låne/leie/kjøpa billig en : konisk brotsch på 7 graderfor å lage overgang fra Jag kula til Bay spindel med diameter som dekker mellom 15mm og 20mm
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #545 på: mars 08, 2010, 22:39:18 pm » |
|
Jeg har endel raringer.. Skal sjekke neste gang jeg er på verksted
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #546 på: mars 08, 2010, 22:46:13 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Pål A.F.
Supermedlem
Innlegg: 631
Bosted: Vestfossen
|
|
« Svar #547 på: mars 08, 2010, 23:04:08 pm » |
|
Skal ta en sjekk på jobben i morra.
|
|
|
Loggført
|
1958 T1 boble. 1960 T1 boble ragtop.
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #548 på: mars 08, 2010, 23:09:08 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #549 på: mars 08, 2010, 23:13:33 pm » |
|
kalles vel også "1 1/2 Inch Per Foot" reamer
7.15 grader
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
|
« Svar #550 på: mars 10, 2010, 11:22:18 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #551 på: mars 10, 2010, 11:30:16 am » |
|
Tøfft prosjekt, men jeg tror han har for mye stål og for lite power
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #552 på: mars 10, 2010, 11:45:50 am » |
|
Sinnesykemannen det var rått!
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #554 på: mars 12, 2010, 00:22:04 am » |
|
hvilken konkurranse er det dette dreier seg om splitmann?? anng denne splitt'en så var det mye snasne løsninger og dyktig håndtverk en fryd og følge sånne tråder. luftkjølt eller ikke. En del av oss har vel fått med oss att noen av dere hater WBX'ere og stort sett alt jeg holder på med nå.. ellers så må jeg bygge om bremsene foran siden den nye forstillinga benytter seg av latebay spindler. 944NA bremsene passer ikke på her bolt on. siden det kreves ombygginger , oppgraderer jeg med det samme har noen 968/944 turbo hub'er på vei og regner med disse passer på noen 964 skiver jeg har fått tak i disse er 300mm+ i diameter og 28 tykke. bør gi bra skrubb. og lurer litt på noen Wilwood calipere som ser greie ut til en rimelig pris noen som har erfaringer med Wilwood calipere?? tenkte på disse: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=290317643266&viewitem=&sspagename=STRK%3AMEWAX%3AIT
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
|
« Svar #555 på: mars 12, 2010, 01:12:16 am » |
|
Alle som kjører luftkjølt hater WBXere (meg selv inkludert), mest grunnet missunelse... mulighet for skikkelig varmeapperat, alu blokk, skikkelig veiv. gode topper, god kjøling osv osv Wilwood fungerer nok bra. Mange som bruker de. Billige er de og! Sjekk ut EBC brakes sin katalog om du trenger oversikt over skivedimensjoner, de oppgitt også innpress på skivene, så skulle du ha behov for justering av dybden på skiven så er den fin å bruke. http://www.ebcbrakes.com/catalogues.shtml
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #556 på: mars 12, 2010, 01:26:19 am » |
|
det var en kjekk tabell prisen på Wilwood er det ingenting å si på. får jo nye slike i samme str som man må betale for brukte Porsche/brembo etc.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #557 på: mars 12, 2010, 01:37:32 am » |
|
Samme som jeg nettopp fant skivene til 964'n i...
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
mags
|
|
« Svar #558 på: mars 12, 2010, 07:07:15 am » |
|
Da er Verktøy (Brotsch bestilt) Har den over hælga.
Mags
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #559 på: mars 12, 2010, 14:13:24 pm » |
|
Ok. Da gidder ikke jeg å lete. (Har fortsatt ikke vært innom verksted)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
|
« Svar #560 på: mars 12, 2010, 16:46:16 pm » |
|
Alle som kjører luftkjølt hater WBXere (meg selv inkludert), mest grunnet missunelse... mulighet for skikkelig varmeapperat, alu blokk, skikkelig veiv. gode topper, god kjøling osv osv Wilwood fungerer nok bra. Mange som bruker de. Billige er de og! Sjekk ut EBC brakes sin katalog om du trenger oversikt over skivedimensjoner, de oppgitt også innpress på skivene, så skulle du ha behov for justering av dybden på skiven så er den fin å bruke. http://www.ebcbrakes.com/catalogues.shtmlNorsk forhandler for EBC. Kjenner en av eierne fra min tid i mc-bransjen, firmaet kan anbefales. http://www.brakes.no/v2/Ellers ett annet firma som driver med bl.a. Brembo, både til 2 og 4 hjulede kjøretøy. Meget seriøst og flinke folk der også. Også gamle kjente som driver dette. http://www.non-stop.no/
|
|
« Siste redigering: mars 12, 2010, 22:25:19 pm av Kjell Roar »
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #561 på: mars 12, 2010, 16:48:37 pm » |
|
bra magne
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #562 på: mars 19, 2010, 00:34:25 am » |
|
klør litt i høyrefoten om dagen så begynnte å montere forstillinga på bilen i kveld. gikk veldig greit. ett rapp med gummiklubbe var eneste issue. Alt passet bra. Bærekule er bare midlertidigmontert da brotsch er i nærheten av Gazastripa. ifølge rykter.
|
|
« Siste redigering: mars 19, 2010, 00:40:17 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #563 på: mars 19, 2010, 00:36:03 am » |
|
ett til
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #564 på: mars 19, 2010, 00:43:04 am » |
|
og fått begynnt på montering av lydemper. den bråkte litt mye i fjor syns jeg
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hans
Supermedlem
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #565 på: mars 19, 2010, 01:54:26 am » |
|
begynner se litt små frekt ut nå
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #566 på: mars 19, 2010, 02:25:23 am » |
|
jada, bare den oppfører seg lit frekt åså!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Ørjan Evensen
Medlem
Innlegg: 174
Bosted: Stavanger
|
|
« Svar #567 på: mars 19, 2010, 21:35:23 pm » |
|
Det er jeg ikke i tvil om, bilen din begynner å bli sykt kul, respekt for dette bygget gitt!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #568 på: mars 20, 2010, 00:13:49 am » |
|
takktak. lagde ett extra motorfeste i kveld da jeg har funnet ut at noe av girproblemene ved hard igangkjøring kommer av att girkassa løfter seg MYE i fronten , fant noen merker etter boltene til de opprinnelige motorfestene i alukledningen som vanligvis har grei klaring hadde en kryssfinermal liggendes i skuffen etter jeg lagde tilsvarende til varianten en stund tilbake. litt røravkapp og ett firkant rør. la mellom litt gummi mot rammegaflene
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #569 på: mars 20, 2010, 00:18:56 am » |
|
Strøkent! Det der blir gull!
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
|