juni 21, 2024, 07:26:02 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: atter en endeslakktråd  (Lest 1654 ganger)
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« på: april 21, 2012, 16:43:14 pm »

jau da...

0,8 mm endeslakk....nono eller gogo?
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: april 21, 2012, 17:26:11 pm »

Orginal eller trimma?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #2 på: april 21, 2012, 17:47:57 pm »

Spiller ingen rolle om det er original eller trimma. 0,8 er mye uansett.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #3 på: april 21, 2012, 17:59:28 pm »

en lett trimma en ja,med org veiv og svinghjul
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
vw
Seniormedlem
****
Innlegg: 474
Bosted: Ørskog


Vis profil

« Svar #4 på: april 21, 2012, 19:08:56 pm »

Ka skall d vær i følge rep bøker og lign ? min -max endeslakke??
Loggført
Vw1302s
Seniormedlem
****
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum



Vis profil
« Svar #5 på: april 21, 2012, 19:20:15 pm »

0.07-0.15mm  Blunker

Det er iallefall anbefalingene Glad
« Siste redigering: april 21, 2012, 19:22:08 pm av Vw1302s » Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #6 på: april 21, 2012, 19:22:13 pm »

0,07-0,13 er fasitsvaret. 0,8 er No-go. Om det ikke var slik når det ble montert... så er veivlageret ditt løst i blokka.
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #7 på: april 21, 2012, 21:26:06 pm »

Nei nei Jee, blokka er løs i veivlageret! Gliser
Loggført

Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #8 på: april 22, 2012, 00:14:55 am »

hva er det værste som kan skje med en motor med for stor endeslakk?
 noen som personlig har erfart ras pga dette?
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #9 på: april 22, 2012, 00:47:46 am »

Har hørt legender om originalmotor hvor endeslakk var så stor at motoren kun kunne startes hvis bilen stod i fri og clutchpedalen ikke var tråkka inn. Men bilen gikk like fullt.

Nei, det er ikke bra med stor endeslakk. Ja, det kan dure og gå lenge.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #10 på: april 22, 2012, 00:51:02 am »

Er du sikker på at du har 0,8mm endeslakk uten shims?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #11 på: april 22, 2012, 08:03:38 am »

Det som skjer med mye endeslakk. Er at lageret ved svinghjulet er løst i blokka. Og beveger seg frem og tilbake. Til slutt blir lagerbukken i blokka banket ut både sideveis og i rundhet. Når dette har pågått lenge nok blir blokka ødelagt beyond repair. Og oljetrykket vil forsvinne. Deretter er veien kort til bøyd veiv p.ga dårlig opplagring, Skjærte råder p.ga oljetrykket and so on.

Mye endeslakk bør alltid tas omgående. Om motoren skal tas vare på...
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!