Tja, jeg kan vel begynne.
Jeg har en 1302 med 160hk turbomotor, senket, breddet, ombygd til roadster, motor stikker oppforbi motorluka og har scoop på sidene for ekstra kjøling.
195 dekk fremme, 235 bak, veltebøyle, 4-punktseler OG originalseler, fjernet dørhåndtak og nedkortet frontrute.
Alt innskrevet og godkjent i vognkort.
Mitt heteste tips:
Selv om du følger alle forskriftene, skaffer alle de rette delene og papirene: Opptre høflig og med respekt ovenfor BT og prøv å være i dialog med dem i forkant av hva du bygger hele tiden.
Det er rett og slett slik at det står i forskriftene at selv om alt over er på plass, er det opptil den lokale inspektøren å godkjenne bilen eller ikke, etter en
totalvurdering.
Det er denne totalvurderingen (les trynefaktor) som kan ramme deg om du har krangla og stått på ditt
Jeg prøvde å være så ydmyk og høflig jeg klarte, gjorde ting rett, og fikk alt godkjent. Så kjenner jeg andre som har prøvd den andre metoden uten å lykkes
Når det gjelder effekt er det enkelt å få godkjent 160hk. Kerscher bremsesett fremme og bak holder. 200hk går. 200++hk går også, men da snakker vi litt mer spesielle greier, og kanskje treffe en inspektør som har vedlig lyst å hjelpe deg å få dette til
Regn med bremsepapirer på motoreffekt også. Undertegnet og stemplet av verkstedet. Hvis turbo, må det stå på hvilket trykk det er målt.
Videre firehjulskontroll ved montering av senk.
Jeg anbefale Kercher. Kjøpt bremser og understell derfra med TUV papirer, dette er kurant og kjent hos de fleste BT stasjoner.