Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 18
|
6
|
Forum / Old speed / Sv: Noen som har noe tru på dette
|
på: august 05, 2019, 23:38:03 pm
|
Dette blir jo bra 👍🙂 Om du tenker på ting som ikke medfører at motor må deles/åpnes... Utvekslingsvipper til 30-hester, (1.25 eller 1.4), og en eksos som ikke har så «kols» som den originale
|
|
|
7
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Tips for kjøretur til European Bug In?
|
på: mars 30, 2019, 09:29:09 am
|
Det blir en fin tur 👍 Ville ha sørget for nye dekk på combi-campen. Hengerdekk er ofte noen år gamle? Autobahn tar deg raskest fram. Av og til er det såpass mye veiarbeid at god clutch er viktigere enn stor motor...😞 Gi dere selv tid til å kjøre en del på småveier. Jeg vet dessverre ikke om noen spesielle steder, men det er garantert severdigheter langsmed veien.
|
|
|
8
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 1600 singelport til 1600 dobbelport
|
på: mars 05, 2019, 09:01:44 am
|
Blokk og innmat går om hverandre. Noen nyere blokker kan være noe forbedret ift de gamle. De to midtre, øverste pinneboltene i blokka vil bli for lange når du bytter til dobbeltport topp.
Så de må byttes eller gjøres kortere. Og så må du ha nye innsug så klart.
|
|
|
10
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bygge om til Snowflakes baklys
|
på: mars 17, 2018, 09:17:14 am
|
Snowflakes sitter lavere på bakskjermen enn -62 lyktene. Så du må sveise igjen de øverste hullene og sette lyktene lengre ned. Du vil ellers få det som kalles "høyvannslykter".... Veldig synlig når man først er klar over det.
Formelt sett er det en endring som ikke er lov. Noen ser det ikke - det var originalt noen mnd før som du sier. Vet andre har fått pålegg på EU om å montere små blinklys annet sted, feks på støtfanger.
|
|
|
14
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Motor oval
|
på: april 25, 2017, 22:33:58 pm
|
Varmeboksene butter i brannveggen. Må enten slipe/slå ut til varmebokser... Eller kjøre j-pipes. Eller bygge om gammel type varmebokser til å passe 13-1600 j-pipes. (Lage større hull)
Har gjort det siste på min '60. (Som også har 1500). God varme i den.
|
|
|
16
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Girkasse ØK
|
på: februar 18, 2017, 09:03:54 am
|
Alle 12V svingakselkasser fra -68 og oppover passer (altså ikke IRS/1302 og 1303). De har imidlertid lengre aksler og 4-bolt tromler, så de fleste bytter over aksler og bremser/tromler så det ser "rett" ut.
Er en jobb som tar noen timer..
|
|
|
23
|
Bruktbørsen / Deler selges / Plåt til Barndoor
|
på: august 04, 2016, 00:08:04 am
|
Har endt opp med dobbelt sett av noe Gerson deler, så selger følgende; KF-142 - front floor right corner (kostet 70 euro +frakt og toll hos vwsplitparts) KF-341 - Lower B-piller above frist hinge with dogleg closeout (passer vel også vanlig splittbuss opp til '59 (?) Kostet 83 euro + frakt + toll hos vwsplitparts. Bud.
|
|
|
27
|
Forum / Problemløseren / Sv: Tynnerskadet bavian med beslutningsvegring
|
på: mars 23, 2016, 16:36:00 pm
|
Til denne bilen ville jeg valgt et ratt med runde hull i spoke'sa. Det riktige for perioden. Normalt er jeg mest glad i treratt og også de tre-eikede, men til denne bilen ville jeg gått for to-eiket. Fremhever det litt råe, racepregede. Har sett gamle tidsriktige moon-ratt med flake, men kanskje ikke til denne bilen? Ser frem til fortsettelsen
|
|
|
30
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: kan man bruke 1971 som donorbil til 1964?
|
på: januar 02, 2016, 01:37:21 am
|
Som nevnt, en hel del forskjeller i utseende. Google litt så ser du litt hva det gjelder. Men det er klart du kan bruke noen deler.. typ innerskjermer, kanaler, bunnplater etc. Vil nok ikke være identisk likt med det originale, men vil funke.
Regel nr en når du setter i gang; hold orden på hvordan ting sitter før du demonterer og ikke kast noe.. ☺
|
|
|
|