Pedervikan
Nybegynner
Innlegg: 38
Bosted: Uvdal
|
|
« på: april 09, 2015, 21:28:13 pm » |
|
Hei. Nå har jeg montert dobble forgassere i bobla og da har jeg ikke lenger noe vakuumuttak til fordeleren. Har forstått att jeg trenger en som går på sentrifugal kraft. Men ser det er så mange forskjellige typer å velge i. Så er det noen som har noen anbefalinger? Ser også at det finnes kinaproduserte til en billig penge, noen som har testet disse?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
pWolf
Supermedlem
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar
|
|
« Svar #1 på: april 09, 2015, 22:20:58 pm » |
|
Hei! Hvilken motor har du? Og hva slags gassere? Følger denne tråden.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lauken83
Medlem
Innlegg: 101
Bosted: Rollag
|
|
« Svar #2 på: april 10, 2015, 00:04:51 am » |
|
Bruk en vanlig 009, uten vakum.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
Innlegg: 6228
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
|
« Svar #3 på: april 10, 2015, 00:55:17 am » |
|
Hadde dyttet inn en 70-73 fordeler med doble vekter som fantes på det meste etter 1970 (fra eks en 1302 eller 1303S)
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
|
« Svar #4 på: april 10, 2015, 20:53:59 pm » |
|
Hei. Nå har jeg montert dobble forgassere i bobla og da har jeg ikke lenger noe vakuumuttak til fordeleren. Har forstått att jeg trenger en som går på sentrifugal kraft. Men ser det er så mange forskjellige typer å velge i. Så er det noen som har noen anbefalinger? Ser også at det finnes kinaproduserte til en billig penge, noen som har testet disse? Kina 009 er kjent for å være... forskjellige. Så en svenske som testet 5 stk nye, ingen hadde samme tenningskurve. 009 er bl.a. brukt på stasjonærmotorer, så tenningskurven er skjelden optimal. Derfor kjennes det ofte ut som om motoren går bra på full gass... Av eldre originale fordelere er det såkalte 010 og 019 som anbefales. Ellers har noen brukt WBX-fordelere med hell, og annet. Kan hende du får noen tips hvis du bruker søkefunksjonen, intet nytt tema
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Pedervikan
Nybegynner
Innlegg: 38
Bosted: Uvdal
|
|
« Svar #5 på: april 13, 2015, 21:40:17 pm » |
|
Takker for gode tips. Da er det bare å få kjøpt seg en da Hvis det er noen som her noe tilsalgs så skrik ut
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #6 på: april 22, 2015, 08:58:31 am » |
|
Hvis du svømmer i penger kan du kjøpe en slik som jeg kjøpte. (Jeg svømmer ikke i penger)De påstår det er den siste fordeleren du kommer til å kjøpe, og det fikk de jammen rett i: http://www.cbperformance.com/ProductDetails.asp?ProductCode=2016
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
1303SS
Supermedlem
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
|
|
« Svar #7 på: april 24, 2015, 11:51:53 am » |
|
Bruk fordeler fra en Wasseboxer elektronisk og greier.Fungerer veldig bra.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #8 på: april 25, 2015, 09:56:37 am » |
|
Har en sånn wbx fordeler komplett og -kan gjerne selge. Med turtallsperre på 5.600 om jeg husker rett
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Danny
Seniormedlem
Innlegg: 323
Bosted: Porsgrunn
|
|
« Svar #9 på: april 25, 2015, 12:50:06 pm » |
|
Hvordan mekker man turtallsperre på en wbx fordeler?
Danny
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
|
« Svar #10 på: april 25, 2015, 15:08:45 pm » |
|
Så lenge du ikke har kosta på deg skikkelig motvektsveiv m.m., er det nok greit at turtallssperra er der.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #11 på: april 26, 2015, 23:01:02 pm » |
|
Hvordan mekker man turtallsperre på en wbx fordeler?
Danny
Forstår ikke helt hva du mener, men det er en rotor med vekt som blir utløst av sentrufugalkreftene. Du kan sette på en standard rotor.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
tmatre
Supermedlem
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp
|
|
« Svar #12 på: april 28, 2015, 22:20:59 pm » |
|
Hvordan mekker man turtallsperre på en wbx fordeler?
Danny
WBX har turtalsperre i rotor - den er enkel å fjerne ved å bytte rotor.. Men den har også fuelcut litt lenger opp i turtall.. Det kan en også unngå ved chip'ing... eller billig metoden som er å bytte krystallet i ECU Står litt om det i denne tråden http://www.vwnorge.no/index.php/topic,45568.0.html
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
Danny
Seniormedlem
Innlegg: 323
Bosted: Porsgrunn
|
|
« Svar #13 på: april 28, 2015, 23:56:34 pm » |
|
Forstod det som om det var fixet turtallsperre på den fordeleren, men nå forstår jeg at det er sperre i wbx fordeler orginalt, takk
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|