Team Antonsen
Medlem
Innlegg: 231
Bosted: Flekkefjord
Det umulige tar bare litt ekstra tid
|
|
« på: april 28, 2017, 07:36:40 am » |
|
Har prøvd å finne info om hva/vilke trykk som disse er tiltenkt til uten helt å finne de svar jeg ønsket. Har stort sett fått det samme svaret hos de lærde om at de holder plenty og det har de jo helt rett i (ettersom et vanlig bruksområdet for oss vil vel være fra 3-5 bar)men hva er det. Så jeg lagde meg en testslange i helt alminnelig kvalitet å tok med meg på jobb for trykkteste den 1 Testet slangen først til ca 20 bar. ..... OK så opp til ca 50 bar ...OK videre opp til ca 80 bar OK å blødde av 2 Denne gangen hadde jeg for mål å se når den sprengte Så startet på 40 bar OK.......90 bar OK....120 bar OK når vi så skulle trykke videre sprengte slangen på 130 bar. Vil sikkert variere noe på vilken kvalitet en velger å hvor nøye en er når en skrur disse sammen men om andre har lurt påsetting samme som meg har de vertfall en liten ide hva de tåler..Testene ble selvfølgelig utført med væske.
|
|
|
Loggført
|
T1 1303 sleeper 1973 T1 1303 gearman look 1973 T1 1303 Targa/Porsche look 1973
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
|
« Svar #1 på: april 28, 2017, 09:59:12 am » |
|
Hvilken produsent? Mvh c
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #2 på: april 28, 2017, 11:06:12 am » |
|
Kjekt å se at fittingen hang på
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Team Antonsen
Medlem
Innlegg: 231
Bosted: Flekkefjord
Det umulige tar bare litt ekstra tid
|
|
« Svar #3 på: april 28, 2017, 13:19:38 pm » |
|
AN fittings å slange som jeg brukte på testen er kjøpt på Torshov bilrekvisita
IMG_0059.jpg (56.87 KB. 800x600 - vist 224 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
T1 1303 sleeper 1973 T1 1303 gearman look 1973 T1 1303 Targa/Porsche look 1973
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #4 på: april 28, 2017, 15:47:39 pm » |
|
Konge. Der har jeg alt mitt fra! AN6/AN8 og AN10
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Team Antonsen
Medlem
Innlegg: 231
Bosted: Flekkefjord
Det umulige tar bare litt ekstra tid
|
|
« Svar #5 på: april 28, 2017, 23:01:14 pm » |
|
Om det skulle være av interesse så ble test 1 utført med tidsbegrensninger for 20 bar fra lavtrykk test og 50 , 80 bar med høytrykks interval som brukes ved sertifikering av hyd. slanger . trykkene var bare tilfeldig Test 2 ble kun holdt på de forskjellige trykk med kortere tid, opp til slangen sprakk på 128 bar
|
|
|
Loggført
|
T1 1303 sleeper 1973 T1 1303 gearman look 1973 T1 1303 Targa/Porsche look 1973
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #6 på: april 28, 2017, 23:15:44 pm » |
|
Har maks 3 bar men greit det funker
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #7 på: mai 01, 2017, 09:40:16 am » |
|
Har maks 3 bar men greit det funker Da er det ikke så rart du ødelegger motorer Du har 3 bar grunntrykk som økes parallelt med turbotrykk. Så når du lader 3 bar på SCC så har du totalt 6 bar. Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #8 på: mai 02, 2017, 08:37:40 am » |
|
Har maks 3 bar men greit det funker Da er det ikke så rart du ødelegger motorer Du har 3 bar grunntrykk som økes parallelt med turbotrykk. Så når du lader 3 bar på SCC så har du totalt 6 bar. Mvh BB Nå skrev han ikke grunntrykk, men maks...
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #9 på: mai 02, 2017, 09:13:33 am » |
|
Har maks 3 bar men greit det funker Da er det ikke så rart du ødelegger motorer Du har 3 bar grunntrykk som økes parallelt med turbotrykk. Så når du lader 3 bar på SCC så har du totalt 6 bar. Mvh BB Nå skrev han ikke grunntrykk, men maks... Og jeg er tom for popcorn
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
|