november 01, 2024, 07:56:45 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Nye spørsmål.... 30 og 34 hesters industrimotorer. Se siste innlegg.  (Lest 1506 ganger)
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« på: mai 13, 2010, 20:04:03 pm »

Etter dagens ras av 30 hesteren vurderer jeg å putte inn en 34 hester midlertidig for å kunne bruke bilen mens orginalen får seg en overhaling...
Girkassa i bilen er den orginale fra 1958.
« Siste redigering: mai 16, 2010, 20:05:51 pm av Mr. Empiboy » Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #1 på: mai 13, 2010, 20:06:30 pm »

når en 30 hk sklir rett på ei 34 hk kasse bør det vel gå omvendt og:)
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #2 på: mai 13, 2010, 20:12:26 pm »

når en 30 hk sklir rett på ei 34 hk kasse bør det vel gå omvendt og:)

Godt poeng. Da får jeg fyre 34 hesteren og se hva som bor i den Blunker
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #3 på: mai 13, 2010, 20:14:58 pm »

34 hk har mer bunndrag og generelt penere svev enn 30 hk. Nydelig fin lyd med den karakteristiske plystrelyden av eksosrøra!!
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #4 på: mai 13, 2010, 20:45:17 pm »

Tell tenner på svinghjulet for sikkerhets skyld Glad
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #5 på: mai 13, 2010, 21:43:04 pm »

Hvis du har en 34hk fra 68 (tror jeg det var) eller nyere, har den større svinghjul og flere tenner.
Har ihvertfall stående en 34hk fra 73 som sto i en 66 mod jeg kjøpte, den gikk ikke rundt pga for stort svinghjul.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #6 på: mai 13, 2010, 21:56:16 pm »

Den jeg har er fra 1961 (matching number motoren  til fatters boble).
Bakre kjøleblekk og eksos mangler. Og da er vel selvfølgelig dette deler som ikke passer over fra 30 hesteren?
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #7 på: mai 13, 2010, 22:17:51 pm »

bakre kjøleblikk, det buede med forsenking til reimskiva på veivakselen passer ikke. kommer i konflikt med bensinpumpa. eksosen tør jeg ikke uttale meg om.
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #8 på: mai 16, 2010, 15:51:49 pm »

Jeg har 34 hk og girkasse fra ca 57-58 i splitten min. Mener derfor denne kombinasjonen vil fungere. Eksosanlegg går ikke, mener det er bredere på 34 hk. Mulig jeg kan hjelpe deg med deksler hvis du mangler noe.
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #9 på: mai 16, 2010, 20:00:46 pm »

Står vist eksos på gammle motoren til fatter og han tror også han har blekk Glad Så enten blir det denne eller så blir det brannpumpe motor...... Noen som vet om andre forskjeller på disse industrimotorene enn det som er synlig på utsiden..... Er feks kompresjonen annerledes osv.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!