juni 25, 2024, 08:01:55 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tute  (Lest 1130 ganger)
Vullum
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted:


Vis profil

« på: juni 14, 2011, 18:29:54 pm »

69 modell 1300, tuten går på i sving, hadde bilen inne på en yrkesskole som la opp ny ledning. Men etter noen svinger så tuter det igjen >:(tyder kanskje på kortslutning? hvordan feilsøke, el bør man legge opp ny ledning, igjen, men grov kabel Osteaktig
Loggført
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #1 på: juni 14, 2011, 22:25:34 pm »

Skal ikke se bort fra at du har noen slitne foringer på rattstammen.

Se også http://www.thebugshop.org/gotech.htm ("Horn Wiring Hell")
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #2 på: juni 18, 2011, 23:37:17 pm »

Er ikkje alt som vert gjort på yrkesskular som det bør gjevast garanti på ivertfall Blunker funka den fint etter ny ledning før den plutsleg vart apekattmongoappelsin igjen?
hadde samma problemet på ein 62ghia men der meinar eg da var noko tull nede ved overgangen,,men hoksar ikkje. ivertfall fulstendig håplaust når problemet intreff. folk trur jo du er steingalen når du fløyter i vildens sky Øyerulling
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Vullum
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: juni 19, 2011, 14:02:43 pm »

Takk for svar. Har koblet fra tuten inntil videre, bilen er avskiltet,  skal ha den til godkjenning, og da må jeg få den til å fungere.  Tror det er eneste mangelen. HAr seekket ledninger, men finner ikke feilen. Tok av deksel i midt av ratt, og det er kontakt. Ser ut til at det stemmer med skjema at ledning går i strømpe utenfor rattstamme. På tidligere modell ligger den innei tattstamme? Men finner ikke noe punkt hvor det blir påvirket av at rattet reies som medfører at det kotrslutter og gir lyd
Loggført
VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 814
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #4 på: juni 19, 2011, 15:02:13 pm »

Du kan evt legge opp hornet på seperat bryter (type Biltema).
Det gjorde jeg på 181en, og det var helt greit så lenge hornet virket, iflg dem som tok EU-kontrollen.
Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302s "Smurfen"
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #5 på: juni 19, 2011, 15:27:35 pm »

en mulig feil er at rattakselen tar i rattakselrøret. Da er det bare å justere vinkelen på styresnekka.
Løsne på en og stramme på den andre bolten som hjolder snekka på plass
Loggført
Vullum
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted:


Vis profil

« Svar #6 på: juni 19, 2011, 20:20:59 pm »

Har lagt opp ny kabel fra ratt og ned til jord. Har sjekket plusskabel fra horn og opp til koblinger ved torpedovegg. Og alt der bra ut. Skrudde av rattet og bøylen som trykkes inn for å få lyd, og var så uheldig at jeg mistet ene fjøra (tre stk på de tre skruene som bøylen skrues fast med). Fant den dessvere ikke igjen Sint Og skrudde på igjen uten dene ene og nå tuter det pokker meg hele tida Gliser
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!