november 01, 2024, 03:38:59 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hva begynte det med?  (Lest 5376 ganger)
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« på: mars 16, 2015, 00:08:57 am »

Som overskriften sier, så lurer jeg på hva som fikk dere her inne til å fatte interessen for luftkjølt VW?
Hva startet det med, og hvorfor holder du på med dette enda? Fortell fortell....

Selv fikk jeg inspirasjon for ca 27 år siden, da jeg daglig på vei til skolen gikk forbi en turkisfarga cal-looker som stod parkert i Drammen .
Jeg var vel rundt 12 år den gangen, og jeg bestemte meg fort for at min første bil skulle bli boble.. Denne bilen forsvant etterhvert, og jeg har aldri sett den igjen.. Husker bare at den hadde rag top, og helt slett dashbord. Var jo dette som gjorde at jeg synes den var så sykt kul, og at det gikk an å gjøre tøffe ting med bobler..  Osteaktig Kult

Etter denne tiden, har jeg hatt litt forskjellige biler, men VW har alltid vært der.. Det er det gode miljøet, VW-norge, og mange fine typer folk som gjør at jeg aldri har gått lei..
Så jeg satser på nye 27 år, med mye moro.  Gliser Gliser 

Petter'n.   
Loggført

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1 på: mars 16, 2015, 00:48:26 am »

Det begynte som 16 åring.. En kompis kjøpte seg breddet 1302, en stygg som juling breddet sak. Med 8" lemmertz bak. Og sidepipe som datt av hver gang det ble gitt gass. Av alle ting forelsket jeg meg i dette makkverket av en bil, og gikk bak ryggen på foreldrene mine og kjøpte min egen 1973 1303s. Ingen av de hadde ett snev av bilinteresse så noen hjelp hjemmefra fantes ikke. Men bilen var fri for rust. Og 2 år senere stod den klar til dagen jeg fikk lappen. Med customblandet lakk, 7+9" ATS. Og senket i front med 300 kilo kjetting. Det var tider det.. fikk ihvertfall ikke fartsbot. Og senkesettet kunne fjernes på stedet.

Etter det har det gått slag i slag. Og er nå på det 25 året med luftkjølt Volkswagen som hovedinteresse. Mange entusiaster har kommet og godt i vennekretsen. Men meg blir de aldri kvitt!

Først var det boble som damemagnet.. og ja det funket på tidlig 90 tall.
Så ble det pastell cal-look
Deretter Nasca konkuranser med Bilstereo.
For så og få bilen til å går fortest mulig rett frem. Der er jeg ennå.

Hobbyen for meg er "å få til selv". Alt jeg gjør er selvlært og gjennomført av meg selv. Med disse premissene tar ting litt tid. Men det er for meg hele hobbyen.

Hvor mange biler det har blitt opp igjennom er jeg ikke sikker på. Da flere har blitt glemt. Skulle gjerne ønske jeg hadde en skriftlig oversikt på bilene og motorer jeg har klådd på.  ..eller kanskje det er like greit å ikke vite  Osteaktig

Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: mars 16, 2015, 00:48:40 am »

Etter 20 års pause i 2008 hadde jeg lyst å ta opp bilhobbyen igjen.
Problemet var plassen. Ville hatt en fullsize amcar men da ville den stikke ut i gata der jeg bodde.
Kjøpte derfor første bobla fordi den var kort  Gliser
1973 1300S Formula Vee styling
Nå kjører jeg 71 1302 "Turboroadster"
« Siste redigering: mars 18, 2015, 10:18:48 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Lasse.E
Supermedlem
*****
Innlegg: 1037
Bosted: vestfold



Vis profil WWW
« Svar #3 på: mars 16, 2015, 01:02:34 am »

Var nok bilen min du gikk å siklet på den gang petter'n
Bilen fins enda den, men i en annens eie. Helt lik den gang jeg bygde den.
Min interesse for vw startet nok med den rosa roadsteren som ble bygd av Right on magasin.
Den syntes jeg var veldig kul. Kjøpte en opprustet 68mod og var super entusiastisk med en drøm om å bygge tilsvarende. Det gikk i grus 😔
Men mange vw har det blitt, og mange fler blir det sikkert.

Loggført
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 486
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #4 på: mars 16, 2015, 01:06:53 am »

For si litt om min interesse da.
Jeg har aldri hatt interesse for VW i ung alder. Fikk alltid høre fra faren min om at jeg også måtte begynne med boble når jeg fikk lappen. Bare det satte sperre for min del. Selv om vi hadde boble når vi var små og besteforelderne hadde boble men jeg ville absolutt ikke ha.

Men visste om en 412´n som gikk med sekser midt på 80 tallet.
Det var jo grisetøff, mest pga lyden og at det var Porsche motor. Det var noe helt spesielt på den tiden.
Så akkurat en slik bil kunne jeg tenkt meg.

Men interessen for VW var ikke til stedet i det hele tatt.
En gang spurt broren min om jeg hadde lyst å være med på trening. Han kjørte rallycross og da boble.
Jeg visste ikke bedre enn at jeg trodde det var bilcross han holdt på med. Det var jo bare bulking Glad
Men han hadde gått over til rallycross og hadde en ganske potent bil fikk jeg med meg på trening.
Jeg ble til slutt overtalt. Og det viste jo seg at dette gikk noe inn i helvete på den tiden.
Den bremset 165 HK ved 8000 omdr på en 1600 og med en vekt på 720kg så gikk dette unna med slicks på alle hjula.
Så spurte han meg om jeg ville prøve noen runder og jeg tenkte. Det er ikke noe for meg.
Men nok en gang ble jeg overtalt.
Slet alvorlig med å komme i gang. Kvelte motoren gang på gang.
Så kom han med en tape bit og satte på turtelleren slik at jeg så kun fra 5000 til 8000.
Hold nåla slik at du ser den å da hoppet det avgårde.
Etter litt fikk man det fort i fingrene at man måtte ligge helt i toppen på registeret.

Så etter denne lille økten ble livet snudd på hode.
En 1303 ble anskaffet umiddelbart og det ble satt i sammen en 1915 på 136 HK.

Jeg for min del begynte å lese meg opp på vw motor og ble etterhvert mekaniker til flere av gutta i klubben på VW type1. Og jeg hadda aldri tatt i annet enn en peilepinne før.

« Siste redigering: mars 16, 2015, 09:34:14 am av VW 612 RS » Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
Ladybug
Seniormedlem
****
Innlegg: 289
Bosted: Nannestad/Oslo



Vis profil
« Svar #5 på: mars 16, 2015, 21:08:57 pm »

Har alltid vært litt mer glad i motordur enn jenter flest, men aldri hatt spesiell interesse for vw.

Men etter en tur i bussen til Kim Larsen en varm sommerdag i 2009 var jeg hekta  Gliser
Kjøpte min første boble, en 68modell callooker, i 2010. Og i fjor ble bobla byttet ut med en 75modell westfalia campmobil  Glad
Loggført

1968 boble   solgt
1975 Westfalia-camper

Mandagsenke Glad
Medlem av: Angel Wheels
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #6 på: mars 16, 2015, 21:42:07 pm »

Vel, fikk vel boble inn med blodet, da fattern kjøpte en dagen før han giftet seg med mamma. Og jeg blei født 9 måneder seinere....

Vokste opp i den, en rubinrød 64-modell, som nå eies av broren min.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Frid
Seniormedlem
****
Innlegg: 319
Bosted: Ringsaker



Vis profil
« Svar #7 på: mars 17, 2015, 00:17:07 am »

Jeg var 19 og en i klassen på Teknisk Fagskole hadde breddet 1303, hang med han på mitt første Vw treff som var Bug Run i 91.
Vart hekta og kjøpte min første Vw den sommern , 67 Notch (som jeg kjøpte tilbake i 2008). Vant Snurre Sprett bobla på Hum Bug
5 uker senere så vw eventyret startet bra Gliser

Etter 24 år med varierende int for Vw (ca 50 luftkjølte) står det for tiden 5 type3 og en bay på gården.
Lenge leve galskapen.

H Tor Fridholm
Loggført

1967 notch
1968 Variant 1600L
1966 karman ghia
1968 Variant 1600
hauganfoto
Seniormedlem
****
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø


Jørn Kristensen


Vis profil
« Svar #8 på: mars 17, 2015, 07:59:00 am »

Etter veteanbilpause var jeg på utkikk etter en rimelig, men fin bil. Hadde ikke bestemt merke. Var nære på å kjøpe en cortina, men mye klabb og babb gjorde at det hele dro ut og selger solgte plutselig til en annen. Så skulle jeg så på en alfa, men sent kvelden før fikk jeg sms. Bilen er solgt. (Det gikk liksom i gleden) Så dukket en vw 1303 opp og etter flere bilkjøp som gikk i dass, kjøpte jeg bilen usett, satte 9000 på konto til selger og tok resten med for å se på bilen i Oslo. Den var ikke så bra som på bildene, men det var noe med den som gjorde at den ble med hjem. Så startet den lange reisen med å lese om vw, dra på treff, skruing i garasjen osv osv. Jeg er nå tilhenger av ordtaket; det er ikke du som velger boble, det er den som velger deg. :-)
Loggført

1954 Tempo Handy
1954 Ferguson gråtass
1973 1303s
Og to bruksbiler...
VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 814
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #9 på: mars 17, 2015, 15:53:58 pm »

Da jeg var liten gutt i Hamburg, kjørte min bestefar rundt i en hvit early bay som mannsskapstransport i et byggefirma. I helgene ble denne brukt til familieutflukter, og siden har jeg vel egentlig aldri glemt denne bilen. Lukten, lyden og sjarmen, helt magisk for en pjokk på 4-5 år..
Som ungdom, med ferskt førerkort, ble det handlet inn en nylakkert 62-modell, som var brannskadet innvendig. Hadde den et år, før den ble byttet ut med en nyere 1302, som igjen ble solgt før jeg dro i militæret i Nord-Norge.
Så kom hele løpet med jobb, familie og hus, og til slutt dukket lysten på luftkjølt opp igjen. Så til 40-årsdagen fikk jeg en VW 181 av min kone, og siden har jeg kjøpt en 1302 i tillegg.. Kjekt å ha noe å bytte på.  Glad
Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302s "Smurfen"
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #10 på: mars 17, 2015, 15:58:57 pm »

Begynte med en 8 år gammel 1302 s da jeg var 16. Og har aldri hatt noe annet enn luftkjølt vw etter det  Osteaktig
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #11 på: mars 17, 2015, 16:13:25 pm »

1989

1302 med chromefelger, senk, Porscherød lakk og etterhvert en nybygd 1835 motor fra Aaen. Syntes bilen gikk som en kule. Ble solgt til en lege for en pris langt over det jeg forlangte. Var for ung og naiv til å forstå at han var litt for glad i legespriten da han på første tur kjørte bilen rett inn i siden på en flunk ny Chevrolet Starcraft. Siden bilen da ikke var omregistrert så endte jeg opp med forsikringsoppgjøret.


* 1302.jpg (12.85 KB. 345x336 - vist 381 ganger.)


-BB-

« Siste redigering: mars 17, 2015, 16:17:19 pm av BeetleBug » Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #12 på: mars 17, 2015, 16:28:15 pm »


"Det" startet vel i 1973 da jeg fikk en 1928 Ford Model A som dåpsgave...og oppveksten videre ble i stor grad preget av førkrigs-amerikanere som ledet til en litt over snittet interesse for spesielle biler, og spesielt jakten på slike...

I 1991 studerte jeg i USA og bodde hos en familie som viste meg at det gikk an å kombinere førkrigsamerikanere med "andre" bilmerker (i deres tilfelle rare små Subaruer). Enhver norsk bilinteressert ungdom som på 80-tallet ble oppfostret på Flåklypa Grand Prix og Amcar - eller - Bilsport som eneste grunn til å besøke Narvesen ... ble jo bilrasist.

Det var enten eller, men etter 1991 ble det både-og for min del. I USA ble jeg kraftig bitt av VW- og tysk-bil interessen og vel hjemme i Norge kjøpte jeg den sommeren min første VW - en hyggelig 1954 Boble som sto bak Shell-stasjonen på Tingvoll og etterhvert fikk navnet "Caroline". Det ble starten på snart 25 år med VW - biler og vennskap. Helt konge...som vi si.

Her er det Alien som koser på ... Caroline sommeren 2014:


* scc 2014 2.jpg (94.31 KB, 600x600 - vist 447 ganger.)
Loggført

SCREWDRIVER #2
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #13 på: mars 17, 2015, 17:09:52 pm »

1989'  15 år gammel og mine foreldre ante nok at når jeg kjørte moped så ble det ofte kjørt som om både moped og bensin var stjælt. De kom på en god ide om at hvis jeg fikk en boble av dem så måtte jeg love og ikke ta lappen på moped. En dag stod en da bare 15 år gammel 1974 modell 1300s i gården. 1600 og skivebremser var jo konge. Planen var å lage roadster men heldigvis ble det bare med  fjerning av lister, montering av one piece og ellers sota ruter på hele bilen, omlakkering i toyota super rød, 8 spoke felger og forgassere som gjorde at den brukte 2 liter på mila.

Siden har jeg hatt mange, mange bobler og problemet mitt er at jeg går så fort lei og selger bilene mine. Noen som vil kjøpe en 65 modell 😎

Loggført

1961 T1 - Custom
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1956
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #14 på: mars 17, 2015, 20:59:04 pm »

Jeg vil påstå at det ikke er min feil  Osteaktig
Mine foreldre kjørte VW fra tidlig 60 tall, så når jeg kom til på 70 tallet hadde det allerede vært en del VW i hus.
Første bilder er før min tid på 60tallet en gang.

* 1 (Large).jpg (60.92 KB. 800x566 - vist 299 ganger.)


* 2-28-2010 12-11-53 PM_0009.jpg (53.15 KB. 800x584 - vist 274 ganger.)


Når jeg kom til var også fargene oppfunnet. Etter størrelsen på meg selv i gul genser i vinduet, vil jeg tippe på rundt 1976-77?

* 7 (Large).jpg (49.74 KB. 800x524 - vist 347 ganger.)


Og ferietur i Variant et par år seinere.

* 8 (Large).jpg (58.42 KB. 798x600 - vist 296 ganger.)


Så med eldre søsken som også hadde boble som første bil og fremdeles bobleeiere, hadde jeg ikke det store valget. Ble en 69 modell 1300 som første bil på meg. Da den hadde vært bruksbil noen år, ble den solgt før jeg kjøpte den tilbake noen år etter og laget en gul Baja av den.

Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #15 på: mars 28, 2015, 21:11:01 pm »

O-hoi.
Mange fine historier her. Fyr på volkens.. fortell fortell.  Gliser
Loggført

BP 73
Supermedlem
*****
Innlegg: 3062
Bosted: fagerstrand



Vis profil
« Svar #16 på: mars 28, 2015, 22:12:04 pm »

drev med bilcross i 30 år og på 80-talletvar det kun boble med t4 motor som var vinnerbilen. så da måtte man lære seg å skru t4 motor. det var ikke vanskelig å få kjøpt både bay og 411 og motor fra og sende resten på hoggern og 68-72 modeller av boble og bygge bilcrossbil av. hadde avtale med et inntauingsfirma og delebiler var ikke noe problem. hadde god plass på jobben den gangen og hadde på det meste 30 paller med motorer og alle andre deler. da jeg fant ut at jeg skulle ha en veteranbil for 8 år siden, måtte det da bli en 1303 pga delelageret. siden har det kommet både en 1302 jubileum, langsnute notch og en bay pick up . i tillegg har kona golf og jeg har 2 passater. nå er bilcrosskarriæren over og bare delesalg til gatebiler og har bygd ny garasje til egne veteranbiler. det kan jo komme flere vw, hvem vet Blunker
Loggført

69 vespa 50s
72 1302 ls jubileum nr20002103 med 1680
73 1303 s med 1835
71 notchback 2l type 4
78 singelkabiner pick up 2l type 4
70 mod 1300 kjørbar motortestbenk
11 passat 2,0 140hk tdi st.vogn 4-motion
04 Caddy 1,9 105hk tdi  hentebil
09 golf 1,9 tdi st.vogn sportline
ingen bilcrossbobler igjen, har lagt hjelmen på hylla. men alltid noen delebobler som kommer og går. mye deler til bobler 68 mod og nyere på lager.
tlf 99599148 ( ingen mail i garasjen)
Jørgen N
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: Vennesla



Vis profil
« Svar #17 på: mars 28, 2015, 22:23:58 pm »

For meg har jeg likt boble så lenge jeg kan huske, var ikke gammel da pappa kjøpte ei 65 modell seablau boble "vi" restaurerte, jeg var sikkert mest i veien da Blunker Så solgte han den, og jeg var helt fra meg :O Så jeg solgte Sierraen min (Som jeg kjøpte når jeg var 11/12 år) og brukte pengene på ei 64 modell boble, samme farge som pappas Glad i dag er jeg 15, og bobla mi ser ut som på bildet Glad Finnes ikke koseligere bil enn boble!!! Lykke til med prosjekt Glad


* image.jpg (79.84 KB, 600x600 - vist 339 ganger.)
Loggført

1964 VW 1200 Blunker
1971 VW 1302 Glad
Jørgen N
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: Vennesla



Vis profil
« Svar #18 på: mars 28, 2015, 22:24:48 pm »

"Lykke til med prosjektet" Skulle ikke være med 😝 ^
Loggført

1964 VW 1200 Blunker
1971 VW 1302 Glad
Olemann
Nybegynner
*
Innlegg: 38
Bosted: Skien



Vis profil
« Svar #19 på: april 03, 2015, 23:47:22 pm »

Vel for meg begynte det når jeg var rundt 4 år gammel. Jeg så nesten hver dag på filmer som gråtass,bananer i pysjamas osv. Men så begynte jeg å se på nemlig Herbie Gliser Siden jeg så såpass mye på herbie filmene så bestemte mamma seg for å kjøpe en boble. Det var en 1969 modell. Så og si originalbil, Den kjøpte hun av en bekjent av pappa som hadde kjøpt den av en gammel dame. Har mange gode minner fra bilen da hun pleide å kjøre meg til barnehagen med den nesten hver morra Gliser. Bilen ble parkert på låven rundt 2006/2007.  Flau Men i fjor sommer fikk jeg overtalt mamma til og ta ut bilen. Pappa sto for det meste av ansvar for bilen og etter cirka 2 uker. ble den eu godkjent. Skal si det er bilen sin det Osteaktig
« Siste redigering: oktober 22, 2015, 10:02:01 am av Olemann » Loggført

it ain't cool unless, it's aircooled

1965 Buick Special
1969 Fiat 600 (SOLGT)
Honda PX-R

Ønsker å kjøpe boble eller t-3
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #20 på: april 04, 2015, 10:27:33 am »

Hehe, min VW historie startet med at jeg hadde valget mellom å kjøpe en bruktbil til 30-40000,-
som igjen vil koste div 1000-lapper i året i reperasjoner,
eller kjøpe en billig veteran, som jeg selv kunne pusse opp for tilsammen ca 30-40000,-

Økonomien min støtter ikke helt div verksteds-besøk med bilen, så jeg valgte såklart veteran Blunker
Jeg bladde gjennom Finn.no og Autodb.no noen uker, med Volvo Amazon som ønsket modell.

Plutselig en dag, inne på Finn.no, feilplassert midt innimellom div Amazoner, sto det ei småsliten spraybokslakkert boble,
med gangstercap og øyelokk.

Da var jeg solgt, og 2-3 uker senere var bilen min.  Gliser

30-40000,- til restaurering har blitt nermere 100-120000,-
Og 1-2 år forventet tid på prosjektet nermer seg snart 5 år...  Øyerulling

Angrer ikke ett sekund  Gliser


* BubbleliciousFirst.jpg (52.84 KB. 450x600 - vist 245 ganger.)

Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2102
Bosted: Egersund


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil
« Svar #21 på: april 04, 2015, 12:17:34 pm »

Tidlig på 70 tallet fant eg ut at skruer var en fantastisk oppfinnelse. Det gikk an å skrue av, og skrue på. Sykler, etterfulgt av mopeder og x antall opler ble skrudd i fillebiter......og ikkje alt ble sånn som det var.Midt på 80 tallet hadde eg ei boble som kjelvebil, livsfarlig, men dødskult ;-) Slutten av 80 tallet så gikk det an å bygge cabriolet av ei boble, med et glassfiberkit, å heldigvis, trur eg nå, ble det ikkje noe av det... Ca 2001 kjøpte eg mi første skikkelige boble, trudde eg. Selgeren het Johan Fuglesang å bodde i Kongsberg. Glemmer det aldri. Då eg spurte om bilen var trillbar, for det var selvfølgelig et prosjekt, så var han litt i tvil...
Eg henta en roadster som var så i biter som det gikk an. Den roadsteren solgte eg før den kom på veien.  kjøp å salg har vore flittig brukt i mange år. Nå håper eg at det er slutt. Nå bør det bare bli kjøp :-)
Loggført

1974 13GT03
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

burker (Brian)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1183
Bosted: Tistedal


Savner Folkevogn klubben Østfold


Vis profil
« Svar #22 på: april 04, 2015, 21:14:40 pm »

Kjøpte min første boble 1950 mod, som var et prosjekt i 1987, som jeg ikke fikk gjort noen ting med, solgte den til Knut A i Fredrikstad. Mener det var i 1988 for å finansiere en 4 ukers ferie i Tanzania og Kenya.
Neste boble ble kjøpt i 1992,en lyseblå 1968 modell. Den og jeg møtte en elg på E6 i 1994 og etter det tok det mange år før det ble noen ny luftkjølt. Har eid mye annet rart, men i dag så står det to stykker her  i gården. Og flere blir det sikkert.
Loggført

T-1 1959
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!