TAH54
Seniormedlem
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum
vw 1954 The evil that men do ! 95178117
|
|
« på: september 03, 2008, 16:29:21 pm » |
|
Er det noen som har prøvd BS-Teknikk med å få rensa deler ! Feks dører,panser etc . Har tenkt på det men skulle væet artig å høre om noen her inne har gjort det . Og om det ble som forventet .
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
murmester
Juniormedlem
Innlegg: 55
Bosted: BERGEN
|
|
« Svar #1 på: september 03, 2008, 17:21:28 pm » |
|
Jeg fikk dyppet lastekarmer,motorluke og lasteluke til pickupen hos bs-teknikk og det ble skinnende rent.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TAH54
Seniormedlem
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum
vw 1954 The evil that men do ! 95178117
|
|
« Svar #2 på: september 03, 2008, 17:32:41 pm » |
|
Hvor mye tok dem for det ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
murmester
Juniormedlem
Innlegg: 55
Bosted: BERGEN
|
|
« Svar #3 på: september 03, 2008, 19:25:40 pm » |
|
Betalte rett i overkant 7000,- i april 08.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TAH54
Seniormedlem
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum
vw 1954 The evil that men do ! 95178117
|
|
« Svar #4 på: september 03, 2008, 19:47:45 pm » |
|
Takk skal du ha ! Da skal jeg ta en telefon i morra.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
52split
Seniormedlem
Innlegg: 394
Bosted: KRISTIANSUND
Strandbil
|
|
« Svar #5 på: september 03, 2008, 19:53:23 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
T1 1966
|
|
|
TAH54
Seniormedlem
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum
vw 1954 The evil that men do ! 95178117
|
|
« Svar #6 på: september 03, 2008, 20:14:57 pm » |
|
TIPS. Prøv: www.strip-all.com/no/
Helt klart interesant Dette skal sjekkes nærmere. Takker.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
52split
Seniormedlem
Innlegg: 394
Bosted: KRISTIANSUND
Strandbil
|
|
« Svar #7 på: september 03, 2008, 21:39:29 pm » |
|
bor 15 min unna og har vært innom på demonstrasjon... Dette virker godt!!!
|
|
|
Loggført
|
T1 1966
|
|
|
TAH54
Seniormedlem
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum
vw 1954 The evil that men do ! 95178117
|
|
« Svar #8 på: september 03, 2008, 22:29:56 pm » |
|
bor 15 min unna og har vært innom på demonstrasjon... Dette virker godt!!!
Da skal det prøves ! Lettvinnere enn å pusse alle smådelene !
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
52split
Seniormedlem
Innlegg: 394
Bosted: KRISTIANSUND
Strandbil
|
|
« Svar #9 på: september 03, 2008, 22:35:23 pm » |
|
Har et 200 liters fat og et varme element fra en varmtvanns tank. Det funker kjempe godt. Lar delene ligge over natten og da er det bare blankt stål!
|
|
|
Loggført
|
T1 1966
|
|
|
TAH54
Seniormedlem
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum
vw 1954 The evil that men do ! 95178117
|
|
« Svar #10 på: september 03, 2008, 23:02:09 pm » |
|
Har et 200 liters fat og et varme element fra en varmtvanns tank. Det funker kjempe godt. Lar delene ligge over natten og da er det bare blankt stål! Takk for tipset Da blir det en sånn en her ja ! Er mange smådeler til 54 som skal tas ! Kjekt med noe som er lettvint !
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JFP
Supermedlem
Innlegg: 967
Bosted: Bærum
|
|
« Svar #11 på: september 03, 2008, 23:14:04 pm » |
|
Er det noen som har prøvd BS-Teknikk med å få rensa deler ! Feks dører,panser etc . Har tenkt på det men skulle væet artig å høre om noen her inne har gjort det . Og om det ble som forventet .
Var innom der og hørte på priser. 5000 for å rense/pulverlakkere fire stålfelger. Og 4000 for å rense/lakkere stålrammen på kalesjen til cab'en Til sammenlikning: Industrilakkering AS på Åros i Hurum tar 1500 for å sandblåse/pulverlakke fire felger. Synes han er meget stiv på prisene...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TAH54
Seniormedlem
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum
vw 1954 The evil that men do ! 95178117
|
|
« Svar #12 på: september 03, 2008, 23:32:06 pm » |
|
Det var en ganske stor forskjell ja! Da vet dem å ta seg betalt . Skal i alle fall ringe i morra å forhøre meg ! Kommer med mer info!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TEW
Juniormedlem
Innlegg: 83
Bosted: Drammen
|
|
« Svar #13 på: september 03, 2008, 23:57:43 pm » |
|
Jeg kjenner et par stykker som har levert inn Vespa rammer ditt, de har vell hatt litt problemer med bobling av lakk i karosseri skjøter osv etter en stund. Tror ikke de er for happy i etter tid.
Jeg bruker heller sand/glassblåsing, er det krinkel kroker bruker jeg metalprep og lignende til å knekke rusta.
Større ting som jeg ikke kan ta selv har jeg satt bort diverse steder, men Sandblåserservice på Skollenborg/Efterløtt er det stedet jeg absolutt kan anbefale, de bruker fin gritt og bruker tid og gjør seg flid.
Bra priser har de også.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TAH54
Seniormedlem
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum
vw 1954 The evil that men do ! 95178117
|
|
« Svar #14 på: september 04, 2008, 00:01:50 am » |
|
Jeg kjenner et par stykker som har levert inn Vespa rammer ditt, de har vell hatt litt problemer med bobling av lakk i karosseri skjøter osv etter en stund. Tror ikke de er for happy i etter tid.
Jeg bruker heller sand/glassblåsing, er det krinkel kroker bruker jeg metalprep og lignende til å knekke rusta.
Større ting som jeg ikke kan ta selv har jeg satt bort diverse steder, men Sandblåserservice på Skollenborg/Efterløtt er det stedet jeg absolutt kan anbefale, de bruker fin gritt og bruker tid og gjør seg flid.
Bra priser har de også.
Hva mener du med metalprep?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TEW
Juniormedlem
Innlegg: 83
Bosted: Drammen
|
|
« Svar #15 på: september 04, 2008, 00:25:52 am » |
|
Fosfatisk syre, selges som Metal prep, Metal ready, osv.
Har du tilgang til lokalt radiator reparasjons firma, har de som oftest ”vatte bad” med fosfatisk syre som de renser radiator i. Ofte kan man få dyppet smådeler der.
Dette er samme behandling som skjer med deler etter at de er presset på fabrikken for å fjerne olje og slippmiddel fra presse prosessen samtidig som det gir en har fosfatisk hud som dreper rust og gir bedre heft for lakk og grunning.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #16 på: september 04, 2008, 06:29:11 am » |
|
Ang. BS har jeg også hørt om det der med problemer i etterkant, det blir veldig rent alle steder men problemet er visst at "syra" tørker inn der man ikke får vsket godt nok, som inni plate skjøter etc... og så når bilen blir utsatt for vann så løser denne seg opp igjen og begynner å virke på nytt, og da kan lakkarbeid til utallige tusen gå til helvete... pga det har jeg helt sett bortifra BS som alternativ. Men Strip all ser det helt klart ut til at jeg skal prøve når jeg skal ta en sjau på en bil igjen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|