november 01, 2024, 07:45:52 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kamdrev og andre amatør spørsmål  (Lest 1583 ganger)
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« på: desember 15, 2008, 22:19:31 pm »

Skal montere kamdrevet på kammen og er noe usikker.
På type 4 er boltsirkelen borret slik at de 5 hullene kun passer i en posisjon og man kan ikke montere drevet feil.
På type 1 kan man få til å montere drevet i tre forskjellige posisjoner.

Blir bildeillustrasjonen riktig?


* Kam.jpg (31.4 KB, 389x584 - vist 115 ganger.)
« Siste redigering: desember 15, 2008, 22:39:03 pm av Holmen » Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: desember 15, 2008, 22:22:39 pm »

Bildet er korrekt mr.holmen  Glad
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #2 på: desember 15, 2008, 22:23:39 pm »

Ta utgangspunkt i TDC, vel? Siden det er 3 bolter kan man jo ikke sette 180 grader feil heller?
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #3 på: desember 15, 2008, 22:25:24 pm »

TDC? Jeg kunne lett fått til å montert drevet 120 grader feil jeg.
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #4 på: desember 15, 2008, 22:31:21 pm »

Når stempel nr 1 er på topp (vender), så skal vel "knastene" på kamakselen for stempel nr 1 peke stikk motsatt som en v fra løfterene. Og ut fra det skal vel også merkene på kamdrev og drevet på veiva matche.

Men hvis det er riktig som du allerede har gjort er ingenting bedre enn det Glad

Må bare få skyte inn at denne motoren blir nydelig!!!
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #5 på: desember 15, 2008, 22:32:54 pm »

hei
punkt på kammen opp og den knokken lengst fra deg ned veldig enkelt
Loggført
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #6 på: desember 15, 2008, 22:37:34 pm »

Er som kjent mer T-4 mann.....
På type 4 bruker man simmer ringer i hver ende av veiven for å hindre oljelekkasje.
På type 1 finnes en annen patent.
Er denne skiven riktig montert?


* Oljeting.jpg (80.94 KB, 519x778 - vist 163 ganger.)
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: desember 15, 2008, 23:35:36 pm »

Konkav side bakover mot hekken av bilen.
Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #8 på: desember 16, 2008, 00:29:27 am »

.
« Siste redigering: februar 20, 2011, 04:03:06 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!