oktober 24, 2024, 09:39:09 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Fuel Check Valve  (Lest 691 ganger)
Harald1200
Nybegynner
*
Innlegg: 39
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« på: juli 28, 2024, 12:26:21 pm »

Jeg tror den "fuel check valve'n" min har begynt å lekke bensin..  Trist
Noen som har en oppskrift på hvordan den kan fikses eller hvert borti tilsvarende?

Vet ikke om det er problemfritt å koble den ut - men jeg ønsker å beholde det originalt så vil gjerne beholde den?
Synspunkter mottas med takk.

/Harald


* FuelCheckValve.JPG (48.17 KB, 775x600 - vist 77 ganger.)
Loggført

1960 VW 1200 De Luxe, Indigoblau 436
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6216
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #1 på: juli 28, 2024, 13:13:04 pm »

Dette var vel en form for tilbakeslagsventil, mener jeg å huske.

Burde være ok å ta bort.

Fantes også på Type 3, men kun på biler fra midten på 60 tallet og forsvant ganske raskt igjen.
 
Kanskje andre som vet mer om temaet?

Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Harald1200
Nybegynner
*
Innlegg: 39
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #2 på: august 05, 2024, 10:55:42 am »

Hvis jeg fjerner tilbakeslagsventilen så antar jeg den blir vanskeligere å starte, den var sikkert plassert der av en grunn.
Hvis bensinen renner tilbake så er jeg kanskje avhengig av at den fyrer opp på første forsøk basert på bensin som ligger i forgasser.
Om det vil fungere hvis bilen har stått ubrukt flere uker er spørsmålet.

Jeg lurer på om jeg skal sette inn denne - https://www.okonomi-deler.no/tilbakeslagsventil-6-mm

Synspunkter mottas med takk. Ellers så hadde det vært fint med en tilbakemelding fra en som har vært borti tilsvarende - nekter å tro jeg er førstemann ;-)

/Harald


* Tilbakeslagsventil.JPG (20.48 KB, 800x349 - vist 64 ganger.)
Loggført

1960 VW 1200 De Luxe, Indigoblau 436
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1956
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #3 på: august 06, 2024, 22:53:45 pm »

Slik jeg har forstått virkemåten til ventilen, skal den stoppe bensintilførsel når motor stoppes, og åpner for tilførsel igjen når den får trykk fra bensinpumpen. Senere ble denne funksjonen innebygd i bensinpumpene. Litt mer usikker på årsaken til denne funksjonen, for flottørventil i forgasser vil jo uansett hindre forgasser i å bli overfylt. Tilbakeslagsventil er alltid innebygd i bensinpumpene, så det skal ikke være nødvendig med en ekstern.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Harald1200
Nybegynner
*
Innlegg: 39
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #4 på: august 07, 2024, 15:48:23 pm »

Ok takk for info. Jeg testet med å koble ut den øverste delen slik at bensinen går direkte fra bensinpumpe til forgasser. Ser ut til å fungere greit så langt. Dessverre hjalp ikke det på lekkasjen. Jeg håpet at den nedre delen, som mottar bensinen og leverer til bensinpumpa, bare var et rør som den øverste delen satt fast til men er nok ikke slik da. Er nok noe logikk der - jfr. stoppe bensintilførsel som du skriver.

Da er vel løsningen å koble vekk hele "Fuel Check Valve" dingsen.

Legger ved et bilde jeg fant på samba, antar det er slik den ser ut når jeg skrur den vekk fra bensinpumpa.
Jeg trenger da å sette inn noe annet istedenfor så jeg får skjøvet innpå bensinslangen, 6mm.
Hvordan fikser jeg dette? Jeg vet den må ha gjenger - det er det nivået jeg er på foreløpig ;-)

Takker for tilbakemeldingene.

/Harald


* FuelCheckValveSamba.JPG (35.93 KB, 687x405 - vist 48 ganger.)
Loggført

1960 VW 1200 De Luxe, Indigoblau 436
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!