God ettermiddag.
Jeg har akkurat gått til innkjøp av min aller første luftavkjølte bil, noe som jeg egentlig har tenkt på ganske lenge men det har blitt utsatt.
Så etter Bug Run i år så bestemte jeg meg for å finne meg et objekt jeg kunne pusle litt med i tillegg til de andre med vann-relaterte prosjektene som man har gående.
Det var to biler jeg hadde sett meg ut, enten Typ 3 Variant eller Fastback eller Transporter 68-72 modell. Etter å ha tittet litt på finn.no og auto.db uten å finne noe av interesse så la jeg ut en ønsket kjøpt annonse her på forumet. Noen timer senere fikk jeg svar på om jeg ikke heller kunne tenke meg en 64 T1 pick-up? Tja, det er jo det kuleste av det kule men grunnen til at det ikke var på lista mi i utgangspunktet var at prisene har blitt ganske så stive for et brukbart objekt.
Men her var ikke prisen så avskrekkende selv om bilen forsovit stod mer eller mindre i deler. Så jeg dro for å titte på bilen, og dra å titte på slike biler er omtrent like tullete som å "bare" titte på valper som er tilsalgs. Resultet ble jo også det samme, nemlig at jeg slo til på den prisen selger hadde lagt fram.
Og det ser ut som om jeg har gjort et godt kjøp, bilen var sandblåst og rustsveiset. Var kun mindre ting som måtte sveises på før evt. lakk.
Her er hva vi fant på låven:
Så igår lastet jeg hengeren på Caddyen, tok med Geir J.Bye som turkamerat og vi dro for å hente bilen hjem.
Når vi fikk den ut i lyset så ting veldig bra ut, faktisk overraskende bra. Alt av deler var på plass og i god stand så dette virket lovende.
Her er første bildene av bilen ute i sola for første gang på mange år?
Siste bildet har den ankommet Ås og venter vel egentlig bare på at lakkerer skal komme på å vurdere jobb og komme med pris.
Som mange sikkert skjønner av de som kjenner meg så blir dette ikke en orginalbil, men heller en orginalbil med en twist.
Planene er luftunderstell, 5 x 130 boltsirkel, vassere motor, safari-vinduer etc etc.
Det eneste som plager meg litt er valg av farge, ser for meg en eller annen form for grunningsfarge siden jeg ønsker en røff look på denne.
Så langt alt vel, takk til Jan Rune Kristiansen for at jeg fikk overta bilen og takk for hjelp til Geir, Kim og resten av mandagsklubben.
Skal prøve å holde dere oppdatert i progressen her.