november 23, 2024, 16:32:09 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 739505 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #180 på: mars 25, 2009, 19:55:02 pm »

sånn da var senkerene på plass
takket være "Old Faithful" (gla i dæ!) Glad



* DSC07148.JPG (154.3 KB, 640x480 - vist 576 ganger.)

* DSC07149.JPG (139.63 KB, 480x640 - vist 513 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #181 på: mars 25, 2009, 20:19:10 pm »

manglet 2 skruer for låsingen av senkere....
fant ut att det var samme som hjulmuttere  fra T3 etc
en liten tur i dreibenken og det blei mutter med "innebygd" skive Rekker tunge




* DSC07150.JPG (144.55 KB, 640x480 - vist 531 ganger.)

* DSC07151.JPG (143.81 KB, 640x480 - vist 483 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #182 på: mars 25, 2009, 20:37:58 pm »

etter  lang tid i tenkeboksen tok jeg en avgjørelse
blei litt feil det oppsettet med mutterene så jeg flyttet om på mutterne.
så jeg fikk den med skiva inn mot senker'n



* DSC07155.JPG (148.09 KB, 640x480 - vist 492 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #183 på: mars 25, 2009, 20:40:23 pm »

men dette blei også feil
den store oppå den lille.
Så jeg dreide til 2 muttere til så det blei likt
deilig å få den lasten av mine skuldre (har vært operert i den ene skjønnner dere)



* DSC07158.JPG (121.86 KB, 640x480 - vist 503 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #184 på: mars 25, 2009, 21:12:14 pm »

Ser lissom ikke ut som en Knoten jobb:)
Loggført

Mvh

Marius
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #185 på: mars 25, 2009, 21:59:09 pm »

Nick`e ditt begynner å bli avlegs.. Med tig og dreibenk begynner dette og ose av  Feinschmecker arbe.  Gliser

Hvorfor ble egentlig "klyster" av?..

Ellers bra arbe. Keep it up.
Loggført

mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #186 på: mars 25, 2009, 22:05:39 pm »

Nå mangler han Frese maskin,Hehe,
Han Ønsker seg en 6 aksla Droprein ,Tysk Kvalitet til Ca 35mil.
Den er ca 15meter *9meter 7 meter Høy Øyerulling
Han driver nå å bygger ut Øyerulling
Ellers så en Svensk krona 77 nå jørn....


* 090325_ny_fresemaskin_14.jpg (165.07 KB, 900x600 - vist 735 ganger.)
« Siste redigering: mars 25, 2009, 22:20:34 pm av mags » Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #187 på: mars 25, 2009, 22:42:18 pm »

 Kysser

se der ja.Takk for hjelpa med forskalinga Snekker Magne
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
RZR Sune
Medlem
***
Innlegg: 218
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil
« Svar #188 på: mars 26, 2009, 13:33:12 pm »

Dette ser jo veldig bra ut!!
Er dette er de samme senke innsatsene som Jøran selger?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #189 på: mars 26, 2009, 17:09:54 pm »

vet iikke , kjøpte av Mags  aka "haul ass or be last" Magne Bævre
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #190 på: mars 26, 2009, 22:54:39 pm »

kortet inn stabstag for prøvemontering
. sveiser og bolter det sammen igjen så får vi se om det holder.
skjøten og det jeg har kappet bort gjør vel staget kjapt 20cm kortere.....og stivere.
trur det blir stivt ja.   Sjokkert



* DSC07163.JPG (174.03 KB, 640x480 - vist 693 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #191 på: mars 26, 2009, 22:58:25 pm »

Nick`e ditt begynner å bli avlegs.. Med tig og dreibenk begynner dette og ose av  Feinschmecker arbe.  Gliser

Hvorfor ble egentlig "klyster" av?..

Ellers bra arbe. Keep it up.

Nicket kunne vel bli noe sånt som : Fremdrift A/S

Helt utrolig tempo på dette greiene her...  Glad

Mange fine og egne løsninger oxo !   Glad
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7318
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #192 på: mars 26, 2009, 23:04:39 pm »

kortet inn stabstag for prøvemontering
. sveiser og bolter det sammen igjen så får vi se om det holder.
skjøten og det jeg har kappet bort gjør vel staget kjapt 20cm kortere.....og stivere.
trur det blir stivt ja.   Sjokkert



Har du et nærbilde av den skjøten? Jeg skal gjøre det samme på mitt, men trenger litt innspill på hva som vil funke
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #193 på: mars 26, 2009, 23:08:09 pm »

må bli ferdig Jærva!!   Tvilende

Roy. det er bare ett rør tredd over skjøten på selvestabstaget
stabstaget sveises, så trer jeg røret over , sveiser røret fast i stabstaget OG drar gjennon 2 solide bolter...
kommer med bilder , når det er gjort.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7318
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #194 på: mars 26, 2009, 23:19:41 pm »


aha. kuttet du staget tvert av?

Jeg så for meg en skjøt ala dette, så ikke alle kreftene virker rett i sveiseskjøten:


*  (1.72 KB, 300x108 - vist 379 ganger.)
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #195 på: mars 26, 2009, 23:23:59 pm »

ja det var innom tankene... da jeg har skjøta styrestag på tilsvarende måte  Glad(andre biler)
men har jo flere stag tilgjengelig  så mulig jeg går for den løsninga


* DSC00070.JPG (177.59 KB, 640x480 - vist 519 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #196 på: mars 29, 2009, 22:08:48 pm »

Roy jeg skjøta stabstaget butt-i-butt nå i første omgang.
lagde ei skikkelig V-fuge og TIG sveisa det sammen
virker som det er tilnærmet verktøystål i staget , så som tilsats tråd brukte jeg ..ja verktøystål
eller ett par gamle Geilo skrutrekkere  Glad
Takket være RAAEN så er riktige bærearmer i boks
og da fikk jeg tilpasset resten av delene for prosjekt stabstag
Prøvemonterte forstillinga og fikk sjekket ca høyden på bilen foran


* DSC07170.JPG (130.76 KB, 640x480 - vist 544 ganger.)

* DSC07172.JPG (114.52 KB, 640x480 - vist 577 ganger.)

* DSC07175.JPG (142.11 KB, 640x480 - vist 539 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #197 på: mars 29, 2009, 22:31:43 pm »

Gromt! Gliser
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #198 på: mars 31, 2009, 09:47:50 am »

Så var det Bur da Jørn,Hær har du noe å se på. Gliser

Mags


*  (132.1 KB, 692x922 - vist 685 ganger.)

*  (99.92 KB, 922x692 - vist 631 ganger.)
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #199 på: mars 31, 2009, 11:44:14 am »

Racingstuk og bur, også safariruter Øyerulling Gliser
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #200 på: mars 31, 2009, 11:48:31 am »

Typisk showbil, klem på alt som er fancy eller blinker i håp om å fange så mange som mulig...
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #201 på: mars 31, 2009, 12:13:25 pm »

Litt kult at man sitter i midten av bilen.
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #202 på: mars 31, 2009, 12:47:35 pm »

Mitten er det ikke men han siter litt skjevt Gliser


* Mitten 2.JPG (113.09 KB, 922x692 - vist 457 ganger.)

* mitten.JPG (31.73 KB, 277x208 - vist 401 ganger.)
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
GeirJB
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #203 på: mars 31, 2009, 13:26:20 pm »

De har da lagt i noen timer med jobb bak denne SingleCab'n vil jeg tro...!!
http://www.conceptracing.co.uk/projects/03_VW_Single_Cab/
Men vil den bli brukt til noe annet enn show da?
Loggført

-61 VW 1200 (Beryl green),-69 VW 1600 Variant,-74 BMW 1602,-82 VW Polo G40
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #204 på: april 03, 2009, 01:08:42 am »

fancy bur ja.
blir nok lit mere enkelt i kjerra mi


vurderer og hullborre litt her og der. mest for vekt ..og litt for look's
 men etter regnestykket mitt så....

1m²    1mm tykkelse  stålplate veier 8kg 
dvs 0.008Gram pr mm² 
ett hull med 30mm diameter er 706.5 mm²
706.5 x 0.008g = 5,65Gram pr hul

100 hull= 565gram
1000 hull= 5.65kg.....

mye borring for lite.  men blir fort 1000 hull da.  Rekker tunge


hmmmmm?
« Siste redigering: april 03, 2009, 10:03:18 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #205 på: april 03, 2009, 01:11:07 am »

slikt tenkte jeg meg ett hull



* hull2.jpg (200.05 KB, 509x398 - vist 378 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #206 på: april 03, 2009, 06:32:52 am »

Det var et fint hull Sjokkert

Gleder meg til å se denne live. Lyden på denne blir vel halve opplevelesen som vanlig Gliser
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #207 på: april 03, 2009, 09:45:25 am »

slikt tenkte jeg meg ett hull



Jævli kult høøl! Hvordan har du laga det? Får du kjøpt det noe sted? Dyrt?  Osteaktig
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #208 på: april 03, 2009, 10:04:02 am »

slikt tenkte jeg meg ett hull



Jævli kult høøl! Hvordan har du laga det? Får du kjøpt det noe sted? Dyrt?  Osteaktig


det er hemmelig, noen yrkeshemligheter må man ha!  Hemmelig
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
52split
Seniormedlem
****
Innlegg: 394
Bosted: KRISTIANSUND


Strandbil


Vis profil
« Svar #209 på: april 03, 2009, 11:08:06 am »

Min er selv letta  Gliser


* Image00001.jpg (112.3 KB, 775x581 - vist 530 ganger.)
Loggført

T1 1966
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!