|
Bj?rn
Supermedlem
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
|
« Svar #1 på: oktober 02, 2008, 23:05:18 pm » |
|
Oii ! Denne har jeg sett før, lå en link her ett sted mener jeg Men ivartfall en nydelig 1303, lykke til med prosjektet - Bjørn
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #2 på: oktober 02, 2008, 23:14:30 pm » |
|
Det var litt av ei tøff boble!! Bra lokale har du 'og
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
viggo
Nybegynner
Innlegg: 49
Bosted: Kristiansand
|
|
« Svar #3 på: oktober 06, 2008, 21:36:02 pm » |
|
Litt fremgang...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Anders Røsåsen
Supermedlem
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia
|
|
« Svar #5 på: oktober 06, 2008, 23:09:16 pm » |
|
super flott bil fulstendig oppatrestaurert eller ??
|
|
|
Loggført
|
VW 1300 69 (Grøfterenser`n) VW 1303S automatic 73 (SOLGT) VW 1200 Jeans 73 (SOLGT) VW 1200 65 VW T2 Bay 1975 VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
|
|
|
Tarjei
Seniormedlem
Innlegg: 379
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #6 på: oktober 07, 2008, 08:37:18 am » |
|
Lekkert. Moosgrün metallic? Fin farge. Liker høyden på PO-bilen din. For en gang skyld noen som gjør det riktig vei. Hever den! Hvordan påvirker det kjøreegenskapene i svinger mm? Kunne tenkt meg å heve Rødhette litt også, hun henger liksom litt med rompa.
|
|
|
Loggført
|
Tarjei 1303 S "Gullsnute" 1303 S Big "Grünet" Solgt til herren fra Asker med skjegg 1303 S "Rødhette" Solgt til en hyggelig fyr som skal ta godt hånd om henne. 1972 T2 Westfalia camper "Nadolek" 1984 Brenderup "Lille-Grün" tholtest@yahoo.comSenking suger!
|
|
|
viggo
Nybegynner
Innlegg: 49
Bosted: Kristiansand
|
|
« Svar #7 på: oktober 07, 2008, 11:58:34 am » |
|
Behovet for hevet bil trer først frem ved dårlige grusveier under challengeløp/ PO. Har coiloversdempere bak, og polyforinger overalt så bilen er stram og fin og kjøre. Foran har jeg originale fjærer og dempere, men de må være nye og gode for at bilen skal være fin å kjøre.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
|
« Svar #8 på: oktober 07, 2008, 16:07:48 pm » |
|
STILIG bil!
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com
|
|
|
viggo
Nybegynner
Innlegg: 49
Bosted: Kristiansand
|
|
« Svar #9 på: oktober 13, 2008, 10:02:41 am » |
|
Endelig har det skjedd litt igjen..Ting tar tid.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Knechten
|
|
« Svar #10 på: oktober 13, 2008, 11:16:07 am » |
|
Kan du fortelle litt kort om godkjenning av bil ifbm challenge løp? Trimming av motor, bremser, må alt være godkjent via biltilsynet etc? Mener jeg leste i reglementet til challenge løp for en tid siden at trimming av motor må være tidsriktig ift bilens alder, hva innebærer dette i praksis? Vil det være andre retningslinjer for en oval fra midt på femtitallet enn en 1303?(antar det...). Hva slags type tripteller benyttes og kan denne kobles til og kalibreres til alle type gamle VWs? Har jeg forstått det riktig at challengeløp er tilrettelagt for "gateregistrerte" biler, men for rally er det helt andre regler ift sikkerhet mm? Hilsen Nysgjerrig
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
viggo
Nybegynner
Innlegg: 49
Bosted: Kristiansand
|
|
« Svar #11 på: oktober 13, 2008, 14:08:22 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
flatfour
|
|
« Svar #12 på: oktober 13, 2008, 14:59:55 pm » |
|
Jeg har kjørt et challenge prøveløp. Der gjaldt det kun at bilen var registert og følgende i forskriftsmessig stand. Så hvidt meg bekjent var det ikke noen krav utover dette. Vet ikke helt om det er strengere ellers. Jeg skulle kun teste og hadde med meg en kartleser som har kjørt mange løp. Før løpet monterte jeg en helt normal tripteller bergnet for sykler. Justerte den og testet den på en prøvestrekning på en mil for å sjekke kalibrering. Denne løsningen fungerte faktisk veldig bra. Vet det er mange som kjører med en slik som backup el tilleggsløsning til Halda.. Du finner mer info på http://www.sportsvogn.no/. Er også diskusjonsforumet der med egen challenge avdeling, uten at jeg kjenner det noe særlig. Kan du fortelle litt kort om godkjenning av bil ifbm challenge løp? Trimming av motor, bremser, må alt være godkjent via biltilsynet etc? Mener jeg leste i reglementet til challenge løp for en tid siden at trimming av motor må være tidsriktig ift bilens alder, hva innebærer dette i praksis? Vil det være andre retningslinjer for en oval fra midt på femtitallet enn en 1303?(antar det...). Hva slags type tripteller benyttes og kan denne kobles til og kalibreres til alle type gamle VWs? Har jeg forstått det riktig at challengeløp er tilrettelagt for "gateregistrerte" biler, men for rally er det helt andre regler ift sikkerhet mm? Hilsen Nysgjerrig
|
|
« Siste redigering: oktober 13, 2008, 15:03:10 pm av flatfour »
|
Loggført
|
|
|
|
Knechten
|
|
« Svar #13 på: oktober 13, 2008, 15:17:18 pm » |
|
Takk for nyttig info. Ikke så ille pris på "riktig" tripteller som jeg kanskje hadde trodd. Forstår det slik at bilen skal gjennom teknisk kontroll før start, men alt som ikke avviker betydelig fra vognkortet er muligens OK? Hvorvidt man trenger motorkraft utover originalmotor har jeg ingen formening om. Kartleseren må ikke sove på jobb, så mye har jeg skjønt =)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
|
« Svar #14 på: oktober 13, 2008, 18:41:33 pm » |
|
hvilke fjærbein har du brukt forran og hvor kan de skaffes? spent på hvordan denne bilen blir å kjøre... Du må prøve den i autoslalom!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
viggo
Nybegynner
Innlegg: 49
Bosted: Kristiansand
|
|
« Svar #15 på: oktober 14, 2008, 07:53:32 am » |
|
Himelaga bein ja...Golf1 bein med innskjøyta gjengehylse fra Pedersen racing o.l. Bilstein dempere og Lange myke fjærer fra Sellholm i Sverige. Problemet idag er at nye fjærbein til 1303 stort sett er senket. Fint på asfalt, men ubrukelig på skogen i høy fart....Det er helt avgjørende med lang og myk fjæringsvei, spesielt foran hvor bilen er så lett. Tror nok denne bilen er noe myk i autoslalom med dette oppsettet, men ja, jeg er fristet til å prøve. Har lavere stive fjærbein fra FK i Tyskland liggende, men de er 10 cm. lavere. Tipper de er fine for asfalt race. Kjøpt på Remmele i Tyskland, bygget for betlecup visstnok.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
viggo
Nybegynner
Innlegg: 49
Bosted: Kristiansand
|
|
« Svar #16 på: oktober 21, 2008, 20:07:07 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
|
« Svar #17 på: oktober 21, 2008, 21:13:03 pm » |
|
Detta blir tøft....
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com
|
|
|
viggo
Nybegynner
Innlegg: 49
Bosted: Kristiansand
|
|
« Svar #18 på: desember 14, 2008, 23:23:04 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
|
« Svar #19 på: desember 14, 2008, 23:44:34 pm » |
|
Stilig!!! Dette kaller jeg drømmebil
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
viggo
Nybegynner
Innlegg: 49
Bosted: Kristiansand
|
|
« Svar #20 på: desember 15, 2008, 09:07:19 am » |
|
Litt tilbakeblikk på prosjektet...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #21 på: desember 15, 2008, 16:18:20 pm » |
|
Er ein viss merkbar forskjell, ja!!! Kanontøff bil!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
JTWE
Supermedlem
Innlegg: 2198
Bosted:
|
|
« Svar #22 på: desember 16, 2008, 00:45:42 am » |
|
Var en reportasje om en svensk? rallyboble og kjent sjåfør i et veteranblad jeg fikk et glimt av i kiosken. Kan være interessant for flere
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
viggo
Nybegynner
Innlegg: 49
Bosted: Kristiansand
|
|
« Svar #23 på: februar 07, 2009, 22:46:55 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|