november 01, 2024, 03:51:28 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: HASTER! hvilken type gjenger er det i oljetrykk føleren som står i en 1973 1600c  (Lest 1619 ganger)
Sniper
Medlem
***
Innlegg: 133
Bosted: Florø


Mean Machine


Vis profil
« på: mai 29, 2009, 16:44:10 pm »

hvilken type gjenger er det i oljetrykk føleren som står i blokka på 1973 1600cc motor, eg skal kjøpe meg ein "overgang" slik som har 2 uttak, i dag slik at eg kan bruke den orginale varsel lampa for oljetrykk + en ekstern som viser hvor mye trykk det er.

Er da ute etter hvilken type gjenger som står i blokka på bobla slik at eg får riktige gjenger.

På forhånd takk
Loggført

VW Beach Buggy 1968, 1600 T1 Motor (Var Norges raskeste luftkjølte Beach Buggy) 
VW Beach Buggy 1967, 1600 T1 Motor (Million Dollar Baby)
VW 1303S 1973. 2Liter T4 motor (porsche styla) Solgt
VW 1303S 1973 1600 T1 Motor (Porsche Styla) Solgt
| UMBINC |
Seniormedlem
****
Innlegg: 285
Bosted: jessheim



Vis profil
« Svar #1 på: mai 29, 2009, 17:49:34 pm »

3/8 tror jeg
Loggført
Sniper
Medlem
***
Innlegg: 133
Bosted: Florø


Mean Machine


Vis profil
« Svar #2 på: mai 29, 2009, 18:13:02 pm »

Eg var nettopp avsted og skrudde den av for å sjekke, den måler nøyaktig 10,2mm gamlingen meiner det er 10mm fingjenger, da han regnet med det var prod. i Tyskland. om det skal rundes av til nærmaste tomme mål så blir det nok 3/8" som du seier.

Biltema hadde eit T-stykke men ikkje som leveres i den gjenge dimmen, så da blir det å snakke til Lars Rosenqvist hos www.vwveterandeler.no
Loggført

VW Beach Buggy 1968, 1600 T1 Motor (Var Norges raskeste luftkjølte Beach Buggy) 
VW Beach Buggy 1967, 1600 T1 Motor (Million Dollar Baby)
VW 1303S 1973. 2Liter T4 motor (porsche styla) Solgt
VW 1303S 1973 1600 T1 Motor (Porsche Styla) Solgt
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #3 på: mai 29, 2009, 20:28:30 pm »

det er NPT gjenger 3/8 tror jeg. de er koniske
Loggført
raaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690


Vis profil

« Svar #4 på: mai 29, 2009, 21:27:16 pm »

hvilken type gjenger er det i oljetrykk føleren som står i blokka på 1973 1600cc motor, eg skal kjøpe meg ein "overgang" slik som har 2 uttak, i dag slik at eg kan bruke den orginale varsel lampa for oljetrykk + en ekstern som viser hvor mye trykk det er.

Er da ute etter hvilken type gjenger som står i blokka på bobla slik at eg får riktige gjenger.

På forhånd takk
hvorfor gjøre det så vanskelig ?   du får føler som har både trykk og lampe.
Loggført
jontefje
Juniormedlem
**
Innlegg: 79
Bosted: nesodden



Vis profil
« Svar #5 på: mai 29, 2009, 21:47:00 pm »

er det ikke 1/8 rør gjenger på denne da
Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #6 på: mai 29, 2009, 22:41:00 pm »

Jeg nekter å tro at VW noen gang ville brukt noe annet enn metriske gjenger..! Gjengene er M10X1 (ikke 1,5), 1/8 er nesten det samme, men bare nesten. Det beste er å bruke de rette gjengene, viss ikke risikerer du lekkasje.

VDM har målere som gir signal både til det originale lyset, og til måleuret, så slipper du å lage adapter Blunker Jeg har slik i på min motor nå, og det fungerer ypperlig.

http://www.vwparts.net/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=V360006&Store_Code=VWP&search=oil+pressure&offset=40&filter_cat=&PowerSearch_Begin_Only=&sort=&range_low=&range_high=
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #7 på: mai 29, 2009, 22:42:59 pm »

Jeg nekter å tro at VW noen gang ville brukt noe annet enn metriske gjenger..! Gjengene er M10X1 (ikke 1,5), 1/8 er nesten det samme, men bare nesten. Det beste er å bruke de rette gjengene, viss ikke risikerer du lekkasje.

VDM har målere som gir signal både til det originale lyset, og til måleuret, så slipper du å lage adapter Blunker

http://www.vwparts.net/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=V360006&Store_Code=VWP&search=oil+pressure&offset=40&filter_cat=&PowerSearch_Begin_Only=&sort=&range_low=&range_high=


Har brukt både m10x1, og 1/8 uten problemer.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #8 på: mai 30, 2009, 01:53:20 am »

Begge passer - men fasit er M10X1....
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!