KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #180 på: mars 25, 2009, 19:55:02 pm » |
|
sånn da var senkerene på plass takket være "Old Faithful" (gla i dæ!)
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #181 på: mars 25, 2009, 20:19:10 pm » |
|
manglet 2 skruer for låsingen av senkere.... fant ut att det var samme som hjulmuttere fra T3 etc en liten tur i dreibenken og det blei mutter med "innebygd" skive
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #182 på: mars 25, 2009, 20:37:58 pm » |
|
etter lang tid i tenkeboksen tok jeg en avgjørelse blei litt feil det oppsettet med mutterene så jeg flyttet om på mutterne. så jeg fikk den med skiva inn mot senker'n
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #183 på: mars 25, 2009, 20:40:23 pm » |
|
men dette blei også feil den store oppå den lille. Så jeg dreide til 2 muttere til så det blei likt deilig å få den lasten av mine skuldre (har vært operert i den ene skjønnner dere)
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
|
« Svar #184 på: mars 25, 2009, 21:12:14 pm » |
|
Ser lissom ikke ut som en Knoten jobb:)
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #185 på: mars 25, 2009, 21:59:09 pm » |
|
Nick`e ditt begynner å bli avlegs.. Med tig og dreibenk begynner dette og ose av Feinschmecker arbe. Hvorfor ble egentlig "klyster" av?.. Ellers bra arbe. Keep it up.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mags
|
|
« Svar #186 på: mars 25, 2009, 22:05:39 pm » |
|
Nå mangler han Frese maskin,Hehe, Han Ønsker seg en 6 aksla Droprein ,Tysk Kvalitet til Ca 35mil. Den er ca 15meter *9meter 7 meter Høy Han driver nå å bygger ut Ellers så en Svensk krona 77 nå jørn....
|
|
« Siste redigering: mars 25, 2009, 22:20:34 pm av mags »
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #187 på: mars 25, 2009, 22:42:18 pm » |
|
se der ja.Takk for hjelpa med forskalinga Snekker Magne
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
RZR Sune
Medlem
Innlegg: 218
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
|
« Svar #188 på: mars 26, 2009, 13:33:12 pm » |
|
Dette ser jo veldig bra ut!! Er dette er de samme senke innsatsene som Jøran selger?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #189 på: mars 26, 2009, 17:09:54 pm » |
|
vet iikke , kjøpte av Mags aka "haul ass or be last" Magne Bævre
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #190 på: mars 26, 2009, 22:54:39 pm » |
|
kortet inn stabstag for prøvemontering . sveiser og bolter det sammen igjen så får vi se om det holder. skjøten og det jeg har kappet bort gjør vel staget kjapt 20cm kortere.....og stivere. trur det blir stivt ja.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jærva
|
|
« Svar #191 på: mars 26, 2009, 22:58:25 pm » |
|
Nick`e ditt begynner å bli avlegs.. Med tig og dreibenk begynner dette og ose av Feinschmecker arbe. Hvorfor ble egentlig "klyster" av?.. Ellers bra arbe. Keep it up. Nicket kunne vel bli noe sånt som : Fremdrift A/S Helt utrolig tempo på dette greiene her... Mange fine og egne løsninger oxo !
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7318
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #192 på: mars 26, 2009, 23:04:39 pm » |
|
kortet inn stabstag for prøvemontering . sveiser og bolter det sammen igjen så får vi se om det holder. skjøten og det jeg har kappet bort gjør vel staget kjapt 20cm kortere.....og stivere. trur det blir stivt ja. Har du et nærbilde av den skjøten? Jeg skal gjøre det samme på mitt, men trenger litt innspill på hva som vil funke
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #193 på: mars 26, 2009, 23:08:09 pm » |
|
må bli ferdig Jærva!! Roy. det er bare ett rør tredd over skjøten på selvestabstaget stabstaget sveises, så trer jeg røret over , sveiser røret fast i stabstaget OG drar gjennon 2 solide bolter... kommer med bilder , når det er gjort.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7318
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #194 på: mars 26, 2009, 23:19:41 pm » |
|
aha. kuttet du staget tvert av?
Jeg så for meg en skjøt ala dette, så ikke alle kreftene virker rett i sveiseskjøten:
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #195 på: mars 26, 2009, 23:23:59 pm » |
|
ja det var innom tankene... da jeg har skjøta styrestag på tilsvarende måte (andre biler) men har jo flere stag tilgjengelig så mulig jeg går for den løsninga
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #196 på: mars 29, 2009, 22:08:48 pm » |
|
Roy jeg skjøta stabstaget butt-i-butt nå i første omgang. lagde ei skikkelig V-fuge og TIG sveisa det sammen virker som det er tilnærmet verktøystål i staget , så som tilsats tråd brukte jeg ..ja verktøystål eller ett par gamle Geilo skrutrekkere Takket være RAAEN så er riktige bærearmer i boks og da fikk jeg tilpasset resten av delene for prosjekt stabstag Prøvemonterte forstillinga og fikk sjekket ca høyden på bilen foran
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
LOBO
Supermedlem
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
|
« Svar #197 på: mars 29, 2009, 22:31:43 pm » |
|
Gromt!
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
mags
|
|
« Svar #198 på: mars 31, 2009, 09:47:50 am » |
|
Så var det Bur da Jørn,Hær har du noe å se på. Mags
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #200 på: mars 31, 2009, 11:48:31 am » |
|
Typisk showbil, klem på alt som er fancy eller blinker i håp om å fange så mange som mulig...
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Holmen
|
|
« Svar #201 på: mars 31, 2009, 12:13:25 pm » |
|
Litt kult at man sitter i midten av bilen.
|
|
|
Loggført
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
mags
|
|
« Svar #202 på: mars 31, 2009, 12:47:35 pm » |
|
Mitten er det ikke men han siter litt skjevt
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
GeirJB
Seniormedlem
Innlegg: 299
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #203 på: mars 31, 2009, 13:26:20 pm » |
|
De har da lagt i noen timer med jobb bak denne SingleCab'n vil jeg tro...!! http://www.conceptracing.co.uk/projects/03_VW_Single_Cab/Men vil den bli brukt til noe annet enn show da?
|
|
|
Loggført
|
-61 VW 1200 (Beryl green),-69 VW 1600 Variant,-74 BMW 1602,-82 VW Polo G40
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #204 på: april 03, 2009, 01:08:42 am » |
|
fancy bur ja. blir nok lit mere enkelt i kjerra mi vurderer og hullborre litt her og der. mest for vekt ..og litt for look's men etter regnestykket mitt så.... 1m² 1mm tykkelse stålplate veier 8kg dvs 0.008Gram pr mm² ett hull med 30mm diameter er 706.5 mm² 706.5 x 0.008g = 5,65Gram pr hul 100 hull= 565gram 1000 hull= 5.65kg..... mye borring for lite. men blir fort 1000 hull da. hmmmmm?
|
|
« Siste redigering: april 03, 2009, 10:03:18 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #205 på: april 03, 2009, 01:11:07 am » |
|
slikt tenkte jeg meg ett hull
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #206 på: april 03, 2009, 06:32:52 am » |
|
Det var et fint hull Gleder meg til å se denne live. Lyden på denne blir vel halve opplevelesen som vanlig
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
Kormi
Seniormedlem
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim
|
|
« Svar #207 på: april 03, 2009, 09:45:25 am » |
|
slikt tenkte jeg meg ett hull
Jævli kult høøl! Hvordan har du laga det? Får du kjøpt det noe sted? Dyrt?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #208 på: april 03, 2009, 10:04:02 am » |
|
slikt tenkte jeg meg ett hull
Jævli kult høøl! Hvordan har du laga det? Får du kjøpt det noe sted? Dyrt? det er hemmelig, noen yrkeshemligheter må man ha!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
52split
Seniormedlem
Innlegg: 394
Bosted: KRISTIANSUND
Strandbil
|
|
« Svar #209 på: april 03, 2009, 11:08:06 am » |
|
Min er selv letta
|
|
|
Loggført
|
T1 1966
|
|
|
|