Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 95
|
1
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 1200 industrimotor "trimming"
|
på: september 10, 2019, 12:58:53 pm
|
Tenkte meg noe i retning av bedre topper, innsug, forgasser/e, tenning og eksos.....uten å endre veiv/kam/råder, skal på Mongol Rally og har begrensning på 1200cc
hvilkene regler er gjeldene for Mongol Rally ? med tanke på motor. du har alt skrivet 1200cc men hvilkene endringer er lov og gjøre..
|
|
|
3
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: TRIMMING 1200 industrimotor
|
på: mai 20, 2019, 13:14:35 pm
|
Stemmer det det ja, det er du som har bygg den. Den motoren er bunnsolid. Har bare satt på ny eksos og gassere. Er det mulig å spørre om du kan bygge en ny motor til 58'n min. Mulig Race-Buggy har noe info om denne motoren. Mvh. Thomas
takk for hyggelig tilbake melding på motor. motoren var et forsøk på og få den til og yte like mye som en orginal 1600 dp motor. og ja den ble i utgangspunktet bygget for 2 enkle forgassere, med lange innsugs trakter. og 4-1 grenerør. ønsker du Thomas S og få all historikk,så er det bare og sende meg en mail.den står i min profil.
|
|
|
4
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: TRIMMING 1200 industrimotor
|
på: mai 18, 2019, 15:57:15 pm
|
61'n min med 1200cc løs dynamofot bremsa 45hk på hjula på rulla på scc. Den motoren har gått mange sesonger nå på 10,5:1 i komp. Er bla. brukt 1200cc Dome top stempler fra 70 eller nyere og 1300cc SP topper de har litt større ventiler på innsug, 33mm. Porta topper og 2 stk enkle 34mm forgassere +++
kjøpte du motor av Cheron ?
|
|
|
5
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Sende til GBOT
|
på: desember 13, 2018, 22:29:25 pm
|
bare sende en mail til meg,så skal jeg ta med delene nedover. er sikkert 20 ganger i året i danmark århus/storring
|
|
|
23
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Klinke kamdrev?
|
på: februar 04, 2017, 12:51:13 pm
|
Enkelt å klinke. Kort forklart: Man trenger ett godt mothold, dæljer og en dor (eller bare mothold og kulehammer, hvis man vil det) Ta 4 punkter langs kanten (i kryss) og bank ned sånn passelig i ca 30 graders vinkel. Da har naglen utvidet seg så drevet ikke kan komme løs. Viktig at naglene er passelig lange. Og at det sitter godt. Lykke til! ja det er enkelt og nagle. men vist ikke naglene har rett ligering,så blir det kortvarig glede. og enn skal heller ikke klinke di for mye,da blir strekket for hardt. en annen ting, er at enn skal ikke ta et hvilket som helst brukt kam drev og sette på. for nede på kanten står der noen fine små symboler med + og - på. og tar enn feil kam drev blir det mye fin sølv farge i oljen. har jeg lært for over 20 år siden
|
|
|
24
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Klinke kamdrev?
|
på: februar 03, 2017, 11:45:13 am
|
nei. m8 brukte jeg sist. da kam drevet var ferdig lavet for det. men passer m7 bruker du bare det. men er det frest nedsenking for bolter i det kam drevet du skal bruke ?
ellers kan det bli konflikt med olje pumpen.
9,5:1 cr er fint med gjestland kam ;-)
|
|
|
|