Vis innlegg
|
Sider: [1] 2
|
3
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1680DP m. EFi i stock retro-utførelse
|
på: juli 14, 2016, 15:01:41 pm
|
Ja, tommel opp. Spennende ting du lager!
Men du, mr.Bryhn, eg synes det manglar ein del i salgsleddet... Har egentlig venta på at produkta vert lansert, men det er dei kanskje allerede? Har forstått det slik at det meste kanskje fås kjøpt på forespørsel. Finn litt info her, og litt på FB, men litt utydelig kor mykje som er klart for salg. Dersom du leverer ting og info på forespørsel, så er jo det greit. Men for min egen del hadde eg satt pris på ein meny over dei forskjellige løysingane du evt har for sal. Og gjerne med forslag til kva deler ein kan og må supplere med sjølv. Så kan folket drøyme seg vekk i kva ein ønskjer seg til jul, er berre 6 mnd igjen ☺
Men flott arbeide, stå på videre!
|
|
|
4
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bøye 1/2" aluminiumsrør (fuel)
|
på: februar 13, 2016, 16:31:06 pm
|
Stikk innom Svafas, tipper de har verktøy for tommestørrelser. Og de har Swagelock verktøy. Samme prinsipp som avbildet verktøy, men har ruller i stedet for glideflater. Funket topp når jeg var der på kurs. Håper de er greie nok til å hjelpe deg.
|
|
|
12
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Studenten som skal bygge muskler! Total overhaling, hint av porsche...
|
på: mars 16, 2015, 19:13:40 pm
|
Nei det er ikke skummelt å bruke kobber, men hvis de er laget av ren kobber, så må de klamres tettere, synes å huske ca 15-20cm mellom festene. Kobber-nikkel rør, tåler mer vibrasjon, og kan vel klamres som det er gjort originalt på bilen. Originalt er det stålrør, som er mye stivere.
Hvis det er for langt mellom festene, så svinger røret mellom festene, kobberen blir hard, og til slutt sprekker den. (Bare prøv med en bit kobber)
Nå er jo dette overdrevet, slik at det i praksis som regel vil gå bra, men reglene er vel der for å hindre at uhell skjer...
|
|
|
18
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Studenten som skal bygge muskler! Total overhaling, hint av porsche...
|
på: februar 22, 2015, 14:15:12 pm
|
Nei, men fylleren er kommet på bilen. Ikke så mye nytt å ta bilde av sånn sett, men tar heller å viser noen av erfaringene. Nå er jeg på ingen måte proff billakkerer, jeg baker like gjerne kaker.... Men poteito, potato... Først poenget med å ta seg god tid med lakkering (jaffal når man holder på i garasjen...). Det med å forsøke å gjøre ting riktig, helt fra stålplaten og utover. Alle som har slipt ned et område til stålet, for så å sparkle og lakke over, har vel sett at det etter en stund blir en "rose" som viser gjennom lakken. Min erfaring er at når man sliper gjennom mange lag med lakk, så blir det flere "trappetrinn" som den nye lakken må henge på. Det blir forskjellige tykkelser på den nye lakken, og når den er ferdig herdet etter en måned, så har den krympet så mye at strukturen endrer seg. Poenget er å la fylleren stå og jevne ut området, for så å bli slipt flat før lakkering. Klarte å "skyte" et dårlig bilde med mobilen av der det har blitt slipt rent rundt hullene til chrome listen. På undersiden rundt hullet ser man svakt en rose, og langsetter der listen har ligget ser det nå forferdelig ut! [attachment=1] Og så må jeg vise bilde av vår venn Mirka from Finland! Hvis det er noen som skal investere i skikkelig slipeutstyr, så anbefales denne maskinen på det sterkeste!!! Den koster litt, men omtrent det samme som en skikkelig maskin fra Würth e.l Denne maskinen fra Mirka er elektrisk, og en slipper da en svær luftkompressor! Skal man slipe lenge med luft, så må man ha stor kompressor for å unngå problemer! Uansett, denne slipemaskin med støvsuger og Autonet sliperondeller, så blir det nesten helt støvfritt!!! Herlig når man holder på med sparkel!!! [attachment=2] Det finnes et hav av tilbehør. Spesielt forskjellige interface "pads" I forskjellig tykkelse som man har mellom maskinen og sliperondellen. Man beskytter maskinen og samtidig kan man justere mykheten. Dagens reklame!
|
|
|
23
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Oxy Boxer spørsmål
|
på: januar 28, 2015, 19:25:20 pm
|
@ Knasten: Jeg er for lat til å bla i tråden din, men jeg synes å huske at du sveiste sammen T4 senter og T1 clutch/tannkrans når du "lagde" svinghjul... Mulig jeg har drømt, men... Jeg regner ikke med det er lett å få tak i 1700 svinghjul, så jeg lurer på kvaliteten til f.eks disse AA svinghjulene. Evt, hvorfor og gikk det bra å sette sammen to svinghjul?
|
|
|
24
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Studenten som skal bygge muskler! Total overhaling, hint av porsche...
|
på: januar 28, 2015, 13:44:11 pm
|
Hva er unikt med Würta sin sveisegrunning? Tåler den varmen fra sveisen?
[attachment=1] Jeg vet ikke så veldig mye om sveisegrunningen til Würth, bortsett fra at Europax kommer fra planeten K-Pax, og at den brukes som solkrem der... Nei, jeg har "alltid" brukt europax, synes den har fungert fint! Hadde sikkert kjøpt Volvo sin i dag, siden den høres ut som en bedre grunning, uten at jeg kjenner argumentene. Når det gjelder sveising, så synes jeg faktisk det er lettere å sveise i europax, enn i Volvo sin. Jeg har jo lurt på hvordan sveisegrunningen oppfører seg i tiden etter at bilen er ferdig behandlet! Det blir jo uansett liggende sveisegrunning på steder der det ikke er sveis. Ved bruken av europax, så tenker jeg på svart bek! Svart kliss som en smører på, og det putrer og koker når en sveiser... På spørsmålet ditt om den tåler varme, så vil jeg nå påstå det ja! Det er nå tross alt en sveisegrunning! Og når jeg ser hvordan beken "koker" rundt sveisen, så tror jeg nok den fungerer som den skal!
|
|
|
25
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Snekkermesteren som skal bygge 500hk 2332cc
|
på: januar 22, 2015, 10:27:23 am
|
Men nå har jeg lært at tommer er målt på innsiden (!) og millimeter på utsiden..
Tommegjenger for skruer blir målt utvendig på samme måte som mm. Disse kalles vel UNC og UNF. Rørgjenger er tenkt gjenget på et rør, og her er det diameter inni røret som bestemmer. Utvendig gjengediameter på rørgjenger vil derfor være unaturlig stor i forhold til benevning
|
|
|
30
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR
|
på: januar 07, 2015, 19:24:24 pm
|
Lite spørsmål: Hva er grunnen til at du har valgt støtstang fjæring fremfor vanlig fjæring? Slik jeg har forstått det så er eneste grunnen til å bruke den løsningen pga luftmotstand på F1 biler og ellers plassproblemer..
Med den hengsleoverføringen og med de hullplasseringene, gjør ikke det at ved lang nedfjæring, så blir momentarmen mot fjæren kortere og kortere? Altså myk fjæring i "bunn"? Men når en ser på resten av arbeidet, så ser det ut som du har kontroll!! Tommel opp for imponerende arbeid!!
|
|
|
|