Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 5
|
3
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Asfaltplater eller ingenting i dørken av T1?
|
på: april 05, 2014, 20:39:53 pm
|
Hehe FooZ .... det hjalp littegrann ......, men bare litt ettersom jeg trodde jeg var neeesten i mål. Jaja - "sa.... heller", som vi sier lengre nord enn Fauske. Forhåpentligvis har Owatrol sjekket ut det de lover, at maling og lakk iblandet owatrols olje gir betydelig mer elastisitet. Jeg får holde øye med utviklingen på bånn! Takk for tips
|
|
|
4
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Asfaltplater eller ingenting i dørken av T1?
|
på: april 05, 2014, 09:23:59 am
|
Dørkplatene var skrapet reine, så jeg la på grunning og lakket dem deretter med bengalakk iblandet owatrol olje (så var det laaaaang stillstand). Så - la jeg to lag med fiberforsterket understellsmasse (Biltemas). Og egentlig var jeg klappet og klar, men så var det at tvilen kom - og jeg vurderte å bli kvitt blikkboks-lyden?!?
Hva er flytende isolasjon?
|
|
|
5
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: ultralyd vasker
|
på: april 05, 2014, 00:25:17 am
|
tilsettes noe i vannet? sitronsyre?
Dersom du søker på nettet så ser du at det finnes allskens forslag til rensevæsker. Selv har jeg latt gjenstandene godgjøre seg i alt fra zalo-oppløsning, grønnsåpe m.v. Men i selve renseprosessen har jeg bare brukt varmt vann. Når ultralydbølger går gjennom en væske, vil væskemolekylene komme i meget hurtig skiftende bevegelse. De kraftige mikroskopiske rystelsene eksploderer mot urenheter og slår disse løs. Rengjøring av forgassere i ultralydvasker er en slager: gullereint i alle utenkelige og utilgjengelige kriker og kroker.
|
|
|
13
|
Forum / Type 1 1968-1979 / Sv: elektronisk tenning
|
på: februar 11, 2014, 01:06:15 am
|
Generelt svar ( uten å svare på ditt direkte) er at du må vite Bosch-delenummeret på fordeleren din for deretter å lete på nettet om det finnes oppgraderingsmulighet.
|
|
|
17
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilket sveiseapparat anbefales?
|
på: februar 10, 2014, 00:41:22 am
|
Jeg har denne https://www.jula.no/mig-sveiseapparat-origomag-c141-130-a-210045. Har hatt den i 2 år. Prisen har sunket ser jeg For meg var pris viktig. Den går på "vanlig stikkontaktstrøm" (énfase) og kurs med 10a-sikring. Kan sveise 0.6 og 0.8 tråd samt flussfylt tråd. Jeg har ingen sveiseutdannelse, men har gjennom prøving, prøving og atter prøving lært meg til å høre og telle og arbeidet blir godkjent Jeg synes at apparatet er lett å bruke og funker til mitt bruk: tynnplatesveis.
|
|
|
19
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Skru eller punktsveise bakplata på Bobla?
|
på: februar 09, 2014, 23:13:45 pm
|
du har rett, man finner ut f..... så mye med erstatningstjafs - og det irriterer jeg meg blå over: Bakplata (av dansk repro): - har kortere lepper inn i motorrommet en originalt, - mangler 6 stk dreneringshull i nedkant, - har kun 32 mm eksos-potte-hull mot original 52 mm .... så dette blir spennende. Tistlo: hva mener du/hvilken del sikter du til: "den originale innerdelen"?
|
|
|
20
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Skru eller punktsveise bakplata på Bobla?
|
på: februar 09, 2014, 22:32:45 pm
|
Neida ingen "ræsarbil", hverken Puma i front, tiger i ræva eller fete lisser som sko. Jeg hadde egentlig bestemt meg for å punkte, men så fikk jeg en überschmart idé. Men så ség tvilen inn. Takk for synspunkt Jeg må ha fem til for å kunne foreta et overveid valg
|
|
|
21
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Skru eller punktsveise bakplata på Bobla?
|
på: februar 09, 2014, 21:28:42 pm
|
Restaureringen nærmer seg slutt - og ting og tang skal monteres. Hva stemmer kollegiumet av garasjemekkere for:
- punktsveise bakplata slik som originalt..... eller - skru bakplata fast ( med åpenbare fordeler i fht tilgang/uttak av motor).
Kanskje noen har erfaringer?
|
|
|
24
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Opp i flammer
|
på: februar 01, 2014, 18:02:14 pm
|
Klippe av ....... - siden av 4-liters oljedunk - gammel skvettlapp dandert i rett posisjon - bunnen av halvlitersflasker i plast - og ........
|
|
|
25
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stropping av bil på henger
|
på: januar 20, 2014, 14:16:46 pm
|
...... både norsk, og svensk politi syntes at stroppinga var suveren D' får'n si: stoppet av begge nasjoners snutesnuter: Enten kjører du som en ..... og vi andre bør passe oss - eller så hadde du en last, som gjorde at lovens håndhevere baaaare måtte stoppe deg for å ta en kikk! Skal vi gjette på det siste: at du hadde en sjeldenhet stroppet fast på understellet til campingvogna?!?
|
|
|
30
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stropping av bil på henger
|
på: januar 16, 2014, 23:09:59 pm
|
på veg mot 50k Tjanei - ka' skan si: vi som tauer og trekker og ikke har BE, men gjør det læll! Vi snurper vel så godt vi kan vel vitende om at den gamle Bobla på henger'n ...: - truer med å komme framover på hengeren når trekkvogna bremser; - truer med å stikke av sidevegs i kurver; - truer med å falle av når trekkvogna med voldsomt trøkk av dieselNm akselerer fra riskokerne og - truer med å hoppe opp og i det blå når det amerikanske trekkdyret jager over fartsdumper og tælahiv i Tælavåg. Ettersom jeg transporterer 120 liter sats i grinda på taket til Bobla - så blir det litt ukontrollerbare bevegelser og masseforskyvning, men heldigvis er det senk på Bobla og klunken gammel og stiv. Jeg surrer i støtfangerfestene jeg - livet er for kort til å surre andre steder
|
|
|
|