Gaute 1/2 Z
Medlem
|
|
« Svar #30 på: september 03, 2008, 19:02:24 pm » |
|
Er det p.g.a skjermer, interiør , ratt+stamme, for høyt mont baklys, har jeg glemt noe da? Det vet du ikke før du har tatt deg en tur og sett på den Gaute og liker du bilen så synes jeg du skal kjøpe den.. men dersom de har "bukspretta" en -64 mod for å komplettere denne så er det ikke utenkelig at andre deler også har funnet veien over på denne bilen.. Ps. God kaffe serveres på Hamar Det må jeg prøve å få til jeg ringer deg når jeg kommer så langt (kaffe altså)
|
|
|
Loggført
|
Jøtul 1302 Folk & Vogn
|
|
|
EspenX
Supermedlem
Praise the raised
|
|
« Svar #31 på: september 03, 2008, 19:07:02 pm » |
|
Som sagt, jeg skal/ skulle... kjøpe den over helga.. men nå har jeg fått kalde føtter...
Hva bør jeg gi??
Synes den bobla er råtøff jeg, bryr meg mindre om detaljene som originalfolket kicker på. Den står i 47 tusen nå, er det ikke bare å by f.eks. 40.000 eller 42.000 og høre hva reaksjonen er?
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss
|
|
|
Varj
Supermedlem
|
|
« Svar #32 på: september 03, 2008, 19:13:12 pm » |
|
Den hadde vel noe av den samme prisen som idag tenker jeg, men vet ikke hva den gikk for.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MrOvaLove
Seniormedlem
|
|
« Svar #33 på: september 03, 2008, 19:21:37 pm » |
|
Jeg skal ringe selger og konfrontere ham med opplysningene denne tråden gir meg. Så får han ta neste trekk... Tusen takk gutter, fint dere følger med på historikken til bilene... Noen som har en tøff bil til salgs??
|
|
|
Loggført
|
56 T1 58 T1 62 T1 64 Tempo corvette 69 Tempo corvette 82 Tempo corvette 79 Crescent trehjuling
|
|
|
Gaute 1/2 Z
Medlem
|
|
« Svar #34 på: september 03, 2008, 21:01:49 pm » |
|
Jeg skal ringe selger og konfrontere ham med opplysningene denne tråden gir meg. Så får han ta neste trekk... Tusen takk gutter, fint dere følger med på historikken til bilene... Noen som har en tøff bil til salgs?? Hva sa selger??
|
|
|
Loggført
|
Jøtul 1302 Folk & Vogn
|
|
|
Lars G
Supermedlem
|
|
« Svar #35 på: september 03, 2008, 21:56:50 pm » |
|
Bilen ble sist solgt kr 55k
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Oval57
Supermedlem
Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
|
« Svar #36 på: september 04, 2008, 09:33:21 am » |
|
Det eneste jeg undrer på er hvorfor ingen har overbydd den u r ø r t e ovalen på Finn. Den er svart med rødt interiør. Finere blir det ikke. Jeg plasserer denne blandt de 4 fineste originale ovalene jeg veit om.
Den ligger nå til 18.000,- kr - salget avgjøres i kveld.
Jeg drømmer om den om natten, men kjøper ikke en maken til den jeg har.
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
:: DKL ::
|
|
« Svar #37 på: september 04, 2008, 10:00:31 am » |
|
Noen er opptatt av fin lakk og null rust, mens andre er opptatt av urørte originalbiler... Det er vel litt av svaret på begge to
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Oval57
Supermedlem
|
|
« Svar #38 på: september 04, 2008, 11:36:42 am » |
|
Noen er opptatt av fin lakk og null rust, mens andre er opptatt av urørte originalbiler... Det er vel litt av svaret på begge to
Bilen jeg refererer til har "null rust" - størrelsesorden kronestykke i følge eier. (Det er alltid mer). Det eneste du trenger å gjøre her er teknisk med bremser og slikt. Bilen ble kjørt for 10 år siden. LarsG leter jo etter en slik bil.
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
|
|
« Svar #39 på: september 04, 2008, 11:45:04 am » |
|
Etter å ha lest gjennom denne tråden har jeg funnet ut at jeg aldri kan selge min bil. Da den er ødelagt av både uorginale skjermer, uorginale bolter. Og Sikkert fortsatt feil plasserte lys. Ikke stemmer understellet med toppen heller. Og jeg har sveisa inn ett tak fra en helt annen bil.. Ja ja. Da får jeg slite med min ødelagte oval i noen år til. Pyttsann..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
T2man
Supermedlem
Termos er bra
|
|
« Svar #40 på: september 04, 2008, 11:46:48 am » |
|
Jeg har tenkt akkurat de samme tankene som deg Håkon, skjeldent bra eksemplar den sorte på Finn, BEDRE bil finner man knapt idag. Men jeg orker ikke engasjere meg, dem får surre som dem vil for meg
|
|
|
Loggført
|
Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
|
|
|
Oval57
Supermedlem
|
|
« Svar #41 på: september 04, 2008, 11:49:43 am » |
|
Etter å ha lest gjennom denne tråden har jeg funnet ut at jeg aldri kan selge min bil. Da den er ødelagt av både uorginale skjermer, uorginale bolter. Og Sikkert fortsatt feil plasserte lys. Ikke stemmer understellet med toppen heller. Og jeg har sveisa inn ett tak fra en helt annen bil.. Ja ja. Da får jeg slite med min ødelagte oval i noen år til. Pyttsann..
Bolter, skjermer og lykteplassering kan man fikse i all tid. Bilen din tror jeg alltid vil være populær og morsom. Ikke minst p.g.a. soltaket. Det viktigste er at du gleder deg over din bil. Jeg håper at motorutfordringer løser seg. Mine to innlegg her var bare for å fremheve en flott urørt en som gruser den grønne som omtales her.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
:: DKL ::
|
|
« Svar #42 på: september 04, 2008, 12:24:11 pm » |
|
ja du får ikke mye igjen for den nå...
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Oval 54
Medlem
|
|
« Svar #43 på: september 04, 2008, 12:29:17 pm » |
|
Joda...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Karmann
Supermedlem
|
|
« Svar #44 på: september 04, 2008, 12:45:55 pm » |
|
Byr deg 2000, men bare for å være snill. Da slipper du å slite mer
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
|
|
« Svar #45 på: september 04, 2008, 13:42:12 pm » |
|
"Bolter, skjermer og lykteplassering kan man fikse i all tid. Bilen din tror jeg alltid vil være populær og morsom. Ikke minst p.g.a. soltaket. Det viktigste er at du gleder deg over din bil. Jeg håper at motorutfordringer løser seg."Jeg gleder meg vilt over den jeg, og det var en god dose ironi og sarkasme i mitt innlegg. Jeg gir da blanke f i hva andre mener om min egentlig. Jeg digger den. Og alt årnær sæ. "Byr deg 2000, men bare for å være snill. Da slipper du å slite mer "Tusen takk. Skal ta det opp i tenke boksen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
|
|
« Svar #46 på: september 04, 2008, 13:44:03 pm » |
|
Beauty is in the eye of the BEER holder....
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
TAH54
Seniormedlem
vw 1954 The evil that men do ! 95178117
|
|
« Svar #47 på: september 04, 2008, 13:55:30 pm » |
|
Byr deg 2000, men bare for å være snill. Da slipper du å slite mer Det var lavt synes jeg Du har en heftig bil Espen ! Det er bra det er rom for diskusjoner her inne for alle er vi jo enige om at boble er tingen ! Det som er litt artig er at når det blir snakk om orginale biler så tar det av . Men det andre som også er artig er at hvis noen har kjøpt seg orginal bil så kommer Senk ,fete hjul for orginal bil er litt kjedelig . Men det er det som er morro med denne hobbyen at vi alle kan sette personelig preg på bilene våre uansett om en er "orginalfantast" eller ikke Bare det å gå rundt på SCC å se på alle de fete bilene som var der ! Heftig ! Så selv om min 54 blir restaurert som orginalbil med høyde som en Massey Ferguson . Og en middels bra syklist vil ta den i aksen ,Så er VW og vw er KUUUUULt uansett ! Så behold bilen du Espen for den rå ! Selger aldri min etter den er ferdig !PS misunner deg taket
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
www.regenstadt.com
|
|
« Svar #48 på: september 04, 2008, 16:04:16 pm » |
|
Er det ikke for sånne diskusjoner vi har et forum da? Det vil alltid være "leire" og enkeltpersoner med spesielle meninger (ref. den fantastiske øyelokkdebatten) og så lenge folk har guts til å si hva de mener så blir det jo litt liv her - bare riktig det! Når det er sagt mener jeg personlig at det er synd når strøkne, originale biler blir "restaurert" bare fordi eieren klør i fingrene etter å gjøre noe, ref. patina-debatten - som vi heller aldri blir ferdig med! Fiksing og bytting av deler som overhodet ikke trenger byttes er vel et generelt "problem" har jeg inntrykk av. Alle er perfeksjonister helt til man oppdager hvor mye det faktisk koster av tid og penger å få noe perfekt...resultatet blir et stort antall biler som er "tuklet" med og eieren blir likevel aldri helt happy...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaute 1/2 Z
Medlem
|
|
« Svar #49 på: september 04, 2008, 16:52:23 pm » |
|
Jeg synes dette gir mangfold jeg jeg lurer på forskjellen på skjermer fra 50 tallet og fra 60 tallet? , og forskjellen på f.eks interiør fra en 57mod til 64mod ? og hva med dører fra 56 og opp til 64 ?? jeg vet at 54 55 og ned har en eksta fals. Kansje jeg kan lære litt også, ikke bare bli skremt
|
|
|
Loggført
|
Jøtul 1302 Folk & Vogn
|
|
|
TAH54
Seniormedlem
vw 1954 The evil that men do ! 95178117
|
|
« Svar #50 på: september 04, 2008, 17:49:53 pm » |
|
Er det ikke for sånne diskusjoner vi har et forum da? Det vil alltid være "leire" og enkeltpersoner med spesielle meninger (ref. den fantastiske øyelokkdebatten) og så lenge folk har guts til å si hva de mener så blir det jo litt liv her - bare riktig det! Når det er sagt mener jeg personlig at det er synd når strøkne, originale biler blir "restaurert" bare fordi eieren klør i fingrene etter å gjøre noe, ref. patina-debatten - som vi heller aldri blir ferdig med! Fiksing og bytting av deler som overhodet ikke trenger byttes er vel et generelt "problem" har jeg inntrykk av. Alle er perfeksjonister helt til man oppdager hvor mye det faktisk koster av tid og penger å få noe perfekt...resultatet blir et stort antall biler som er "tuklet" med og eieren blir likevel aldri helt happy...
Artig med liv her 54 min var vel det de fleste kaller et håpløst prosjekt! MYE rust ,Mangla omtrent alt utenom karosseri og bunnplate ! Å få den tilbake til orginalt utseende er utrolig mye jobb ! Men verdt det ! Kunne jo tatt noen snarveier men ikke med en så gammel bil ! Deleleting har gjort at jeg har truffet mange hyggelige folk her inne på forumet ! Og diskutere er jo artig ! Kan jo gi inspirasjon for mange!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Min Cornerstone
|
|
« Svar #51 på: september 04, 2008, 20:58:45 pm » |
|
Det eneste jeg undrer på er hvorfor ingen har overbydd den u r ø r t e ovalen på Finn. Den er svart med rødt interiør. Finere blir det ikke. Jeg plasserer denne blandt de 4 fineste originale ovalene jeg veit om.
Faen Håkon... nå drømmer jeg om natta også... skulle ikke sett den der... hva faen er galt med den siden den virker til å gå for 18000? den virker jo sinnsykt komplett og nesten for godt til å være sant..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MrOvaLove
Seniormedlem
|
|
« Svar #52 på: september 05, 2008, 20:56:00 pm » |
|
Ja ja gutter... da er jeg uansett lykkelig eier av den grønne ovalen! Den er knallfin, ikke opprinnelig hvit, men litt lysere grønn var den en gang. Må koste på en høvding i bremser, kanskje, men ellers er den i MEGET god stand. Ser ut til at HMV har gjort en god jobb mtp rustsveising og lakkering.
Umm... passer et 57mod ratt på en nyere rattstamme?
ove
|
|
|
Loggført
|
56 T1 58 T1 62 T1 64 Tempo corvette 69 Tempo corvette 82 Tempo corvette 79 Crescent trehjuling
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Wer will, der kann
|
|
« Svar #53 på: september 05, 2008, 21:09:41 pm » |
|
Ser ut til at HMV har gjort en god jobb mtp rustsveising og lakkering.
Du får det du betalar for.. for å sei det sånn! (les: HMV er ikkje akkuratt billige ) Godt Vossa-ovalen vert tekje godt hånd om! Det fortjener den!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Oval 54
Medlem
|
|
« Svar #54 på: september 05, 2008, 21:10:15 pm » |
|
Gratulerer med ny gammel bil
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars G
Supermedlem
|
|
« Svar #55 på: september 05, 2008, 21:22:09 pm » |
|
"Umm... passer et 57mod ratt på en nyere rattstamme?"
Nei, mener jeg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MrOvaLove
Seniormedlem
|
|
« Svar #56 på: september 05, 2008, 21:34:06 pm » |
|
takk for gratulasjoner.. Selger sa jeg hadde gjort et godt kjøp.. -morsomt
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
|
|
« Svar #57 på: september 05, 2008, 21:43:32 pm » |
|
Grattis med oval.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ivarh
Medlem
|
|
« Svar #58 på: september 05, 2008, 22:18:18 pm » |
|
Jeg fikk nå akkurat melding fra selger at min far har fått tilslaget på denne bilen. Prisen ble 20 lapper. Bilen havner i Fræna i Møre og Romsdal. Blir moro å få den hjem på mandag
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|