juni 27, 2024, 08:48:41 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: bellcrank gasserstag problem  (Lest 2117 ganger)
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« på: mai 06, 2009, 18:23:17 pm »

Hvordan har dere løset dette problemet?


* DSC00634.JPG (33.22 KB, 640x480 - vist 150 ganger.)

* DSC00635.JPG (34.86 KB, 640x480 - vist 146 ganger.)
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #1 på: mai 06, 2009, 18:48:47 pm »

Med tang eller vinkelsliper.
Loggført
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #2 på: mai 06, 2009, 19:54:52 pm »

tang prøvde jeg men det var skummelt. Hadde ikke så lyst å sette vinkelsliperen i denne, men det er vel enden på visa.
DKL kjører jo med sånn, hva har dere gjort?
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #3 på: mai 06, 2009, 19:59:09 pm »

DKL kjører ikke så mye, de bare har det...
Loggført

Mvh

Marius
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: mai 06, 2009, 20:29:19 pm »

Kan du ikke bare plukka av det som er i veien da - åffer skal det henge der? Det folger da med egne plater med stoppere? Var med på mine til IDA en gang i tida, om det ikke er med så er løsningen kniv og gaffel = skjær i vei...
« Siste redigering: mai 06, 2009, 20:33:48 pm av TomR » Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #5 på: mai 06, 2009, 20:44:42 pm »

Er nok tilpasset en annen type stag den plata der... så må nok kappe litt ja....

Som du ser så er throttle bodyene snudd på min motor så jeg presser  motsatt vei:



Kula som stengene festes i er derfor på oppsiden og stengene er sveiset om for å få rette lengden..

Bare å gi beskjed om du trenger noe hjelp en kveld Vidar.... vi kjører jo så lite så har plenti av tid til å hjelpe andre Osteaktig


Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #6 på: mai 06, 2009, 21:21:02 pm »

Sier takk for det Torgeir. Kan være jeg trenger noe hjelp utover.
Det kommer en rar lyd fra motoren når jeg kjinner uten å gi litt gass. Starteren greier såvidt å turne motoren til tider. For så å kjinne som bare pokker, og da sviver motoren kjempemessig. Trodde starteren var løs, for det hørtes slik ut. Legger nok opp en ekstra jording i tillegg.
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #7 på: mai 06, 2009, 21:48:26 pm »

en god innstilling Torgeir Glad
Loggført

Mvh

Marius
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: mai 06, 2009, 22:52:35 pm »

Tror nok de stopplatene dine er laga for helt annet stag.
Usikker på hva som er originalt på IDA, men på bildet her ser du at mine ser helt annerledes ut (mye mindre)...


* motor.jpg (104.34 KB, 940x722 - vist 170 ganger.)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #9 på: mai 07, 2009, 07:06:44 am »

Jeg bestillte staget til Vidar sammen med andre deler og det ble bestillt til IDF da det er slike gassere han har. Så på pakken at dette var til IDF.

Jøran som leverte så han bør vel kunne løse denne floken ? Skal jo være bolt on dette vel.
Loggført

1961 T1 - Custom
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #10 på: mai 07, 2009, 13:18:17 pm »

Det kan jo ha noe med det gamle gasserstaget å gjøre, kansje stopp platen er tilpasset hex staget som stod der fra før.
Uansett så setter jeg kutteren i det idag. Det er altids råd til å få tak i nytt å så tilfelle. Må jo få gang på bilen igjen.
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #11 på: mai 07, 2009, 13:24:43 pm »

For meg ser det ut som du har glemt å fjerne armen fra forrige gass-stag.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #12 på: mai 07, 2009, 13:26:14 pm »

Jeg er litt usikker på om de overføringene som sitter der fra før er standard IDF. Det ser heller ikke ut som om du har montert riktig.

Uansett, ta en titt på bruksanvisningen (ikke bare for damer): http://www.csp-shop.de/technik/pdf/deeng/20031.pdf  
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #13 på: mai 07, 2009, 14:45:06 pm »

(ikke bare for damer)  

 Gliser Gliser
Loggført

1961 T1 - Custom
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #14 på: mai 07, 2009, 15:27:21 pm »

Kuttet idag, så når går alt fri. Så monteringen min er riktig den. Synkroniseringen var kjempe lett med denne patenten.
Etter en testtur kunne jeg konstatere at alt bare er velstand.
Tråden kan legges død.
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!