Kjetil Lima
Supermedlem
|
|
« Svar #30 på: november 01, 2008, 14:11:20 pm » |
|
Fikk Desemberutgaven av VolksWorld i postkassen i dag. 4 sider spekket med bilder og skryt. Sjelden du ser bedre skryt om en event enn dette.
Dette er et absolutt must å få med seg.
|
|
« Siste redigering: november 01, 2008, 14:58:20 pm av Kjetil L »
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....
|
|
« Svar #31 på: november 02, 2008, 00:27:46 am » |
|
Så denne reportsjen idag jeg også. Men er ikke reportasjen i Ultra vw, vw speed og Volksworld fryktelig like?? Er det et sammarbeid ute å går her?
|
|
|
Loggført
|
B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
|
|
« Svar #32 på: november 02, 2008, 01:13:13 am » |
|
mulig det, jeg har bare lest den ene....
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Rocket-Racing
Supermedlem
|
|
« Svar #33 på: november 02, 2008, 01:17:25 am » |
|
Så denne reportsjen idag jeg også. Men er ikke reportasjen i Ultra vw, vw speed og Volksworld fryktelig like?? Er det et sammarbeid ute å går her?
Er de? Synes ikke de er mer like enn det de nødvendigvis må være når de handler om samme treffet. De er alle skrevet av forskjellige personer som ikke har noe med hverandre å gjøre. Den i Volksworld er av technical editor Matt Keene som var over seg av begeistring hele helgen og laget sin egen skrytetråd på Loungen med en gang han kom hjem
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mags
|
|
« Svar #34 på: november 02, 2008, 21:47:15 pm » |
|
Da som er sikkert at det kommer til aa bli mange fra uk neste aar. 8-10 stk er intresset aa komme over. Det var lite med racing denne haelga.lit for mye rott hos santo pod orgi.
Magne
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
Oval57
Supermedlem
Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
|
« Svar #35 på: november 04, 2008, 09:49:20 am » |
|
Jeg var på møte i Drammen motorhistoriske klubb i går. Der leste jeg medlemsbladet til "Historiske militære kjøretøyers forening" - "Mud & snow".
I nr 5 Oktober 2008 står det om SCC/Nordisk klassisk VW-treff over to sider. Det er mest i fra den militære delen av treffet, men også et bilde i fra langstrekka utenfor sentrum for treffet:)
Jeg har bladet her, og kan ta det med på neste møte vi skal på.
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #36 på: november 04, 2008, 10:22:56 am » |
|
Jeg var på møte i Drammen motorhistoriske klubb i går. Der leste jeg medlemsbladet til "Historiske militære kjøretøyers forening" - "Mud & snow".
I nr 5 Oktober 2008 står det om SCC/Nordisk klassisk VW-treff over to sider. Det er mest i fra den militære delen av treffet, men også et bilde i fra langstrekka utenfor sentrum for treffet:)
Jeg har bladet her, og kan ta det med på neste møte vi skal på.
Så bra! Hvis du har mulighet til å skaffe meg et eksemplar av bladet blir jeg veldig glad
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Oval57
Supermedlem
|
|
« Svar #37 på: november 13, 2008, 12:42:03 pm » |
|
http://www.rassers.blogspot.com/ har skjønt morsomheten med Schwimm og det KOMPLETTE treffet SCC er! Men han har glemt å kreditere Boblehue for det kule bildet øverst.
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
Oval57
Supermedlem
|
|
« Svar #38 på: desember 11, 2008, 11:15:58 am » |
|
Mud & Snow artikkelen er sendt De høye herrer i SCC.
Norsk motorveteran har 1 sides reportasje i siste utgave som er i handelen nå.
Folkevogntidende, medlemsbladet til Veteran VW-klubben har noen sider, i tillegg til at de har brukt mange bilder også i forrige nummer. Siste nr. har den flotte folkevognbusssen til Mr. Beinset på fremsiden.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #39 på: desember 15, 2008, 14:56:07 pm » |
|
Er det noen som har en videosnutt av krigerkolonnen på vei ut eller inn av SCC? Ønskes VELDIG!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
|
« Svar #40 på: desember 30, 2008, 01:26:55 am » |
|
Er det noen som har en videosnutt av krigerkolonnen på vei ut eller inn av SCC? Ønskes VELDIG!! Fikk på tape når kolonnen kjørte ut. Husker ikke om jeg filma dem når dem kom tilbake, men kan alltids rote frem tapene å se etter. Videosnutt av baljene på vannet skulle jeg selv ønsket å sett. Finnes det i omløp tro?
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #41 på: desember 30, 2008, 09:02:47 am » |
|
Ligger noen på youtube, søk på Schwimmenwagen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
svenole
VSN
Supermedlem
|
|
« Svar #42 på: desember 30, 2008, 13:55:10 pm » |
|
Korekt betegnelse er Schwimmwagen ikke schwimmenwagen. (Svømmevogn.)
Så får vi håpe på schwimmflerwagen på SCC, treffet vårt (VSN) er lagt dit i 2009.
|
|
« Siste redigering: desember 31, 2008, 00:46:30 am av svenole »
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Wer will, der kann
|
|
« Svar #43 på: desember 31, 2008, 23:30:47 pm » |
|
kva skjer vist du putter ein 2332ccm motor i ein scwimmwagen på vatnet?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
Toidi - men omvendt.
|
|
« Svar #44 på: januar 01, 2009, 11:06:03 am » |
|
Du druknar.
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Wer will, der kann
|
|
« Svar #45 på: januar 01, 2009, 14:15:15 pm » |
|
Ok.... vist du sett ein 2332 motor i bilen før du kjører ut på vatnet då??
Er det nokon som har prøvd med større motor i swimmwagen i det heile tatt??
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
svenole
VSN
Supermedlem
|
|
« Svar #46 på: januar 01, 2009, 15:13:23 pm » |
|
Hehe. Hmmmm. Spennende tanke, kanskje vi skal ofre en på eksprimentet? Men det er jo nesten ingen i gjen å ta av til forbruk.
I dag driver vi med bevaringverdige biler. Det ligger nok noen begrensninger i det. Men for 30 år siden pytt, pytt, må jo prøves. En schwimm fra eller til gjør jo ikke ikke noe. En gluping skulle kjøre åver den engelske kanal, den sank sånn ca. midtveis. Jeg hogde en jeg ikke hadde bruk for, trengte jo deler.
Noe er prøvd. Store motorer raserer blandt annet driv verket/diff sperrer og 4 X W. Den er konstruert for motor på 25 hk. Den erfaringen vi har i dag er at 30 hk tar vare på fornuften og bilen, passer bra. Noen kjører med noe større, litt mer fart på vannet men plane kan du glemme. På veien er det nedgearingen setter grensen for fart. VW bygde denne doningen med tanke på kjøring utenom veier og med 4 X W og lavgear fordi den blandt annet skulle trekke seg opp på land.
I dag. De som er så heldig å finne en orginalmotor er i den syvende himmel om den kan settes inn. I mostetning til dagens trend der allt ikke går fort nok, så er vel vi i motsatt retning. Det skal gå like saaaakte som for 60- 70 år siden. Alderen på noen av oss tilsier også at det går enda senere.
Det kommer en artikkel om det tekniske på type 166 i Folkevogn tidene i løpet av våren.
|
|
« Siste redigering: januar 03, 2009, 19:29:55 pm av svenole »
|
Loggført
|
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
|
|
« Svar #47 på: januar 05, 2009, 11:15:09 am » |
|
Er det noen som har en videosnutt av krigerkolonnen på vei ut eller inn av SCC? Ønskes VELDIG!! Fikk på tape når kolonnen kjørte ut. Husker ikke om jeg filma dem når dem kom tilbake, men kan alltids rote frem tapene å se etter. Videosnutt av baljene på vannet skulle jeg selv ønsket å sett. Finnes det i omløp tro? Har da funnet frem tapene Berger, og krigerkolonnen ble filmet begge veier ved perleporten. Fortsatt av interesse? Slenge det på en dvd å sende avgårde?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #48 på: januar 05, 2009, 11:19:44 am » |
|
Er det noen som har en videosnutt av krigerkolonnen på vei ut eller inn av SCC? Ønskes VELDIG!! Fikk på tape når kolonnen kjørte ut. Husker ikke om jeg filma dem når dem kom tilbake, men kan alltids rote frem tapene å se etter. Videosnutt av baljene på vannet skulle jeg selv ønsket å sett. Finnes det i omløp tro? Har da funnet frem tapene Berger, og krigerkolonnen ble filmet begge veier ved perleporten. Fortsatt av interesse? Slenge det på en dvd å sende avgårde? Ja gjerne! Tusen takk!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
|
|
« Svar #49 på: januar 05, 2009, 12:10:22 pm » |
|
Er det noen som har en videosnutt av krigerkolonnen på vei ut eller inn av SCC? Ønskes VELDIG!! Fikk på tape når kolonnen kjørte ut. Husker ikke om jeg filma dem når dem kom tilbake, men kan alltids rote frem tapene å se etter. Videosnutt av baljene på vannet skulle jeg selv ønsket å sett. Finnes det i omløp tro? Har da funnet frem tapene Berger, og krigerkolonnen ble filmet begge veier ved perleporten. Fortsatt av interesse? Slenge det på en dvd å sende avgårde? Ja gjerne! Tusen takk! PM
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
|
|
« Svar #50 på: januar 14, 2009, 20:05:38 pm » |
|
Er det noen som har en videosnutt av krigerkolonnen på vei ut eller inn av SCC? Ønskes VELDIG!! Da er det en 15 min lang eller heller kansje kort DVD på vei til postkassa til Berger med diverse småklipp av de gamle krigerne og litt ekstra snacks fra SCC 2008 til "teaser" bruk
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
boble54
Seniormedlem
|
|
« Svar #51 på: mars 06, 2009, 13:14:07 pm » |
|
Noen bilder og litt tekst i Dagens Næringslivs helgemagasin "D2" 30.1.-09. Har et eks på jobben som kan sendes hvis noen er interessert.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
EspenX
Supermedlem
Praise the raised
|
|
« Svar #52 på: mars 06, 2009, 13:57:18 pm » |
|
Noen bilder og litt tekst i Dagens Næringslivs helgemagasin "D2" 30.1.-09. Har et eks på jobben som kan sendes hvis noen er interessert.
Artikler og bilder her: http://www.dn.no/d2/bil/article1595707.ece
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss
|
|
|
Boblebaard
Seniormedlem
|
|
« Svar #53 på: mai 13, 2009, 19:56:55 pm » |
|
Artikkel fra SCC 2008 i Gatebil Magazine 4 2009 som er ute i butikkene til uka!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Oval57
Supermedlem
|
|
« Svar #54 på: juni 12, 2009, 09:25:23 am » |
|
Vintage village har sørget for en annonse i Norsk motorveteran i det bladet som kommer i løssalg nå plutselig.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|