november 01, 2024, 03:48:49 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvordan finne riktige lager?  (Lest 1282 ganger)
Vwwasser
Seniormedlem
****
Innlegg: 396
Bosted: Halsnøy, Kvinnherad



Vis profil
« på: august 06, 2011, 00:08:11 am »

Skal overhale en 2,1 WBX. Åpnet den, og fant en ripe i bærelager (som kunne kjennes med fingen), så jeg vil skifte. Men hvordan kan jeg finne ut om den er linjeborra eller slipt, som gjør at jeg ikke kan bestille standard lager?
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1 på: august 06, 2011, 02:55:50 am »

Da må man måle veiv og lagerbukk med et mikrometer (innvendig og utvendig). Sikkert noen som har målene på det.
Stort sett er de fleste WBX standard.
Er ikke mange av de som er åpnet og slipt eller linjeborret vil jeg tro.
Største problemet er vel å få tak i lager. Spesielt Thrust lageret til veiva.
Jeg handlet deler hos www.vwheritage.com
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Vwwasser
Seniormedlem
****
Innlegg: 396
Bosted: Halsnøy, Kvinnherad



Vis profil
« Svar #2 på: august 06, 2011, 12:57:51 pm »

Ok, fryktet nesten det. Håpte det var noe nummre på lageret som kunne si noe om lagrene, men det er ikke det da?
https://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=VWC%2D025%2D198%2D461%2DA , dette inneholder vel alt jeg trenger om dim. er standard?
Loggført
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #3 på: august 06, 2011, 13:01:50 pm »

Hei
Wasser bokser har ikke trust på det siste lagret mot svinghjulet er nesten sikker på det
har overhalt mange wasser motorer det jeg gjorde var

plukket motoren i deler
vasket alle delene
Veiva sendt jeg til motorteknikk de sjekket denne og polerte den dette for å fjerne riper ol lignene
råder ble normalisert da disse nesten altid er urunne
stempler forsiktig glasblåst spesiellt i ringspor for å fjerne sot
kjøpte ny kam og løftre
husk at waser blokka har 2 oljetrykk følere de er forskjelige det er en fordel å bytte disse når blokka
er i deler lettere å komme til disse har en tendens til å lekke
løftere bør legges i olje noen dager før montering tynn olje 10-30  så løftrene fylles med olje
elller blir det er forferdelig lyd fra motoren de første 20 min
husk også ny vannpumpe

Mvh AndersenRacing
Loggført
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #4 på: august 06, 2011, 13:06:45 pm »

for å måle veive kjøp digetalt skyvelær
og gjør følgene

veiv tappen er 60 eller 65 mm før du 59,75 på veivtappen så trenger du 0,25 overdim og så vidree
rådetappen er 55mm får du 54.75 er denne slipt 0,25 eller 54,50 da er den slipt 0,50  dette er vanlig type 1 lager
Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #5 på: august 06, 2011, 13:47:53 pm »

Nå står det vel STD på alle lager som er standard, og 0.25-0.50 osv hvis det er gjort noe med den fra før.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #6 på: august 06, 2011, 15:49:01 pm »

siste 2.1L med DJ kode har en egen thrust ring som sitter ved bakre lageret. De andre wbx er jeg usikker på.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!