rockshelter
Medlem
-70
|
|
« på: juli 30, 2008, 13:22:39 pm » |
|
Er faktisk i tjeneste pr. dags dato! Tøft eller..
|
|
|
Loggført
|
Fort nok...
|
|
|
manics
Seniormedlem
|
|
« Svar #1 på: juli 30, 2008, 13:45:43 pm » |
|
Den der er det vel bare å få over på entusiasthender, eller? Tøff bil!! Men så er jo alle luftkjølte VWs tøffe også da....
|
|
|
Loggført
|
LateBugLover; 1968 VW 1300 1974 VW 1303S Big
|
|
|
fatzy
Seniormedlem
(O\ ! /O)
|
|
« Svar #2 på: juli 30, 2008, 14:03:43 pm » |
|
Følger pumpa med? Hadde vært tøft med litt brann-utstyr til en sånn bil Den har en liten boblemotor bak der.... (1100 eller 1200 industrimotor?)
|
|
|
Loggført
|
Old Volkswagen never dies, they just go to old folks home!
|
|
|
EspenX
Supermedlem
Praise the raised
|
|
« Svar #3 på: juli 30, 2008, 14:24:33 pm » |
|
Blir den din, hva er det for slags spørsmål? Du må sikre deg den fort som f... så vi kan ønske deg velkommen i brannbil-gjengen. Og få med deg så mye utstyr som mulig!
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss
|
|
|
solrikioo
Medlem
|
|
« Svar #4 på: juli 30, 2008, 15:17:32 pm » |
|
Tøff bil. Men det er jo egentlig tragisk at den fortsatt er i tjeneste.
Ta vare på den!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rockshelter
Medlem
-70
|
|
« Svar #5 på: juli 31, 2008, 08:50:05 am » |
|
Ja jeg ha mast i noen år nå, men den kommunale kverna maler langsomt. Det som er virkelig ergerlig er når "gammelgutta" prater om den virkelig gamle brannbilen med delt frontrute, "...ja hvor var det nå den ble av, synd at den ikke ble tatt vare på..." osv. Da vet man hvor denne ender hvis man ikke passer på
|
|
|
Loggført
|
Fort nok...
|
|
|
Eide
Medlem
|
|
« Svar #6 på: juli 31, 2008, 13:01:50 pm » |
|
Ja jeg ha mast i noen år nå, men den kommunale kverna maler langsomt. Det som er virkelig ergerlig er når "gammelgutta" prater om den virkelig gamle brannbilen med delt frontrute, "...ja hvor var det nå den ble av, synd at den ikke ble tatt vare på..." osv. Da vet man hvor denne ender hvis man ikke passer på Sånn er det allti med firmabiler og liknende."Det som ikkje er mitt er det ikkje så nøye med" er ein mentalitet som går igjen mange plasser.No fins det nok mange unntak.......Tragisk i slike tilfeller
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
EspenX
Supermedlem
Praise the raised
|
|
« Svar #8 på: juli 31, 2008, 23:24:13 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss
|
|
|
Varj
Supermedlem
|
|
« Svar #9 på: august 01, 2008, 00:37:44 am » |
|
og den ville de selge som russebil... skam!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
EspenX
Supermedlem
Praise the raised
|
|
« Svar #10 på: august 01, 2008, 00:53:19 am » |
|
Hehe, er en liten historie bak den setningen i annonsen. Det var jeg som like før annonsen ble laget snakket med han som var ansvarlig for salget i Kautokeino kommune. Jeg prøvde å argumentere med at bilen var unik og en del av kommunens historie, og at det ville være synd om den ble solgt til noen som ikke tok vare på bilen. Jeg sa "Hvis bilen blir kjøpt for å bli brukt som en billig varebil eller enda verre - en russebil - så vil jo bilen være tapt i løpet av få år". Han sa han skulle tenke på det. Få dager senere kom annonsen hvor han brukte de to tingene jeg nevnte som døden for bilen som salgsargumenter....
Sorry for off topic, Rockshelter. Du har ikke flere bilder av brannbilen eller utstyret forresten?
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss
|
|
|
rockshelter
Medlem
-70
|
|
« Svar #11 på: august 12, 2008, 15:03:32 pm » |
|
Off topic er helt i orden, denne tråden passer greit for prinsippiell diskusjon om kommuner, biler, rutiner osv.. Har ikke flere bilder av bilen eller utstyret, men vurderer å tenne på en liten brann i området som bilen tilhører Ihvertfall skal jeg ikke slippe saken eller bilen , for den saks skyld, men passe på i utviklinga her.
|
|
|
Loggført
|
Fort nok...
|
|
|
Atmobil
Supermedlem
|
|
« Svar #12 på: august 12, 2008, 16:32:55 pm » |
|
Hehe, er en liten historie bak den setningen i annonsen. Det var jeg som like før annonsen ble laget snakket med han som var ansvarlig for salget i Kautokeino kommune. Jeg prøvde å argumentere med at bilen var unik og en del av kommunens historie, og at det ville være synd om den ble solgt til noen som ikke tok vare på bilen. Jeg sa "Hvis bilen blir kjøpt for å bli brukt som en billig varebil eller enda verre - en russebil - så vil jo bilen være tapt i løpet av få år". Han sa han skulle tenke på det. Få dager senere kom annonsen hvor han brukte de to tingene jeg nevnte som døden for bilen som salgsargumenter....
Sorry for off topic, Rockshelter. Du har ikke flere bilder av brannbilen eller utstyret forresten?
Men hva skjedde med denne bilen da, ble den solgt som russebil?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RuneL
Supermedlem
|
|
« Svar #13 på: august 12, 2008, 17:01:04 pm » |
|
Men hva skjedde med denne bilen da, ble den solgt som russebil?
Den ble solgt som pizzabil (espenX kjøpte den)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eivind E
Supermedlem
|
|
« Svar #14 på: august 26, 2008, 10:08:16 am » |
|
Det står en rød VW buss merket Kautokeino 200 meter bort i gata her.. så den går nok i Oslo gitt
|
|
|
Loggført
|
65 Karmann Ghia @ 2332 66 1300 @ 1914 72 Doka @ 2.4
|
|
|
EspenX
Supermedlem
Praise the raised
|
|
« Svar #15 på: august 27, 2008, 11:00:21 am » |
|
Jepp, den er i trygge... ehhh.... ihvertfall i mine hender ja
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss
|
|
|
Paasan
Supermedlem
Frøkna
|
|
« Svar #16 på: august 27, 2008, 12:02:07 pm » |
|
Jepp, den er i trygge... ehhh.... ihvertfall i mine hender ja Og det er de tryggeste hendene som finnes
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
Toidi - men omvendt.
|