poenget var ikke hvorvidt jeg har gasser eller sprut, men på om det er "like" viktig som ellers når disse suger gjennom ett hull i motsetning til hvert sitt på andre gassere/spjellhus
Da er jeg med.
Men du har vel fremdeles samme pulsene som er oppe og snur på toppen av innsugslengden, så man skulle tro at det ikke er en vesentlig forskjell med sepatate spjeldhus eller ett for hver sylinder?
Kanskje ikke vesentlig forskjell, men som det snakkes om i tråden tmatre linket til, så har jo solex-gasserne i et kadron-oppsett en plenumsfunksjon, så vil jeg tro mine spjellhus har det litt på samme måten. Her er et bilde ned i toppen:
sp1 bore split.jpg (25.38 KB. 278x286 - vist 140 ganger.)
så slik jeg har tenkt så er ikke behovet for lange trakter for å unngå at luft/fuel blanding blir spredd ut i motorrommet så stort, siden det er et lite plenum-kammer nede i spjellhuset, så da suger neste sylinderen denne blandinga inn igjen.
Ser vi på det diagrammet som lå i den samme tråden, er jo utforminga på inntaket inn i spjellhuset ganske avgjørende:
vs.jpg (36.02 KB. 429x600 - vist 143 ganger.)
Så da er det kanskje verdt et forsøk å finne noen trakter eller noe som kan passe. Som det sies: "Anything with a radius over about 1/8 inches is with a 99% chance of working"
Så takk for den linken tmatre