Hellois,
Bobla selges nå til fordel for andre prosjekter. Fant denne i en garasje i Oslo vinteren 14/15, etter at den hadde blitt parkert der av forrige eier i 1987.
Forrige eier pusset den opp på 80-tallet, sveiset noe rust og lakket den utvendig. Den fremstår nå som i veldig god brukskikk, lite rust og relativt pen å se til.
Noen 'battle scars' i lakken etter mange år med å 'stå i veien' i garasjen, men generelt sett fin. Interiøret er i bra stand, stolene er greie og taktrekket supert.
Mekanisksett er bilen veldig bra! Vinteren 14/15 gikk jeg gjennom bremser, forstilling, bakstilling og girkasse. Bilen fikk da:
* Nye bremsebånd
* Nye hjulsylindre
* Nye bremseslanger
* Nye kulelager foran
* Nytt styrestag venstre side
* Nye mansjetter, pakninger og olje på girkasse
* Nye senkespindler med nytt king/linkpin-sett fra Febi
* Nye dempere (org. dempere foran, KYB gas-a-just bak)
* Konvertering til 12V
* Skjult stereo under hattehylle
mm.
I tillegg til dette satt jeg inn nyoverhalt motor vinteren 2016.
Anbefaler å ta en titt på tråden jeg startet da jeg bygde motoren for mer info.
Der finnes også bilder av bilen og oppgraderingene den har fått.
http://www.vwnorge.no/index.php?topic=58549.0Specs på motor..
Blokk:Basis er en 1300 singel port som er tatt opp til 1600
Blokka er klargjort for full flow, har skvalpeplater og andre små modifiseringer for å hindre 'starvation'.
Ny mahle 1600 sats for 500km siden (vektjustert)
org letta råder
org veiv. Slipt én gang (.25mm)
Letta org. svinghjul.
Sachs clutch
Empi std str reimhjul.
Scat svinghjulsbolt.
Hele veivpartiet er balansert av Jørn til Nascar-spec.
JPM custom grind raptor kamaksel
Topper:Portet og bearbeidet av JPM med 40/35.5 rustfrie ventiler
Enkle Oteva 75 fjører
JPM Alumec retainers
Scat Pro-Street 1.25 vipper
Sveiset og gjenget opp til 12mm lange plugger
Div:Fin tysk Bosch Blå-coil
CSP dual quiet pack eksos (deilig lyd og omsveiset til å passe bilen bedre)
Nyoverhalte kadron gassere fra
http://www.shop.kaddieshack.com/Ekstern oljekjøler
Det er brukt masse (nesten for mye
) penger på denne motoren med mange deler fra øverste hylle.
I tillegg har den en kul historie som tidligere Formel Vee-motor.
Motoren ble bla bremset på SCC i 2016 der den ga 116HK @ 5900 rpm. Bremsepapirer medfølger.
Bilen selges i untgangspunktet uten Ansen felgene, men med dekkene. Leveres på orginalhjul.
Prisen er
60.000kr evt høystbydende.
mvh
Anders
Mob: 90 92 80 47