november 01, 2024, 03:45:11 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: En litt seigere diff,,  (Lest 1313 ganger)
LowBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted: Skedsmo



Vis profil
« på: februar 28, 2015, 10:13:31 am »

Hei alle Volks;-)
Jeg skal ha inn en 2,2L til høst/vinter i min 1200-65 og jeg lurer på om det går og 'stramme' diffen? 
Eller er det kun sveising som gjelder,,? Har også montert på Line-Lock så jeg vil jo gjerne ha begge lissene til og gå rundt  Sjokkert

Er det noe annet viktig jeg burde ta høyde for? Skal også prate med TrettenNullto her på forumet, han kan jo en hel masse , så jeg håper jeg lærer masse Blunker


-Lowbug-
Loggført

-Lowbug-

14.492 SCC 2016
LowBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted: Skedsmo



Vis profil
« Svar #1 på: februar 28, 2015, 22:20:26 pm »

Ingen!!!!
Loggført

-Lowbug-

14.492 SCC 2016
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2 på: februar 28, 2015, 23:33:51 pm »

Superdiff holder lenge.

De fleste rett-frem bilene i Norge har diff av ett eller annet slag og ikke spole.

Skal du bruke bilen på veien er det greit med en diff som faktisk kan differensiere mellom høyre/venstre.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

LowBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted: Skedsmo



Vis profil
« Svar #3 på: mars 01, 2015, 22:13:05 pm »

Takk for svar Gliser
Loggført

-Lowbug-

14.492 SCC 2016
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: mars 03, 2015, 11:44:27 am »

Jeg har en Quaife Torque sense diff i den nye girkassa jeg ikke har prøvd enda, og etter som jeg forstår bør du passe på at fronten på bilen står i den retningen du skal før du gir gass ut av svinger.
Altså med schvæær motor. Den overfører kraft til det hjulet som har best feste, så om du begynner å spinne på indre hjulet i svingen, overfører den til det ytre.
Har du nok Power vil du da spinne på begge. Det å miste grepet på begge bakhjula plutselig i sving i høy fart på bane kan være moro, på vei til butikken blir du fort lei det tror jeg  Gliser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

LowBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted: Skedsmo



Vis profil
« Svar #5 på: mars 12, 2015, 09:39:01 am »

 Øyerulling
Loggført

-Lowbug-

14.492 SCC 2016
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!