Vis innlegg
|
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
|
96
|
Forum / Problemløseren / Sv: Montering av nye setetrekk.
|
på: mars 20, 2014, 20:16:22 pm
|
Jeg har lagt på nye TMI trekk i min 60 modell.
Lakka først opp understell og fiksa litt rustskader/ sveiset. På underlaget ble det lagt på ny filt. Monterte treplate bak seterygg bak. De nye trekkene er bare å trekke over og feste med spissene som sitter der fra før.
Egentlig ikke så vanskelig, men tar en del tid!
Jeg bestilte trekk via Unneberg Bil. Fikk god hjelp til valg av fargekominbasjon(de har vareprøver i butikken) NB! Lang leveringstid, dvs flere mnd.
Ellers, sjekk ut YouTube! Flere filmer hvor en blir vist hvordan dette gjøres.
Lykke til!
|
|
|
99
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Valg av lakk til motor
|
på: februar 26, 2014, 12:02:02 pm
|
Tusen takk for god lesning:) Da blir det som du sier kvalitet framfor kjappe løsninger. Regner med at jeg går for lakksprøyte. Har ikke utstyr for pulverlakking, dessuten syns he det er litt moro å få brukt lakksprøyta en gang i blant
|
|
|
103
|
Forum / Problemløseren / Sv: knekt bolt eksos
|
på: februar 23, 2014, 10:05:44 am
|
Heli coilen jeg satt inn var syrefast. Bytter en til syrefast bolt også kan en si farvel til rusproblemene og knekte bolter.
|
|
|
104
|
Forum / Problemløseren / Sv: knekt bolt eksos
|
på: februar 22, 2014, 08:52:57 am
|
Hadde problemer med et par andre bolter også. Har derfor forsøkt Heli - coil. Dette systemet fungerer helt utmerket!!! ![Glad](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/smiley.gif) Må bare få meg dette verktøyet i garasjen. Ser de selger sett både på Biltema og Jula. Eventuelt kan en sikkert få kjøpt bedre kvalitet til en noe høyere pris andre steder.
|
|
|
105
|
Forum / Problemløseren / Sv: knekt bolt eksos
|
på: februar 17, 2014, 23:11:22 pm
|
Hvor kjøper en ny bolt? M8
Fikk også prøvd metoden med å sveise på en mutter på to av boltene på potta og det funka som et skudd! Neste gang går jeg for sveising med en gang om det er litt gjenger og skru en mutter på.
Takk for mange tips i denne tråden!
|
|
|
106
|
Forum / Problemløseren / Sv: knekt bolt eksos
|
på: februar 17, 2014, 17:34:41 pm
|
Varmet med propan og slo med enhåndslegge, Men Bolten knakk igjen. Så da ble det borring og bruk av gjengetapp. Tok borringen på frihånd, med hjelp til å sikte vertikalt og horisontalt. Ordner seg for snille gutter!
|
|
|
107
|
Forum / Problemløseren / Sv: knekt bolt eksos
|
på: februar 16, 2014, 19:14:20 pm
|
Skjedde det samme for meg igår. Du er ikke alene, om det er noe trøst! Jeg har forsøkt kontramutter, varme og slag, men null respons. Skal prøve og sveise fast en mutter i morgen. Ikke veldig lyst til å borre den ut! Noen som kan svare om det blir varmt nok med propanbrenner?
|
|
|
108
|
Forum / Type 1 1958-1967 / Bosch 6v horn
|
på: februar 07, 2014, 17:23:57 pm
|
Hei dere!
Noen som kjenner til om disse horna ble levert på original boble? Porsche 356 eventuelt?
takk for svar!
Mvh Erik
|
|
|
109
|
Forum / Problemløseren / Sv: Sette inn vinduer med lister
|
på: februar 05, 2014, 22:23:34 pm
|
Den ene kanten glir du ned i sporet. Andre kanten blir liggende på utsiden av gummien. Mener jeg begynte midt i svingen. Men husk å forme lista før du setter den på plass. Litt silikonspray hjelper. Alt låser seg først da vindu et ferdig montert i karosseriet. Regn med såre fingre!! Fluelina har kjerne av fletta nylon..så den burde holde. Funka for meg hvertfall. Sjekk linken: http://m.youtube.com/watch?v=rm32F6w8x9M
|
|
|
110
|
Forum / Problemløseren / Sv: Sette inn vinduer med lister
|
på: februar 05, 2014, 19:40:22 pm
|
Hei
Bytta gummi og alulister på min bil i våres. Gummi først på ruta, så alulistene. Jeg måtte tilpasse listene slik at de lå pent mot gummien.
Driver du eller kjenner noen som driver med fluefiske, er skytedelen av fluelina fin å bruke da du skal trekke gummien på vinduen på plass. Lina er tynn og coata slik at den er glir lett med litt zalo.
Mvh Erik
|
|
|
118
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Ombygning 5/205 til 5/130
|
på: januar 13, 2014, 15:21:36 pm
|
Dette er interessant.. Noen som har noen bilder av denne løsningen med å dreie av baktromlene? Eventuelt aktuelt med et garasje besøk.
Løsningen med lange aksler forstår jeg vil bygge ut ca en tomme. Er det riktig forstått?
|
|
|
120
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Ombygning 5/205 til 5/130
|
på: januar 13, 2014, 11:13:46 am
|
Takk for svar Front: Så et alternativ er å bytte til spindler for skiver, kjøpe skiver med riktig boltsirke og se om en får tak i brukte calippere. Eventuelt kjøpe koplett sett fra CSP, empi eller Pierside o.l. Hvilken årgang calippere vil passse? Finnes det spindlere(Ikke senkespindlere) for skiver, orginalt, til link pin? Bak: Alternativ er å bruke adaptere, evenutelt bygge om til lange aksler hvor en får kjøpt tromler med riktig boltsirkel.
|
|
|
|