november 01, 2024, 03:44:04 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Trykktesting av bensinslange med AN fittings  (Lest 2653 ganger)
Team Antonsen
Medlem
***
Innlegg: 231
Bosted: Flekkefjord


Det umulige tar bare litt ekstra tid


Vis profil
« på: april 28, 2017, 07:36:40 am »

Har prøvd å finne info om hva/vilke trykk som disse er tiltenkt til uten helt å finne de svar jeg ønsket. Har stort sett fått det samme svaret hos de lærde om at de holder plenty og det har de jo helt rett i (ettersom et vanlig bruksområdet for oss vil vel være fra 3-5 bar)men hva er det. Så jeg lagde meg en testslange i helt alminnelig kvalitet å tok med meg på jobb for trykkteste den
1 Testet slangen først til ca 20 bar. ..... OK  så opp til ca 50 bar ...OK  videre opp til ca 80 bar OK  å blødde av
2 Denne gangen hadde jeg for mål å se når den sprengte
Så startet på 40 bar OK.......90 bar OK....120 bar OK  når  vi så skulle trykke videre sprengte slangen på 130 bar. Vil sikkert variere noe på vilken kvalitet en velger å hvor nøye en er når en skrur disse sammen men om andre har lurt påsetting samme som meg har de vertfall en liten ide hva de tåler..Testene ble selvfølgelig utført med væske.


* IMG_0312.JPG (40.11 KB, 800x598 - vist 210 ganger.)

* IMG_0057.JPG (41.71 KB, 800x598 - vist 214 ganger.)
Loggført

T1 1303 sleeper 1973
T1 1303 gearman look 1973
T1 1303 Targa/Porsche look 1973
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #1 på: april 28, 2017, 09:59:12 am »

Hvilken produsent?   Blunker

Mvh c
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2 på: april 28, 2017, 11:06:12 am »

Kjekt å se at fittingen hang på Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Team Antonsen
Medlem
***
Innlegg: 231
Bosted: Flekkefjord


Det umulige tar bare litt ekstra tid


Vis profil
« Svar #3 på: april 28, 2017, 13:19:38 pm »

AN fittings å slange som jeg brukte på testen er kjøpt på Torshov bilrekvisita

* IMG_0059.jpg (56.87 KB. 800x600 - vist 224 ganger.)

Loggført

T1 1303 sleeper 1973
T1 1303 gearman look 1973
T1 1303 Targa/Porsche look 1973
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #4 på: april 28, 2017, 15:47:39 pm »

Konge. Der har jeg alt mitt fra! AN6/AN8 og AN10 Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Team Antonsen
Medlem
***
Innlegg: 231
Bosted: Flekkefjord


Det umulige tar bare litt ekstra tid


Vis profil
« Svar #5 på: april 28, 2017, 23:01:14 pm »

Om det skulle være av interesse så ble test 1 utført med tidsbegrensninger for 20 bar fra lavtrykk test og 50 , 80 bar med høytrykks interval som brukes ved sertifikering av hyd. slanger . trykkene var bare tilfeldig
Test 2 ble kun holdt på de forskjellige trykk med kortere tid, opp til slangen sprakk på 128 bar 
Loggført

T1 1303 sleeper 1973
T1 1303 gearman look 1973
T1 1303 Targa/Porsche look 1973
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #6 på: april 28, 2017, 23:15:44 pm »

Har maks 3 bar men greit det funker  Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #7 på: mai 01, 2017, 09:40:16 am »

Har maks 3 bar men greit det funker  Blunker

Da er det ikke så rart du ødelegger motorer  Blunker

Du har 3 bar grunntrykk som økes parallelt med turbotrykk. Så når du lader 3 bar på SCC så har du totalt 6 bar.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: mai 02, 2017, 08:37:40 am »

Har maks 3 bar men greit det funker  Blunker

Da er det ikke så rart du ødelegger motorer  Blunker

Du har 3 bar grunntrykk som økes parallelt med turbotrykk. Så når du lader 3 bar på SCC så har du totalt 6 bar.

Mvh
BB
Nå skrev han ikke grunntrykk, men maks...
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #9 på: mai 02, 2017, 09:13:33 am »

Har maks 3 bar men greit det funker  Blunker

Da er det ikke så rart du ødelegger motorer  Blunker

Du har 3 bar grunntrykk som økes parallelt med turbotrykk. Så når du lader 3 bar på SCC så har du totalt 6 bar.

Mvh
BB
Nå skrev han ikke grunntrykk, men maks...
Og jeg er tom for popcorn  Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!